PDA

Zobacz pełną wersję : Sprzęgło w Dieslu



CMC
18-12-15, 00:02
Witam

Wiem, że jest osobny wątek dot. sprzęgieł, ale tam są wpisy dotyczące benzyny i Diesla, a chciałem zapytać o to, co montowali do siebie użytkownicy Diesla. U mnie przy ostrzejszej jeździe już po prostu śmierdzi spalenizną i szkoda mi dwumasy.
Reasumując i czytając wątki z forum Accorda - jakie sprzęgło zakładaliście do siebie? LUKa? Jeśli tak - jaki symbol, bo są dwa:
Zestaw z łożyskiem 624 3356 00 - który odpowiada prawdopodobnie pierwszemu montowanemu przed 2009 rokiem tj. nr oryginalnemu 22105-PGE-305
Zestaw bez łożyska 624 3356 09 - który odpowiada niby wzmocnionemu zestawowi montowanemu po 2009 roku nr oryg. 22105-PGE-315 (dokupując łozysko wyjdzie ponad 100 zł drożej od tego pierwszego)
Zestaw z łożyskiem SACHS 3000 954 285 - który niby odpowiada dwóm powyższym numerom OE, ale nie wiadomo, czy jest jakoś wzmocniony czy nie
Jest też Aisin, ale pewnie w pudełku Aisina będzie LUK.

Który zestaw montowaliście u siebie i jakie odczucia? Ze względu na to, że mam nieco podniesioną moc zastanawiam się nad 624 3356 09.

pozdrawiam

Lucas.FK2
18-12-15, 21:18
Skoro masz podniesioną moc to daruj sobie montaż sprzęgła typowo od N22A2. Te sprzęgło nie radzi sobie zupełnie z przeniesieniem momentu obrotowego. Głównym problemem jest docisk. Na samym początku kombinował kotFK3 (pamiętają najstarsi górale) ze wzmocnieniem seryjnego docisku niestety nie przyniosło to pożądanego rezultatu. Zmiana sprzęgła w UFO z silnikiem diesla to nie jest tania operacja,wystarczy spojrzeć na ilość miejsca pod maską.
Najrozsądniej jest zamontować sprzęgło od 2.2 i-DTEC z Acc Type-S 180KM (nie wychodzi w zamienniku)
OEM- od 1160 do 1280zł w zależności od źródła. Stoczyć docisk i dać komuś ogarniętemu kto już robił sprzęgło w Civicu.
Ja własnie tak będę robił. Na takich rzeczach się nie oszczędza bo to szybko wyjdzie zwłaszcza jak ktoś zrobił już program

*jesli się pomyliłem proszę mnie poprawić :)

CMC
18-12-15, 23:07
Aż takiej rzeźby wolałbym nie robić :( Ogólnie auto ma ok. 160 KM więc jakoś super mocne nie jest, ale zastanawiam się, czy nie założę tego z końcówką numeru 325, czyli ostatni wypust w Hondzie, niby najbardziej wzmocniona wersja, chociaż ludzie na forum Accorda piszą, że strasznie twardy pedał się wtedy robi.

Lucas.FK2
19-12-15, 00:07
160KM ? Ty robiłeś ten program? Jaka tam rzeźba,już ludzie już jeżdżą na tym sprzęgle i działa :) Również myślałem o tym 325 ale to bedzie krótkotrwała zabawa zwłaszcza,że bedzie podnoszona moc w granice 200hp wiec oem325 prędzej czy później klęknie.

filipfm
19-12-15, 00:17
Ja mam 325 (tak mi sie wydaje, auto z koncowki 2009) i sprzeglo zaczelo przepuszczac po jakis 20kkm po programie i to glownie trasy. Obecnie mam 90kkm i przy komplecie pasazerow potrafi przepusicic i na 4 biegu. Wiec chyba szkoda prądu na te zabawy. Sprzęgło z TypeSa jest fabrycznie pod 180/380 wiec to więcej niz 140/340

Lucas.FK2
19-12-15, 07:50
Ty Filip raczej na 100% masz te sprzęgło. Bez sensu ta zabawa,założyłbym wszystko spoko przez 20kkm,zaczęłoby się wstawianie to tu to tam i pewnego dnia ponownie trzeba wyłożyć drugie tyle. Szkoda na to zachodu. Ogółem poważny minus jak dla mnie z tym sprzęgłem w dieslach Hondy. Silnik rewalacja,moc i pole modyfikacji dosyć szerokie,ale przeniesienie tej mocy to im nie wyszło.

CMC
19-12-15, 10:01
Nr sprzęgła można sprawdzić po nr nadwozia, u mnie np. auto jest z listopada 2006 roku ale w katalogach jest jako model 2007 a oryginalnie ma założone sprzęgło z końcówką 315 - pomimo, że jest to auto z samego początku produkcji i przed liftem.