PDA

Zobacz pełną wersję : Ubywający olej.



kamil19
17-12-15, 14:35
Witam
Kupiłem Civica pod koniec sierpnia niby wszystko ładnie, pięknie a co do czego przyszło jak pojeździłem nim trochę to zauważyłem że zaczyna ubywać oleju.
Wlałem litr pod koniec listopada a już jest na minimum... Silnik miał być po remoncie, wymienione tłoki na doprężające, pierścienie, panewki. Co to może być?
Czy może być owal na cylindrach? Którędy może ubywać ten olej. Dodam że kopci na niebiesko przy wysokich obrotach.
Pozdrawiam Kamil

cosmo-pl
17-12-15, 17:30
Zapewne ktoś Cię zrobił w konia. Przez forum Ci nikt nie wywróży co to może być, ale ktoś Ci sprzedał auto, wiedząc o problemie.

kamil19
17-12-15, 18:39
Niby mam faktury, na to wszystko. I w tym silniku podobno jest 150 km.

rcmaniak
17-12-15, 19:39
Mój d15z6 żarł olej jak powalony a po przegazówce było siwo. Wymieniłem uszczelniacze zaworowe (wsadziłem oem honda) i pierścienie (jakieś zamienniki) i problem zniknął jak ręką odjął. Jak nie były robione uszczelniacze to je wymień najlepiej na oryginały i pamiętaj że muszą być dobrze założone (strona wydechowa różni się od dolotowej). A tak bezinwazyjnie to można spróbować płukania oleju (oil flush) i zalania nowym.

kamil19
17-12-15, 20:47
A do tłoków doprężających jakie pierścienie założyć, są jakieś specjalne? I może których z kolegów mi odpowie czym one się różnią od oryginału? To jest jakiś nadwymiar, czy może mają inną płaszczyznę? Bo nie rozumiem tego. Dostałem stare tłoki z korbami od niego bo wymienił też korbowody. I może ktoś by mi pomógł z okolic Białej Podlaskiej wymienić te uszczeniacze i pierścienie oczywiście nie teraz tylko powiedzmy w styczniu?
Niby jestem po tej zawodówce i mam zawód mechanik poj. samochodowych ale praktyki brak;/

rcmaniak
18-12-15, 00:31
A do tłoków doprężających jakie pierścienie założyć, są jakieś specjalne?
Najlepiej takie które będą pasować ;). A tak na serio to musisz się dowiedzieć co to są za tłoki czy aftermarket czy może popularnie wsadzane tloki z d13b2.


I może których z kolegów mi odpowie czym one się różnią od oryginału?
Płaszczyzną się raczej zbytni nie różnią (praktycznie identyko), ale są wyższe. Tłok podczas suwu pracy wędruje wyżej niż w serii i zostawia mniej miejsca między płaszczyzną tłoka a głowicą. Ta sama ilość gazu(pojemność skokowa) jest ściśnięta do mniejszej objętości, stąd wyższy stopień sprężania.

siara87
18-12-15, 01:37
Nawet nie napisales co to za silnik :P zajedz do jakiegos warsztatu na sprawdzenie kompresji i zrob probe olejowa to bedziesz wiedzial czy wystarczy zmienic uszcelniacze czy piersciwnienie

kamil19
18-12-15, 10:23
Jest to silnik D16Z6. Pewnie tak zrobię w następnym tygodniu.

Labed2007
18-12-15, 17:10
Silnik miał być po remoncie, wymienione tłoki na doprężające, pierścienie, panewki.

Po remoncie mogą się dziać takie rzeczy jak był źle przeprowadzony. Znajomy robił remont w garażu i mówił że silnik "luźno spasował" i dlatego dymi lekko na wysokich obrotach. Ja się na tym nie znam. Jednak po wizycie na hamowni wypluło prawie 10% więcej mocy niż fabrycznie.



Czy może być owal na cylindrach? Którędy może ubywać ten olej. Dodam że kopci na niebiesko przy wysokich obrotach.
Pozdrawiam Kamil

Owal można usłyszeć przy wkręcaniu na 2,5-3krpm na zimnym silniku. Charakterystyczny dźwięk: https://www.youtube.com/watch?v=S6kG6uMJowE
Obstawiam pierścienie.