PDA

Zobacz pełną wersję : Kopci na biało



leni93
14-12-15, 20:15
Siema, kupiłem miesiąc temu Civic 6gen 1.4 D14Z2 no i przez ten czas zrobiłem 2000km. Cały czas było raczej zimno, więc kopcenie na zimnym silniku mnie nie ruszało, jednak czasem zdarza się, że kopci również na rozgrzanym. Robię zazwyczaj krótkie trasy po 15-20km. Dzisiaj przy -1 po przejechaniu 12km i dojechaniu do celu kiedy dodałem gaz do +- 6k rpm to z tłumika wydobywały się bardzo duże ilości białego dymu. Trochę się tym martwię, ponieważ jestem studentem i robienie UPG szarpnęło by mnie po kieszeni, jednak to kopcenie nie pojawia się za każdym razem, a poziom płynu chłodzącego oraz oleju jest na tym samym poziomie. Nie wiem co mam o tym myśleć nigdy wcześniej Hondą nie jeździłem a w Vagach nie miałem takich sytuacji. Stąd mój post i pytanie co o tym sądzić? Druga sprawa to jest to, że po rozgrzaniu silnik trzyma bardzo niskie obroty, tzn około 500-600 rpm, trochę mnie to denerwuje, ale czytałem, że to wystarczy zresetować komputer, jednak tak jak wcześniej mówiłem to moja pierwsza Honda i wolałbym się kogoś obeznanego w temacie poradzić. Pozdrawiam

ma1ster
14-12-15, 21:33
Widzisz student... Co studiujemy? Jeśli coś z przedmiotów technicznych to musisz się jeszcze dużo nauczyć, inne kierunki Ci wybaczymy, ale pamiętaj, że jesteś z Polski, a tu wszyscy znają się po trochu na wszystkim :D.

Co do białych spalin, to nie masz się kompletnie co przejmować. Wynika to przeważnie z faktu, że podczas spalania paliwa w silniku ZI, w takich temperaturach jakie mamy w grudniu, gradient temperatury komory spalania, a końcówki wydechu, pozwala na wytrącenie się większej ilości pary wodnej ze spalin. Czego efektem są kłęby dymu za samochodem.
Gdy temperatura spadnie do ok. -15 stC przy odpowiednim ciśnieniu atmosferycznym za Dieslem też jest biało :D.

Co do niskich obrotów rzędu 500- 600 min^-1, to na pewno warto zresetować sterownik silnika, nie powinno to pogorszyć sprawy.

leni93
14-12-15, 22:13