Zobacz pełną wersję : Falujące obroty
rafik54321
13-12-15, 15:28
Witam. Wiem że było wiele podobnych tematów, ale mój kłopot pojawił się w dość dziwnym momencie. Z racji iż niedawno kupiłem auto, postanowiłem je wyczyścić. Wykręciłem przepustnicę i silnik krokowy, wyczyściłem i złożyłem jak było (dodam że to nie pierwsza moja honda). I od razu po odpaleniu obroty wskoczyły na 2,5k RPM, linka nie jest zacięta. Potem stopniowo obroty spadały do 1,5k RPM lecz po dodaniu gazu obroty zaczęły ostro falować (tak jakby ktoś sobie auto gazował pedałem) tak między 1k a 1,5k RPM. Dodam że auto jest na LPG lecz obojętnie na jakim jest paliwie efekt jest ten sam. Dodam że w poprzedniej (bliźniaczej) hondzie nie było czegoś takiego. Czy może wystarczy restart komputera? Przed czyszczeniem trzymał obroty, na 800 RPM, ale po dodaniu gazu się dławił - dlatego czyściłem przepustnicę...
kazik2_h9w3
13-12-15, 15:38
Tak jakby ciągnął lewe powietrze
Zatkaj reka przepustnice i zobacz czy auto zgasnie
rafik54321
13-12-15, 15:44
Skąd mógłby je ciągnąć? A tak wgl, silnik 1.4 IS 90KM d14a8
kazik2_h9w3
13-12-15, 15:51
Np jak jest uszkodzona uszczelka lub jakis wężyk
rafik54321
13-12-15, 15:56
Wężyki włożyłem do końca, zresztą tam dochodzą tylko 3... 2 do korkowca i jeden nad gumę od filtra... A z uszczelek, to chyba tylko ta duża zielona, i 2 gumowe... Ale pobawmy się dalej, jeśli by silnik zgasł (czyli by nie łapał lewego) to co ew innego wchodzi w grę?
U mnie też tak było. Przeczyść styki które ruszałeś przy demontażu przepustnicy, zresetuj kompa (ja jeszcze dałem nowe uszczelki przepustnicy i krokowca).
zrób reset kompa, wyciągnij bezpiecznik back up pod maską, odpal auto ale nie włączaj świateł, klimy, radia itd, poczekaj do pierwszego włączenia wentylatora i się przejedź, i jeździj w pełnym zakresie obrotów ;)
Dokładnie, ja po restarcie też go przypałowałem pod czerwone pole i mu przeszło :P
rafik54321
13-12-15, 16:04
Ok to mam na razie co robić. Przejażdżki nie zrobię bo mam przegub wyjęty XD. Restart robić tylko na benzynie prawda?
Wolne obroty wyregulowane ? Jakie obroty ma silnik przy odłączonym krokowcu ?
rafik54321
13-12-15, 19:58
Zatkałem wlot gumę filtra od przepustnicy, wąż się ostro zassał i silnik się dusił. Zrestartowałem backup, odpaliłem na benzynie. Pochodził z 20 min, wentylator się załączył. Zaczął od 2k RPM, potem powoli spadał do 1,2K RPM. Gdy załączył się wentylator zgasiłem go. Po chwili odpaliłem i falował tak jak falował. Po kolejnym odpaleniu zgasły wszystkie kontrolki (pewnie bezpiecznik, ale nie mam pojęcia który)...
Też miałem podobny problem z D14A8. Wiem, że pisałeś że czyściłeś przepustnicę i krokowca itd. Jeśli zrobiłeś to benzyną i zmyłeś wszystkie czarne brudne "mazie" zarówno z krokowca jak i przepustnicy, tak że wygląda jak oryginał to ok. Jeśli jednak pominąłeś coś to polecam doczyścić. z przepustnicy jest taki nieszczęsny kanalik do krokowca, musi być praktycznie idealnie czysty. Tak samo sam krokowiec. Dodatkowo sprawdź mocowanie linki gazu czy nie jest napięta i dobrze skontrowana. Sprawdź też, czy na tej malutkiej śrubce od regulacji wolnych obrotów masz nakrętkę kontrującą. Na wolnych obrotach powinno być około 750-800 obr/min. Sama linka powinna mieć delikatny (czytaj minimalny luz, nie powinna być sztywna, ale i nie powinna zwisać) - najlepiej to sprawdzisz jak na wyłączonym silniku kilkadziesiąt razy powciskasz pedał gazu dość gwałtownie i sprawdzisz czy motylek z przepustnicy oparł się na śrubie od regulacji wolnych obrotów. Jeśli to wszystko nie pomoże to odepnij linkę gazu, odpal silnik i sprawdź czy obroty falują. Możesz ręcznie pogazować i sprawdzić czy obroty same wracają do prawidłowego poziomu. pamiętaj też o naciągu sprężyny od przepustnicy (o ile ją ściągałeś). Jeśli nadal będzie problem z falowaniem to jedyne co zostaje to ewidentnie krokowiec (zakładam, że kolektor jest dokręcony i uszczelka między kolektorem a przepustnicą jest ok). Czy w trakcie jazdy masz jakieś momenty zwiechy/zamuly w całej skali na obrotomierzu czy jeździ płynnie?
rafik54321
14-12-15, 07:23
Myłem to patyczkiem kosmetycznym XD więc ew co nieco na krokowcu mogło jeszcze zostać... Linka na pewno nie jest zbyt napięta (nawet jest ciut przy luźna). Nie wiedziałem że tam jest jakaś śrubka od regulacji obrotów... W którym miejscu ona jest? Jedyna którą znalazłem jest na płaski śrubokręt i nie jest taka mała... Motylek wraca na swoje położenie prawidłowo. Kolektora nie odkręcałem więc to raczej nie to. Jazdy próbnej wykonać nie mogę z racji wyjętego przegubu i walniętego bezpiecznika :/
kazik2_h9w3
14-12-15, 07:34
Wlasnie ta na plaski jest od regulacji obrotów ale Kolega pisze o ograniczniku motylka tzn o miejscu w ktorym blokuje sie motylek tam jest mala srubka na imbusa skontrowana nakrętką
Jak silnik sie dusil to zgasł czy nadal pracował??
Jak masz otwartą maskę i patrzysz na silnik to po Twojej lewej stronie od motylka, który rusza przepustnicą (do niego jest podpięta linka gazu) jest mała śrubka na imbusa (od dołu jest wejście na imbusa). Na tej śrubce opiera się wygięta blaszka od motylka. Sama przepustnica nie może się klinować (zaklei się z brudu i naprężenia sprężyny) ale i też nie może być tak, że będzie duży prześwit (bo nie wyregulujesz wolnych obrotów). Tak jak piszą poprzednicy, zatkaj wlot przepustnicy i zobaczy czy go zdusi czy nie. Jak zdusi to git, jak nie to ciągnei lewe powietrze (uszczelka pod przepustnicą, pęknięty kolektor, luźny kruciec podłączeniowy na ssaku)
A moze zla uszczelke zalozyles? Zmieniales ja?
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
rafik54321
14-12-15, 18:24
Na razie muszę ogarnąć temat bezpieczników. Bo w ogóle nie palą się kontrolki... Na pewno padł bezpiecznik back up 7,5 A spod maski, ale jego wymiana nie załatwiła sprawy... Który jeszcze mógł paść?
Przede wszystkim znajdź przyczynę spalenia się bezpiecznika/ów, coś musi być zwarte.
rafik54321
14-12-15, 19:46
Temat bezpieczników ogarnięty - wioskowe młotki postanowiły nie dokręcić klamry akumulatora :mad: .
Zdjąłem gumę od filtra powietrza i zatkałem wlot dłonią - silnik zgasł całkowicie (przez pół sekundy walczył o przetrwanie XD).
Aby wszyscy dobrze zrozumieli jak pracuje silnik wrzucam filmik
http://chomikuj.pl/rafik54321/Civic+VI
Transfer jest darmowy więc spoko XD.
Tak więc chyba jedyne co pozostaje to silniczek krokowy, ew może któraś z kostek. W zasadzie do czego są pozostałe?
Jakie masz obroty przy odłączonym krokowcu ?
Na 100% ponowne czyszczenie przepustnicy i całego korkowca. Jeśli po wyczyszczeniu będzie nadal falował to będzie trzeba wymienić krokowca. Jak go wkręcisz na obroty to chodzi normalnie, nic nie rzęzi, nie ma metalicznych odgłosów, dziwnego tarcia, stukania itp.?
rafik54321
14-12-15, 20:14
Po wkręceniu na obroty pracuje normalnie (stabilnie). Nie wydaje dziwnych dźwięków...
Po odłączeniu krokowca pracuje tak (drugi filmik) http://chomikuj.pl/rafik54321/Civic+VI
Raz specjalnie przygazowałem po to, aby zobaczyć czy nie zacznie świrować.
Tą mosiężną śrubką na górze przepustnicy od strony wlotu (na odłączonym krokowcu) wyreguluj tak by były ok 800 , musisz ją wkręcić, potem podłącz krokowca odpal na nowo i zobacz czy jest ok .
Popodpinaj wszystko tak jak ma być na gotowo. Odpal go i zostaw aż się zagrzeje. Jak jest zimny to silnik będzie trzymał obroty na poziomie 1,5 tys. Po zagrzaniu obroty powinny spaść. Rozumiem, że woda do podgrzewania korkowca i przepustnicy jest doprowadzona?
Popodpinaj wszystko tak jak ma być na gotowo. Odpal go i zostaw aż się zagrzeje. Jak jest zimny to silnik będzie trzymał obroty na poziomie 1,5 tys. Po zagrzaniu obroty powinny spaść. Rozumiem, że woda do podgrzewania korkowca i przepustnicy jest doprowadzona?
Przy odłączonym krokowcu nie będzie trzymał wyższych obrotów na zimnym tu niema zaworu ssania fitv.
rafik54321
15-12-15, 07:13
Regulację obrotów zrobić na ciepłym czy zimnym silniku?
Na cieply przy wylaczonych odbiornikach pradu
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Od zimnego (po nocy) do całkowicie rozgrzanego (załączenie wentylatora chłodnicy). To trwa przynajmniej pół godziny i kosztuje litr benzyny, ale daje ładne efekty. Instrukcję znajdziesz na forum.
Nie mususz tak dlugo czekac, byle zlapatroche ciepla z5min wystarczy. Jesli lapie gdzies lewe powietrze to nie da sie wyregulowac .
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
rafik54321
15-12-15, 20:46
Wykręciłem ponownie przepustnice całą, wyczyściłem jeszcze dokładniej... Zwłaszcza silniczek krokowy. Po jego odłączeniu, obroty po nagrzaniu wynosiły ok 1,5k RPM, regulacja śrubą przy wlocie nie zmniejszała obrotów (w ogóle nie dawała efektu). Po wkręceniu jej na maks silnik pracuje równo ale wysoko (wciąż te 1,5k RPM). Po podłączeniu krokowca obroty dalej były te same. Nawet minimalne dodanie gazu wkręca na obroty, więc ogranicznik motylka został wykręcony dość znacznie (prawie do końca). Obroty spadły do 1,2k RPM. Linka jest zupełnie luźna... Dodam że wszystko było regulowane na benzynie... Przepustnica szczelna... Coś mi się wydaje że to albo silniczek krokowy, albo jakaś elektronika...
Lol. To którędy zasysa to powietrze że ma 1,5k obrotów, skoro silniczek krokowy jest odłączony i tym samym zamknięty ? Odpowiedz jest prosta "lewe powietrze" Znajdź nieszczelność.
rafik54321
15-12-15, 20:52
Sam nie mam pojęcia, bo zatkanie wlotu silnika powoduje że on zgaśnie... Może jest inny sposób na szukanie lewego powietrza?
A przez odłączony krokowiec czasami nie jest zasysane powietrze ? Zdejmij dolot i odłącz krokowca, zatka dziurę krokowca w przepustnicy.
rafik54321
15-12-15, 21:05
Tą w dolocie? Pierwszą od gumy?
Nieszczelność u siebie sprawdziłem bardzo prosto. PLAK i tryskałem wokół dolotu czujników uszczelki itd i w jednym miejscu zaczęły rosnąć czyli zaciągnął PLAKA. Sprawdź to tak.
Powinieneś mieć jedną. Co ty masz za przepustnice ? Zrób fotkę.
rafik54321
15-12-15, 21:18
To jutro sprawdzę i dam znać... Kończą mi się pomysły co to jeszcze może być.
Ja u siebie też zdjąłem kolektor założyłem obroty mam teraz 1800.... na szczęście świeci się check także zczytam błąd i będzie jasno
Panowie gdzie można kupić przez internet uszczelkę przepustnicy i krokowego do d14z4?
Chciałbym u siebie wyszyścić krokowy, ale bez w/w wolę tego nie dotykać.
OEM uszczelki można dorwać np na http://haparts.pl/
rafik54321
16-12-15, 20:54
Epizod kolejny. Zatkałem wlot do krokowca - silnik zgasł. Efekt jest ten sam gdy jest podłączony krokowiec, jak i gdy nie jest. Wykręciłem przepustnicę ponownie i dorobiłem z gambitu uszczelkę płaską (w miejsce tej zielonej). Dodatkowo dołożyłem jedną pod krokowiec i kolejną pod czarny czujnik (z góry) koło wlotu. Zatkanie wlotu dłonią powoduje zgaśnięcie silnika (choć przez około sekundę zwalniają obroty aż do zgaśnięcia). Pryskałem plakiem - żadnych oznak... Po odłączeniu tego czarnego czujnika silnik zaczął lepiej reagować na śrubę od regulacji obrotów (po wkręceniu jej na maks obroty były ok 1,2k RPM) ale jej wykręcenie zwiększało obroty. Wcześniej tego nie było. Jest jeden czujnik który jest nie przykręcony a zanitowany... Nie pamiętam aby w poprzedniej był. Od czego są tamte czujniki? Może uszczelka pod tym zanitowanym padła? Bo jeśli to nie tamta uszczelka to na bank musiał paść czujnik albo krokowiec...
Przypomnij jeszcze raz, jakie są objawy? Falowanie z 1k na 1.5k obrotów?
Walnięty lub nie doczyszczony krokowiec.
rafik54321
16-12-15, 21:21
jerdenk są filmiki nagrane - nie chce mi się już rozpisywać. http://chomikuj.pl/rafik54321/Civic+VI
Coś mi się wydaje że ten krokowiec mógł już ledwo zipieć, a czyszczenie mogło go dobić... Co w nim mogło paść? Jakaś elektronika, czy samo działanie "mechaniczne"?
Chłopaki, z całym szacunkiem, przestańcie pieprzyć o tym lewym powietrzu. Kolega ma uszkodzony krokowiec i tyle. To co masz przynitowane na przepustnicy to czujnik położenia przepustnicy, jest idealnie po drugiej stronie motylka, na który nawija się linkę od gazu (zwyczajny potencjometr). Na górze (jak dobrze pamiętam) jest map sensor. Wychodzi na to, że krokowiec jest ubity.
Skoro zatyka przepustnice i silnik gaśnie i tak samo dzieje się przy zatkaniu krokowca to winą jest krokowiec. ECU próbuje "walczyć" i ustawia otwarcie/zamknięcie krokowca, ale skoro jest ubity to zamiast np. otworzyć się w połowie otwiera się na 3/4 itd. Rafik wkręcał silnik na wyższe obroty i działa prawidłowo, co także eliminuje lewe powietrze i potwierdza fakt, że silnik działa prawidłowo i problem jest z wolnymi obrotami, za które odpowiada (poza czystością) krokowiec + regulacja linki + regulacja motylka (mała śruba na imbusa) + czujnik temperatury.
rafik54321
16-12-15, 22:51
Jeśli chodzi o czystość to w zasadzie odpada (przecież przed czyszczeniem było ok, trzymał 800 RPM, ale po prostu się zawieszał na moment po dodaniu gazu - dlatego go czyściłem). Więc nawet podczyszczenie nie powinno mu zaszkodzić, a pomóc.
Ok, załóżmy że wymieniłem krokowiec na działający. Najpewniej sobie mocno rozregulowałem wolne obroty, jak je wyregulować? Szukałem instrukcji tu na forum i nie znalazłem niczego konkretnego...
Kręcisz tą śrubką na imbusa tak, by wolne obroty były na poziomie 800 rpm. Kilkanaście razy wciskasz i puszczasz pedał gazu, aby sprawdzić, czy nigdzie się nic nie bloku itd. Jak będzie wszystko ok to kontrujesz nakrętką tą śrubę imbusową i po sprawie.
rafik54321
17-12-15, 18:20
To od czego jest śrubka na płaski śrubokręt przy wlocie? Myślałem że właśnie od regulacji wolnych obrotów
Tak, od wolnych.
Śrubka na imbus pod motylkiem jest do ustawienia motylka. Nie powinno się ruszać tej śrubki.
Nie przestawiles przypadkiem tej blaszki w krokowym. Po czyszczeniu trzeba ja ustawić jak byl, więcej znajdziesz tutaj:http://www.accordklubpolska.pl/index.php?/topic/21052-przepustnica-iac-co-to-i-do-czego/
rafik54321
18-12-15, 08:27
Szczerze nie wiem czy ją przestawiłem czy nie... Bo wcale nie zwracałem uwagi na to.
Sprawdzę i ustawię ten krokowiec wg linku który podałeś, ale tak z innej strony. Próbując to wszystko ogarnąć, odkręcałem tą śrubę przy wlocie jak i położenie przepustnicy. Więc najpewniej to jest ostro rozregulowane. Jak wyregulować tą śrubę przy wlocie? Czy najpierw ustawić motylka, czy tą śrubę od wlotu?
To na bank jest strzelony krokowiec. Ponieważ uznałem że warto sobie zasłonić prawie cały wlot do krokowca i silnik zszedł na normalne obroty i dobrze reagował na gaz. Wykręciłem część elektroniczną i ręcznie pokręcałem wałeczkiem. Silnik reagował na to. Potem złożyłem wszystko do kupy i o dziwo krokowiec zaczął trybić XD. Gdzieś w notce czytałem że powinien mieć opór 16-28 ohmów a mój ma prawie 40... Więc pewnie padnie za niedługo...
Aż chce się powiedzieć: A nie mówiłem :) Ciesze się, że doszedłeś do przyczyny.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.