PDA

Zobacz pełną wersję : Soft B18C4



pawelwlkp91
11-12-15, 18:51
Witam,

Koledzy takie pytanie mam seryjny nie otwierany silnik B18C4 i chciał bym go uturbić potrzebował bym co jest mi potrzebne oraz z jakimi to kosztami się wiąże. Może ktoś coś pomóc doradzić? Co i jak w tym temacie.

hawajski
11-12-15, 22:35
sprężarka TD04HL16T + IC + FMIC + BOV + kolektor pod turbo + węże + wtryski + strojenie pewnie się nazbiera ok 4 ~ 5k zł zależy czy sam to sobie będziesz ogarniał czy oddawał komuś aby to uturbił przy doładowaniu 0,7 powinno wypluć ze 280HP ;)

Karpiczek
11-12-15, 23:00
Pisz do użytkownika pigut -http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?152319-MB6-B18C4-Home-Made-Turbo-by-pigut

Hektor139
12-12-15, 23:11
Pigut zakówał silnik ale na pewno ci pomoże

wwljohn
13-12-15, 17:01
IC + FMIC

A jaka w tym różnica?



doładowaniu 0,7 powinno wypluć ze 280HP

Chyba w przypadku złomu. 0,5 daje na tym turbo 293HP

+ wydech + zegary (EGT, Ciśnienie oleju priorytetem) + podstawka z termostatem + chłodnica oleju a nazbiera się przy dobrych wiatrach 7k

Jest wiele tematów, a ty jesteś zbyt leniwy aby poszukać. Wszystko znajdziesz.

Fawor
14-12-15, 13:58
Chyba w przypadku złomu. 0,5 daje na tym turbo 293HP
johnny, prosze... a jak wyjdzie 250 to znaczy, że w ogóle nie ma prawa wyjechać za hamownie? :) Przecież to zalezy w dużej mierze od pociągnięcia zapłonu czyli fantazji strojącego do spólki z wlascicielem. Ja np nie chciał bym softa na 290KM.

DjHammer
14-12-15, 22:30
Hehe niektorych widze fantazja poniosla :-D

grafix
15-12-15, 11:06
trzysta na paliwie z ukrainy

Agusss
16-12-15, 01:54
Jak już autor tematu podliczy koszta to warto do tego dodać przynajmniej z 25%. Wtedy wyjdzie realny koszt. Z doświadczenia mojego ta metoda się sprawdza

!markos
16-12-15, 10:27
Ja bym dodał przynajmniej 50%, a zasadniczo to 100%. Bo złączka, bo przewód, bo rurka, bo cośtam. I tak 40 razy.

demiss
16-12-15, 23:49
Z tej td04 przy 1b może koło 300 wyjdzie. Koszt 8-10k robiąc u kogoś. Raczej odprężyć uszczelka trzeba, od razu remont głowicy z tym się wiąże...

DjHammer
17-12-15, 02:11
7 kola w gore tak to wychodzi, wiem bo,robie takie rzeczy

Wenega
17-12-15, 08:41
Ja bym dodał przynajmniej 50%, a zasadniczo to 100%. Bo złączka, bo przewód, bo rurka, bo cośtam. I tak 40 razy.

prawda, mnie soft, nie oszczędzając, robiąc wszystko samemu (poza strojeniem) wyszedł 8-9k(bo większa chłodnica, bo słabo jest wkładać niesprawdzone (nieprzeczyszczone) używane wtryski, bo chłodnica oleju, bo jednak warto mieć zegary, które pokazują prawdę, itp. itd.)



Z tej td04 przy 1b może koło 300 wyjdzie. Koszt 8-10k robiąc u kogoś. Raczej odprężyć uszczelka trzeba, od razu remont głowicy z tym się wiąże...

remont głowicy+nieruszanie dołu=szybki remont silnika/dołu..

Fawor
17-12-15, 10:26
Raczej odprężyć uszczelka trzeba, od razu remont głowicy z tym się wiąże...
odpręzyć nie trzeba do softa. Można liczyć na to, że seryjny silnik przyjmie poł bara i nic nie odda. Aczkolwiek jak odda to nie można być zdziwonym :) Dlatego właśnie softy nieraz nie są tanie - jak cos się zepsuje, a młody padawan myślał, że nie ma prawa, bo innym jeżdżą :), albo po prostu nie są tanie - jeśli ma być zrobione od A do Z.



7 kola w gore tak to wychodzi, wiem bo,robie takie rzeczy
wie, bo robi. Słuchac go ;) Nieraz tez ma racje :p

LukasL
21-12-15, 18:08
Oj napewno 7 i w górę 😉 ja też miałem na początku plan 10 koła i tyle to max tak sobie mówiłem ,a wyszło jak wyszło bo skończyło się na x zł 😜

pablo__89
22-12-15, 15:55
Mnie w D16 (obd1 wyjściowo) zabawa kosztowała 3,5k z czym że sam wszystko robiłem a to też sporo kosztowało czasu.

pawlak91
22-12-15, 19:34
7k za softa? Dobrze rozumiem?
Nie wiem jak ma się kwestia turbienia(mowimy cały czas o sofcie) B-serii, ale D- serie uturbisz za 4k i jeszcze ci zostanie na kebsa.. Sam zamierzam na przyszły sezon uturbić moje D16 i podliczajac koszta tyle mi wychodzi. Wiadomo fajerwerków nie będzie... Kilku moich kolegów ma turbo/m45 w tym silniku za podobne koszta i wszystko jezdzi.. Jeden nawet zrobił softa ze zlomu za 1,7k dmucha 0,6b i objeżdża b18 n/a..

P.s ceny nie obejmują robocizny bo zakladam ze kazdy fan marki jest w stanie sam to ogarnąć:)



Tapatalk..

Agusss
23-12-15, 03:32
Żeby to miało ręce i nogi warto najpierw zadbać o zawieszenie i hamulce zanim się ktoś zabierze za konie

wwljohn
24-12-15, 12:13
a jak wyjdzie 250 to znaczy, że w ogóle nie ma prawa wyjechać za hamownie? Przecież to zalezy w dużej mierze od pociągnięcia zapłonu czyli fantazji strojącego do spólki z wlascicielem. Ja np nie chciał bym softa na 290KM.

Ma prawo, ale to znaczy, że stroiciel dupa jak nie dał rady, ew sporo zaniedbań podczas składania całości, profili itd. Widziałem 2 takie na tym turbo hamowane po 5x na MAHA. Doładowania 0,55 i po 285-293HP. Spokojnie dawały radę. Mój B16 pałowany do dziś i nic mu nie jest przy 0,63.


A co do kosztów B vs D - te same jeśli ma mieć to ręce i nogi. Wtryski spokojnie mogą być używki, chodnica też. Turbo w moim przypadku używane, kupione w USA jeździ do dziś. Koszt z dostawą do PL 3 lata temu 1100zł :) . Nie wszystko musi być nowe. Zegary AG wystarczą.

romir_ed9
24-12-15, 14:50
Jak już autor tematu podliczy koszta to warto do tego dodać przynajmniej z 25%. Wtedy wyjdzie realny koszt. Z doświadczenia mojego ta metoda się sprawdza

Agusss wyczyść pocztę mam dla Ciebie wiadomość

grafix
30-12-15, 13:25
Doładowania 0,55 i po 285-293HP.
Bajkopisarstwo.

DjHammer
01-01-16, 18:54
4 kola z pekajacymi kolektorami co 2 3 miesiace bez robocizny i na ickach po 100zl i *****idtych pekajacych silikonach i bezroboty tyle wyjdzie a problemy co troche
Wyniki warszawskich hamowni pomijam nawet ja wiem ze moje b18t nie mialo 554km tylko mniej

Seba27
03-01-16, 21:58
4 kola z pekajacymi kolektorami co 2 3 miesiace bez robocizny i na ickach po 100zl i *****idtych pekajacych silikonach i bezroboty tyle wyjdzie a problemy co troche
Wyniki warszawskich hamowni pomijam nawet ja wiem ze moje b18t nie mialo 554km tylko mniej

Idealnie :)

Za 7-8 predzej i wychodzi w miare profi :)

Konie to jednak gruba przesada

pablo__89
17-01-16, 19:30
LoL. 7-8 tysie ? a za 4 pękające z...ne i do dupy ? Piszecie to żeby innych odstraszyć czy żeby wmówić tym co taniej zrobili że mają szajs ?
Czyli według co nie których tak wygląda nie profesjonalna instalacja na pękających sylikonach i ickach po 100zł.

Więcej zdjęć : https://picasaweb.google.com/Turbo# (https://picasaweb.google.com/112050679583755227488/Turbo#)

https://lh3.googleusercontent.com/-0Nmr5M3UOWw/VpvZd2Nak3I/AAAAAAAAFYQ/yBdgpYmXHBs/s912-Ic42/IMG_20160117_184905.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-MfxJ_qXOA0g/Vpvbv2umRhI/AAAAAAAAFaM/3Uh0ESdKm3s/s912-Ic42/28112014649.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-X7e_C3bl5pI/VpvcGwiR_oI/AAAAAAAAFac/wUlLkbOtlIk/s1024-Ic42/unnamed.jpg

Yotomeczek86
17-01-16, 23:51
Wyniki warszawskich hamowni pomijam nawet ja wiem ze moje b18t nie mialo 554km tylko mniej

Przecież nikt nie karze Ci w Warszawie pomiarów robić... Niestety jak u mnie wyszło u Coobcia 257KM na seryjnym słupku D16 + TD04HL 16T (nowe CHRA) 0,8bar, to też nikt nie wierzył, póki się na kresce nie ustawił... bo jednak wtedy wyszło że jest te prawie 260 koni. Ulica zweryfikowała to bez żadnych problemów. Ja nie twierdze że te pomiary są idealne i celne, ale nie hejtujcie za każdym razem tej Warszawy bo mi się już rzygać chce na to


6-7 tysięcy spokojnie wyjdzie za zrobienie softa, czy to b czy d seria - za darmo nikt nie bedzie tego robił,materiały na wydech i dolot swoje kosztują, a wystroić za psi grosz też się nie da. Także nie rozumiem zdziwienia ;)

pablo__89
18-01-16, 17:15
Dla tego cena roboty czy strojenia powinna być podawana osobno żeby było wiadomo ile za co.

motoboy
18-01-16, 20:45
pablo__89 to twój projekt? Bardzo ładnie to wygląda ;)

pablo__89
18-01-16, 22:04
Tak, mój, dziękuję. W niecałych 4 tysiach się zmieściło. Nie licząc dodatkowych kosztów spowodowanych własnym strojeniem xD

wachus1
22-01-16, 19:24
pablo_89 ma w zupełności racje. Da się zmieścić w 4tys i zrobić to dobrze, pod warunkiem że robi się wszystko samemu

Yotomeczek86
23-01-16, 03:05
pablo_89 ma w zupełności racje. Da się zmieścić w 4tys i zrobić to dobrze, pod warunkiem że robi się wszystko samemu


Ale 1 kwietnia to jeszcze jest troszkę czasu? Serio? Dam Ci mojego Accorda z K24 i ogarnij mi turbo za 4 tysiące złotych z wystrojeniem... to Ci tysiaka za fatyge dorzucę.... Zejdź na ziemię :)

Kurde sprowokowałeś mnie, napisze Ci ile wyszło moje 260 koni w Z6... bo chyba nie ogarniasz :D


Turbina TD04HL-16T 700zl
Kolektor żeliwo 400zł
westegate tial ori 450zł
intercooler 350zl z fmic
orurowanie 200zl, uzywka
wtryski 370zl
wydech 2,5 cala 700zl
vband 2,5 cala 200zl
sylikony i podcisnienia 300zl
zegary defi style 400zl
chlodnica oleju + weze 500zl
podstawka pod filtr, smarowanie turbiny 200zl
strojenie dodaj około 600zł
robocizne, typu spawanie, uszczelki, płyny itp minimum 800zł

Kur... no wyszlo ponad 6000zl... Wiec nie pierdzielcie ze za 4000zł da się turbo założyć

pablo__89
23-01-16, 09:33
A ja ci wstawię swoją listę bo chyba też nie ogarniasz. Po za tym k24 to nie d16 czy b18 więc sory. A inna sprawa że 260km w z6 to już raczej nie soft.

550 Turbina TD04L
300 interculet
140 Bov + turbosmat
200 wtryski H22A 345cc
100 rury nierdzewne
100 kolanka nierdzewne
130 silikony
200 przewód olejowy
35 opaski
100 egt
50 elementy do kompa
200 flansze
180 kolektor
340 Chłodnica gruba
70 pompa paliwa H22A
450 arp
260 UPG

3405 Razem

Yotomeczek86
23-01-16, 13:06
Znasz pojęcie Soft turbo? Bo na pewno ono nie określa mocy tylko stopień ingerencji w silnik który jest zerowy, czyli seryjny silnik + dołożenie turbo, wtedy się nazywa to soft turbo. Co do K24 to nie rozumiem jaka filozofia założyć do tego silnika turbo, ECU to ja już sobie ogarnę, ale dam Ci 4000zł i rób, aby miało ręce i nogi - i nie było drutem :) Poza tym założyłeś turbo bez chłodnicy oleju, co jest głupotą... Rozumiem że wydech seryjna słomka ? No i nierdzewkę to chyba po mega promocji dostałeś, bo w życiu orurowania bym za tyle nie poskładał, i wydechu dodatkowo... Zegary tylko EGT? a temp oleju? Wiesz jak się olej grzeje przy turbo w ogóle? U Ciebie bez chłodnicy to 3-4 razy sprint na 1/4 i masz 130* :)


Do swojego setupu zapomniałem dodać pompy Walbro 255lph, oryginalnej... I dodać że wtryski były z evo

krzysiek50
23-01-16, 16:42
tylko trzeba rozgraniczyc dostepnosc gratow, bo D16 zostało rozpracowane na wszelkie mozliwe sposoby lata temu, a K20/24 w dalszym ciagu nie jest tak popularne, nawet jako wolnossak. druga sprawa to roznica miedzy drutem, a profi robota. dla jednego drut, to bedzie wydech ze starych rur posmarkany elektroda, a dla drugiego wszystko inne, co nie jest zrobione z kwasiaka i spawane TIGiem ;) mi sie udało to złozyc jeszcze taniej, bo czesci szukalem na spokojnie cała zime, wiec czekałem na dobre ceny :) wyglada to tak:
uszczelka + glowica (planowanie, zawory) 220
td04 13t + seryjne DP (przerobione i czesciowo wykorzystane) 350
kolektor d15z1 + dorobienie przejsciowki 70
wydech 2,36" (zwykłe rury aluminiowane) 200
koncowy (chinczyk, duza pucha przelot) 180
pompa h22 70
smarowanie (trojnik + przewód) 80
ic master 100
orurowanie + silikony 200
bov 150
wtryski 440cc 300
spiek xtd 500
chlodnica vti 120
"chlodnica" oleju (raczej wymiennik ciepla) z d16z5 70
zegary egt, boost, cisnienie oleju 700
przerobienie kompa 90
razem 3400
ten "drut" poki co zrobil 10k km i nie mam problemow typu nieszczelny wydech, pekajace silikony, wycieki oleju itd. jedynie zmienialem olej i tankowałem. nie chce tu na siłe udowadniac, ze cos takiego jest lepsze niz setup za 8k, bo nie jest, ale jesli mozna zrobic cos z głowa taniej, to czemu nie ;)

pawlak91
23-01-16, 18:21
Nie mam turbo i nie chce tu wychodzić przed szereg i pokazywać że wiem lepiej, ale kolego Yotomeczek z całym szacunkiem, ale mam wrażenie że jakoś nie dopuszczasz myśli że można zrobić softa za mniej niż 6k. W Twojej liście wyczytałem prawie same oryginalne części m.in westgate który do softa nie jest w ogóle potrzebny ponieważ dostajesz go razem z turbo.. Dokładasz trochę i masz na strojenie.. Zresztą wydech i dolot nie musi być być z kwasowki.. Kolektor nie musi być rurowy wystarczy z d15z1 za 100zł, icek nie musi być z fmic za 300pln, napewno znajdziesz używkę tańszą z jakiegoś dizla.. Mamy rożne poglądy na temat softa bo tanie turbo wcale nie musi być drut turbo.. To co ty miales to byl po prostu wyższy level.

Tapatalk..

pablo__89
23-01-16, 18:58
Znasz pojęcie Soft turbo?
Małe doładowania, zazwyczaj mówiło się o doładowaniu do 0,5b. 0,8 czy 0,9 to już nie jest raczej małe. Wydech miałem wcześniej ogarnięty ale nie o wydechu mieliśmy w tym temacie rozmawiać ;).


Poza tym założyłeś turbo bez chłodnicy oleju, co jest głupotą...
Moim zdaniem głupotą jest upalanie ulicznego auta czterokrotnym sprintem pod rząd :D
Nie zapominajmy że nie wszystkie auta nawet seryjne doładowane benzynowe posiadają chłodnice oleju.
A dodatkowe zegary to już mało które auta seryjne otrzymują.

Wenega
23-01-16, 21:06
Moim zdaniem głupotą jest upalanie ulicznego auta czterokrotnym sprintem pod rząd :D

.
to po co zakładać turbo??



Nie zapominajmy że nie wszystkie auta nawet seryjne doładowane benzynowe posiadają chłodnice oleju.
.

tak jakby seryjnie doładowane auta, są jakby liczone przez sztab inżynierów a nie przez pana Mietka w garażu..



A dodatkowe zegary to już mało które auta seryjne otrzymują.

no może znowu tutaj argument o inżynierach..

ja jestem tego samego zdania co Yatomeczek.. mnie soft wyniósł nawet więcej.. nikt nie napisał o wycinaniu flansz, nikt nie napisał, że używane wtryski wypadałoby sprawdzić i przeczyścić żeby podczas strojenia nie spłynął któryś tłok (boje się nawet wspomnieć, że ja i turbine dałem do sprawdzenia), nikt nie wspomniał o rozrządzie, oleju, filtrach. Nikt nie wspomniał o tym, że w 9 na 10 projektach "soft" ślizga się sprzęgło, że chiński WG się zacina, że chińskie zegary pokazują bzdury.. i jakos mało kto się chwali, gdy w projekcie soft turbo wyrzeźbionym za 2,3 czy 4 tysiące co chwilę cos się *******i..

!markos
23-01-16, 21:15
Już nie wspominając, że znamy wszyscy takie za 30-50k, które też się srały :D


Moim zdaniem głupotą jest upalanie ulicznego auta czterokrotnym sprintem pod rządJednostrzałowe auto do zapie#dalania i 5 minut odpoczynku. Mega pomysł. Gratulujemy.

pawlak91
24-01-16, 11:00
Koledzy, nie każdy wkłada softa żeby zaraz zapitalać na 1/4.. Są ludzie którzy robią to hobbystycznie bo chcą mieć boosta, marzą o tym itp.. Zresztą o jakich mocach my tu rozmawiamy?

Bo mam wrażenie ze +250km, co dla mnie jest już mocną ingerencją w silnik, ponieważ w przypadku d16 moc jest wyższa o ponad 100 kuni! I według mnie to juz nie jest żaden soft bez względu na to ile dmuchasz..

Jesli celujemy w moce 180-200KM, a wiem że takie autko bardzo przyjemnie się odpycha, to nie widzę konieczności inwestowania 6k w softa.. Tak dla porównania ile by kosztowalo zrobienie D16 N/A z mocą 200KM? Wydaje mi sie ze w tym przypadku turbo wyjdzie taniej i prościej..

Jeszcze raz się powtórzę, bo pisałem o tym kilka stron wcześniej, Kolega zklecił turbo ze złomu, turbo z dizla i tak dalej zrobił na tym 15k kilometrow auto caly czas ma moc i zapier**la.. A kosztowalo go to nie cale 2k..

Pozdr



Tapatalk..

robivitez
24-01-16, 11:41
I jest to wyjatek ktory potwierdza regułe. :)

DjHammer
25-01-16, 23:22
No czasami mozna dostac walnieta turbine i regeneracja od 900 ;-)

majson
26-01-16, 00:10
Tak dla porównania ile by kosztowalo zrobienie D16 N/A z mocą 200KM?
Nie ważne ile, ważne, że łatwiej moc uzyskac z turbo i jest pewna. (200KM)

Fawor
26-01-16, 08:05
Znowu gadka o kosztach softów...jeden nie liczy strojenia, drugi nie liczy wydechu, bo już miał. Git. Chłodnica oleju niepotrzebna, nowe turbiny kosztują 300zł, zewnętrzy WG niepotrzebny, zegar temp oleju w sumie tez.

Panowie - da się. Oczywiście. Ale jak yebnie cokolwiek to koszty same urosną do takich wartości, które uważacie za za wysokie. A oddać może dużo rzeczy - szczelność turbo, niesprawdzone wtryski za 200zł, brak możliwości wysterowania doładowania na strojeniu, bo WG jakoś cudnie nie reaguje, a na MBC od razu przeładowanie - tego nikt już nie bierze pod uwagę :D A jak wtedy wygladają koszty? Regeneracja turbo +1000, kupno porządnego WG 500, a w ostateczności odbudowa silnika jak spłyną tłoki +2000 + porządne wtryski. Do każdego z tych podpunktów jest szansa na dodawanie kolejnego wyjazdu na strojenie +1000. Zdaje sobie ktoś z tego sprawę? Czy po prostu "moje jeździ i ch*ja macie racje"? 90% Hondziarzy nie zna zasad działania silnika spalinowego, nie wspominając o konstrukcji doładowania. Chce założyć sobie turbo więc pyta kto mu za ile zrobi. Dostaje odpowiedź 8. A na forum czyta 4. Coś tu się kurde nie zgadza?! Zgadza się, bo wykonujący zestaw, który ma w głowie mózg i doświadczenie, zamiast fruwającego skąpstwa, chce zrobić takie turbo, które wyjedzie, wystroi się za pierwszym razem i wróci do właściciela w jednym kawałku. Kto robi sobie sam - może mieć to głęboko w zadzie. Ale może sie okazać, że soft za 4tys w najgorszym wypadku dojdzie do 10ciu. A można było zrobić od razu za 8...

Wenega
26-01-16, 11:48
Znowu gadka o kosztach softów...jeden nie liczy strojenia, drugi nie liczy wydechu, bo już miał. Git. Chłodnica oleju niepotrzebna, nowe turbiny kosztują 300zł, zewnętrzy WG niepotrzebny, zegar temp oleju w sumie tez.

Panowie - da się. Oczywiście. Ale jak yebnie cokolwiek to koszty same urosną do takich wartości, które uważacie za za wysokie. A oddać może dużo rzeczy - szczelność turbo, niesprawdzone wtryski za 200zł, brak możliwości wysterowania doładowania na strojeniu, bo WG jakoś cudnie nie reaguje, a na MBC od razu przeładowanie - tego nikt już nie bierze pod uwagę :D A jak wtedy wygladają koszty? Regeneracja turbo +1000, kupno porządnego WG 500, a w ostateczności odbudowa silnika jak spłyną tłoki +2000 + porządne wtryski. Do każdego z tych podpunktów jest szansa na dodawanie kolejnego wyjazdu na strojenie +1000. Zdaje sobie ktoś z tego sprawę? Czy po prostu "moje jeździ i ch*ja macie racje"? 90% Hondziarzy nie zna zasad działania silnika spalinowego, nie wspominając o konstrukcji doładowania. Chce założyć sobie turbo więc pyta kto mu za ile zrobi. Dostaje odpowiedź 8. A na forum czyta 4. Coś tu się kurde nie zgadza?! Zgadza się, bo wykonujący zestaw, który ma w głowie mózg i doświadczenie, zamiast fruwającego skąpstwa, chce zrobić takie turbo, które wyjedzie, wystroi się za pierwszym razem i wróci do właściciela w jednym kawałku. Kto robi sobie sam - może mieć to głęboko w zadzie. Ale może sie okazać, że soft za 4tys w najgorszym wypadku dojdzie do 10ciu. A można było zrobić od razu za 8...

i tą wypowiedzą zakończmy ten temat :D 100% racja!