Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : dół D16 czy D17 do walki o konie N/A w daily



Grzybohun94
08-12-15, 00:57
Panie, Panowie, czy ktoś z was wie czym się różnią bloki D16 i D17 w civach viigen?

Wiadomo ze D17 ma troszke wiekszą pojemność, czyli teoretycznie więcej koni sie z niego wyciśnie. Słyszałem jednak ze D16 są wytrzymalsze niż D17, a na tym także mi zależy.

Jakie są słabe punkty słupków D17 i D16, który zniesie więcej mocy i momentu? Hamburgery bardzo narzekają na D17..

Lepiej budowaź silnik celujac w 160KM na bloku D16 czy D17 (głowicy nie biore pod uwage bo to jeden pies)

Wiem co usłusłysze - "sprzedaj i kup CTR" - nie o to jest pytanie

Karoles
08-12-15, 07:04
Ja bym zrobil jak ja i wsadzil k20a1

Szczery
08-12-15, 07:59
Jak kiedyś zapytałem o te silniki (nowa seria D) to usłyszałem że nie są one tak podatne na modyfikacje jak starsze motory ze względu na cieńsze panewki i inne elementy silnika. W sensie z że nie zniosą tyle co starsze konstrukcje.

analyzer64
08-12-15, 13:54
D17 ma słabsze panewki, zwłaszcza jeśli ktoś nie pilnuje oleju i jego stanu. Wg mnie nie ma znaczenia jaki silnik wybierzesz, bo oba są bardzo podobne. Masz D16V1, więc w tym możesz dłubać. Gdzieś ktoś wklejał wykres, że po zmianie wałka na ten z D17A9 było 120KM w D16V1.

Mart1n5
08-12-15, 14:03
Wszystko zależy od tego jak dbasz :) Z jednego i drugiego można 'wycisnąć' dużo. Kumpel ma D16V1 w EP2, ja mam D17A2 w EM2 i po takich samych modyfikacjach (przelot, kolektor chińczyk 4-2-1, dolot, ssący Y8) dostawał i to znacznie. Może to nie jest jakiś wyznacznik, no ale.. D17A2 ma ponoć krótszą skrzynie. Co do jakości podzespołów seryjnych(panewki itp) niestety nie jestem w stanie tego określić czy porównać :P

Grzybohun94
08-12-15, 19:59
właśnie o jakość chodzi, bo auto ma przejechać więcej niż 10kkm od remontu do remontu :D czytałem że hamburgery narzekają bardzo na modzenie D17 w N/A.

to porównanie EM2 i EP2 po podstawowych modach może być mylące, bo EM jest lżejsza od EP o ponad 100kg, masa robi swoje niestety... skrzynia mają takie same, FD 4.4 i przełożenia identyko niemalże, a rzekłbym nawet że w EM jest odrobinkę dłuższa.

Na EP-klubie kilka D16V1 zrobionych na 150-160KM jeździ i nikt nie narzeka na ich stan techniczny.
Myślałem że dół z D17 jakoś szczególnie będzie się wyróżniał na tle D16 ale jeśli to prawie to samo, nie będzie zmiany bloku :)

analyzer64
08-12-15, 20:24
Według mnie nie ma sensu sama zmiana dołu. Jest kilka mocnych D16V1, nie pamiętam, ale na EP-klubie jeszcze chyba jeździ uturbione D14Z6.

Poza tym jaki to jest koszt osiągnięcia 160KM w D16V1...obróbka głowicy, klawiatura, dolot/wylot, strojenie tego...może się okazać, że wyjdziesz na jedno robiąc swap na K20A1 i nie bawiąc się już w żadne modyfikacje. Drevan oferował kompletny swap za 3,5kpln razem z hamulcami 282/282, więc jak sprzedałbyś swój silnik ze skrzynią, razem z poduszkami, łapami i innymi pierdołami, może się okazać, że wiele nie dołożysz.
Miałbyś wtedy niewysilony zestaw, a takie 1.6 na sterydach w przyszłości może być źródłem problemów.

Tą opcję rozważ :)

Grzybohun94
09-12-15, 08:39
Nie. Mowilem, zadnych Kswapów, pytalem tylko i D16 vs d17.
Uzyskalem co chciałem, wraz z radą o Kswapa...temat do zamknięcia :)

DRIVERRS
09-12-15, 12:35
D16v1 sa bardziej żywotne, D17 od normalnej eksploatacji, same kopyta wyciągają :)

i goon
13-12-15, 14:15
Osobiście uważam, że D17 jest lepsze. Jednak należało by zajrzeć do serwisów-ki i porównać
oba silniki. Skok tłoka D17 jest większy, stąd pojemność. Panewki, wymieniłbym na
"King Racing". Patrząc na dane z wiki, D16 ma moc/moment niżej dostępną. Teoretycznie
przesuwając zakres w górę, D16 dysponowało by podobną mocą/momentem, jak D17.
Jednak należałoby porównać przebieg mocy/momentu dla obu silników. Może się okazać,
że tu lepszą charakterystykę ma D17.
Idąc w kierunku 160KM i tak pewnie zmienisz wałek rozrządu na jakiś z z6, y8.
W tym momencie pozbywasz się trybu ECO. Sterownik też idzie do wymiany.
I w tym momencie pojemność silnika przemawia za D17, jednak trzeba by zająć
się panewkami. Inna kwestia to EGR, fajnie jakby działał.