PDA

Zobacz pełną wersję : Honda Civic Aerodeck 1,4 ieS D14Z4-Wymiana sond lambda



Tomek M
08-08-08, 12:39
Witam,

mam auto:
* Marka: Honda Civic Aerodeck /kombi/
* Rok prod: 1999
* VIN: SHHMB8770YU122218
* Pojemność: 1,4ieS
* silnik: D14Z4, 90KM, 66kW

Kilka dni temu zapaliła mi się kontrolka silnika.
Wczoraj podjechałem z autem do Serwisu Hondy.
Diagnoza: obie sondy lambda są do wymiany.
Mają symbole:
1/ sonda lambda wkręcona w katalizator /DIAGN/: nr w Hondzie 36532-P1J-E01
2/ sonda lambda przy kolektorze /REGUL/: nr w Hondzie 36531-P1K-E03
Ceny w ASO odpowiednio: 830zł i 360 zł.

Zrobiłem rozeznanie w sklepach internetowych. Dostałem takie propozycje:
*sonda diadn: NGK OZA333-H250288-430 zł
*sonda regul: NGK OZA333-H260299-190 zł i 240 zł, Bosch: 0 258 005 251-290 zł.

Wiem, że niektórzy przerabiali już ten bolący temat. Na forum nie znalazłem jednak w 100% jasnej odpowiedzi.
Pytania:
1/ czy polecane sondy są faktycznie tymi odpowiednimi do D14Z4? W spisach producentów pojawiają się inne silniki, ale D14Z4 nie.
2/ czy sonda diagnostyczna i sonda regulacyjna do tego silnika to taka sama sonda? Wydaje mi się, że nie (bo mają w Hondzie inne oznaczenia), ale takie pytanie dostałem w 2 sklepach.
3/ ile przewodów ma sonda diagnostyczna i sonda regulacyjna w Hondzie? Jestem laikiem, nie wiem jak to sprawdzić samemu. Chciałem zrobić to u 2 mechaników, ale nie mają w tej chwili na to czasu (pewnie im się nie opłaca).
4/ czy nie ma problemów w Hondzie z działaniem zamienników sond lambda?
5/ co sądzicie o kupnie sond używanych?

Bardzo proszę Formułowiczów o informacje.
Pozdrawiam

Konrad84
08-08-08, 13:20
1. Zrób samodiagnostykę, bo nie chce mi się wieżyć, że dwie na raz poszły.
2. Używka to pół środek bo tak naprawde nie wiesz ile to pojeździ.
3. Zobacz emulatory sondy lambda.

krzys_o
08-08-08, 13:45
Ja mialem podobna sytuacje, ten sam motor, co kilkaset km zapalala mi sie zolta kontrolka, resety kompa dawaly krotkotrwaly rezultat. W ASO chcieli mnie naciagnac na nowa sonde za ok 700zl. Okazalo sie ze to byl zuzyty katalizator (140k przebiegu). Kupilem uzywany drugi, ponoc z przebiegiem 80K, wkrecilem swoja stara sonde i jezdze do dzisiaj (3 lata) i ani razu kontrolka sie nie zapalila. Wg mnie sprawdz najpierw kata a dopiero pozniej sondy.

algi
12-08-08, 10:45
Witam,


Zrobiłem rozeznanie w sklepach internetowych. Dostałem takie propozycje:
*sonda diadn: NGK OZA333-H250288-430 zł
*sonda regul: NGK OZA333-H260299-190 zł i 240 zł, Bosch: 0 258 005 251-290 zł.



Wprost do Z4 nie ma crossu ale chyba A nie miały drugiej sondy?
1.4 90KM 02.99-02.01

NGK - NTK
OZA624E4 (OZA333-H25) - 200zł (sensor tylny, 4 przewody bez przejścia na obudowę, uniwersalny)
i jest ona też skrosowana z
OZA624E4 (OZA333-H26) - 200zł (4 przewody bez przejścia na obudowę, uniwersalny)
więc może rzeczywiście zamiennikowcom udało się zrobić uniwersalną...

jest jeszcze zamiennik powyższej Magneti Marelli za 160zł SLP4109

Ceny detal brutto w www.polcar.com

Tomek M
25-09-08, 09:45
Witam ponownie,
właśnie zakończyłem temat sond lambda.
Wymieniłem obie sondy, czyli:
1/ sonda lambda wkręcona w katalizator /DIAGN/: nr w Hondzie 36532-P1J-E01
2/ sonda lambda przy kolektorze /REGUL/: nr w Hondzie 36531-P1K-E03
Pierwszą sondę kupiłem w sklepie sklepmoto.pl za 460zł (NGK OZA333-H250288), drugą (36531-P1K-E03) w ASO za 360 zł.
Wymiana 50zł.
Odpowiedniki sond z ASO:
*sonda DIAGN: NGK OZA333-H250288
*sonda REGUL: NGK OZA333-H260299-dostępna tylko na specjalne zamówienie, czas dostawy min 3-4 tygodnie.
Silnik chodzi OK.Błędu nie ma.