Tomek M
08-08-08, 12:39
Witam,
mam auto:
* Marka: Honda Civic Aerodeck /kombi/
* Rok prod: 1999
* VIN: SHHMB8770YU122218
* Pojemność: 1,4ieS
* silnik: D14Z4, 90KM, 66kW
Kilka dni temu zapaliła mi się kontrolka silnika.
Wczoraj podjechałem z autem do Serwisu Hondy.
Diagnoza: obie sondy lambda są do wymiany.
Mają symbole:
1/ sonda lambda wkręcona w katalizator /DIAGN/: nr w Hondzie 36532-P1J-E01
2/ sonda lambda przy kolektorze /REGUL/: nr w Hondzie 36531-P1K-E03
Ceny w ASO odpowiednio: 830zł i 360 zł.
Zrobiłem rozeznanie w sklepach internetowych. Dostałem takie propozycje:
*sonda diadn: NGK OZA333-H250288-430 zł
*sonda regul: NGK OZA333-H260299-190 zł i 240 zł, Bosch: 0 258 005 251-290 zł.
Wiem, że niektórzy przerabiali już ten bolący temat. Na forum nie znalazłem jednak w 100% jasnej odpowiedzi.
Pytania:
1/ czy polecane sondy są faktycznie tymi odpowiednimi do D14Z4? W spisach producentów pojawiają się inne silniki, ale D14Z4 nie.
2/ czy sonda diagnostyczna i sonda regulacyjna do tego silnika to taka sama sonda? Wydaje mi się, że nie (bo mają w Hondzie inne oznaczenia), ale takie pytanie dostałem w 2 sklepach.
3/ ile przewodów ma sonda diagnostyczna i sonda regulacyjna w Hondzie? Jestem laikiem, nie wiem jak to sprawdzić samemu. Chciałem zrobić to u 2 mechaników, ale nie mają w tej chwili na to czasu (pewnie im się nie opłaca).
4/ czy nie ma problemów w Hondzie z działaniem zamienników sond lambda?
5/ co sądzicie o kupnie sond używanych?
Bardzo proszę Formułowiczów o informacje.
Pozdrawiam
mam auto:
* Marka: Honda Civic Aerodeck /kombi/
* Rok prod: 1999
* VIN: SHHMB8770YU122218
* Pojemność: 1,4ieS
* silnik: D14Z4, 90KM, 66kW
Kilka dni temu zapaliła mi się kontrolka silnika.
Wczoraj podjechałem z autem do Serwisu Hondy.
Diagnoza: obie sondy lambda są do wymiany.
Mają symbole:
1/ sonda lambda wkręcona w katalizator /DIAGN/: nr w Hondzie 36532-P1J-E01
2/ sonda lambda przy kolektorze /REGUL/: nr w Hondzie 36531-P1K-E03
Ceny w ASO odpowiednio: 830zł i 360 zł.
Zrobiłem rozeznanie w sklepach internetowych. Dostałem takie propozycje:
*sonda diadn: NGK OZA333-H250288-430 zł
*sonda regul: NGK OZA333-H260299-190 zł i 240 zł, Bosch: 0 258 005 251-290 zł.
Wiem, że niektórzy przerabiali już ten bolący temat. Na forum nie znalazłem jednak w 100% jasnej odpowiedzi.
Pytania:
1/ czy polecane sondy są faktycznie tymi odpowiednimi do D14Z4? W spisach producentów pojawiają się inne silniki, ale D14Z4 nie.
2/ czy sonda diagnostyczna i sonda regulacyjna do tego silnika to taka sama sonda? Wydaje mi się, że nie (bo mają w Hondzie inne oznaczenia), ale takie pytanie dostałem w 2 sklepach.
3/ ile przewodów ma sonda diagnostyczna i sonda regulacyjna w Hondzie? Jestem laikiem, nie wiem jak to sprawdzić samemu. Chciałem zrobić to u 2 mechaników, ale nie mają w tej chwili na to czasu (pewnie im się nie opłaca).
4/ czy nie ma problemów w Hondzie z działaniem zamienników sond lambda?
5/ co sądzicie o kupnie sond używanych?
Bardzo proszę Formułowiczów o informacje.
Pozdrawiam