Zobacz pełną wersję : D16b2 zatarty wał? Diagnoza. Co dalej?
Witam. Problem jak w temacie .Auto bralo udzial w wyscigu typu wrak race.Po kilku wiekszych hopkach na ostrzejszych zakretach zaczol migac olej .Autko zgaslo i odmowilo i stanelo po ogolnych ogledzinach wyrwana lapa od skrzyni biegow i wygieta poduszka silnika. Silnik niekreci. Pytanie jak go zdiagnozowac co moglo wpaść? Czy oplaca sie remoncik, czy raczej czegros innego szukac . Moze sam blok i wal kupic.
Pytanie jak go zdiagnozowac co moglo wpaść? Czy oplaca sie remoncik, czy raczej czegros innego szukac . Moze sam blok i wal kupic.
A nic nie zastukało ? Generalnie na wrak race zalewaj olej zdecydowanie więcej niz max. Remoncik ( remoncik nic nie da, bez gruntownego rezbrania silnika ) na pewno się nie opłaca, zwłaszcza ze samochod ma słuzyc do wrak race ;)
Wlasne nic nie stukalo tylko tak jakby stracil moc. W pewnym momecie trzeba bylo wrzucić trójkę ,na dwujce słabo szedł. Zgasł i już nie i nie zakrecił. Na takim stanie rzeczy bylo przejechane okolo 600 metrów. Olej przed wyscigiem byl sprawdzanyi dolewany.
marcinduek3
03-12-15, 16:29
Moim zdaniem jeżeli zatarł się wał albo tłoki to nie ma sensu robić remontu i jak już coś lepiej drugi silnik wrzucić. bo szlifu wału nie ma sensu robić (zbyt duże koszty) do tego nie wiadomo co z tłokami i cylindrami wiec bezsensu. Takie moje zdanie ;)
Jakie przybliżone koszty za wymiane słupka zna ktoś?
marcinduek3
03-12-15, 17:46
zależy jaki słupek mniej wiecej od 500-1000zł
Na przyszlosc pomysl o przegrodach w misce olejowej. Mozliwe ze stan oleju byl niski i na zakretach olej odplywal spod smoka
Slupek z d15 bym moze wziol. Pytanie czy dam rade to sam wymienic taki domorosly machanik. Ewentualnie jak to diagnozowac co konkretnie sie tam podzialo. Zaczne od zdiecia miski olejowej . Niewiem czy brac sie za glowice i tez to zdiac i najpierw sprawdzic co dokladnie sie podzialo.
Karpiczek olej byl zalany pod korek troszke powyzej stanu maxymalnego. Auto jechalo przez 20 min na 1 i 2 drugim biegu na wysokich obrotach. Oprucz tego dziury i hopy. Stawiam na przygietego smoka albo pompe oleju. Tcos z tych rzeczy padlo. Pytanie jakie zrobilo szkody.
wiesko1261
03-12-15, 19:38
ja po zabawie baggym ( kręcenie bączków, jazdy bokiem ), zatarłem też silnik
( pierwsza diagnoza -poobracało panewki ) po oględzinach wszystko śmietnik :)
wał ,panewki ,tuleje cylindrów podrapane , wałek i klawiatura po przycierana ,pompa oleju dostała luzów prawie 2 mm :)
ale na lawetę wjechał o własnych siłach :)
wsadziłem drugi słupek d15 ,a dokupiłem d16y5 (pod remont ) na zapas
miskę w dół ,odkręć ostatnią panewkę korbowodową i będzie wiadomo :)
Mam pytanko czy da sie wyciagnac silnik bez wyciagania skrzyni biegów czy raczej nie ma opcji.
wiesko1261
04-12-15, 20:45
szkoda czasu i nerwów :) najszybciej silnik ze skrzynią :)
Da sie po odkreceniu kola pasowego. Nie pchaj sie naprawe tylko szukaj sobie jakiegos d13 albo d15, wyjdzie cie taniej niz uszczelki przy remoncie
Silnik wyciągnięty, diagnoza przygięta miska olejowa, skutek złapało na pierwszym korbowodzie porysowany uszkodzony czop wału. Gładzie na cylindrach ok. Głowic również ok. Pytanie co dalej szukac dołu czy całego słupka. Może sam wał wymienić? Czy np wał z d15 podejdzie do bloku d16?
Głowic również ok. Pytanie co dalej szukac dołu czy całego słupka. Może sam wał wymienić? Czy np wał z d15 podejdzie do bloku d16?
To co się taniej trafi i podejdzie bez rzeźby. Żadnego wału nie wymieniać, bo robienie to nawet jako tako wyjdzie drożej niż warty jest samochód.
Wstaw sobie płyte pod silnik
No ale co podejdzie wszystko rozebrałem sam wiec mogę wrzucić wał albo cały dół albo cokolwiek tylko co podejdzie do d16b2 możne być d15b7? Podejdzie np wał z d15 do d16?. Jest jakiś manual traktujący co i jak mogę zamieniać?
Mam dół z W3, skąd jesteś? Mnie to leży bo nie mam hajsu żeby poskładać w całość z głowica Y8. Z daleka jesteś?
wiesko1261
12-12-15, 16:41
wał w komplecie z korbami i tłokami podchodzi wymiennie d14/d15 ,
w słupku d16 ( wyższy blok) nie ma szans :) pojemność jest zależna od długości korb, tłoków i wykorbieniem wału
ja sam przekładałem w blok d14 (zatarłem wał) wkładałem wał,korby i tłoki d15z8 ( słupek miał uszkodzoną gładz cylindra przez wrzery rdzy i nieodpowiednie warunki składowania ) i chodzi
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.