Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Uszczelka głowicy + mini me 1.4 16v EU7



jey
30-11-15, 13:07
Witam,
mam auto z wywaloną uszczelką głowicy, jest to 1.4 90kM. Autem chciałbym pojeździć i zastanawiam się czy by przy okazji wsadzić głowicę od 1.6 z Vtec + komputer, co by podnieść mu moc, żeby był żwawszy. I teraz pytanie czy któryś z was ma taką przeróbkę, czy lepiej poszukać silnika od 1.6 z wiązką? Wiadomo wiąże się to z dodatkowymi kosztami ale jeśli by mu faktycznie te niecałe 20 kM przybyło to czemu nie, niby nie dużo ale przydaje się.

Karoles
30-11-15, 13:43
moi zdaniem chyba nie zadziala to tak bezproblemowo i da ci te 20 ps, lepiej poszukaj slupka z wiazka bedzie chyba prosciej i taniej :)
taki zabieg z 1.4 na 1.6 przechodzil np zielnik i sobie chwalil

jey
30-11-15, 14:02
hm czy taniej to nie wiem, ale kupić zdrowy słupek to też będzie loteria

analyzer64
30-11-15, 14:42
Przecież bloki są te same. Pakuj głowicę D16V1+wałek D17A9, albo całą głowicę z D17A9, do tego komp, wiązki chyba nie trzeba zmieniać tylko dodać do istniejącej sterowanie do vteca. Kółko rozrządu tylko swoje zakładasz.

bunkerites
30-11-15, 15:24
Co mu da wałek z D17A9 ?

analyzer64
30-11-15, 18:54
Jest trochę ostrzejszy.

jey
01-12-15, 08:46
Czyli tak jak wcześniej myślałem, tylko głowicę zmienić i komp do vteca, noi ew.wałek inny...pompa wody jest ta sama, tylko koszt rozrządu. no to trzeba poszukać głowicy i kompa. Dzięki panowie.

Karoles
01-12-15, 09:07
Do tego poszukaj kto ci zaprogramuje imo no i jak walek inny to przydaloby sie to wystroic.

mlawa85
01-12-15, 09:37
zgłos sie do muzyczki (z forum) to ogarnie Ci immo :)

jey
01-12-15, 10:27
bardzo diękuję.:D

analyzer64
03-12-15, 18:30
A ja się zapytam, gdyby dalej mieć non-vtec i dać głowicę z D17A8, ciekaw jestem efektu, bo taki swap by był czysto mechaniczny. Oczywiście można by było takie coś wystroić.


zgłos sie do muzyczki (z forum) to ogarnie Ci immo

Jaki on ma nick konkretnie? :D wiem że Andrzej (drevan) jeszcze to może ogarnąć.

drevan
03-12-15, 18:59
w razie potrzeby posiadam kompletną głowicę z D17A2, wiązkę europejską i ECU

mlawa85
04-12-15, 07:19
A ja się zapytam, gdyby dalej mieć non-vtec i dać głowicę z D17A8, ciekaw jestem efektu, bo taki swap by był czysto mechaniczny. Oczywiście można by było takie coś wystroić.



Jaki on ma nick konkretnie? :D wiem że Andrzej (drevan) jeszcze to może ogarnąć.

http://www.civicklub.pl/forum/member.php?50508-muzyczka :) Jak cos to moge Ci na PW dac nr do niego. Drevan tez to ogarnia :) tyle ze "ciut" dalej jest od Wawy :)

jey
04-12-15, 14:15
Czyli co głowica od 1,7 i samo wystrojenie bez kompa? instalacja gazu jest w aucie , będzie to grało?

kuba_ce
04-12-15, 14:38
Bez strojenia nic Ci zmiana wałka nie da.

mlawa85
04-12-15, 16:41
Czyli co głowica od 1,7 i samo wystrojenie bez kompa? instalacja gazu jest w aucie , będzie to grało?

Przypuszczam ze bedzie wspolgrala z silnikiem, natomiast najpierw musisz wszystko dobrze ogarnac mechanicznie.

drevan
04-12-15, 17:28
Czyli co głowica od 1,7 i samo wystrojenie bez kompa? instalacja gazu jest w aucie , będzie to grało?

Aby miało to ręce i nogi musisz wymienić ECU bo ten od D14 nie obsłuży m.in. zaworu VTEC i EGR. Jeżeli masz zdrowe D14 to zamontuj kompletną głowicę z D17, a na pewno odczujesz znaczącą poprawę osiągów. Strojenie ma za zadanie wyciągnąć "pełny" potencjał , który posiada nawet fabryczny, niemodyfikowany silnik. Dla mnie przerostem formy nad treścią będzie montaż D16V1 oraz wymiana wałka na ten z D17, ale niektórzy lubią gdy sztuka powstaje dla sztuki.

analyzer64
04-12-15, 18:06
Dla mnie przerostem formy nad treścią będzie montaż D16V1 oraz wymiana wałka na ten z D17, ale niektórzy lubią gdy sztuka powstaje dla sztuki.

Możliwe, w D14 jeszcze może warto dać wtedy wtryski z D16/D17 i przepustnicę z D17, bo z tego co wiem przepustnica też jest większa.

jey
08-12-15, 11:23
dzięki, na pewno wezmę pod uwagę wszystkie wskazówki.pozdrawiam.

YaroŁódź
08-12-15, 15:05
Jak ktoś chcę bądź bedzie chciał mam swój motor na Handel :D jest to d17a9 :D zapraszam na pw jak coś ::::)