Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : B18C4 - Civic EJ6 - ciężki rozruch ... pomocy!



Tutek
29-11-15, 11:04
Nagrałem film dziś z rana ...

https://youtu.be/9UPYC8Iq364

Aku jest okej, sprawdzałem i daje 12,14 V. Pod prostownikiem także wskazuje 100% od razu.
Po odpaleniu działa normalnie, równo, nie gubi obrotów, nie gaśnie - jeździ normalnie. Tylko ten rozruch mnie nie pokoi ...

Wymieniłem wczoraj świece zapłonowe na nowe i bez efektu ...
Co może być przyczyną koledzy ?
Jestem 1400 km od domu i codziennie potrzebuję samochód, by dojeżdżać do pracy :(

kazik1993
29-11-15, 12:03
A na ciepłym jak go zgasisz i będziesz chciał odpalić jest ok? Może masz przytkany filtr paliwa ? Albo trafiłeś na stacji na coś co tylko przypomina benzyne ( mało prawdopodobne opcje )

Tutek
29-11-15, 12:14
Na ciepłym jest to samo ... :(

Szon97
29-11-15, 12:17
Zdaje mi się że w 100% naładowany akumulator powinien mieć 12,7 V. Być może to jest jednak problemem. Najlepiej by było podmienić akumulator i sprawdzić. Moje d14 podobnie odpalało jak zdychał mi akumulator.

Karpiczek
29-11-15, 12:29
A jaki jest spadek napiecia aku podczas odpalania?

Tutek
29-11-15, 12:30
A nie sprawdzałem ... ale dzisiaj sprawdzę i napisze

HEG8
29-11-15, 13:10
Nie patrz na akumulator tylko wymień sobie rozrusznik...

Tutek
29-11-15, 15:17
Sprawdizłem miernikiem. Na wyłączonym daje 11.8 V ... przy rozruchu spada do około 8,5 V i potem daje już ponad 12 V gdy już silnik pracuje ... to dobrze czy źle z tym rozruchem ? Jaka powinna być wartość rozruchowa ?

wiesko1261
29-11-15, 16:27
mój nieładowany aku ma 12.9V -12,7 po kilku godzinach jak świecę lampą ledową z aku :)
najlepiej sprawdzić testerem akumulator ,podczas obciążenia
jeżeli twój ma około 12,2 jest niedoładowany ,lub po prostu pada
w firmówce aku miał 12,6V ,a po testach poniżej 9V i poszedł do wymiany

firstborne
29-11-15, 18:18
Sprawdizłem miernikiem. Na wyłączonym daje 11.8 V ... przy rozruchu spada do około 8,5 V i potem daje już ponad 12 V gdy już silnik pracuje ... to dobrze czy źle z tym rozruchem ? Jaka powinna być wartość rozruchowa ?

To są za niskie wartości, akumulator ewidentnie się żegna z Tobą.
Ja w mojej QP mam na spoczynku 12.7V. Przy pełnym obciążeniu (światła długie, mijania, halogeny przód, przeciwmgielne tył, usdm, radio, nawiew, wycieraczki (klimy nie włączę przy tej temperaturze)) to napięcie wyniosło 14.3V.

Tutek
29-11-15, 19:24
Jutro w pracy podpinam pod tester napięcia i diagnoza. Jeśli tak się okaże to z miejsca kupuję nowy akumulator.

Karpiczek
29-11-15, 20:26
8,5 V to zdecydowanie za mało. Aku albo do ładowania albo już wyzionął ducha.

kamil39
30-11-15, 17:51
aku musi miec ponad 12,5V spoczynkowego, pod obciazeniem( podczas rozruchu) jak spada ponizej 10V to akum smietnik lub rozrusznik sie sypie i daje duzy opor i akum ma ciezko poprostu go obrocic.

Tutek
30-11-15, 18:10
Kupiłem nowy akumulator ... od razu odpaliła na dotyk dosłownie. Zdam relację jeszcze jak tydzień do pracy pojeżdżę czy nie ma jakichś problemów.
Także niech to będzie trwało w archiwum dla potomnych nieszczęśników!

Ursus1
01-12-15, 12:14
To samo jest u mnie w b18 i bede musial wymienic aku, pytanie tylko ile ah trzeba do b18? Bo mam aku 45 ah bodajze

Wysłane z mojego HTC Desire 320 przy użyciu Tapatalka

Tutek
01-12-15, 22:03
Seryjnie w B18C4 jest 45 Ah :)

Ursus1
02-12-15, 07:48
Dzieki wielkie!

Wysłane z mojego HTC Desire 320 przy użyciu Tapatalka

Tutek
03-12-15, 21:45
Chłopaki, dalej mam kłopot. Wtorek zamontowałem nowe aku i okej, odpala i jeździ. Lecz codziennie sprawdzałem rano po przejechaniu do pracy 25 km napięcie i wyglądało to tak:

środa - włączony silnik 13,0 V, wyłączony 12,6 V
czwartek - włączony silnik 12,9 V, wyłączony 12,6 V

Dzisiaj wracając z pracy 25 km, ostatnie 2 km nagle temperatura silnika zaczęła wzrastać, gdy dodawałem gazu do połowy wskaźnika (jak wiadomo w VI genie jest nieco poniżej połowy w normie), a gdy odpuszczałem wracało do normy ... kiedy dojechałem do domu to przy włączonym silniku napięcie było 11,9 V, a gdy go wyłączyłem to znów 12,6 V. Na postoju silnik zaczął gubić obroty z 1000 na 600.

Po 10 minutach zszedłem do samochodu ponownie i zrobiłem kilka rundek po okolicy i znów wszystko wróciło do normy. Napięcie na włączonym silniku wyniosło 12,5 V ... CO TO MOŻE BYĆ ?!

Brylant1
03-12-15, 22:09
Ja bym przyjzal sie alternatorowi, bo jest zbyt niskie napiecie na pracujacym silniku, pobor pradu byl mierzony na zgaszonym aucie?

firstborne
03-12-15, 23:33
Lub regulator napięcia, ostatecznie alternator (szczotki?). Zobacz jeszcze, jak z masą w komorze.
Najlepiej byłoby podmienić alternator, bo co do niego to mogą się też uszkodzić zainstalowane w nim diody. Wiele powiązań jest do alternatora, więc bez zabawy (jeśli nie chcesz) można by było go właśnie podmienić.

wierzba
03-12-15, 23:44
Tutek witaj w klubie i obczaj te tematy i moje posty - http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?240097-emperatura-wzrasta-przy-dużych-prędkościach-rośnie-poziom-płynu

http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?246423-Temperatura

jak poczytasz rzucaj na pw fb i pokminimy - mam nadzieję, że wspólnie uda się ogarnąć te dziwactwa.

HEG8
03-12-15, 23:55
Na włączonym silniku bez włączonych odbiorników prądu powinno być 14.4-14.3. Po włączeniu maxymalnej liczby odbiorników - radio, nawiew, światła, ogrzewanie tylnej szyby nie powinno spadać poniżej 13.5. Problemem będzie alternator.

dmx
04-12-15, 14:09
Panowie ratunku pilna sprawa bo już mi ręce opadają...mam ten sam problem co Tutek...z tym że moje B18 potrafi czasami kręcić aż trzy razy żeby za czwartym zaskoczyć a czasami tak jak u niego już za drugim zaskakuje

Wszystko było w porządku aż do miesiąca temu Hania postała ze dwa trzy dni i tak padła że po przekręceniu kluczyka była kompletna cisza zero nawet nie chciała zakręcić...podłączałem na kable aku do matiza rodziców i też cisza...myślę koniec rozrusznika bo czasami się zdarzało że musiałem dwa razy kluczyk przekręcać bo za pierwszym razem cisza była...aku trzymało trochę ponad 12V wiec oddałem rozrusznik do regeneracji za 250 oddali jak nówkę :) z radością montuje i cisza,dalej nic...Znów podłączam na krótko i dupa nawet nie próbuje kręcić no to myślę że padł aku...kolejna kasa i aku zakupiony...Kupiłem Vartę B32 45ah 330...To już czwarta Varta moja bo posiadam auto już kilkanaście lat i zawsze kupowałem taką Vartę i wszystko grało za pierwszym razem paliła jak nówka :)
Teraz po zamontowaniu męczy się jak u kolegi Tutka albo nawet gorzej...a jest jeszcze w okolicach zero stopni na dworzu lub lekki minus a co bedzie jak będzie - 10 stopni zimna znów pewnie nie odpali
A żeby było ciekawiej zszedłem przed chwilą do auta i zakręcił dwa razy ciężko po czym za trzecim razem zaskoczył a wartości aku to:

w spoczynku 12,61 V
na włączonym silniku 14,42 V (nic nie włączyłem żadnego nawiewu szyby tylniej czy radia)

doradźcie coś

kamil39
04-12-15, 18:56
Napięcie akuma spoczynkowe wporzadku, ladowanie tez,
możesz sprawdzic jeszcze napiecie akumulatora podczas rozruchu silnika, powinno trzymac kolo 10V.
Pytanie co uwazasz za meczenie sie z rozruchem ??? bo jak z winy aku to krecenie jest charakterystyczne- taka zwolniona w uproszczeniu praca rozrusznika- jak rozrusznik jedzie jak szalony, a auto ma ciezko zlapac to ja bym popatrzyl bardziej w strone swiec/ kabli/ aparatu czy nawet kompresji silnika..

dmx
04-12-15, 20:19
dziwi mnie to że wcześniej na takim samym aku paliło za pierwszym razem...ledwo przekręciłeś kluczyk i już grało a teraz trzymasz i jest raz i dwa i trzy dopiero zaskoczy a kręci jakby miał mało siły...sprawdzę jeszcze ten pomiar przy rozruchu...

kamil39
04-12-15, 21:53
Moze byc tak, ze zle zlozyli/ spierdzielili cos przy rozruszniku i poprostu pobiera on przy rozruchu za duzo pradu i maly akumulator, ktory jest w naszych hondach poprostu nie daje rady dac tyle pradu rozrusznikowi , aby ten kolo zamachowe odpowiednio zakrecil Taki tylko trop :p

Tutek
05-12-15, 12:20
u mnie wyszło ze alternator do wymiany ; /

wierzba
05-12-15, 14:46
napisz czy wymiana załatwiła temat całkowicie.

Tutek
06-12-15, 09:57
Tak, tak - naturalnie tak zrobię.
A powiedźcie mi chłopaki - czy samodiagnostyka coś wskaże w tym temacie ?

kamil39
06-12-15, 10:09
Co ma samodiagnostyka pokazac? Jak padnie calkiem alternator to bedzie Ci sie wyswietlac czerwona kontrolka akuma- brak calkowitego ladowania.

Tutek
06-12-15, 12:04
Czyli tak jak myślałem - dam znać jak wymienię alternator.

Karpiczek
06-12-15, 15:00
Czyli tak jak myślałem - dam znać jak wymienię alternator.

Może lepiej zregenerować/naprawić?

Tutek
06-12-15, 17:25
Będąc w NL to nie jest takie proste ...

dmx
09-12-15, 16:56
Moze byc tak, ze zle zlozyli/ spierdzielili cos przy rozruszniku i poprostu pobiera on przy rozruchu za duzo pradu i maly akumulator, ktory jest w naszych hondach poprostu nie daje rady dac tyle pradu rozrusznikowi , aby ten kolo zamachowe odpowiednio zakrecil Taki tylko trop :p

wydaje mi się że kamil39 masz racje jutro jade z reklamacją przy rozruchu mam 9 a nawet 8V z groszami

Tutek
09-12-15, 20:34
Jutro drugi alternator idzie do regeneracji, więc dam znać jak koszta i jak sprawa dalej się potoczy - dla potomnych.

wierzba
16-12-15, 20:25
Tutek i jak?

Tutek
17-12-15, 19:56
NIE UWIERZYCIE !!!

Kupiłem drugi alternator, oddałem do całkowitej regeneracji wraz z odmalowaniem i wymianą wszystkich podzespołów. Wysyłka busem do NL w 24h za 30 euro i mam go w domu. Oddałem samochód do warsztatu, alternator wymieniony, a mechanicy mówią, że jest zły, bo nie ładuje nadal. Myślałem, że trzeba doładować akumulator, by się zregenerował, ale dalej bez skutku. Co się okazało ?

Przewód masy silnika od strony skrzyni był w słabej kondycji i kiedy dodałem dodatkowy przewód, od razu wszystko pracuje i ładuje jak należy.
Także 1400 zł poszło po to, by wymienić przewód masy - ku przestrodze koledzy :)

firstborne
17-12-15, 23:45
Przewód masy silnika od strony skrzyni był w słabej kondycji i kiedy dodałem dodatkowy przewód, od razu wszystko pracuje i ładuje jak należy.
Także 1400 zł poszło po to, by wymienić przewód masy - ku przestrodze koledzy
Pisałem :PP

Tutek
18-12-15, 20:37
Tak ? Ominąłem to chyba : ( normalnie bym to zrobił !

dmx
19-12-15, 07:08
U mnie sprawa utknela.Bylem zareklamowac rozrusznik cos dlubali z godzine i dupa...dalej pali za drugim albo i trzecim razem a dzis rano cos zazgrzytalo w tym rozruszniku po odpaleniu...przestraszylem sie ze cos padnie chialem zgasic przekrecilem kluczyk a rozrusznik w pozycji zero dalej krecil sam :-( a jak sprobowalem uruchomic zaplon to zapalil ze zgrzytem i za chwile przestal zgrzytac...zgasilem...chcialem odpalic jeszcze raz a tam cisza po przekreceniu kluczyka i tak drugi raz i trzeci i w koncu zapalil za piatym chyba razem juz bez zgrzytu...teraz na razie odpala

dmx
19-12-15, 10:35
Zapomnialem dodac ze przy zaplonie prad na aku spada do 8.8 V....wydaje mi sie ze to chyba za malo bo odkad tak spada auto nie pali za pierwszym razem nawet na nowym aku ktory kupilem dwa tygodniee temu...wczesniej Hania palila za pierwszym razem ledwo tknalem kluczyk aku kupilem takie same jak zawsze Varta B32 45ah 330 to juz czwarty moj aku i nigdy nie palila gorzej niz za pierwszym razem nawet jak kosilem dzialke sluchajac radia tak sie nie meczyla jak teraz...masakra

Karpiczek
20-12-15, 10:32
A sprawdzales pobor pradu? 8 volt to malo