PDA

Zobacz pełną wersję : Talezyki zaworowe stalowe czy tytanowe?



bambus344
28-11-15, 19:47
Witam.
Mógł bym ktoś odpowiedzieć jaka będzie różnica między stalowymi a tytanowymi talezykiami, czy warto takie kupować, czy wyżej będę mógł zakręcić?

Dawidcrx2
29-11-15, 01:20
tytanowe twardsze, jak zmienisz na twardsze sprężynki to będziesz mógł wyżej zakręcić, sama zmiana talerzyków nic Ci nie da

bambus344
29-11-15, 01:27
Wiem ze same taleze nic niedadza, chce zmienić razem z podwójnymi sprerzynkami i się zastanawiam czy stal czy tytan, i czy roznica będzie znaczącą.

Gorliś
29-11-15, 10:18
Jesli chodzi o aftermarketowe talerzyki to do wyboru sa tytanowe, ze stopu aluminium (zdaje sie ze supertech ma takie w ofercie) i stalowe.
Tytanowe i aluminiowe mniej waza od stalowych, ale stalowe wytrzymaja dluzsze przebiegi.
Tytanowe maja tendencje do wycierania sie, wiec co jakis czas dobrze skontrolowac ich stan.
Jesli auto tylko do upalania i robi niewele kilometrow rocznie to mozna isc w tytan, jesli auto na codzien to lepiej isc w stalowe.

garaż
29-11-15, 11:18
Jesli chodzi o aftermarketowe talerzyki to do wyboru sa tytanowe, ze stopu aluminium (zdaje sie ze supertech ma takie w ofercie) i stalowe.
Istnieją jeszcze na rynku tytanowe pokryte twardą warstwą metalu - JUN ma takie z warstwą i bez warstwy. Nadmieniam jeszcze iż Ti retainer nie jest równy innemu Ti retainer , istnieją różne stopy tego materiału. Z tego co pamiętam to crower kiedyś migrował do materiału o wyższej jakości , były też przypadki wycierania skunk2 no ale to było chyba gdzieś z 10lat temu choć ja nadal nie wierzę w te użyte super materiały widząc jak na przestrzeni czasu wycierają się wałki np. Skunk2 a jak zużywały się JUN - akurat mamy taką możliwość porównania. Niestety za materiały się płaci .

Z strony JUN

In order to obtain a high output, it is necessary to turn engine by high rotation. However, when using engine in a high rotation region, valve jumping becomes easy to happen and the danger of engine breakage increases. Therefore, it is required for tuned engine to make a movement part light. The role of a retainer is a stopper for valve springs, retainer needs to be extremely strong and lightweight for reliability and engine response. The JUN Titanium Valve Retainer has been developed with emphasis on both strength and weight in mind.
Furthermore, the Type2 valve retainer is performing the special surface treatment. And compared with Type1 (conventional article), wear resistance of it improved very much.

http://www.junauto.co.jp/gallery/valvetrain/web200/valveretainer16v.jpg

http://www.junauto.co.jp/gallery/valvetrain/web200/valveretainer_type2.jpg

bambus344
29-11-15, 16:32
To chyba jednak pójdę w stronę tych stalowych talezy bo auto jest bardziej Daily niż do upalaniana na toze. Dzięki

Cywa
30-11-15, 14:03
Na ile chcesz krecic? Moze wystarcza Ci talerze z ITR ?

Gorliś
30-11-15, 14:33
Akurat seryjne talerzyki sa takie same we wszystkich B seriach, czy to B16A2, czy B18C4 czy B18C6.

Cywa
30-11-15, 16:09
Oczywiscie masz racje, mialem na mysli sprezynki, a napisalem talerzyki. Sprezyny rowniez sa podobne pomiedzy b18, c6 ma podwojne na zaworach wydechowych i dolotowych, c4 podwojne ma tylko na dolotowych.
Wydaje mi sie ze set z c6 jest dosyc dobra opcja jesli nie skladamy wiertarki na 10krpm ;) Tym bardziej ze sens krecenia 9k+ jest dosyc dyskusyjny, przy takich obrotach ciezko jest uzyskac "rosnacy" wykres.

bambus344
30-11-15, 16:48
Będą szły ostrzejsze walki niż c6 dlatego springi i talezyki też będą mocniejsze, set z itr odpada.