Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Późno wstające turbo, b16a2 4700 rpm-to nie scania...



Piterksg
23-11-15, 23:23
Siemanko.
problem natury takiej, że turbina w moim solu b16a2 wstaje jak holset ze scanii...
Krótki setup rzeczy potrzebnych:
Turbina garret gt25 z dupą gt28,kolektor custom, wtryski evo9,DP 3" WG chinol,ecu,p30 strojenie grafix.
Turbina wstaje bardzo późno a wykres z hamowni wygląda jak EKG, pomijając źle wyskalowane dyno i tak coś jest nie tak.
Pomożecie?

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/aaef3cfc16ac.jpg (http://naforum.zapodaj.net/aaef3cfc16ac.jpg.html)

Fawor
23-11-15, 23:41
Dużo pytań do:
- Grafix zdefiniował co to za dołek na wykresie? AFR w tym momencie równe, czyli trzeba mocno ucinać paliwa?
- turbo to chińczyk czy t25 z dupą t28, czyli nissanowe?
- do sterowania MBC czy sama spręzna na WG?
- podczas strojenia odpinaliście sterowanie WG żeby zobaczyć w jaki sposób i czy w ogóle turbo będzie chcialo zadmuchać 'ile fabryka dała'?

Piterksg
24-11-15, 00:55
-Wykres jest po strojeniu grafixa, po którym nastąpiła regeneracja turbiny, potem nie zdążyłem juz poprawić, bo uznałem koniec sezonu, wiec nie dostrajaliśmy(turbo wstawało tak od początku)
-turbo to garrett garrett nie china
-MBC properfekt i wg
-nie odpinalismy sterowania WG

Winni
24-11-15, 01:25
A co Grafix na to, rozmawiałeś z nim co może być przyczyną?

DjHammer
24-11-15, 10:14
odepnij podcisnienie wg zeby wg był zamkniety i przejedz sie tylko tak zebys widzial kiedy zaczyna wstawać i jak zapompuje 0,5 0,6 to odpusc bedziesz wiedzial kiedy wstaje
ale zanim to to zobacz czy wg jest zamkniety prawidlowo wg rozumiem wewnetrzny
wedlug mnie jak bedzie tak dalej to turbo pechowe...
sprawdz czy lekko da sie zakrecic

Saiti
24-11-15, 10:18
sprawdz czy lekko da sie zakrecic


To też mu mówię, bo turbo on ma po regeneracji, a były przypadki, że te świeżo regenerowane działały jak silnik - wyłączasz piec i turbo momentalnie staje.

grafix
24-11-15, 10:50
Tak, rozmawialiśmy.
Zerkałem do logów kilka razy, paliwo wygląda dobrze, zapłon również.

screeny z logów i mapa paliwa
https://www.dropbox.com/s/udsi2o62yr4odyg/AFR_b16a2_T_wolne%20wstawanie.png?dl=0
https://www.dropbox.com/s/6lodkevl3438eq4/b16a2_T_fuel_map_vtec.png?dl=0

Problemem może być to, że podczas strojenia auto dymiło czyli olej dostawał się do komory spalania i na pewno wzbogacał mieszankę. Więc po regeneracji turba AFR może być w lesie. Warto było by podpiąć szerokopasmówkę i zrobić korekty.

Na początkowych WOTach turbo miało swoje dobre momenty i dmuchało ładnie pod 0,75 ale wstawanie było takie jak na logach.
Zauważyłem jeszcze że sygnał z TPSa/mapa jest dość poszarpany. Są duże wahania napięcia na instalacji. To też warto obadać, zwłaszcza masy.
Bo może być tak że oprócz AFRu w lesie mamy jakiś spadek napięcia przy włączeniu VTECa i iskra jest słaba=dołek.

Po drodze są jeszcze świeczki do sprawdzenia.Przypomnij jakie masz oznaczenie na nich.

Fawor
24-11-15, 13:27
Dlatego własnie pytam o ten dołek, bo to wygląda jak chwilowe rozpięcie VTECa..

Najpierw sprawdziłbym chęci do ładowania maksa - jeśli odepniesz WG i będzie wstawać tak samo, jak teraz to znaczy, że albo gdzies spieprzają spaliny, albo wlasnie ten wątek, o którym wspomniał Saiti - po regeneracji wirniki są za ciężkie..miałem tak w turbinie do TDI.

grafix
24-11-15, 13:38
Na początek tak jak piszą chłopaki - turbo do ogarnięcia.
Potem szukanie mocy i płynności w tym co pisałem.

Piterksg
24-11-15, 23:12
no i wporzo, zerwałem przegub więc i tak skończyłem sezon, i tak planowałem dać turbo do sprawdzenia, bo cos czuje, że może być śmietnik.Dzięki

bony
26-11-15, 20:07
Flansza po stronie gorącej nie jest przypadkiem jakaś wielka ? Np: A/R 0.82 albo 1.06 ?