Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : naprawa zacisku hamulcy



SiM
07-08-08, 12:22
wymieniałem u siebie w d14a3 klocki i tarcze i przy okazji przeczyściłem i wymieniałem uszczelki w jednym z zacisków bo tłoczek nie odbijał. i tu nasuwa się pytanie:
czy macie jakiś patent jak założyć tą uszczelkę harmonijkową (osłonę przed brudem i wilgocią) między tłoczkiem a zaciskiem? nijak nie mogłem sobie z tym dać rady - jak założyłem na tłoczek to nie mogłem drugiej strony wcisnąć w zacisk a jak włożyłem w zacisk to nie mogłem założyć tłoczka.
Jak ktoś ma jakiś patent to proszę o pomoc.

alek_m
07-08-08, 20:54
No mnie tez to chwile zajęło ale włożyłem. Najpierw założyłem na tłoczek ale tak żeby ta strona która wchodzi do zacisku wystawała większą część i ten fragment ułożyłem w zacisku a później powoli tłoczek najpierw tak żeby być pewnym że dobrze wejdzie no a potem troche siły !! :) No i weszło :)

lakazs
09-08-08, 00:16
Ja mam taki sposób:

Zakładasz ja na spód tłoczka, rozciągasz i najpierw wkładasz gumę w obudowę zacisku (cały czas ona jest na tłoku z 2giej strony. Następnie jak wejdzie w szczelinę wkładasz tłoczek i powoli go wsuwasz przesuwając nałożona na niego gumę, aby w końcu wskoczyła w szczelinę na tłoku.

I jeszcze jedno:

1. Ja kupując uszczelki za 3cim razem sprzedali mi to co trzeba do mojego modelu. EJ9 d14A3 1996.
2. Nie pakuj żadnego smaru w tłok, tylko zaschnie i za miesiąc będzie powtórka z rozrywki.
3. Wszystko przesmaruj jak składasz płynem hamulcowym.

SiM
12-08-08, 01:43
Ja mam taki sposób:

Zakładasz ja na spód tłoczka, rozciągasz i najpierw wkładasz gumę w obudowę zacisku (cały czas ona jest na tłoku z 2giej strony. Następnie jak wejdzie w szczelinę wkładasz tłoczek i powoli go wsuwasz przesuwając nałożona na niego gumę, aby w końcu wskoczyła w szczelinę na tłoku.

I jeszcze jedno:

1. Ja kupując uszczelki za 3cim razem sprzedali mi to co trzeba do mojego modelu. EJ9 d14A3 1996.
2. Nie pakuj żadnego smaru w tłok, tylko zaschnie i za miesiąc będzie powtórka z rozrywki.
3. Wszystko przesmaruj jak składasz płynem hamulcowym.


dzięki za odpowiedź. ja miałem ten plus że od razu miałem 3 typy uszczelek do wyboru.

Lcfr
12-08-08, 20:04
Ja mam taki sposób:

Zakładasz ja na spód tłoczka, rozciągasz i najpierw wkładasz gumę w obudowę zacisku (cały czas ona jest na tłoku z 2giej strony. Następnie jak wejdzie w szczelinę wkładasz tłoczek i powoli go wsuwasz przesuwając nałożona na niego gumę, aby w końcu wskoczyła w szczelinę na tłoku.

I jeszcze jedno:

1. Ja kupując uszczelki za 3cim razem sprzedali mi to co trzeba do mojego modelu. EJ9 d14A3 1996.
2. Nie pakuj żadnego smaru w tłok, tylko zaschnie i za miesiąc będzie powtórka z rozrywki.
3. Wszystko przesmaruj jak składasz płynem hamulcowym.


robię tak samo dokładnie-tyle ze w tylnyym zacisku jest śruba z duzym ślmakiem/gwintem i tłoczek trzeba wkręcać (bez dużej ilości płynu hamulcowego niestety sie nie obejdzie)
i chyba to jest jedyny sposób(szczególnie w tylnym zacisku, który jest mały i wg niektórych źródeł "nienaprawialny")
fajnie ze to opisałeś bo mnie sie nie chciało :rolleyes::rolleyes:
mam za to fotki z wymiany gumek w tylnym zacisku ale jakosc komórkowa jest tak słąba, ze nic to nie pomoze nikomu.

lakazs
13-08-08, 01:39
Dokładnie Lcfr. Jeśli chodzi o tył z zaciskami nie mam doświadczenia. Bębnami zatrzymuje tył :)

Co do składania hamulców polecam jeszcze pastę miedzianą, dobrze na tym jest składać śruby mocujące.
Nie nakładamy je na cały gwint tylko troszkę na górną jego cześć, tą bliżej łebka śruby.

Po takim zabiegu wymiana następnym razem kloców to czysta przyjemność.

PS. Na odpowietrznik jak ktoś wykręca i prowadniczki pasta obowiązkowo.
PS2. Dużo uwagi przy składaniu, nowe uszczelki, przy wężach doprowadzających płyn. Dobrze odpowietrzyć.
PS3. Hamulce to wasze życie.