Zobacz pełną wersję : Filtr stożkowy D13B2
Witam.szukałem już w szukajce i znajduje tematy o stożku ale nie ma tego co mnie interesuje.otoz zalozylem stozek zrobilem sobie dolot tylko ze narazie jest zostawiona orginalna obudowa od filtra tylko ze bez filtra:)i w tej obudowie jest taka klapka otwierana podcisnieniowo ktora doprowadza cieple powitrze od kolektorow.i moje pytanie brzmi czy czy mozna ja jakos odlaczy??zeby byla zamknieta caly czas.czy to nie wplynie na prace silnika??chce to zrobic poniewarz gdy ona jest otwarta dostaje sie przez nia syf do gaznika.
Wrzuc fotki jak zrobiłeś dolot
Odepnij od góry wężyk od siłownika podciśnieniowego (taki czarny grzybek) i zaślep ją jakąś śróbką "na wcisk". Dolot ciepłego powietrza przestanie się otwierać.
zrob taki dolocik jak ja :) to tylko propozycja :) i tak jak pisze YAUTJA zaslep ewentualnie ten wenzyk i tyle .
http://img175.imageshack.us/img175/8485/zdjcie062yf0.th.jpg (http://img175.imageshack.us/my.php?image=zdjcie062yf0.jpg)
ladnie wykonales ten dolot:)po co wogole to cieple powietrze leci przeciez to bez sensu.zrobie zaraz fotki to wam poka moja rzezbe:d
http://img141.imageshack.us/img141/2317/dsci0424sn6.th.jpg (http://img141.imageshack.us/my.php?image=dsci0424sn6.jpg)
mamy podobnie auta zrobione zabacz na profil EGON :) zdejmij te wszyskie blachy co sa na kolektorze :)
no musze pomyslec nad tymi blachami:)
siemens_15
07-08-08, 22:27
Muszę w końcu zobaczyć ten twój dolot z bliska ^^ jak i całego furacza
mamy podobnie auta zrobione zabacz na profil EGON :) zdejmij te wszyskie blachy co sa na kolektorze :)
a po co je ściągać? ma to na coś wpływ?:confused:
wystarczy sie umowic ja mam caly czas wolny:)masz moj tel:)
Sorki za offtop ale laksiu ty masz widzę ten przewód, który ma podawać masę na pokrywę zaworów, przykręcony śrubą mocującą pokrywę, a tam są podkładki gumowe więc de facto podajesz teraz masę przez śrubę na silnik, a pokrywa wciąż jest odizolowana :) . Ciepłe powietrze znad kolektora jest żeby regulować temperaturę powietrza dolotowego w chłodniejsze dni ale nie wiem czy chodzi o to że na zbyt zimnym powietrzu mieszanka byłaby za uboga czy/i/ paliwo nie odparowuje tak dobrze? Wywalić chyba można to obadasz czy nie pali ciut więcej albo gorzej się zbiera.
podkladka jest gumowa prawda ale nakretka i sruba jest metalowa i polaczona z silnikiem czyli jest ok:)nie wlasnie co z tym dolotem.nie odczowam zadnej roznicy z jazdy
Bo różnicy jako takiej nie ma :) Grunt to dobrze odseparować stożek, żeby miał dość powietrza chłodnego.
no wlasnie ale nie wiem czy to tak dobrze jak jest ten silownik podcisnieniowy odlaczony
Muszę w końcu zobaczyć ten twój dolot z bliska ^^ jak i całego furacza
a po co je ściągać? ma to na coś wpływ?:confused:
na moje po to zeby np. nie wisiala ta rurka cieplego powietrza albo po to zeby te blachy nie drzaly :) u mnie osobiscie drzaly wiec wywalilem i jest cisza :)
Laksiu zrob bezposredni dolot powietrza do gaznika bo przez puszke to Ci nic nie daje bo w srodku robia sie zawirowania i powietrze sie rozprasza poza tym ta rurka od stozka powinna byc minimum 65mm :)
pozdro
Witam!
Blacha i wąż od ciepłego powietrza jest po to żeby sie silnik zimą szybciej nagrzewał gdyż kolektor po kilku sekundach pracy robi sie ciepły, przez co mniej palił bo szybciej wyłącza ssanie...
usunięcie blachy skutkuje podniesieniem temperatury w komorze silnika co jest nie dobre szczególnie latem bo nagrzewają sie obudowy filtra i silnik zaczyna wcinać ciepłe powietrze po wyłączeniu ssania i kiedy już powinien dostawać jak najzimniejsze, skutek więcej pali gorzej idzie, nie mówiąc o wężach kabkach które też dostają od wysokiej temp. w dodatku przy kolektorze żeliwnym strasznie sie grzeje macha w tym miejscu przez co sie niszczy lakier na niej... nawet jak sie zakłada piękny chromowany 4-2-1 to lepiej go owinąć taśmą termiczną żeby obniżyć temp. w komorze silnika...
Mam pytanko do Latino gdzie dostałeś takie ładne kolanko i czy pasuje Ci idealnie na gaźnik??
Pozdro...
Muszę w końcu zobaczyć ten twój dolot z bliska ^^ jak i całego furacza
a po co je ściągać? ma to na coś wpływ?:confused:
Witam!
Blacha i wąż od ciepłego powietrza jest po to żeby sie silnik zimą szybciej nagrzewał gdyż kolektor po kilku sekundach pracy robi sie ciepły, przez co mniej palił bo szybciej wyłącza ssanie...
usunięcie blachy skutkuje podniesieniem temperatury w komorze silnika co jest nie dobre szczególnie latem bo nagrzewają sie obudowy filtra i silnik zaczyna wcinać ciepłe powietrze po wyłączeniu ssania i kiedy już powinien dostawać jak najzimniejsze, skutek więcej pali gorzej idzie, nie mówiąc o wężach kabkach które też dostają od wysokiej temp. w dodatku przy kolektorze żeliwnym strasznie sie grzeje macha w tym miejscu przez co sie niszczy lakier na niej... nawet jak sie zakłada piękny chromowany 4-2-1 to lepiej go owinąć taśmą termiczną żeby obniżyć temp. w komorze silnika...
Mam pytanko do Latino gdzie dostałeś takie ładne kolanko i czy pasuje Ci idealnie na gaźnik??
Pozdro...
to fakt napewno na zime lepiej go miec i najlepiej owinac go tasma termoizolacyjna :)
kupilem kolanko w zwyklym sklepie tuningowym troche trzeba bylo przyciac ale poza tym pasuje idealnie :) ale nie spamujmy tematu :)
ja sam tego dolotu nie zrobie nie mam pomyslu nie wiem co trzeba pozniej podlaczyc zeby bylo ok
teraz zależy czy chcesz pozostawić puszke czy przejść na rure jeśli? na rure to musisz wcisnąć czujnik temp powietrza (2kablki są do tego podłączone od spodu z tyłu) wąż do silniczka krowego (taki grubszy) i 1 węzyk ten obok czujnika temp ładujesz do rury, a ten wężyk od siłownika ciepłego powietrza zatykasz jakąś śrubką co by nie gubił ciśnienia i sie ssanie włączało.
z oryginalną puszką: wyciągasz i zatykasz wężyk od siłownika ciepłego powietrza zatykasz odpływy wody w dnie puszki, ładujesz storzek i już :)
ogólnie stożek do tego silnika niby coś tam daje pamiętam że ładnie ciągła na wysokich ale jak któregoś dnia to otworzyłem zobaczył przepustnice jaki tam syf i kupa kurzy to wróciłem do serii (fakt storzek nie był markowy) ale kumpel miał podobnie na K&N w CTR i Vmax do tego mu spadła na stozku :/
Też bym wyper.. tą "patelnię", ale szczerze mówiąc, to wydaje się skomplikowane. Gdyby ktoś miał zdjęcia jak i co robic po kolei to byłoby miło :D
kolego puscilem ci zdjecie zobacz w przyblizeniu jak to wyglada , zdejmij puszke a reszte podlacz do tej rurki :) finito
zrob taki dolocik jak ja :) to tylko propozycja :) i tak jak pisze YAUTJA zaslep ewentualnie ten wenzyk i tyle .
http://img175.imageshack.us/img175/8485/zdjcie062yf0.th.jpg (http://img175.imageshack.us/my.php?image=zdjcie062yf0.jpg)
prosze bardzo na pierwszej stronie topicu jest to zdjecie :)
musze nad tym pomyslec poszukac o sklepach takiego kolanka:/
no z kolankiem jest właśnie największy problem :/ bo z tego co pamiętam średnica na gaźnik to 82-84mm :|
piotrek-mi
11-08-08, 22:37
Widzę, że zrobiłeś doprowadzenie zimnego powietrza, czy możesz zrobić fotke wewnątrz nadkola co i jak? Próbuje od jakiegoś czasu zrobić nawiew zimnego powietrza u siebie i za cholere nie potrafie dobrze poprowadzić rury (bez zbędnych zagięć, spłaszczeń itd.)...
jak chce ktos to moge takowe kolanko wam tutaj kupic kosztuje 55zl + ewentualna przesylka do was cos kolo 15 zl bez zadnych prowizji dla mnie poprostu po kolezensku :) no i to kolonka jest troche mniejsze od krawedzi (we wrzacej wodzie sie rozciaga) zalozyc naciagnac i spiac opaska metalowa :)
dobra... sądze, że dosyc już popisaliście na ten temat.. wystarczy trochę poszukac... jest kilkadziesiąt stron na ten temat, choćby TUTAJ (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=7495)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.