Zobacz pełną wersję : Zegary EP - EU
Witam, czy zegary w civicku 7 gen można przekładac dowoli miedzy modelami tej generacji? np. od przedliftowego 3d do poliftowego 5d itd??? dzieki za pomoc z góry ;)
Grzybohun94
19-11-15, 15:16
poliftowe mają info o spalaniu, przedlifty nie.
To jedyna różnica z tego co kojarzę :)
analyzer64
19-11-15, 15:40
A brzęczyk niezapiętych pasów to chyba tylko w polifcie jest...
a podpięcie tego jest takie same??
Przedliftowych zegarów nie da się założyć do polifta, i odwrotnie. Trzeba zrobić pinologię w kostkach.
Tutaj masz podobny wątek.
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?54069-EM2-zegary&highlight=zegary
Żeby doprecyzować. Zegarów z polifta nie da się założyć p&p do przedlifta. Co nie oznacza, że się nie da w ogóle. Tak jak kolega owsikk napisał trzeba pozamieniać piny w kostkach od licznika. Po takim zabiegu nie będzie działać wskazanie średniego spalania. Jeśli chodzi o wskazanie temperatury to można ogarnąć. Trzeba dołożyć czujnik temperatury pod zderzak i pociągnąć przewód do licznika. Brzęczyk niezapiętych pasów pojawia się w przedlifcie po zmianie zegarów na te z polifta.
analyzer64
21-11-15, 22:08
Ja zmienię sobie chyba na te ze zwykłej EP poliftowej, tylko pojawia się kwestia przebiegu. Nie wyobrażam sobie nie mieć swojego przebiegu, a te które upatrzyłem mają przebieg mniejszy o prawie 80kkm, nie wiem czy można zapytać czy ktoś tu ogarnia takie rzeczy? Ja nie mam programatora, żeby w eeprom grzebać.
analyzer64
24-11-15, 19:40
Ma ktoś rozpiskę pinów białych zegarów i tych ze zwykłego polifta? Mam już licznik, więc jak uda się przełożyć to zrobię manual też i dla właścicieli EPek :)
Próbowałeś już przekładać? Według mnie piny w zwykłym polifcie i w sporcie polifcie powinny się zgadzać. Wydaje mi się, że tylko przedlift - polift jest różnica ale mogę się oczywiście mylić.
Patrzac na schematy przedlift-polift sa zupelnie inne. Przeody z zielonej kostki trzeba przelozyc do niebieskiej (5 przewodów), z niebieskiej ostki przeklada sie jeden przewod do zielonej. Pozostalem przewody zamienia sie miejscami w obrebie tej samej kostki.
analyzer64
26-11-15, 13:42
Piny się nie zgadzają, sama ilość przewodów też jest inna. W Sporcie mam 23, w tym drugim 27. Kolory się zgadzają.
Podpiąłem "na krótko" z akumulatora, żeby sprawdzić czy działa i działa, podświetlenia tego licznika nie mogłem niestety znaleźć.
Tu moje kostki:
http://i.imgur.com/3McgeLx.jpg
http://i.imgur.com/krHB7T0.jpg
Tu rozpisałem kostki z licznika, które były wpięte, już go z nimi kupiłem:
http://i.imgur.com/CFI37mw.png
Podłączaj wtyczki i sprawdzaj. Ja zegary z polifta podłączyłem do przedlifta bez przekładania pinów żeby sprawdzić i nic się nie stało. Co najwyżej coś nie będzie świecić albo kontrolki się nie będą zgadzały.
Sprawdź ten wątek z innego forum może będzie pomocny:
http://www.ep-klub-forum.pl/viewtopic.php?t=1747
analyzer64
26-11-15, 14:57
Dzięki za link do EP-klubu!
Widzę, że sporo się pokrywa z tą moją rozpiską.
Połączenia ze względu na rodzaj nadwozia. Tylko benzyna.
Nadwozie 2D,3D _______________ Nadwozie 5D
---------.........PNK/BLK................A10.............B1............. ..RED/BLU.............A11
A2................WHT/GRN..............B13.............B2............... RED/YEL............. A1
A3................YEL/BLK.................B18.............B6............ ...BLU/YEL..............-------------
A12..............BLU/WHT................B5..............B7............. ..RED/WHT............B21
A13..............BLU.......................B4..... ..........B12.............GRN/YEL.............A22
A14..............BLU/YEL.................------------B13.............GRN/RED.............B10
A15..............BLK/YEL.................A16.............B14........... ..PNK....................A14
A16..............BLK.......................B11.... ..........B15............BLU/RED..............A12
A17..............YEL.......................B2..... ...........B16............RED/BLK..............B3
A18..............WHT/RED..............B1................B18............ BLK.....................B12
A19..............WHT/BLK...............------------B20............YEL/RED...............B9
A20..............YEL/BLU................A13..............B21........... .GRN/ORN..............B8
A21..............PNK/BLU................A15.............B22............ BLU/ORN.............B19
Nadwozie 4D
B10................WHT/RED
B17................RED
analyzer64
27-11-15, 16:01
Przełożyłem zegary z ułożeniem pinów tak jak w kostkach z którymi je kupiłem. Powiem tak, większość rzeczy działa :D
Po wyłączeniu zapłonu świeci się kontrolka oleju, po uruchomieniu silnika nie gaśnie kontrolka ręcznego i EPS.
https://www.youtube.com/watch?v=XROwJ8gGgTs
Sprawdzę później rozpiskę podesłaną przez kolegę hydne.
EDIT
Zostało mi do znalezienia tylne światło przeciwmgłowe i kontrolka immobilisera.
Tylne przeciwmgielne - skąd ja to znam. He, he, też miałem z tym problem. Spróbuj odizolować trochę przewody z tej szarej taśmy bo rzeczywiście kolory kabli są tam trochę inne. Ja na przykład byłem przekonany, że mam przed sobą kolor zielony a potem okazało się, że to niebieski tak wyblakł. Podobnie było z kolorem białym, który u mnie wyglądał jak żółty dosłownie itd. Generalnie większość kolorów przewodów może Cię zmylić przez to, że znacznie wyblakły.
analyzer64
27-11-15, 19:53
Właśnie z zielonym i niebieskim jest największy problem, ale mam nadzieję że dojdę do tego. Przewody odizolowałem dość sporo, jak wszystko będzie działać to zaizoluję na nowo czarną taśmą tkaninową.
Przełożyłem zegary z ułożeniem pinów tak jak w kostkach z którymi je kupiłem. Powiem tak, większość rzeczy działa :D
Po wyłączeniu zapłonu świeci się kontrolka oleju, po uruchomieniu silnika nie gaśnie kontrolka ręcznego i EPS.
https://www.youtube.com/watch?v=XROwJ8gGgTs
Sprawdzę później rozpiskę podesłaną przez kolegę hydne.
EDIT
Zostało mi do znalezienia tylne światło przeciwmgłowe i kontrolka immobilisera.
Kurcze sam nie wiem, polifty są ładne, ale blaty ze sporta/CTR to jednak klasyka sama w sobie :)
analyzer64
27-11-15, 21:55
Ja już też sam nie wiem :D jeszcze spalił się na koniec bezpiecznik, ten opisywany wcześniej (bezpiecznik 9 w komorze silnika) :)
Powoli brakuje pomysłów, czekam jeszcze do jutra, inny kolega, który ma zwykłą EP1 z tymi zegarami, ma przesłać mi jak to u niego jest podłączone.
analyzer64
28-11-15, 20:13
Przełożone i wszystko działa :)
https://www.youtube.com/watch?v=3SsEaT8majY
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.