Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Honda Civic VI 126km - problem z Vtec'iem



Verto18
17-11-15, 19:23
Witam,
Jeżdzę już kawałek czasu Hondą Civic VI 1.6i Vtec[126km] i zastanawia mnie kwestia Vtec'a, nie jest on odczuwalny praktycznie wcale tak jak w Hondzie Civic 1.5 Econo Vtec[115km], którą ma brat.
Zauważyłem, że koło elektrozaworu Vtec sączy sie delikatnie olej, nie jest to jakaś ogromna ilość ale co prawda troche widać ze leci.

Pytanie polega na tym, że czy w silnikach D16Y2 tak juz poprostu jest czy to jednak jest jakiś problem.
Przewertowałem troche postów na podobny temat lecz nic sensownego nie znalazlem.

Z góry dzięki za jakiekolwiek porady i jestem w stanie sam podłubać i naprawić, nie musze odrazu oddawac do 'speca'.

MichałCK
17-11-15, 23:08
Witaj!
Tak się składa że jestem posiadaczem takiej samej jednostki. Również pewnego czasu się zastanawiałem jak to jest z Vitkiem w tym silniku.
Wg. manuala serwisowego faza rozrządu zmienia się przy 5200rpm.
Również według mnie dźwięk zmiany rozrządu na oryginalnym dolocie (puszka z filtrem) za bardzo nie był wyczuwalny. Lecz przy większym wsłuchaniu było słychać bardzo cicho jak coś tam się zmienia przy danych obrotach
Więc ten silnik raczej tak ma na oryginalnym dolocie, chociaż w pokrewnych silnikach np. Z6, Y8,W4 itp jest różnie.

W moim przypadku gdy zmieniłem dolot powietrza na stożkowy + kibel rura, moment załączania VTEC nagle ujawnił się w tym silniku, tzn słychać wyraźnie w granicach 5200rpm licznikowych nagłą zmianę dźwięku, ciężko tego nie usłyszeć podczas jazdy.
Jest to spowodowane tym że oryginalny dolot jest dość mocno wytłumiony + do tego dochodzi rezonator powietrza który ma za zadanie wyciszać układ ssący.
Zauważyłem również że od kiedy jest stożek to przy załączaniu Vitka również leciuteńko bardziej dociska do fotela - pewnie przy jakiś modach było by to jeszcze bardziej wyczuwalne.

Generalnie nigdy to nie będzie Vitek tak jak w B serii gdzie na oryginalnym dolocie słychać Viitka bardziej niż na stożku w D serii :)

Lekko cieknący zawór można zawsze uszczelnić jakoś stosując Reinzosil lub Dirko.
Raczej nie masz nic zepsute po prostu ten typ tak ma :)
Zawsze możesz sprawdzić podłączając żarówę pod przewód i zobaczyć czy dochodzi sygnał do elektrozaworu, lecz szybciej na chwilę podpiąć jakiś stożek i może tam się ujawni Vitek.

Jeszcze jedno; przy VTEC-E który ma twój brat nie można powiedzieć że jest to prawdziwy VTEC, ponieważ tam czujesz jedynie przełączanie się silnika z trybu ubogiego w waszkę Eco 12V na 16V :)
Natomiast w D16Y2 silnik cały czas pracuje jako 16V, do tego przy odpowiednich obrotach zawory dolotowe otwierają się dłużej i mogą wyżreć trochę więcej powietrza jak zajdzie taka potrzeba.

bartek_levis
18-11-15, 12:55
zamiast silikonami się bawić polecam kupić nowe uszczelki, w haparts mają:
http://haparts.pl/category/civic-vi-1996-2000-liftback-5d-mb1-d16y2-1-6l-125km-sohc-vtec-czesci-silnikowe-uszczelki-pozostale