PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana dolnych poduszek problem



alexr
13-11-15, 10:35
Zabralem sie za wymiane dolnych poduszek, zaczynajac od strony kierowcy, od tej przy skrzyni, poniewaz byla zerwana.
Niestety szybko popsul mi sie dobry nastroj, poduszka przykrecana do podluznicy na 3 sruby, jednej juz nie bylo, kolejna odkrecila sie bez problemu, natomiat osatnia kreci sie w kolko. Tzn nie moze zlapac gwintu lub nakretka jest zerwana - nie wiem jak to wyglada i co teraz zrobic...
Chodzi o te poduszke
http://img14.staticclassifieds.com/images_tablicapl/264591719_1_644x461_honda-civic-v-vi-poduszka-silnikaskrzyni-torun.jpg

Kubuniek
13-11-15, 10:48
Ja bym zrobił tak:
1. Wyciął tę co jest zerwana
2. Sprawdził czy pozostałe dokręcają się do oporu i nie przeskakują.
3. Jeśli są sprawne to przykręciłbym poduszkę na dwie śruby. Jeśli oczywiście są po obu stronach.

alexr
13-11-15, 10:53
Problem w tym, ze ta co sie kreci jest po tej samej stronie, co urwana wczesniej. :/
Poduszka byla przykrecona tylko na dwie
Nie wiem jak wygladaja mocowania na sruby, podejrzewam, ze nakretki sa zgrzane we wnetrzu podluznicy
Przewiercic sie przez podluznice i przykrecic dluga szpilka? wolalbym tego uniknac, tak jak ciecia podluznicy, wiadomo ;o

dzodzo11
13-11-15, 20:00
Kolego miałem tom samom sytuację z lewej strony.Durze wiertełko dziurka w podłużnicy spawik migomatem i poprawiłem fabrykę

sweet
13-11-15, 20:13
Człowieku powyżej - pisz po polsku bo aż razi po oczach

Kubuniek
13-11-15, 21:02
Można w takim wypadku nawiercić dziurę, dwie na nakretki, by je wsadzic z góry podłużnicy a potem zaspawać. I oczywiście podłużnicę zabezpieczyć antykorozyjnie.
I uzupełnij profil. Nie wiadomo skąd jesteś. Może ktoś zechce Ci pomóc z Twojego regionu.

HEG8
13-11-15, 23:50
Tam są 2 śruby, ten trzeci otwór zawsze jest pusty, fabrycznie tam jest przelot do podłużnicy. Ja wycinam zawsze okienko rewizyjne - 3 cięcia - odginam blache, spawam nakretkę do podłużnicy która wcześniej się obróciła (fabryczne spawy są słabe), zaginam blachę podłużnicy, spawam, zabezpieczam i tyle... robota na max 1h.

siara87
14-11-15, 01:00
Moze lepiej odciac lepek krecacej sie sruby, wyjac poduszke, nawiercic mala dziurke w podluznicy w obrebie nakretki i przyspawac punktowo zeby tylko sie nie krecila

bartek_levis
14-11-15, 21:34
co to da jak utniesz łepek jeszcze trudniej ją będzie wykręcić, patent z otworem albo z wywierceniem wydaje się sensowny...

Szczur[R]
15-11-15, 00:00
Proponuje takie rozwiązanie:
-upierniczasz śrubie łeb nawiercając ją
-ściągasz zderzak
-wydłubujesz oberwaną nakrętkę w kierunku przodu auta
-wycinasz z dobrego gatunku blachy "klin", nie za długi i odpowiadający szerokości podłużnicy w miejscu śruby
-w klinie robisz otwór na śrubę i przymierzasz czy pasuje
-wyciągasz, spawasz do niego nakrętkę, wkładasz z powrotem i przykręcasz poduszkę nową śrubą

Robiłem tak u siebie 2lata temu. Ta śruba często się urywa. Z drugiej strony możesz mieć podobnie

siara87
15-11-15, 14:46
co to da jak utniesz łepek jeszcze trudniej ją będzie wykręcić, patent z otworem albo z wywierceniem wydaje się sensowny...
podalem rozwiazanie ktore nie wymaga kaleczenia podluznicy, do ucietej sruby mozna pozniej przeciez dospawac nakretke i odkrecic bez problemu

er-robert
16-11-15, 00:11
Ja dodam tylko tyle że narobiłeś sobie roboty, ja to przerabiałem z dwóch stron i robiłem okienka w podłużnicy nie stresowałem się tym z racji tego że jestem blacharzem i nie ma to znaczenia czy zrobię okienko czy wytnę podłużnicę, a cenna rada ściąg zderzak jest dużo lepsze dojście.

bartek_levis
17-11-15, 11:21
a co takiego jej sie stanie jak wytniesz okienko? boicie się tego słowa ingerencja w podłużnicę jak by to nie wiadomo co było a połowa samochodów ma je krzywe bądz naprawiane w różnym stopniu po większych lub mniejszych dzwonach...

siara87
17-11-15, 16:11
hehe no tego sie akurat nie boje bo zawodowo prostuje i cwiartkuje auta, ale jesli jest mozliwosc naprawienia czegos zeby wygladalo estetycznie to wole pomyslec piec minut dluzej niz od razu chlastac katowka