Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Czy ślizgające się sprzęgło może wykończyć dwumasę?



CMC
10-11-15, 09:46
Witam

Mam w Dieslu ślizgające się sprzęgło w zakresie obrotów 2-3 tys. przy mocnym deptaniu. Jak się przyspiesza spokojnie to jest ok. Czytam w necie i nie mogę znaleźć opinii nt. wpływu takiego sprzęgła na dwumasę. Czy jeżdżąc ze ślizgającym się sprzęgłem jest większa szansa, że wykończę dwumasę? I co konkretnie może się stać? Może się przypalić, przegrzać i wskutek tego smar w dwumasie zmienić konsystencję, uniemożliwiając jej dalszą eksploatację?
Chciałbym po prostu autem przejeździć zimę i zrobić sprzęgło na wiosnę. Samo sprzęgło nie jest jakoś strasznie drogie, ale chciałbym zostawić starą dwumasę, ale nie wiem, czy jeżdżąc z takim sprzęgłem nie uszkodzę właśnie dwumasy. Jeśli by się nic nie stało to bym dojechał sprzęgło do wiosny i wtedy wymienił a jeśli grozi to jej uszkodzeniem, to pewnie bym już niedługo zrobił. Co sądzicie?
pozdrawiam

Rikoo
10-11-15, 09:50
jak zmieniac to calosc raz a dobrze

raczas
10-11-15, 10:06
tylko komplet, pozniej 2 razy za robote nie trzeba placic

CMC
10-11-15, 10:12
No tak, w teorii to wiem, ale idąc tym tokiem myślenia przy każdej wymianie klocków trzeba wymienić też tarcze hamulcowe, bo trzeba zrobić raz a dobrze. Wymiana sprzęgła za 900 zł a za ok. 3500 zł to spora różnica biorąc pod uwagę wartość auta, więc co - wywalać dobrą dwumasę na śmietnik i zrobić wszystko za 3500 zł? Ale i tak nie o to pytałem. Wiem, że najlepiej to zrobić całość i mieć spokój, podobnie jak wymieniając klocki wymienić tarcze i mieć spokój a najlepiej to by było wziąć nowego Civica z salonu raz a dobrze i mieć też spokój ;) Będę zobowiązany za odpowiedź na temat wpływu zużytego sprzęgła na dwumasę, że najlepiej jest wymieniać wszystko - to wiem :)

filipfm
10-11-15, 10:17
Roznica między klockami/tarczami a dwumasą jest taka, że jak się okaże, że trzeba też zmienić tarcze po 3 dniach od wymiany klocków to zejdziesz jeszcze raz do garażu, odkręcisz koło, 2 śruby na zacisku i jedną mocującą tarczę. I to samo po drugiej stronie. Godzina z piwem w dłoni. Wymiana sprzęgła to koszt w okolicach 500 zł. I jak po 3 dniach od wymiany sprzęgła zacznie stukać, to z oszczędnosci na DMF nici, a jeszcze 2x zapłacisz mechanikowi.
Jeszcze zalezy jaki przebieg auta, ale wymiana DMF ze sprzęgłem to niestety zimna kalkulacja i rozsądek, mimo, że boli w kieszeni.

raczas
10-11-15, 10:41
Dokładnie, ale wymień tylko sprzęgło zobaczymy ;)
Wszystko zależy od przebiegu użytkowania

Tarnowska
10-11-15, 11:02
Ja wymieniłem ślizgające się sprzęgło bez dwumasy. Przejechałem tak 10 tysi i nic narazie się nie dzieje. Mechanik powiedział ze dwumasa ma troche za duże luzy ale jeszcze pojeździ. Od kwietnia jeździ i jej nie słychać do tej pory. A ze ślizgającym sprzęgłem jeździłem też całą zimę. Wiadomo sporo ostrożniej ale byłem przygotowany ze wszystko pierdyknie i do wymiany pójdzie wszystko.

CMC
10-11-15, 11:20
Roznica między klockami/tarczami a dwumasą jest taka, że jak się okaże, że trzeba też zmienić tarcze po 3 dniach od wymiany klocków to zejdziesz jeszcze raz do garażu, odkręcisz koło, 2 śruby na zacisku i jedną mocującą tarczę. I to samo po drugiej stronie. Godzina z piwem w dłoni. Wymiana sprzęgła to koszt w okolicach 500 zł. I jak po 3 dniach od wymiany sprzęgła zacznie stukać, to z oszczędnosci na DMF nici, a jeszcze 2x zapłacisz mechanikowi.
Jeszcze zalezy jaki przebieg auta, ale wymiana DMF ze sprzęgłem to niestety zimna kalkulacja i rozsądek, mimo, że boli w kieszeni.


Przebieg auta nie jest duży, ale - nie umniejszając żadnej z płci techniki jazdy - jeździła nim wcześniej kobieta.... Powiem tak - turbinę już wymieniłem, sprzęgło czeka w kolejce :)

Sheiva
10-11-15, 19:54
Skoro i tak chcesz wymieniać to sprzęgło i tylko sprzęgło, to lepiej zrób to od razu, nie zwlekając. Jest większe prawdopodobieństwo wówczas, że dwumasa przetrwa i nic jej nie jest i nie będzie. Jak będziesz zwlekał, to koszt może się tylko potroić. Poza tym, skoro i tak i tak chcesz wymieniać to sprzęgło, to także zrób to teraz z prostej przyczyny - zrób to dla siebie, po co masz się męczyć z nim zimę narażając się potencjalnie na dodatkowe koszta, jak możesz ogarnąć od razu i cieszyć się w pełni z jazdy. Zakładając, że autem chcesz się cieszyć dłużej, aniżeli "zimę", to każdą rzecz, którą odłożysz na później obdarujesz niejako następnego właściciela. Bo i tak wymienisz za swojej kadencji, ale sam krócej się tym nacieszysz. Chyba, że chcesz przelatać jeszcze tak zimę i później najzwyczajniej w świecie puścić auto do żyda jako w pełni sprawne (czy też ujawniając tę usterkę, ale to już bez większego znaczenia) i totalnie pominąć koszta. Wtedy wiadomo - Twój wybór.

mateusz199
10-11-15, 22:20
Na twoim miejscu wymieniłbym samo sprzęglo, ale dwumase dokładnie sprawdzić jak bd oznaki zużycia to wymienic. Sama tarcza nie wpłynie na dwumase, ale dwumasa na układ korbowy jak najbardziej. Pozdrawiam.

mitusm
14-11-15, 18:10
Poszukaj używanej tarczy, daj do nowego zakucia 'kewlarem'. Bedzie taniej i lepiej.
Nie wiem do 2.2, ale do 1.8 można kupić kompletną używkę od 40zł..

filipfm
14-11-15, 18:25
Poszukaj używanej tarczy, daj do nowego zakucia 'kewlarem'. Bedzie taniej i lepiej.
Nie wiem do 2.2, ale do 1.8 można kupić kompletną używkę od 40zł..

Ale to nie w tarczy jest problem tylko w docisku. Wiec kupno uzywanego to kiepski pomysl

artax
14-11-15, 23:38
Ale to nie w tarczy jest problem tylko w docisku.
dokładnie słabe jest "słoneczko" :)
pzdr

buri
16-11-15, 12:47
Skoro i tak chcesz wymieniać to sprzęgło i tylko sprzęgło, to lepiej zrób to od razu, nie zwlekając. Jest większe prawdopodobieństwo wówczas, że dwumasa przetrwa i nic jej nie jest i nie będzie. Jak będziesz zwlekał, to koszt może się tylko potroić. Poza tym, skoro i tak i tak chcesz wymieniać to sprzęgło, to także zrób to teraz z prostej przyczyny - zrób to dla siebie, po co masz się męczyć z nim zimę narażając się potencjalnie na dodatkowe koszta, jak możesz ogarnąć od razu i cieszyć się w pełni z jazdy. Zakładając, że autem chcesz się cieszyć dłużej, aniżeli "zimę", to każdą rzecz, którą odłożysz na później obdarujesz niejako następnego właściciela. Bo i tak wymienisz za swojej kadencji, ale sam krócej się tym nacieszysz. Chyba, że chcesz przelatać jeszcze tak zimę i później najzwyczajniej w świecie puścić auto do żyda jako w pełni sprawne (czy też ujawniając tę usterkę, ale to już bez większego znaczenia) i totalnie pominąć koszta. Wtedy wiadomo - Twój wybór.

w pelni popieram kolegi podejscie

niech mechanik oceni czy dwumasa jest juz do wymiany, czy nie.
a czy slizgajace sprzeglo moze wykonczyc dwumase? oczywiscie ze tak! slizgajace sprzeglo przypala dwumase, jeśli tych przypalen bedzie za duzo powierzchnia koła zamachowego zmienia kolor, widoczne sa przebarwienia, poza tym wewnatrz jest smar, ktory po przypaleniu traci wlasciwosci, ale nie jest powiedziane ze juz tak sie stalo, dlatego niech mechanik oceni jej stan a Ty badz przygotowany na ewentualną konieczność jej zakupu i wymiany.

Ja z racji moich eksperymentow ze sprzeglem na jednej dwumasie mam juz 3cie sprzeglo, ale jak widzialem ze sie slizga to dostosowywalem styl jazdy i mozliwie szybko zmienialem sprzeglo

filipfm
16-11-15, 13:00
w pelni popieram kolegi podejscie

niech mechanik oceni czy dwumasa jest juz do wymiany, czy nie.
a czy slizgajace sprzeglo moze wykonczyc dwumase? oczywiscie ze tak! slizgajace sprzeglo przypala dwumase, jeśli tych przypalen bedzie za duzo powierzchnia koła zamachowego zmienia kolor, widoczne sa przebarwienia, poza tym wewnatrz jest smar, ktory po przypaleniu traci wlasciwosci, ale nie jest powiedziane ze juz tak sie stalo, dlatego niech mechanik oceni jej stan a Ty badz przygotowany na ewentualną konieczność jej zakupu i wymiany.

Ja z racji moich eksperymentow ze sprzeglem na jednej dwumasie mam juz 3cie sprzeglo, ale jak widzialem ze sie slizga to nie dostosowywalem styl jazdy i mozliwie szybko zmienialem sprzeglo

Cenny punkt widzenia :D
Ty się lepiej zastanów kto mógłby wiedzieć czy DMF z iDTECa pasowałby do iCTDi ;)

buri
16-11-15, 15:58
Cenny punkt widzenia :D
Ty się lepiej zastanów kto mógłby wiedzieć czy DMF z iDTECa pasowałby do iCTDi ;)

pisalem na civinfo z jednym Anglikiem ktory mnie dopytywal o adaptacje sprzegla z Accorda i mowi ze sprawdzil i nie bedzie pasowac
pomierzyl tamta dwumase i mowi ze poza innymi roznicami jest glebsza o 2mm (zapewne dlatego, ze musi zmiescic grubsza tarcze sprzegla, a my dlatego musimy toczyc docisk, zeby wysprzeglalo)

filipfm
16-11-15, 16:12
Czyli i docisk i DMF maja po 2 mm wiecej?

vnv_nation
16-11-15, 20:05
Ja z racji moich eksperymentow ze sprzeglem na jednej dwumasie mam juz 3cie sprzeglo


Ile masz tam przebiegu ze juz trzecie sprzeglo zalozyles?

filipfm
16-11-15, 20:33
Ile masz tam przebiegu ze juz trzecie sprzeglo zalozyles?

To na jednej dwumasie ;) bedzie tego chyba wiecej ;)

buri
17-11-15, 10:17
Ile masz tam przebiegu ze juz trzecie sprzeglo zalozyles?

prawie 218kkm
teraz uzytkuje 4. zestaw i druga dwumase, ktora powoli dogorywa
pierwsze sprzeglo (22105pge-305) zmienilem razem z dwumasa jak kupilem samochod przy 99kkm i zrobilem program na 170KM
drugie (22105pge315) przy 132kkm i korekta na 180KM
trzecie (22105rl1305 od accorda wlasnie) przy 155kkm i jezdze na nim do dzis

Filip, nie wiem jakie dokladnei sa roznice poza tym co widac na zdjeciach i tym co mowil mi ten Anglik
na moich zdjeciach obu zestawow widac ze docisk jest wyzszy z obu stron - od strony tarczy i od strony sprezyny, a DMF od Accorda jest 2mm głębszy w miejscu gdzie "wklada sie" tarcze, zapewne zeby skompensować jej wieksza grubosc

vnv_nation
17-11-15, 10:20
Może zmień styl jazdy trochę :) bo przy 220tys to przeważnie ludzie jeszcze na fabrycznym sprzęgłe jeżdżą ;)

filipfm
17-11-15, 10:25
za tym co widac na zdjeciach i tym co mowil mi ten Anglik
na moich zdjeciach obu zestawow widac ze docisk jest wyzszy z obu stron - od strony tarczy i od strony sprezyny, a DMF od Accorda jest 2mm głębszy w miejscu gdzie "wklada sie" tarcze, zapewne zeby skompensować jej wieksza grubosc

No wlasnie ciekawi mnie jak to jest rozegrane. Bo skoro DMF mialby skompensowac wieksza grubosc tarczy to moze total jest ten sam wymiar. Wtedy obyloby sie bez toczenia i kombinowania. Musze jakas nocke poswiecic na googlowanie po forach civica i accorda - moze gdzies cos trafie :)


Może zmień styl jazdy trochę :) bo przy 220tys to przeważnie ludzie jeszcze na fabrycznym sprzęgłe jeżdżą ;)

W iCTDi? cytując klasyka "Pokaż go, to palcem, bo chciałbym uwierzyć, że śnię"

buri
17-11-15, 12:33
Może zmień styl jazdy trochę :) bo przy 220tys to przeważnie ludzie jeszcze na fabrycznym sprzęgłe jeżdżą ;)

taaa polecam zerknac sobie tu:
http://www.civinfo.com/forum/engines-transmission/21589-clutch-failure-register-here.html

poza tym stylu nie zmienilem a accordowe jakos daje rade ;)

Filip - zapytalem Micka czy ma jakies pomiary albo zdjecia obydwu dwumas, zobaczymy co odpisze
Ja bym sugerował, zebys poszedl droga cebu - kierunek Radzikowski, oba sprzegła w rączkę, dwumasa i będziesz wiedzial co i jak

ja juz nie mam ori sprzęgła od ictdi, ale moze da się z inter carsu 'pożyczyc' nowe?
jak doczekam sie na zwrot kasy z cg to bede kupowal dwumase - wtedy moge pozyczyc do pomiarow.
Jakby co to bedziemy sie zgadywac na pw zeby nie offtopowac wiecej

filipfm
17-11-15, 12:41
Filip - zapytalem Micka czy ma jakies pomiary albo zdjecia obydwu dwumas, zobaczymy co odpisze
Ja bym sugerował, zebys poszedl droga cebu - kierunek Radzikowski, oba sprzegła w rączkę, dwumasa i będziesz wiedzial co i jak

ja juz nie mam ori sprzęgła od ictdi, ale moze da się z inter carsu 'pożyczyc' nowe?
jak doczekam sie na zwrot kasy z cg to bede kupowal dwumase - wtedy moge pozyczyc do pomiarow.
Jakby co to bedziemy sie zgadywac na pw zeby nie offtopowac wiecej

To nie oftopowanie :)
No ja pewnie na wiosne bede chcial zrobic upgrade sprzegla. Wprawdzie nie ma tragedii ale jednak czasem sie uslizguje. Dwumas hmm nie wiem w jakim stanie. U mnie prawie 50kkm zrobione głównie w trasach , a co przezylo przez 35kkm pod nogą poprzedniej wlascicielki w 3 lata po miescie, tego nie wie nikt.

Ale jakby DMF byl do wymiany to pewnie calosc zestawu z iDTECa bylby sensowniejszy niz toczenie sprzegla, ale z drugiej strony, pozostaje pytanie czy DMF z iDTEC i iDTEC TypeS sie czyms roznia - albo inaczej, czy sprzegla iDTEC i iDTEC roznia sie wymiarami. Bo do TypeSa nie ma zamiennikow, a w ASO to pewnie jakis koszmar cenowy.
Wiec moze w ogole moje rozkminki sa bez sensu, jezeli sa roznice :)


Edyta: Na Accordklubie są dowody na to, że sprzeglo iDTEC i iDTEC TypeS nie roznia sie rozmiarem i w obu wersjach jest ten sam DMF.
Wiec do rozwiazania pozostaje zagadka czy zestaw sprzeglo+ DMF z iDTEC podpasuje w iCTDi bez przerobek ;)

cebu
17-11-15, 16:02
Jeśli chcecie coś mierzyć, to ja mam w pudłach komplet wymontowany z mojego auta: oryginalny DMF hondy + oryginał 22105-PGE-325.
Swoją drogą u mnie trwa poszukiwanie źródła stukania przy zmianie obciążenia - na razie wszystko wskazuje na wadliwy (nowy!) DMF firmy LUK, bo z tego miejsca słychać stuki (sprawdzone przez warsztat). Może się okazać, że stary hondowski był w lepszym stanie.

buri
18-11-15, 09:31
Filip - moim zdaniem taki zestaw nie bedzie pasowal ze wzgledu na inny wieniec zębaty - musialbys zmienic rozrusznik albo jego mocowanie, a to moze byc za duza rzezba

Cebu - dzieki za info, ja chętnie się do Ciebie uśmięchnę o pożyczke oryginalnego sprzegla zeby wszystko pomierzyć przy okazji wymiany koła dwumasowego, bo na razie bije sie z myslami czy od razu zakladac nowe sprzeglo czy zostawic to, skoro dziala.
ale to jakos na wiosne pewnie.
a ze nowa dwumasa stuka to jestem w szoku, ale nie jest wykluczone.
gdzie wymieniales swoje sprzeglo ze od razu Ci popychacz dorobili?

filipfm
18-11-15, 09:42
Filip - moim zdaniem taki zestaw nie bedzie pasowal ze wzgledu na inny wieniec zębaty - musialbys zmienic rozrusznik albo jego mocowanie, a to moze byc za duza rzezba

Szukam alternatyw ;) Pewnie najprosciej byloby stoczyc docisk :) ale pomysl z DMF od iDTECa jest o tyle interesujacy, ze nie zmienilby charakterystyki pracy ukladu. No ale nawet jak wejdzie jako calosc to moze nie pasowac do rozrusznika :) a tego bym juz nie chcial zmieniac ;)

cebu
18-11-15, 14:22
Cebu - dzieki za info, ja chętnie się do Ciebie uśmięchnę o pożyczke oryginalnego sprzegla zeby wszystko pomierzyć przy okazji wymiany koła dwumasowego, bo na razie bije sie z myslami czy od razu zakladac nowe sprzeglo czy zostawic to, skoro dziala.
ale to jakos na wiosne pewnie.
a ze nowa dwumasa stuka to jestem w szoku, ale nie jest wykluczone.
gdzie wymieniales swoje sprzeglo ze od razu Ci popychacz dorobili?

Nie ma sprawy z pożyczką, nie zamierzam się tych staroci pozbywać na razie. A bardzo już ten Twój dwumas daje się we znaki? Ja bym zostawiał docisk skoro działa. Ewentualnie może samą tarczę dorabiaj?

U mnie nie ma jeszcze 100% pewności, że to DMF stuka, ale słychać ewidentnie z tych okolic. Może się okazać równie dobrze, że jest coś ze skrzynią - choć byłoby to dziwne, bo przed wymianą nic nie stukało. Panowie z warsztatu potwierdzili, że ostatnio zamawiali w hurtowni DMF do innego auta i 2x odsyłali, ponieważ żadne z tych "nowych" nie mieściło się w tolerancji - dopiero 3 było zaplombowane i okazało się dobre. Tak jakby producent sprzedawał jakieś regenerowane. Zatem jeśli DMF będzie wadliwy, to jeszcze może stary wjechać na podmiankę, bo nie uśmiecha mi się kupować kolejnego na czas reklamacji. Już za dużo tych zestawów w domu leży :)

Sprzęgło było zakładane na Burakowskiej w W-wie, na tyłach zakładu Radzikowskiego. Ale teraz rozbiórkę będę robił najprawdopodobniej już na Służewcu, bo mam warsztat przy samej robocie.

pxx1
18-11-15, 21:10
Panowie mozecie podać wiecej informacji dootyczących sprzegła od accorda Type-s? Tylko w serwisie można je kupić, jaka cena? Gdzie dotoczyć i w jaki sposób? Co z wysprzeglikiem?

mrpiotr
19-11-15, 11:08
Ja miałem już prawie dograne sprawdzenie czy DMF z Accorda przypasuje w ASO Autowest. Ugadałem się z Arkiem (doradca, taki otwarty na różne rzeźby), że jak będą mieli civica na zmianę DMF to spróbują przymierzyć ten od accorda i zrobią fotki co i jak i ewentualnie czy coś trzeba zmieniać. Ale dupa zamknęli serwis (: Generalnie szukam teraz też serwisu, trochę offtop ale może coś polecicie w wawie? Jest osobny wątek, ale jakoś z dieslem to tak średnio widzę. Pewnie temat sprzęgła i DMF będę miał na wiosnę bo coś miękko klei, a raz już sprzęgło wymieniałem i zanim zaczęło się ślizgać też było takie gumowate.

buri
19-11-15, 15:38
Panowie mozecie podać wiecej informacji dootyczących sprzegła od accorda Type-s? Tylko w serwisie można je kupić, jaka cena? Gdzie dotoczyć i w jaki sposób? Co z wysprzeglikiem?

Przemek - poszukaj - numer masz strone wczesniej, cena - dzwonisz od aso, pozostale informacje tez sie przewijaly w temacie sprzegla, sory ale nie chce mi sie x razy powtarzac..

Filip - mam zdjęcia obydwu kół i wymiary.
Zdjęcia podeślę Ci na maila, wymiary wklejam poniżej.

Na zdjęciach leży jedno koło obok drugiego i widac od razu, że ta dwumasa z Accorda ma wyraźnie większą średnicę i inne koło zębate, więc nie ma szans zeby to podeszlo bez przerobek, myślę tez że może się po prostu nie zmieścić w naszą obudowe skrzyni, ale pomysl z zagadaniem w jakims aso wydaje sie sensowny..szkoda tylko ze z realizacja moze byc gorzej, bo nawet jak uda ise dogadac z jakims aso, to pewnie nieczesto wpada klient civikiem 8gen, 2,2 na wymiane sprzegla do aso skoro moze to zrobic za polowe ceny gdzie indziej..

mierzone miejsce iCTDI vs.I-DTEC

Szerokość całkowita: 306mm vs. 337mm

Głębokośc miejsca na tarczę: 8mm vs. 10mm

Wysokość całkowita: 54mm vs. 56mm

Średnica miejsca na tarczę: 244mm vs. 244mm


Ja miałem już prawie dograne sprawdzenie czy DMF z Accorda przypasuje w ASO Autowest. Ugadałem się z Arkiem (doradca, taki otwarty na różne rzeźby), że jak będą mieli civica na zmianę DMF to spróbują przymierzyć ten od accorda i zrobią fotki co i jak i ewentualnie czy coś trzeba zmieniać. Ale dupa zamknęli serwis (: Generalnie szukam teraz też serwisu, trochę offtop ale może coś polecicie w wawie? Jest osobny wątek, ale jakoś z dieslem to tak średnio widzę. Pewnie temat sprzęgła i DMF będę miał na wiosnę bo coś miękko klei, a raz już sprzęgło wymieniałem i zanim zaczęło się ślizgać też było takie gumowate.

z tego co wiem to większość ludzi z Autowest poszla do serwisu do Ariesu - może i ten Pan Arek?