Zobacz pełną wersję : Szarpie silnikiem na wolnych po wymianie uszczelki pod głowicą.
MadSkillz84
08-11-15, 23:31
Witam wszystkich, wymieniałem ostatnio UPG bo siadła, razem z uszczelka był zmieniany rozrząd na nowy, wszystko kupione w HaParts, czyli uszczelka pod głowicę oem honda, uszczelka pokrywy zaworów wraz z uszczelniaczami świec itd oem Honda, pompa Asin, napinacz nsk, pasek Gates, uszczelka kolektora ssącego i wydechowego oem honda. Po wymianie objawy są nastepujące: silnik do 2-2,5 tyś obrotów szarpie...na wolnych robi takie wrrrrrrr...wrrrr.wwrrrrr..py..pyr...wrryyyyyyyy..s trzela z wydechu. sprężanie na cylindrach w miare dobre bo około 12,1 na wszystkich, tylko na jednym 11 bara, zapłon ustawiony z wyprzedzeniem na 12. Dodam że mocy nie ubyło, miałem 132 kuce i dalej mam. Poprostu silnik jakby przerywa w okolicy 2 tyś obrotów, jak wejdzie v-tec wszystko jest ok, autostrada te sprawy git. W czym problem? Co mi mechanik zwalił? Zle wyregulowane zawory?
Takie szarpanie może być objawem kończenia się którejś ze swieć jezeli powodem wymiany uszczelki było wydmuchanie starej mógł się wlewać płyn chłodniczy a woda robi swoje przy wiekszych obrotach moze to być nie odczuwalne lub kable zapłonowe zaczynają szwankować bo w aparacie nie masz co szukac jeżeli hanka Ci nie gaśnie i nie ma jakiś dziwnych zgrzytów w aparacie fajnie by było gdybyś dodał krótki filmik który pomoże określić twoje "wrr wrr..."
I jeszcze jedno jak zalewałeś go od nowa płynem to dobrze odpowietrzyłeś układ w sensie zalac ile wlezie odpalic czekac na wolnych obrotach do momentu zalaczenia wiatraka chłodnicy przyswiecajac lampką na zbiorniczek wyrównawczy czy nie trzeba robic dolewki czy od razu zalales go ile weszlo i rura ? :D
bartek_levis
09-11-15, 08:30
na moje to pada Ci aparat albo ten zapłon jest źle ustawiony, albo rozrząd 1 ząbek prawo lewo źle założony
MadSkillz84
09-11-15, 22:22
świce nowe, kable dobre, zapłon sprawdzony,płyn nowy odpowietrzone, wolne obroty nauczone od nowa, przed wymianą było wszystko dobrze, rozrząd i luzy zaworowe jeszcze nie sprawdzone, myslę że gość nie znał kolejności regulowania luzów zaworowych i zle wyregulował. Aparat tez raczej nie bo niby czemu miałby akurat paść po pierwszym uruchomieniu po wymianie uszczelki? A może walnał się rzeczywiście z tymi ząbkami w tym rozrządzie.. miałem robić sam jak wszystko zawsze przy hance ale czasu teraz nie miałem i już żałuję....tak to jest z mechanikami..koleś inzynier...32 lata w zawodzie i wraz coś nie tak.
ja miałem sytuacje że po swapie silnika było cacy przez 2k km a później zaczęło grzechotać w aparacie zapłonowym 12 mechaników mówiło że rozwalone łożysko w aparacie jeden nawet że panewka obrócona a ja najpierw podmieniałem aparaty i na każdym było to samo (chyba 6 sztuk) ale żaden nie podejrzewał rozrządu aż w końcu sam się za to zabrałem zmieniłem pasek na nowy i nagle cisza (przy swapie rozrząd był zakładany nowy) wniosek jest tylko jeden jak coś robisz przy aucie rób to sam oszczędzisz sobie nerwów :) DODAJ FILMIK TO CI POWIEM CZY MUSISZ TAM ZAGLĄDAĆ PRZECHODZIŁEM TO TYDZIEŃ TEMU ^^
MadSkillz84
10-11-15, 07:25
napiszę tak...auto normalnie paląc robi brum brum brum brum brum...a teraz jest brum brum brum brum pyrpyr brum brum pyrpyr brum brum brum brum... :D sam chyba zajrzę...
bartek_levis
10-11-15, 09:03
wgl skoro koleś wziął kasę za usługę niech sam szuka Ty przecież nie musisz się znać na mechanice jesteś klientem płacisz - wymagasz
MadSkillz84
10-11-15, 15:08
Tak, ale wolę sam dokończyc zeby bardziej nie zwalił roboty, a nie mam czasu na użeranie sie z nim bo auto tez wykorzystuje do działalnosci gospodarczej i muszę miec je na co dzień.
Ale gdzie masz prolem wziąć telefon nagrac filmik 30 sekund wrzucic na youtube i dac tutaj linka ? Jeżeli nie chcesz się urzerac z mechanikiem a nie jestes pewny co sie dzieje moze akurat inny przeglądający mial juz taki przypadek i Ci powie co było przyczyną :)
MadSkillz84
10-11-15, 21:54
Tego nie słychać na filmiku..niestety, tylko szarpie silnikiem podczas tego pyrkania co za tym idzie cała buda.
a tą wcześniejszą uszczelkę Ci wydmuchało że znikał płyn i rosła temp czy były jakieś mody ?
sprężanie na cylindrach w miare dobre bo około 12,1 na wszystkich, tylko na jednym 11 bara
Ciśnienie takie sobie, 11 barów miałem w econo na cylindrze ze zgiętym zaworem :) Sprawdźcie z mechanikiem luzy zaworowe, dopytaj jak ustawił wałek rozrządu i wał przed przykręceniem klawiatury.
Jak zapłon masz poprawnie ustawiony i aparat nie jest w jakiejś skrajnej pozycji tylko podobnie jak przed naprawą, to rozrząd jest ok.
MadSkillz84
11-11-15, 11:39
Uszczelke wydnuchało, lubię wysokie obroty , często na autostradzie latam no i pełen przelot mam 2,5'' więc miało prawo wydmuchać.
a może ty masz gdzieś tłumik dziurawy i ci pyrka ? skoro podczas jazdy nie ma problemów tylko na wolnych obrotach
MadSkillz84
11-11-15, 16:37
żle napisałem, cały wydech jest nowy..no moze 2 miechy ma, wcześniej był taki sam tylko ze zwykłej stali a teraz jestz kwasówki...na wolnych obrotach silnika czyli przy niskich miałem na myśli podczas jazdy, tak mniej więcej jak obroty utrzymuję na poziomie 1500 do 2000. Czy to na 2, 3 czy czwartym biegu poprostu szarpie w tym przedziale obrotów, na luzie też słychać pyrkanie z silnika i wydechu.
to może wtryski przytkane ? jak dmuchnęło uszczelkę i woda poleciała do kolektora ssącego bo innych pomysłów już nie mam
MadSkillz84
12-11-15, 08:36
Przed wymianą uszczelki było do końca wszystko ok,więc na 100% albo coś z tymi zaworami, albo z rozrządem, dzisiaj będę sprawdzał te dwie opcje. Dziękuję za podpowiedzi, napiszę jak już dojdę co było przyczyną.
MadSkillz84
12-11-15, 22:34
Zawory były po ch*ju wyregulowane..ale dzisiaj zostały zrobione, zapłon ok, rozrząd ok..ciśnienie w cylindrach po wyregulowaniu ustatkowało sie do 13,1 bara na każdym cylindrze, przerw w zapłonie nie ma...a problem wystepuje dalej....
a weź podmień świece na inne bo nawet nowe mogą mieć przebicie i przerywać momentami
MadSkillz84
13-11-15, 19:50
świece były wymienione 30 km przed wymianą uszczelki, do ostatniej jazdy było dobrze przed wymianą.
wiesko1261
14-11-15, 06:41
Ciśnienie takie sobie, 11 barów miałem w econo na cylindrze ze zgiętym zaworem :) Sprawdźcie z mechanikiem luzy zaworowe
skoda że nie sprawdziliście głowicy (prosty test zalaniem komór naftą/paliwem)
moim zdaniem 11 mało :) ciekawe czy głowica była wo gule planowana :)
popyrkiwanie w zakresie niskich obrotów ,zazwyczaj wymiana świec pomaga
podmień przewody WN dla testu
MadSkillz84
14-11-15, 09:53
Po regulacji zaworów cisnienie na każdym cylindrze 13,1 bara, więc ok.
Ja bym sie swiec utrzepił mg byc za duże przerwy na nich i iskra przeskakuje gdzies w bok podmien je na inne i napisz czy bd dalej tak samo bo bardzo mnie to zaciekawiło
MadSkillz84
16-11-15, 20:08
Dzisiaj wymienione świece, kable zapłonowe, dalej to samo...od 1700 obr do 3000 szarpie silnikiem, przerywanie takie.
Jaki to jest dokladnie silnik ? (Ozaczenie)
I czy masz instalacje lpg jezeli tak to jaka
MadSkillz84
17-11-15, 00:38
d15z8 bez lpg.
Zaznaczę jeszcze raz, że przed wymianą uszczelki pod głowicą, wszystko było dobrze...pomimo tego że usczelka była w kilku miejscach walnieta to silnik w całym zakresie swoich obrotów pracował idealnie równo, czy to podczas jazdy czy na obrotach jałowych.
czyli szarpie Ci na niskich obrotach gdy auto powinno jechac na 12v - może gdzies tam bym szukał problemu....ale generalnie oddałbym mechanikowi który robił uszczelke i niech szuka bo coś spartolił
MadSkillz84
18-11-15, 23:44
Dokładnie, szarpie w momencie 12v jak wejdzie powyzej 3 tys czyli vtec chodzi normalnie. Jaka podpowiedz co do tego macie? A może coś z systemem dopalania spalin?
MadSkillz84
28-12-15, 12:57
rafal86 dzieki za podpowiedz, problem rozwiązany, rzeczywiscie na 12 zaworowym trybie byl problem, zdjałem pokrywe zaworów, odpiąłem zaplon i krecilem rozrusznikiem, okazalo sie ze na jednym cylindrze chodziły 2 zawory zamiast jednego, problemem byla skrzywiona taka dziwna dzwigienka, w d15z8 jest troche inna konstrukcja niz w pozostalych silnikach hodny, usterka naprawiona, silnik znów pracuje, idealnie, w miedzyczasie olega sprzedawal auto wiec postanowilem kupić i sprzedac swoja hondę...tak tak..zaraz wszyscy pomysla ze sprzedaje z wadą...ale tak nie jest-zbieg okolicznosci. auto wystawione w dziale sprzedam. ja juz smigam nowym od miesiaca. Jak nie sprzeda sie w całosci to sprzedam na czesci. Za ostatnie modyfikacje zapłacilem 3700zl wiec wiadomo ze za 4 tys nie sprzedam. Wydech pelen przelot z kwasówki kosztowal mnie 2500pln na dwoch tlumikach mtecha, wiec zapraszam...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.