fabiancol
06-11-15, 19:29
Witam,
Panowie mam pytanko:
Jak jadę dosyć ostro swoją coupetą to silnik mi się grzeje. Jak jadę spokojnie (90 na piątym biegu) temperatura spada, jak włączę na maksa ogrzewanie i wentylator od nawiewu wewnątrz spada jeszcze bardziej. Na postoju na jałowych obrotach ok, po lekkim podbiciu rośnie.
Sprawdzałem stan płynu chłodniczego, to niestety zbiorniczek jest brudny i nie widać poziomu...
Pod korkiem chłodnicy widać czarną maź, pod korkiem oleju czysto. Czy po odkreceniu korka chłodnicy na zimnym silniku płynu powinno być pod korek?
Czy to juz przesądzone ze to uszczelka pod głowicą, czy może pompa wody nieszczelna (wymieniana ok 40tys temu z rozrządem ale nie markowa), czy może bawić się w termostat? Termostat tez był wymieniany ok 40 tys temu (słabo grzała wewnatrz). Proszę o pomoc co mogę sprawdzić przed wymianą uszczelki.
Jeszcze jedno pytanie: czy opłaca się profilaktycznie wymieniać panewki przy robieniu uszczelki? Też są awaryjne w tym silniku...
Panowie mam pytanko:
Jak jadę dosyć ostro swoją coupetą to silnik mi się grzeje. Jak jadę spokojnie (90 na piątym biegu) temperatura spada, jak włączę na maksa ogrzewanie i wentylator od nawiewu wewnątrz spada jeszcze bardziej. Na postoju na jałowych obrotach ok, po lekkim podbiciu rośnie.
Sprawdzałem stan płynu chłodniczego, to niestety zbiorniczek jest brudny i nie widać poziomu...
Pod korkiem chłodnicy widać czarną maź, pod korkiem oleju czysto. Czy po odkreceniu korka chłodnicy na zimnym silniku płynu powinno być pod korek?
Czy to juz przesądzone ze to uszczelka pod głowicą, czy może pompa wody nieszczelna (wymieniana ok 40tys temu z rozrządem ale nie markowa), czy może bawić się w termostat? Termostat tez był wymieniany ok 40 tys temu (słabo grzała wewnatrz). Proszę o pomoc co mogę sprawdzić przed wymianą uszczelki.
Jeszcze jedno pytanie: czy opłaca się profilaktycznie wymieniać panewki przy robieniu uszczelki? Też są awaryjne w tym silniku...