PDA

Zobacz pełną wersję : EM2 Grzanie się silnika



fabiancol
06-11-15, 19:29
Witam,
Panowie mam pytanko:
Jak jadę dosyć ostro swoją coupetą to silnik mi się grzeje. Jak jadę spokojnie (90 na piątym biegu) temperatura spada, jak włączę na maksa ogrzewanie i wentylator od nawiewu wewnątrz spada jeszcze bardziej. Na postoju na jałowych obrotach ok, po lekkim podbiciu rośnie.
Sprawdzałem stan płynu chłodniczego, to niestety zbiorniczek jest brudny i nie widać poziomu...
Pod korkiem chłodnicy widać czarną maź, pod korkiem oleju czysto. Czy po odkreceniu korka chłodnicy na zimnym silniku płynu powinno być pod korek?
Czy to juz przesądzone ze to uszczelka pod głowicą, czy może pompa wody nieszczelna (wymieniana ok 40tys temu z rozrządem ale nie markowa), czy może bawić się w termostat? Termostat tez był wymieniany ok 40 tys temu (słabo grzała wewnatrz). Proszę o pomoc co mogę sprawdzić przed wymianą uszczelki.
Jeszcze jedno pytanie: czy opłaca się profilaktycznie wymieniać panewki przy robieniu uszczelki? Też są awaryjne w tym silniku...

mlawa85
06-11-15, 19:58
Nie chce byc zlym prorokiem ale niestety wszystkie znaki na niebie i ziemi moga wskazywac uszczelke. Sprawdzilbym jeszcze termostat czy sie nie przycina. To ze temp spada po wlaczeniu ogrzewania to normalne bo upuszczasz z ukladu cieplo przez co temp spada.
Jest teoretycznie tester na wykrycie nieszczelnosci (koszt ok. 30 zl) ale niezawsze (w moim przypadku nic nie stwierdzil) daje jakis efekt. Ogolnie w granicach 200 tys. km uszczelki w tych silnikach lubia padac. Czesto okazuje sie dopiero po zrzuceniu glowicy ze uszczelka byla juz na wykonczeniu. Jeden z charakterystycznych objawow to wywalanie plynu chlodniczego do zbiorniczka wyrownawczego. Z tego co napisales zrozumialem ze u Ciebie do tego nie dochodzi. Spr na poczatek ten termostat. Moze w nim lezy przyczyna, jesli nie obawiam sie jednak ze to uszczelka.

fabiancol
06-11-15, 20:05
Z tym odbiorem ciepła to się domyslalem...
Mam przejechane 190 tys także by się zgadzało, chociaż patrząc na kierownicę (jej wytarcie) to może być więcej :-)
No właśnie płyn do zbiornika nie idzie chyba wręcz jest go mniej ale nic nie widać przez to ze jest brudny (2 lata temu wymieniałem rozrząd i później sprawdzałem stan to wszystko było czyste). Liczę się z tym ze będę musiał robić uszczelkę ale jeszcze sprawdzę ten termostat.
A jak myślicie odnośnie tych panewek? Jeżeli potrafią się obrócić to znaczy ze się wyrabiają to może warto od razu wymienicwymienić?

mlawa85
06-11-15, 20:10
Jezeli nie daja zadnych oznak to nie widze sensu. Ewentualnie jak zrzucisz glowice to wtedy bedzie mozna ocenic. To chyba najlepsze rozwiazanie.

fabiancol
06-11-15, 20:19
Jeszcze jedna rzecz, może coś podpowie. Czy jak by się zacinal termostat to nie powinno gorzej działać ogrzewanie?
Z drugiej strony nie przy każdym pałowaniu się grzeje...

YaroŁódź
06-11-15, 20:40
Mi 2 razy płyn chłodniczy wywaliło,temperatura skakała,i teraz spokój jakby zero objawów,(Przebieg 250 tys)w przyszłym tygodniu robię test na uszczelkę.

fabiancol
06-11-15, 20:48
No nic też może zrobię test na uszczelkę i zobaczę co wyjdzie. Sprawdzę tez termostat.

SebaR92
08-11-15, 08:03
Typowe obiawy uszczelki pod głowica, które przerabialem u siebie, a nawet nie u siebie bo samochód poszedł w takim stanie do nowego właściciela :)

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka