Zobacz pełną wersję : "Dławienie" przy niskich obrotach.
Witam. Po wyczyszczeniu przepustnicy i krokowca dławienie na niskich obrotach troche ustalo. Ale nadal gdy jadę np na drugim biegu i dam lekko gaz to go dławi i lekko szarpie. Przez poprzedniego właściciela został założony dolot i stożek z K&N który juz jest troche wyniszczony (nie wiem czy to przez to) ale ja chce założyć seryjny filtr powietrza. Jakieś propozycje co zrobić żeby szarpanie ustalo ? Z góry dzięki. :)
A jak sprawdzić czy jest dobra czy zla? (nie posiadam miernika prądu)
Ale nadal gdy jadę np na drugim biegu i dam lekko gaz to go dławi i lekko szarpie.
Przy jakiej prędkości na dwójce po dodaniu gazu szarpie? Jak mocne są te szarpania?
Jeśli jest to mniej niż 20km/h, nie bardzo masz się czym przejmować.
Wysokoobrotowy silnik 1.4 przy tak małych obrotach wytwarza bardzo znikomy moment obrotowy :) Auto nie ma się czym zebrać i gdy za mocno i gwałtownie dodasz gazu może lekko szarpać.
Jak samochód robi naprawdę mocne "kangury" jedź to speca od Hondy - żadnego tam "ogólnego" warsztatu. Zepsutych może być multum rzeczy: sonda,tps,poduszki zespołu napędowego,skrzynia(luz na mechanizmie różnicowym),przeguby wewnętrzne.. i tak dalej i tak dalej.
Wymieniałeś filtr paliwa?
Jeśli chodzi o moje doświadczenia z cewkami: w różnych autach gdy ona była pewnym winowajcą zawsze auto gasło jadąc na b. niskich obrotach. U ciebie jednak nie koniecznie musi się tak dziać...
Spróbuj jechać np. 5km/h na dwójce i zobacz czy ci zgaśnie.
Delikatnie jak musne pedal gazu zaczyna szarpać. Jest to więcej niż 20km\h. Filtra nie wymienialem
Delikatnie jak musne pedal gazu zaczyna szarpać. Jest to więcej niż 20km\h. Filtra nie wymienialem
W takim razie kolejną rzeczą jaką polecam zrobić to wymiana owego filtra :). Będzie kosztował max. 50zł i spokojnie ogarniesz sam wymianę. Musisz tylko pamiętać o odpowiednim skręceniu przewodów i daniu nowych podkładek które będą w komplecie. Przyda się do tej operacji klucz dynamometryczny - tak dla pewności. Te podkładki komplecie z filtrem są jak uszczelki - za mocno dociągniesz śrubę to ją zdusisz i będzie ciekło, jak za słabo to podkładka nie dopasuje się do powierzchni i również paliwo może lecieć.
Samochód nie przerywa na wysokich obrotach?
Jak powyżej 20-25km/h na dwójce szarpie to już może być problem z jedną z części które wymieniłem w poprzednim poście. Albo wszystkie są już pewnym stopniu zużyte i razem dają taki efekt.
Na wysokich obrotach nie przerywa
Na wysokich obrotach nie przerywa
W takim razie na 99% to nie cewka.
Wymień filtr paliwa, jak nic to nie da zrób samodiagnostykę, sprawdź sondę, tps, kable zapłonowe. Miernik przecież możesz przecież pożyczyć albo kupić najtańszy za 20zł.
W takim razie na 99% to nie cewka.
Wymień filtr paliwa, jak nic to nie da zrób samodiagnostykę, sprawdź sondę, tps, kable zapłonowe. Miernik przecież możesz przecież pożyczyć albo kupić najtańszy za 20zł.
Znajomy miał przypadek że w zakresie 2-3 tys strasznie szarpało przy małym obciążeniu, ale bez problemu leciał pełnym ogniem do 7,800 rpm (D15VTEC). Po wymianie cewki problem znikł.
Znajomy miał przypadek że w zakresie 2-3 tys strasznie szarpało przy małym obciążeniu, ale bez problemu leciał pełnym ogniem do 7,800 rpm (D15VTEC)
Małe,wysokoobrotowe na niskich obrotach generują duże wibracje. Także to mogą być poduszki albo któryś z czujników(sonda,tps) wariuje. Układ zapłonowy można wykluczyć bo gdyby to były kable,cewka itd. to auto dławiło by się na wysokich obrotach albo nie miałoby nawet "siły" się na nie wkręcić.
Gdy ja miałem przebicie na kablach i wypaloną kopułkę auto powyżej 5000rpm nie chciało się wkrecać i dławiło strasznie. Takie same efekty dawałoby uszkodzenie innych elementów ukł. zapłonowego.
Sebastian: osiągi silnika w normie?
Do 4 tys straszny mul jest potem dopiero czuć ze "idzie"
Do 4 tys straszny mul jest potem dopiero czuć ze "idzie"
Nagraj film z przyspieszenia od 0 do 140.
Koniecznie musi być 140? Nie zbyt mam gdzie rozpędzić bo jesli nie zakręty to dziury... Tak 110/120 wystarczy
?
Koniecznie musi być 140? Nie zbyt mam gdzie rozpędzić bo jesli nie zakręty to dziury... Tak 110/120 wystarczy
?
starczy, pokaz chociaz jak na 1,2 biegu do konca sie zbiera. Bedzie mozna chociaz usterki ukl zaplonowego ostatecznie wyeliminowac z podejrzanych.
Ok. Postaram sie to dzisiaj nagrać.
https://www.youtube.com/watch?v=yVrfmXfLatM&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=yVrfmXfLatM&feature=youtu.be
Jedzie normalnie. Obstawiam poduszki silnika / czujnik położenia przepustnicy.
W ktorym dokladnie miejscu znajduje się ten czujnik? Prosił bym o zdjęcie.
W sumie dzisiaj oddaje kumplowi do regulacji zaworów i wymiany uszczelki pod deklem bo sie poci. Wiec przy okazji powiem żeby zerknął na ta poduszkę pod silnikiem i czujnik.
W D16Y8 mam podobny do Ciebie problem. Wymieniłem filtr powietrza, filtr paliwa, świece, czyściłem kopułke i dalej to samo.
Jadąc na dwójce puszczając gaz przy 2,5-3k obrotów też się dławi?
Jak puszcze gaz to nie. Tylko jesli dodam lekko gazu to wedy
Sprawdziłem to dokładniej przy dodawaniu gazu ok 1500 rpm autem dlawi, i gdy odpuszczę przy 3500 rpm gaz to tez go dławi.
mateusz199
06-11-15, 22:54
Sprawdź układ zapłonowy. Tj. Rezystancje na przewodach zapłonowych na końcu przy świecy i przy kopułce wartości ohm powinny być zbliżone. Świece ? auto ma lpg ? ile nalotu na świecach ? kiedy były wymieniane ?. zobacz czy w gniazdach gdzie są świece nie ma oleju na spodzie, może zalane co powoduje przeskok iskry. Kiedy to zauważyłeś,że zaczął szarpać ? Sprawdź miejsca wtryskiwaczy czy wokół nich nie ma mokrego nalotu. Nieszczelność w dolocie. Układ paliwa, sprawdzić ciśnienie manometrem wg. manuala. wyciągnij te filtr powietrza o którym wspominałeś, zrób test. Na postoju wkręca się bez problemu na obroty? Przy gwałtownym wciśnięciu gazu bądź płynnym ? Mówisz, że jak puścisz gaz przy 3500 też go dławi? Może układ wydechowy, katalizator, tłumiki drożne ? o co chodzi z tym dławieniem ? nie ma mocy, ? Przerywa -kangur? Zastanawiam się jak, to dławienie przy odejmowaniu gazu jest odczuwalne ? Może problem leży po stronie mechanicznej np. w skrzyni lub sprzęgle ? Jest 150 pytań....
Samochód kupiłem ok tygodnia temu. Poprzedni właściciel wymienial filltry wszystkie,oleje itp. Świece tez wymienial niecaly rok temu, w gniazdach nie ma oleju. Stożek juz na wykończeniu jest ale będę zakladal seryjny filtr i tłumik bo jest wn sport. zobaczmy po wymianie :) dzieki za odpowiedzi.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.