PDA

Zobacz pełną wersję : czym usunac anode



kaszo
03-11-15, 20:32
Witam, czym usunac anode na wahaczach? Chodzi mi o wahacze ala blox. Jakas mocna chemia typu scansol?

Labed2007
03-11-15, 21:16
Witam, czym usunac anode na wahaczach? Chodzi mi o wahacze ala blox. Jakas mocna chemia typu scansol?

Myślę że aceton da radę.

Szczery
04-11-15, 06:43
moim zdaniem jedynie mechanicznie da się anodę usunąć bo jest to proces zbliżony do cynkowania z tym że inną powłokę się stosuje.

kaszo
04-11-15, 11:40
bede probował mocną chemią bo wydaje mi się że ta anoda chinska nie jest az taka mocna. Chce ten element wypolerowac więc jakies piaskowanie stawiam na ostatnim miejscu.

sivy
04-11-15, 12:44
Chce ten element wypolerowac
no to sie narobisz :)

kaszo
04-11-15, 16:22
Polecono mi sode kaustyczna. Sprobuje chyba wlasnie tym

Sivy powiem szczerze, ze nie mam cierpliwosci do takich rzeczy

Labed2007
04-11-15, 20:05
bede probował mocną chemią bo wydaje mi się że ta anoda chinska nie jest az taka mocna. Chce ten element wypolerowac więc jakies piaskowanie stawiam na ostatnim miejscu.
A no dlatego też chemię poleciłem, bo wiem że chińskie repliki mają nietrwałą tą kolorową powłokę.

Polecono mi sode kaustyczna. Sprobuje chyba wlasnie tym

Sivy powiem szczerze, ze nie mam cierpliwosci do takich rzeczy

Spróbuj płynem do mycia silników albo acetonem na początek i napisz co się dzieje po zastosowaniu.

kaszo
04-11-15, 21:00
W sobote bede mial te wahacze to bede probowal

lozek
04-11-15, 21:05
A no dlatego też chemię poleciłem, bo wiem że chińskie repliki mają nietrwałą tą kolorową powłokę.


Spróbuj płynem do mycia silników albo acetonem na początek i napisz co się dzieje po zastosowaniu.


płyn do mycia silnikow nie ściąga anody.

Dawid0688
04-11-15, 21:45
U mnie anoda z nakrętek wyblakła po chemii do mycia felg na myjni wiec myślę że jak by dłużej poddać działaniu to by zlazła

sivy
04-11-15, 22:13
Sivy powiem szczerze, ze nie mam cierpliwosci do takich rzeczy
ja tez nie ale sa firmy ktore poleruja wibracyjnie :)

kaszo
04-11-15, 22:20
o widzisz, cenna uwaga. Przypomniałeś mi że kumpel miał własnie jakies problemy po płynie do felg.

Labed2007
06-11-15, 00:18
płyn do mycia silnikow nie ściąga anody.

Tylko ile anody w anodzie na produkcie firmy "a'la china".

kaszo
06-11-15, 13:10
No wlasnie mam nadzieje ze nie bedzie to jakas ciezka sprawa. Niby z galek schodzi od uzytkowania, jutro odbieram wahacze i bede kombinowal, napisze jak postepy.

kaszo
09-11-15, 11:16
Z racji na grype zoladkowa postanowilem testowac w warunkach domowych. Przejechalem troszke zmywaczem do paznokci z acetonem i nic. Probowalem denaturatem, rowniez nic. Jutro pewnie sprobuje scansol

!markos
09-11-15, 11:48
Też nie pomoże. Stek bzdur pojawił się w tym wątku, aceton chyba wygrywa. Z rzeczy łatwo dostępnych anodę usuwa się Kretem. Tak, tym do rur. Zapewniam, że nic innego anody nie ruszy. I pomyśleć, że odpowiedź na zadane w tym wątku pytanie daje się w 20 sekund znaleźć w internetach...

Polerowanie i niezabezpieczanie anodą ponownie - totalny bezsens, bo wahacze za chwilę się utlenią i będą wyglądały jakbyś dopiero co wyjął je ze śmietnika. Oddaj je po prostu do elektropolerowania i po temacie.

Karpiczek
09-11-15, 15:14
Tylko kwestia jednego, polerowany element trzeba od czasu do czasu zabezpieczac. Zwlaszcza wahacz wydaje sie nie trafionym pomyslem. To auto ekspozycyjne czy jezdzace caly rok w PL?

!markos
09-11-15, 15:29
Napisałem już wyżej jak to rozwiązać.

kaszo
09-11-15, 18:41
Wahacze beda zabezpieczone bezbarwnym

!markos
09-11-15, 18:42
Powodzenia...

kaszo
09-11-15, 19:10
myślę że rzadkim klarem da rade to psiuknąć żeby się to jakoś trzymało.

!markos
09-11-15, 20:01
Nie to, żebym wcześniej podał na tacy gotowe rozwiązanie, które jest dla takich części jedynym rozsądnym, bo gwarantuje wieczność i zupełny brak zmartwienia w temacie zniszczenia powierzchni przez korozję.

Szczery
09-11-15, 21:43
chcesz polewaną powierzchnię malować klarem. jak Markos to już tutaj trafnie ujął. powodzenia.
zejdzie całymi płatami i aluminium zacznie się utlenić.

kwiatu
09-11-15, 21:48
lakier zejdzie po pierwszym myciu/leciutkim puknieciu kamyczka :)

kaszo
09-11-15, 22:23
czyli radzicie zrobić je matowe i wtedy lakierować?

!markos
09-11-15, 22:26
Nie, radzimy oddać je do elektropolerowania. Jesteś tak oporny dla zasady, czy z jakiegoś innego powodu?

m1j4g1
09-11-15, 22:29
Ale cyrk normalnie... :P Chłopie, !markos na poprzedniej stronie Ci chyba napisał co z tym zrobić... Nie znam tej metody, ale jak obserwuję posty !markosa to raczej pierdół nie pisze.

!markos
09-11-15, 23:18
Markos wypisuje kupę bzdetów, a do wymiany koła wzywa assistance, ale temat anodowania cośtam liznął. Każdy aluminiowy element zamontowany dawno temu w moim Civicu poddany był obróbce elektrochemicznej, czyściłem do surowego aluminium, wstępnie polerowałem, kładłem bezbarwną anodę, albo elektropolerowałem, żeby było prościej.

http://i246.photobucket.com/albums/gg84/markos_b18/dekonstrukcja/th_DSCF3127.jpg (http://s246.photobucket.com/user/markos_b18/media/dekonstrukcja/DSCF3127.jpg.html) http://i246.photobucket.com/albums/gg84/markos_b18/dekonstrukcja/th_DSCF3115.jpg (http://s246.photobucket.com/user/markos_b18/media/dekonstrukcja/DSCF3115.jpg.html) http://i246.photobucket.com/albums/gg84/markos_b18/dekonstrukcja/th_DSC_0040.jpg (http://s246.photobucket.com/user/markos_b18/media/dekonstrukcja/DSC_0040.jpg.html)

Jeśli graty wyglądają tak po 2 latach po zwykłym przetarciu szmatką, nigdy nie będą wyglądały gorzej i nie będą też wymagały specjalnego czyszczenia, to chyba nie jest to taki zły pomysł.
Było tego znacznie więcej, ale posiałem zdjęcia. ASR, wahacze, kapturek zaworu VTEC, pokrywka świec itd.

kaszo
09-11-15, 23:48
Ok dzieki. Tak tez zrobie.