Zobacz pełną wersję : odgłosy z komory silnika pomocy!!!
witam
Mam civica 1.4 benzyna 2003 rok i 190 tys oryginalnie najechane.
ostatnio zauważyłem,jak odpaliłem auto, że z komory dochodzą dziwne odglosy.
Jak wciskam sprzęgło to odglosy zanikaja i słychać tylko piękne mruczenie silnika.
Po jakims czasie jazdy kiedy silnik sie nagrzeje te odgłosy nie są już tak mocno słyszalne ale nadal występują.
Słyszałem, że przyczyną tego może być brak oleju w skrzyni, lub olej jest ale zuzyty albo jest jego za mało
nie mam pojęcia co to może być
proszę o pomoc
Lozysko oporowe... takze czeka Cie wymiana sprzegla.
łożysko oporowe?! a inni twierdzą, że łożyska w skrzyni biegów sa wyrąbane.
jak zdiagnozować ( rozróznić) czy łozyska w skrzyni czy oporowe walniete?
na 100% jak kolega wyzej pisze . łozysko oporowe spotkalem sie z tym samym . Pzdr
a ja bym obstawial skrzynie a w zasadzie jej lozyska bo wysprzeglajac walek skrzyni sie hamuje i skrzynia cichnie :) ale najlepiej to zweryfikowac w czasie jazdy pod obciazeniem
jesli wtedy slyhac wycie lub grzechotanie to skrzynia
a mozliwe ze jest zbyt malo oleju w skrzynce? i dolanie rozwiąże sprawe?
mało prawdopodobne, małem identyczne objawy jak opisujesz i nie bylo to spowodowane zyt mala iloscia oleju. Zwyczajnie, szczegolnie teraz kiedy w nocy temp spadaja blisko do zera, jak uruchamisz silnik i skrzynie to olej jest zimny i potrzebuje chwili zeby sie zagrzac. Po zagrzaniu lozysko przestanie halasowac lub zdecydowanie zmneijszy sie halas. Z czasem bedzie sie to nasilac. Koszt lozyska nie jest duzy ale polecam wymiane calego sprzegla bo jesli faktycznie masz 190 tys. km. to istnieje duze prawdopodobienstwo ze za 10 tys zacznie slizgac sie. Szkoda dawac zarobic 2 razy na tym samym mchanikowi :) Karoles, zgodził bym sie z Twoja teoria ale napisał jedna wazna rzecz, cichnie po nagrzaniu nie tyle samego oleju w silniku co w skrzyni :)
a nie jest tak że oporowe słychac jak wciśniemy sprzęgło? a tu jest tak jak mowi karoles że to łożyska w skrzyni. Miałem identyczna sytuacje w ek3 i po wymianie skrzyni ( sprzęgła nie ruszałem ) nastała cisza
Po wcisnieciu pedału sprzegła zmniejszasz opór, po wycisnieciu pedału zaczyna pracowac lozysko głosniej. Przynajmniej tak miałem w Mitsu, przypuszczam ze schemat działania jest taki sam wszedzie :)
Grzybohun94
02-11-15, 10:45
mlawa, ten mechanik który Ci robił skrzynię i który mi będzie robił mówi, że to łożysko na wałku sprzęgłowym tak hałasuje. Czy jest to to samo co oporowe - nie wiem, nie znam tej nomenklatury, ale jeśli wałek sprzęgłowy jest w skrzyni to czeka Cię rozebranie i wymiana chociaż dwóch łożysk w skrzyni ;) niestety to bolączka aut marki Honda z silnikami D14 D16 D17 z okresu 1992-2005 :(
ja w poprzednim aucie jak sie skrzynia sypała to sprawdzałem to w sposob jaki powiedzial mi mechanik, trzeba obciazyc skrzynie wiec, lekkie wzniesienie 3/4 bieg, predkosc 30/40 i gaz do oporu, jak sie dzieja cuda to łozyska w skrzyni sie koncza, u mnie byly tak wyrabane ze albo wyrzucalo bieg przy skrecaniu albo jak zakrecilem auto wysoko na 1, wrzucilem 2 to juz tak zostawala i trzeba bylo rozbierac skrzynie zeby bieg wyrzucic :)
To sa 2 rozne lozyska Panie Tomaszu :) Poza tym jesli mnie pamiec nie myli ma walku sprzegłowym sa 2 lozyska, jesli jedno juz halasuje to duze prawdopodobienstwo ze drugie niedlugo tez zacznie. One najczesciej padaja w skrzyniach w VII genach dlatego tez jak robilem u siebie skrzynie to zdecydowałem ze drugie lozysko na wałku, ktore nie dawało jeszcze jakis wzmozonych szumow rowniez wymienilem.
To co mowil Ci Czarny daje oznaki caly czas a nie jedynie przed nagrzaniem oleju w skrzyni :)
ja w poprzednim aucie jak sie skrzynia sypała to sprawdzałem to w sposob jaki powiedzial mi mechanik, trzeba obciazyc skrzynie wiec, lekkie wzniesienie 3/4 bieg, predkosc 30/40 i gaz do oporu, jak sie dzieja cuda to łozyska w skrzyni sie koncza, u mnie byly tak wyrabane ze albo wyrzucalo bieg przy skrecaniu albo jak zakrecilem auto wysoko na 1, wrzucilem 2 to juz tak zostawala i trzeba bylo rozbierac skrzynie zeby bieg wyrzucic :)
To juz agonia była :)
Podbiję temat, jakie części - te łożyska polecacie? I wymieniać również sprzęgło?
jedynie OEM, nic wiecej. Sprzeglo ocen po zrzuceniu skrzyni, obejrzyj tarcze i docisk. To najlepsza metoda :)
bunkerites
09-11-15, 17:20
Właśnie OEM łożyska się sypią...
no i jestem juz po wymianie łożyska. mechanik po rozebraniu skrzyni stwierdził, że tylko jedno lożysko jest zuzyte i je wymienił. twierdził, ze nie ma potrzeby wymiany innych łożysk.
Wymieniłem też zestaw sprzęgła. Po zmontowaniu wszystkiego i odpaleniu silnika o ZGROZOOOO nadal jakieś dzwieki ( delikatne szumy ) ze skrzyni dochodzą.
Mechanik stwierdził, że to tryby szumią? czy to możliwe? To znaczy ze mam już tak zużytą skrzynię?
Robione było uczciwie nawet wpadłem do warsztatu w trakcie remontu skrzyni aby sprawdzić czy jest ok.
Właśnie OEM łożyska się sypią...
Wsadzaj zamiennik zatem :)
no i jestem juz po wymianie łożyska. mechanik po rozebraniu skrzyni stwierdził, że tylko jedno lożysko jest zuzyte i je wymienił. twierdził, ze nie ma potrzeby wymiany innych łożysk.
Wymieniłem też zestaw sprzęgła. Po zmontowaniu wszystkiego i odpaleniu silnika o ZGROZOOOO nadal jakieś dzwieki ( delikatne szumy ) ze skrzyni dochodzą.
Mechanik stwierdził, że to tryby szumią? czy to możliwe? To znaczy ze mam już tak zużytą skrzynię?
Robione było uczciwie nawet wpadłem do warsztatu w trakcie remontu skrzyni aby sprawdzić czy jest ok.
Ogolnie te skrzynie lubia nawet po remoncie szumiec, zarzaja sie takie przypadki. Aczkolwiek ja mialem totalna cisze :) z cikwosci ktore lozysko bylo do wymiany?? bo z objaowow ktore przedstawiales wychodziloby ze 2 lozyska sa do zmiany (ale to tylko wrozenie z fusow jak skrzyni nawet nie slyszalem :) ). nie neguje decyzji mechanika :)
nie wiem dokladnie. mechanik twierdził , że to najbardziej obciążone. Teraz jak szumi to czy auto zimne czy auto cieple to nie ma tak ze jest ciszej lub glosniej.
Stwierdził, że tak bedzie smigać i dał mi gwarancje. Stwierdził, ze to juz tryby mogą być zużyte ( 191 tys przebieg).mysle o wymianie na używke, ale nie wiem jak zidentyfikować jaki mam typ skrzyni ( silnik d14z5) czy wszystkie od VII gen beda smigac?
Swoja drogą strasznie kiepskie te skrzynie w civicu:(
Wszedłem tutaj przypadkiem i chyba dobrze, bo gorszych bzdur już dawno nie czytałem. Fakt, że kotlet.
mlawa85, Ty rozbierałeś kiedyś skrzynię biegów i wiesz po co jest łożysko oporowe?
Łożysko oporowe pracuje TYLKO I WYŁĄCZNIE na wciśniętym! pedale sprzęgła.
1. Wciskasz sprzęgło, łożysko oporowe pracuje, ustaje praca skrzyni biegów
2. Nie wciskasz sprzęgła, łożysko oporowe nie pracuje, pracuje łożysko na wałku sprzęgłowym i one szumią.
kadamcz, jak widać masz do wymiany łożyska w skrzyni, przynajmniej dwa.
Skrzynia po remoncie NIGDY nie szumi, chyba, że robotę robi partacz.
Ta bajka z trybami też jest dobra, luuuuuuuuuuuuuuuuuuuddzie................
I prośba, jeśli ktoś się nie zna, to niech się nie wypowiada, bo wprowadza ludzi w błąd i niepotrzebne i nie małe koszta.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.