Zobacz pełną wersję : Pomoc w zakupie Hondy VII generacji
Witam jeszcze raz wszystkich serdecznie! Mam na imię Bartek. Od zawsze podobały mi się Hondy. Udało mi się zaoszczędzić na taką z VII generacji. Przymierzam się do zakupu swojego pierwszego samochodu. Mam 27 lat ale kierowcą jestem młodym, bo zaledwie od pół roku.
Stoję przed dylematem czy kupić trzydrzwiowego Civica Sport 1,6 VTEC (2004/2005), czy z tych samych lat Civica coupe 1,7. Początkowo nawet bardziej podobały mi się te nasze, klasyczne, bardziej europejskie Civici. Niestety w moim województwie wszystkie fajniejsze sztuki zostały wyprzedane. Oglądając samochód niestety nie wiem na co zwrócić uwagę. Mam tylko szczątkową wiedzę teoretyczną.
Słyszałem, że w silnikach 1,4 i 1,6 największą bolączką są łożyska skrzyni biegów. Czyli ten problem nie występuje w wersji coupe 1,7 120KM? Jak już wspomniałem, co ciekawsze sztuki się wyprzedały, ale na otomoto znalazłem 2 egzemplarze, które wydają się być dość wiarygodne. Pierwszy sprzedawany przez komis z podobno dobrymi opiniami, drugi przez osobę prywatną, która rzekomo wymieniła wszystkie największe bolączki tego modelu. Jedyne co mnie niepokoi, to to, że te sztuki bardzo długo widnieją na tym portalu. Będąc w Łasku widziałem świetną Hondę ale nie zdecydowałem się na zakup bo brakowało książeczki serwisowej (a w ogłoszeniu sprzedawca zapewniał o oryginalnym przebiegu) oraz kompletu kluczyków (nie wiem co wtedy z ubezpieczeniem).
1.http://otomoto.pl/oferta/honda-civic-coupe-1-7-120-km-ideal-z-niemiec-po-liftingu-bezwypadkowy-serwisowany-ID6yaLi9.html
2.http://otomoto.pl/oferta/honda-civic-honda-civic-1-6-vtec-110km-ID6yazZL.html#98044e76d5
Zdecydowałem się na Hondę bo zależy mi na niezawodnym, atrakcyjnym samochodzie, bez przesadnej elektroniki, z dość niskim spalaniem. Jestem nowy w temacie, więc niestety nie mam tak dużej wiedzy jak Wy, drodzy forumowicze. Chciałbym uniknąć handlowej pułapki.
Pozdrawiam i życzę miłego dnia!
Witaj,
co do tego na co zwracac uwage to gdzies na forum dokladnie opisywalem w "elaboracie" na co nalezałoby zwrocic uwage podczas zakupu, Leeo mial podpiac mojego posta ale niestety nie widze go nigdzie :(
Co do tych dwóch Hond:
1) malowany przod tyl zderzak. Oczywiscie nie przekresla go to ale tez nalezałob sie zainteresowac dlaczego byly malowane oraz dlaczego na tylnej klapie brakuje oznaczen. Cena za Coupe jest dosc niska. Stwierdzenia ze nie widac zadnych sladow uzytkowania jest smieszne :) typowy Mirus handlarz...
2) wyglada na zadbany egzemplarz, widac ze juz go ktos pomodzil. Dowiedz sie co to za papaiery poswiadczajace przebieg bo jesli t jedynie ksiazka serwisowa to nie jest to zadne potwierdzenie... gfaktury, faktury i jeszcze raz faktury na wymiane tych czesci o ktorych napisał (szczegolnie rozrzad), jesli ich nie ma to czeka Cie weryfikacja czy jest to zgodne z prawda. Na pewno szybciej zainteresowałbym sie EP2 niz coupe w tym wypadku. Znajomy z forum bedzie teraz sprzedawac przedlifta coupe wiec jakbys byl zainteresowany to zapraszam na PW. Jest to co prawda przedlift ale zadbany :) a drugi znajomy z forum ma na sprzedaz EP3 Si czyli 160KM Civica w nadwoziu EP (takim jak to czarne:) ).
P.S. Popros admina o przeniesienie tematu tutaj: http://www.civicklub.pl/forum/forumdisplay.php?47-Civic-2001-2005
Dziękuje Łukaszu za odpowiedź.
Myślałem właśnie o Hondzie po lifcie dlatego szukałem od rocznika 2004. Ta 160-konna z którego jest roku? Nie wiem tylko czy taka moc i 2-litrowy silnik nie będzie oznaczać znacznie wyższego ubezpieczenia (będę ubezpieczać na siebie, pierwsze auto, pół roku prawko). Spalanie nie powinno być natomiast przerażające.
Poproszę o przeniesienie tematu.
Napisz do Karolesa, samochod z tego co pamietam jest z 2004 r.http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?227594-Ep2-w-quot-Sporcie-quot
Jesli bierzesz samo OC to jesli sie nie myle nie ma wiekszego znaczenia czy samochod ma 1,6 czy 2,0, wazne zeby pojemnosci 2 000cm3 nie przekraczał (ale w 100% nie jestem pewny wiec nalezałoby o tym poczytac w necie lub na stronach ubezpieczycieli).
Spalanie?? sam miałem taka jednostke wsadzona do coupe (SWAP) i osobiscie jesli spalanie było wyzsze o jakis litr to jest to wszystko. To sa bardzo dobre silniki, zdecydowanie lepsze niz d16 lub d17.
Dołączę się do tematu
Szukam rodzinnego 7 gen
Zainteresowała mnie ta szt
http://olx.pl/oferta/honda-civic-2-0-manual-klima-5-drzwi-wzorowo-utrzymana-CID5-IDcbMUJ.html#5a30bbb4b0
Wie coś ktoś o tym aucie???
Pytam bo do Lublina w jedną mańkę mam około 450km
Watpie zeby ktos cos Ci tu napisal odnosnie egzemplarza swiezo sciagnietego... Szkoda ze nie zamiescil zdjec spod maski i ze srodka samochodu... z zew zle nie wyglada.
Watpie zeby ktos cos Ci tu napisal odnosnie egzemplarza swiezo sciagnietego... Szkoda ze nie zamiescil zdjec spod maski i ze srodka samochodu... z zew zle nie wyglada.
Nie tak świeżo bo już stoi chyba z miesiąc.
A nóż ktoś był już go oglądać z okolicy czy coś i może coś o nim wiedzieć
Zapytać nie zaszkodzi
Napisz do Karolesa, samochod z tego co pamietam jest z 2004 r.http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?227594-Ep2-w-quot-Sporcie-quot
Jesli bierzesz samo OC to jesli sie nie myle nie ma wiekszego znaczenia czy samochod ma 1,6 czy 2,0, wazne zeby pojemnosci 2 000cm3 nie przekraczał (ale w 100% nie jestem pewny wiec nalezałoby o tym poczytac w necie lub na stronach ubezpieczycieli).
Spalanie?? sam miałem taka jednostke wsadzona do coupe (SWAP) i osobiscie jesli spalanie było wyzsze o jakis litr to jest to wszystko. To sa bardzo dobre silniki, zdecydowanie lepsze niz d16 lub d17.
Czyli wg Ciebie 2 litry znacznie lepiej działają w Hondzie niż 1,6 VTEC? W wersjach 2litrowych też zdarzały się defekty łożysk skrzyni biegów?
To jest jak przeskok o 2 epoki jesli chodzi o te silniki :) K seria czyli 2,0 to jedna z bardziej udanych konstrukcji jakie kiedykolwiek Hinda wypusciła i mysle ze kazdy sie z tym zgodzi. D16 jest mniej awaryjne niz D17 w ktorym najczesciej z winy uzytkownikow (zbyt niski poziom oleju) dochodziło do pukania panewki lub przedmuchu na uszczelce pod głowica.
K20 nawet w slabszej wersji czyli 160KM jest bardzo dobry. Ma sporo momentu (ponad 190Nm), dzieki czemu elstycznosc na kazdym biegu jest duzo wiksza niz w d seriach. Nie wspomne juz ze maksymalny oment maja w granicach 4500 obr czyli nizej niz d serie. Pamietam jak pierwszy raz wsiadlem w swoje coupe z nowym silnikiem zyli wlasnie K20A1. BAJKA !!! :) w porownaniu do tego jak bylo wczesniej. Spalanie tak jak pisałem wyzej jest wieksze ale nieznacznie. Mialem zalozona instalacje lpg wiec mi w miescie palil 11 litrow przy normalnej jezdzie. W trasie raz mi sie udało zejsc do poziomu 8,5 litra jesli dobrze pamietam :) duzo zalezy od stylu jazdy. Pamietac tez nalezy ze k serie sa na lancuszkach.
Lozyska to przypadłosc wszystkich 7 genów, rownie czesto padały lozyska w najmocniejszych wersjach czyli K20A2 (jak przejrzysz forum to zobaczysz ile osób jeszcze nie robila skrzyn, garstka:) ). Taki juz urok tych skrzyn. Honda postanowila zmodyfikowac skrzynie w porownaniu do poprzednich generacji co nie wyszlo im najlepiej. Jak robilem skrzynie d 17 to pamietam ze lozyska ktore kupowalem w ASO były juz lozyskami otwartymi a nie zamknietymi jak do tej pory. Zamkniecie lozysk spowodowało ze niestety szybciej dochodziło do ich zuzycia. Poza tym przyczyna tez lezała w konstrukcji tzn. skrzynie w 7 gen posiadaja wiecej lozysk w porownaniu do poprzednich generacji. Tak mi przynajmniej to tlumaczono w ASO.
Czyli wg Ciebie 2 litry znacznie lepiej działają w Hondzie niż 1,6 VTEC? W wersjach 2litrowych też zdarzały się defekty łożysk skrzyni biegów?
Tylko musisz pamietac ze silnik 2l 160km wystepowal tylko w wersji 5d. 2.0 3d to tylko typeR 200km
problem ze skrzynia nie musi wystepowac w kazdym aucie, lekkie szumy skrzyni sa ale to nie znaczy ze jest problem po prostu takie sa..Swoja ep2 przejezdzilem 4 lata zrobilem nia prawie 100K a ogolnie miala 160tys km i ze skrzynia nigdy problemu nie bylo...Co do lekkich niedorobek mozna dodac jeszcze maglownice ktora lapie luz przez co zawieszenie lubi pukac.Reszta to same plusy wyjatkowy drazek zmiany biegow fajnie pracujaca skrzynia lecz czasem ciezko wrzucic wsteczny, malo elektroniki wiec wszystko dziala..Jak juz sie zdecydujesz to szukaj wersji sport wyglada duzo lepiej.
Kiedys tez mialem wahania miedzy hatch a coupe ale padlo na 3d( d16v1) ponad 4 lata a teraz przesiadka na typeR wiec serce oddane hehe
Ogolnie uwazam ze auto jest na prawde dobre i jako pierwsze wlasnie takie powinienes miec.Nie patrz na wieksze silniki, 1.6 110km na prawde jako pierwsze auto z taka moca na poczatek w zupelnosci Ci wystaczy a jak troche pojezdzisz i dobrze wyczujesz bude sprawi troche przyjemnosci.Tanszy serwic mniejsze koszta, mniej pali
Czarna ep2 z linku juz sprzedana a byla warta kupna dobra sztuka chlopaka z forum Ep-klubu
jeszcze jak chcesz to tu masz troche info Ep2vsEm2
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?202300-Ep2-vs-Em2
Tylko musisz pamietac ze silnik 2l 160km wystepowal tylko w wersji 5d. 2.0 3d to tylko typeR 200km
problem ze skrzynia nie musi wystepowac w kazdym aucie, lekkie szumy skrzyni sa ale to nie znaczy ze jest problem po prostu takie sa..Swoja ep2 przejezdzilem 4 lata zrobilem nia prawie 100K a ogolnie miala 160tys km i ze skrzynia nigdy problemu nie bylo...Co do lekkich niedorobek mozna dodac jeszcze maglownice ktora lapie luz przez co zawieszenie lubi pukac.Reszta to same plusy wyjatkowy drazek zmiany biegow fajnie pracujaca skrzynia lecz czasem ciezko wrzucic wsteczny, malo elektroniki wiec wszystko dziala..Jak juz sie zdecydujesz to szukaj wersji sport wyglada duzo lepiej.
Kiedys tez mialem wahania miedzy hatch a coupe ale padlo na 3d( d16v1) ponad 4 lata a teraz przesiadka na typeR wiec serce oddane hehe
Ogolnie uwazam ze auto jest na prawde dobre i jako pierwsze wlasnie takie powinienes miec.Nie patrz na wieksze silniki, 1.6 110km na prawde jako pierwsze auto z taka moca na poczatek w zupelnosci Ci wystaczy a jak troche pojezdzisz i dobrze wyczujesz bude sprawi troche przyjemnosci.Tanszy serwic mniejsze koszta, mniej pali
Czarna ep2 z linku juz sprzedana a byla warta kupna dobra sztuka chlopaka z forum Ep-klubu
jeszcze jak chcesz to tu masz troche info Ep2vsEm2
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?202300-Ep2-vs-Em2
BZDURA PRZEZ DUZE B !!! Jak nie wystepował w 3d 160KM??!! a EP3 Si?? Ehhh... Wystepowal tylko w Polsce sa rzadko spotykane, cale ich mnostwo bylo za oceanem, w Niemczech tez ich troche jezdzilo dla przykladu. Aktualnie takiego EP3 Si Karoles sprzedaje.
Swapione rzecz jasna
A wsteczny norma bo skrzynia bez synchro wstecznego :)
Sorry moj blad, pewnie ze wystepowaly 3d 160 km wersia Si (usa) jest ich tak malo ze o nich zapomnialem i to nie zadne swap-y
Tak jest do wziecia srebrne Si
tak z ciekawości spytam czy słychać/czuć tego vitka w 2.0 160KM?
też miałem dylemat czy brac em2 czy szukac ep2 i po kilku tygodniach poszukiwań zadbanej emki zdecydowałem się na ep2. W wersji sport masz już troche twardszy zawias i pakiet który nadaje autu charakteru. Zrobione wizualnie em2 czyli na glebie, z dokładkami wygląda lepiej ale to oczywiście kwestia gustu. Na Twoim miejscu jak nie jestes zdecydowany to po prostu kupiłbym emke albo epke w dobrym stanie a oba auta dadzą Ci frajde bo każde ma swoje plusy.
Oj czuc az milo w porównaniu do seryjnego d16 lub d17 :) Niby mniej niz Type-R ale momentu ma praktycznie tyle samo :)
hm to nie jest taki prawidziwy vtec tylko evtec :) przy wyzszych obrotach jakby sie dzwiek zmienial, ale to moze dlatego ze w k20a1 jest kolektor ssacy z tymi klapkami jak IAB w b18c4
Dzięki za odpowiedzi Panowie. Szczerze mówiąc nastawiłem się głównie na 1,6 VTEC, bo to teoretycznie idealny kompromis pomiędzy dynamiką a spalaniem. A do tego chłopaka spod Poznania też dzwoniłem dzień później i egzemplarz został sprzedany (chociaż bardzo długo widniało to ogłoszenie, nie wiem czemu bo inne czarne VTEC-i schodziły jak świeże bułeczki). Co do porównań coupe do EP2 to gdzieś na jakimś autocentrum czy innym portalu wyczytałem, że ma trochę mniejszą średnicę zawracania. Dużo osób marudzi, że ogólnie Honda VII generacji pod tym względem zwrotności odstaje...
ale np ep2 mysle ze ma slaby ale juz ep3 znacznie lepszy
Jeżeli chodzi o zawracanie, manewrowanie to niestety prawda...czasem się czuje jakbym miał autobus. Trzeba się przyzwyczaić bo powiedziałbym że jest wręcz fatalnie pod tym względem.
A propos łożysk w skrzyniach - to jest to problem właściwego ich smarowania i niczego więcej. Jeżeli faktycznie tak jest jak piszecie, że zamknięte zastępują otwarte, to jest to na to dowód. Zamknięte są łożyska po to aby utrudnić wypływ środka smarnego i jeżeli jego lepkość spada, to w takim układzie będzie smar uciekał. Otwarte to nie jest rozwiązanie i wcale nie musi być lepsze. Zwłaszcza, jak proponuje to ASO, które wciska ludziom głupoty, że skrzynia się psuje, bo więcej jest łożysk. Psuje się, bo MTF Hondy jest olejem mineralnym, który jest co najwyżej wystarczający do tej skrzyni.
Ile czasu jest w stanie takie łożysko wytrzymać i co, jeśli wymieni się olej na taki o innej specyfikacji niż MTF? Czy to może wydłużyć żywot tych łożysk?
Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka
Może. Olej MTF wymieniałbym co 30 000 inny, jeżeli dobry, to co 60 000-80 000. Nie jest to droga impreza, żeby żałować pieniędzy, a wymianę można przeprowadzić samemu oddając zużyty olej na stacji benzynowej.
Nic się nie stanie. MTF to nie specyfikacja, to mit, że "tylko taki olej może być do tej skrzyni". Są oleje dedykowane również innych producentów i oleje ogólne, 75W90, które pasują również do tej skrzyni. Dedykowanym jest np Motul Motylgear 10W40. Na forum parę osób używało też Gear 300 75W90. Oba świetnie się spisują. Ten drugi jest droższy, ale to pełny syntetyk na bazie estrów. Pierwszy to półsyntetyk z dodatkiem bazy estrowej. Osobiście w Suzuki, gdzie skrzynia jest podobna i podobne problemy (chociaż interwał wymian jest mniejszy) mam wlany syntetyczny Motylgear 75W90 i też daje radę. W skrzyni Hondy również się sprawdzi, jeżeli byłby chwilowy problem z dostępem do Motylgear 10W40. W porównaniu do fabrycznego - znacznie lepsza praca skrzyni biegów na każdym z tych olejów i spełnienie norm API przynajmniej GL4.
W skrzyni biegów chodzi przede wszystkim o to że:
- ludzie zapominają wymienić - 6 lat lub 120 000 km, to maks i to naciągany, bo "klienci narzekali, że w Skodzie się nie wymienia"
- olej zalany fabrycznie jest słaby - mineralny, spełniający minimalne wymogi, dla bardzo prostej skrzyni biegów, które teoretycznie wytrzyma nawet olej silnikowy. Skutki są znane i opisywane na forum jako "każdy łożyska w tej skrzyni wymienia".
- oleje na wymianę to nadal MTF, "bo tak powiedział szwagier i on taki leje" - nie dość że drogi, to oleje mineralne mają bardzo ciekawą charakterystykę - w skutek dużych nacisków, które panują w skrzyni biegów (połączenie ząb, ząb) tracą swoją lepkość bardzo łatwo w porównaniu do olejów półsyntetycznych czy syntetcznych. Dodatkowo oleje MTF to oleje o lepkości 5W30 czyli mało lepkie ze względu na ekologię. I o ile MTF by z tej lepkości nie schodził, a jego kiepska jakość byłaby sygnalizowana przez synchronizatory, to pewnie problem by nie istniał. Oleje oparte na bazie estrowej mają jedną dobrą cechę, która w tej skrzyni się przydaje - nie obniżają praktycznie lepkości i nie pozwalają na zerwanie filmu olejowego, co jest przyczyną uderzenia kulki łożyska o bieżnię. Dlatego osobiście polecam wszędzie oleje z taką domieszką, lub zupełnie oparte o tą bazę. Podobnie do bardzo obciążonych dyferencjałów, zastosowań rajdowych, gdzie biegi wbija się trochę na siłę itd.
Niestety skrzynia Hondy wymaga szczególnej troski i w ogóle wszystkich japóńskich aut, ale dzięki temu jest nie do zdarcia jak zadbana. Coś za coś.
Dzieki za obszerne wyjasnienie.
Aczkolwiek czy jesli te lozyska juz sa slyszalne, to wymiana oleju cos zmieni? W sensie, czy przedluzy zywot chociazby lozysk, czy trzeba juz szykowac sie na remont/ wymiane skrzyni?
Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka
picasso2000
06-11-15, 19:29
Witaj,
1) malowany przod tyl zderzak.
Zawsze zastanawiało mnie jak na podstawie zdjęć niskiej rozdzielczości z kompresją JPG można stwierdzić, że coś w samochodzie było malowane.
Bawię się trochę fotografią i za chiny ludowe w większości przypadków, o ile malowanie nie jest ordynarnie wykonane, nie da się tego ocenić na bazie takich zdjęć i w dodatku tej wielkości.
W wiekszosci przypadkow niestety pokrywa sie to z rzeczywistoscia. Jezeli odcienie roznia sie wlasnie mocno od siebie nie jest to trudne do uchwycenia. W tym wypadku az nad wyraz to jest widoczne. Praktycznie na kazdym zdjeciu...Pomijam juz fakt kiepskiego spasowania przedniego zderzaka
picasso2000
06-11-15, 20:02
Aż otworzyłem to na graficznym monitorze. O ile mam wrażenie, że przedni zderzak jest jaśniejszy ta jednak może to zależeć od otoczenia.
Spasowanie zderzaków w Hondach nigdy nie stało na wysokim poziomie nawet fabrycznie, mam tutaj oczywiście na myśli egzemplarze z Turcji lub Anglii :) Możesz mieć rację co do przodu ale aż ciekaw jestem jak jest faktycznie. Ale tył wydaje mi się, że jest ok.
Mialem EMke przez 2,5 roku. Przez ten czas naogladałem sie ich az do porzygu :) przedlifty, polifty. Jezeli przod nie byl ruszany to przedni zderzak powinien lezec wrecz idealnie. U mnie mozna bylo z suwmiarka podchodzic :) Takze pozwole sie nie zgodzic w tej kwestii :) Jezeli byly jakies przygody (nawet nieduze) to istniala juz szansa ze szczeliny nie zostaly zachowane. Oczywiscie w zaden sposob nie przekrelam samochodu z uwagi na malowanie zderzaka :) zeby tylko takie przygody jak otarty zderzak mialuy samochody jezdzace po poskich drogach :) Sugeruje jedynie ze nalezy przyjrzec sie czy malowanie zderzaka nie wiazalo sie z powazniejsza ingerencją blacharsko-lakiernicza :)
tak z ciekawości spytam czy słychać/czuć tego vitka w 2.0 160KM?
też miałem dylemat czy brac em2 czy szukac ep2 i po kilku tygodniach poszukiwań zadbanej emki zdecydowałem się na ep2. W wersji sport masz już troche twardszy zawias i pakiet który nadaje autu charakteru. Zrobione wizualnie em2 czyli na glebie, z dokładkami wygląda lepiej ale to oczywiście kwestia gustu. Na Twoim miejscu jak nie jestes zdecydowany to po prostu kupiłbym emke albo epke w dobrym stanie a oba auta dadzą Ci frajde bo każde ma swoje plusy.
Oj czuc az milo w porównaniu do seryjnego d16 lub d17 Niby mniej niz Type-R ale momentu ma praktycznie tyle samo
hm to nie jest taki prawidziwy vtec tylko evtec przy wyzszych obrotach jakby sie dzwiek zmienial, ale to moze dlatego ze w k20a1 jest kolektor ssacy z tymi klapkami jak IAB w b18c4
Tak jak Karoles pisze, w K20A1 jest zmiana brzmienia przy 4500obr/min (jak dobrze pamiętam) ze względu na dolot
z zmienną geometrią. Tak jak mlawa85 pisze moment obrotowy np. w K20A3 montowanym w Civicu Si jest taki jak
w type R (przebieg momentu jak, dobrze pamiętam), natomiast K20A1, K20A6, K20A3 (RSX base) tu moment, przebieg
jest trochę lepszy.
Druga sprawa dohc iVTEC ma płynną regulację wzniosu zaworów dolotowych w całym zakresie obrotów. Dlatego
zmiana dźwięku jest nie zauważalna jak to ma miejsce w sohc, dohc VTEC. Dla fanów "fiatowskiego multiair'a" takie
info mam, tzn. Honda płynną regulację miała co najmniej 4 lata wcześniej.
I po trzecie, dzięki VCT jest wyprzedzenie, gdzie z krzywki wysokiej w pewnym sensie robi się sportowa. Czyli
z 12V przechodzi na 16V a następnie wałek ssący jest przesunięty o 25 stopni. W K20A2 jest to 50 stopni.
W pewnym sensie jest to 3stage VTEC (za wyjątkiem K20A2).
PS.
Wyjechałem z tym Fiatem bo jeszcze przed premierą nowego silnika redaktor w bodajże "Auto Świat" dostawał
ślinotoku z związku z płynną regulacją zaworów w multiair. Miał być to pierwszy silnik i inne technologie
miały blaknąć przy multiair. Życie pokazało co innego.
Dzieki za obszerne wyjasnienie.
Aczkolwiek czy jesli te lozyska juz sa slyszalne, to wymiana oleju cos zmieni? W sensie, czy przedluzy zywot chociazby lozysk, czy trzeba juz szykowac sie na remont/ wymiane skrzyni?
Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka
Ponowie pytanie[emoji6]
Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka
no ale sam sobie chyba odpowiadasz ? nowy olej moze ew na chwile wydluzyc ich prace ale to raczej chwilowy efekt , lepiej sciagnac skrzynie wym lozyska i wtedy zalac nowy
O to mi chodzilo. Dzieki kolego.
Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka
Dzieki za obszerne wyjasnienie.
Aczkolwiek czy jesli te lozyska juz sa slyszalne, to wymiana oleju cos zmieni? W sensie, czy przedluzy zywot chociazby lozysk, czy trzeba juz szykowac sie na remont/ wymiane skrzyni?
Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka
Jak bieżnia łożyska jest uszkodzona, to olej go nie zregeneruje. Lepiej wymienić łożyska zawsze, niż całą skrsynię, która nie wiadomo w jakim jest stanie. Po wymianie, jak się nie chce za jakiś czas przeprowadzać jej ponownie, to warto wlać dobry olej.
Ile takie łożysko jest w stanie wytrzymac?
Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka
Ale ja nir tozumiem jak cos jest juz zuzyte to nikt nie jest w satnie okreslic ile wytrzyma to tak samo jak kupno zarowki w sklepie nikt nie jest w stanie powiedziec ile wytzyma. Zepsute to trzeba wymienic
Ile takie łożysko jest w stanie wytrzymac?
Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka
Przy dobrym oleju i regularnych wymianach, dożywotnio.
Niestety moje juz slychac, wiec trzeba sie szykowac do wymiany.
Dzieki za odpowiedz
Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka
Panowie delikatnie odświeżę temat, bo przez ostatnie 2 tygodnie byłem mocno zalatany. Samochód to obecnie mój priorytetowy zakup.
Na otomoto znalazłem dwie Hondy z bardzo niskimi (podejrzane?) przebiegami:
1. http://otomoto.pl/oferta/honda-civic-1-6-110-km-bar-unlimited-69-tys-km-super-stan-ID6ye4sh.html#bcdb589f83
2. http://otomoto.pl/oferta/honda-civic-1-7-120km-coupe-em2-81-tys-km-ksiazki-ID6yeoaz.html#597eac7480
Obydwie mają wg opisu udokumentowany przebieg. Ciekawe tylko czy nie mają za sobą jakiejś większej kolizji... Tego najbardziej chciałbym uniknąć (no i kupić egzemplarz po wymianie tych nieszczęsnych łożysk).
Coupeta jest forumowa z tego co kojarze, ale wlasciciel nie zakladł watku, pamietam jedynie ze pytal o sprezyny obnizajace, musialbys przejrzec watkie techniczne dot. sprezyn w przciagu jakis 2 mies :) Co do ptzebiegu to jak masz VIN i to gdzie byl serwisowany zagranica mozna skrobnac maila z zapytaniem do nich, chetnie udzialaj odpowiedzi zagranica :)
Kupiliśmy z żonką pięciodrzwiowego 7gen z silnikiem 2.0
Wie ktoś może ile oleju wchodzi do skrzyni w tym modelu bo chciałbym go wymienić a nie mam pojęcia ile go kupić
Nigdzie nie mogę znaleźć info na ten temat
tyle i do prawie kazdej hondowskiej ok 2 l
Warto?
http://allegro.pl/show_item.php?item=5887636575#9624bb9fe9
Obklejony białą folią... Nie wiem czy się bać tego co jest pod nią.
bunkerites
10-01-16, 09:14
Przebieg śmiesznie mały .Na rdze foli nie polozysz
Warto?
http://allegro.pl/show_item.php?item=5887636575#9624bb9fe9
Obklejony białą folią... Nie wiem czy się bać tego co jest pod nią.
Popros o foty kierownicy z prawej i lewej strony oraz zdjecia fotela kierowcy a takze nakladki na pedały :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.