Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Czy to turbina pada? Proszę o pomoc



CMC
25-10-15, 13:21
Witam

Od jakiegoś czasu zaobserwowałem dziwne zjawisko i wydaje mi się, że to turbina. Gdy np. wyprzedzam auto chwilę się zastanowi (ale ok, turbodziura od dołu) przyspiesza, na chwilę jakby przerywa przyspieszanie a silnik "wyje" na coraz wyższych obrotach i nagle jest znów pier.. kopnięcie :) Tak jakby przyspieszał, przerywał na chwilę przyspieszanie żeby potem bardzo mocno przyspieszyć - zaznaczam, że pedał gazu jest w tej samej pozycji czyli np do oporu albo prawie. Specjalnie mi to nie przeszkadzało, ale po montażu boxa podnoszącego moc efekt "kopnięcia" jest naprawdę mocno odczuwalny. Wydaje mi się, jakby coś było z turbiną, tylko pytanie co? Wymieniałem ją jakiś czas temu na inną o przebiegu ok. 80-90 tys. km. Czy to zmienna geometria turbiny się przycina? Czy cała po prostu do regeneracji? Z góry dzięki za info!

filipfm
25-10-15, 14:00
Mi to bardziej pasuje to konczacego sie sprzegla

CMC
25-10-15, 14:05
też o tym myślałem, ale miałem ślizgające się czasem sprzęgło w poprzednim aucie i efekt był podobny, tylko przy przyspieszaniu silnik wył, obroty szły w górę a auto nie jechało - to było wiadomo 100%, że sprzęgło się ślizga pod dużym obciążeniem, ale tutaj jest jednak trochę inaczej, bo specjalnie obserwowałem obrotomierz - obroty nie idą w górę, coś jakby np. wylot z turbiny się przytykał na moment żeby po chwili z dużym impetem wystrzelić auto

filipfm
25-10-15, 14:17
Napisales, ze ida w gore ;)


na chwilę jakby przerywa przyspieszanie a silnik "wyje" na coraz wyższych obrotach i nagle jest znów pier.. kopnięcie

CMC
25-10-15, 14:22
tak, ale nie jest to gwałtowne ruszenie strałki obrotomierze w górę tylko powoli idą niejako zgodnie z przyspieszaniem auta - najpierw auto ładnie przyspiesza idą szybko, potem jakby się dławi i przyspiesza zdecydowanie wolniej niż chwilę wcześniej, ale przyspiesza więc obroty idą też w górę ale to wraz ze wzrostem prędkości i potem nagle auto dostaje kopa i obroty znów szybciej idą w górę, przy ślizgającym się sprzęgle obroty idą szybko w górę a auto nie przyspiesza lub powoli przyspiesza, także moim zdaniem to nie to, bo zawsze zresztą dzieje się tak w określonym zakresie obrotów :(

greku1410
28-10-15, 22:35
Jak dla mnie sprzęgło, spróbuj czy występuje przy niewielkim dodaniu gazu bo jeśli to sprzęgło to tylko przy dużym obciążeniu będzie a przy powiedzmy połowie gazu nie powinno być plus nie na 1 czy 2 biegu tylko np 3 - 4 ten test wykonać. Bo u mnie pada sprzęgło pomału i tez tak mam z tym ze na początku właśnie tylko przymulalo auto a teraz już jest wyraźny uslizg jak się zapomnę i dam po gazie na niskim biegu

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

kasiora96
30-10-15, 17:39
Moge potwierdzic, miałem identyczne objawy, wymiana sprzęgła pomogła.

leonizator
06-11-15, 18:09
Witam. Cmc czy rozwiązałes ten problem z brakiem mocy ? Mam identyczny problem. I nie wiem już co to może być. Ja bym na sprzęgło nie stawiał . I turbo tez mam ok bo nie dawno zmieniałem kolektor wydechowy i turbo jest w super stanie :-)
Auto zachwuje się tak jak by odcinlo dopływ paliwa

CMC
07-11-15, 22:20
Zwracam honor filipfm - to sprzęgło. Przed montażem boxa auto nie było specjalnie wyciskane, po montażu trzeba było sprawdzić, jak to działa i niestety okazało się, że to ślizga się sprzęgło, w zakresie 2-3 tys. obrotów, czyli przy największym momencie obrotowym. Ciekaw jestem jak długo można jeździć na ślizgającym się sprzęgle - jak nie cisnę to jest raczej ok.

shinoda
07-11-15, 22:41
ja wymienilem jak objawy slizgania mialem juz na 3 biegu. dluzej bym nie czekal :)

obajwy "slizgania" sa chyba ciut inne jak w innych autach bo generalnie tarcza sprzegla raczej jest w dobrym stanie, tylko to docisk nie wytrzymuje juz przy obciazeniu :) - u mnie tak wlasnie bylo. tarcza byla jeszcze w porządku po demontażu :)

CMC
07-11-15, 23:19
ja wymienilem jak objawy slizgania mialem juz na 3 biegu. dluzej bym nie czekal :)

obajwy "slizgania" sa chyba ciut inne jak w innych autach bo generalnie tarcza sprzegla raczej jest w dobrym stanie, tylko to docisk nie wytrzymuje juz przy obciazeniu :) - u mnie tak wlasnie bylo. tarcza byla jeszcze w porządku po demontażu :)

U mnie w zasadzie niezależnie od biegów 2, 3 czy 4 - obroty od 2-3 tys i się ślizga niestety :/ Planowałem jeździć do wiosny, ale boję się o dwumasę :/

cebu
09-11-15, 11:00
[...] Ciekaw jestem jak długo można jeździć na ślizgającym się sprzęgle - jak nie cisnę to jest raczej ok.

Ja na ślizgającym się sprzęgle jeździłem prawie 2,5 roku, zrobiłem 38 tys.
Ale moje ślizgało się tylko zimą na biegach 4,5,6. Nauczyłem się zresztą tak zmieniać biegi, żeby się nie ślizgało.

Pzdr.

leonizator
14-11-15, 18:07
A czy jak sprzęgło się ślizga to będzie też źle na obroty wchodził na biegu jałowym ? U mnie jest taki objaw ze na zimnym silniku auto nie muli ale jak się już trochę nagrzewa to jak mu wcisne gaz to tak jak by się dławił. I potrzebuje chwili żeby zaskoczyć. Ale jak będę go trzymał na obrotach powyżej 3tys. To jest cały czas żwawy i nie przymula. Wyczyscilem sensory maf i map. Dolalem injector cleaner I dalej nic nie pomaga.
Koledzy pomocy. Czy to jest wina sprzęgła czy może sensor maf jest uszkodzony .
Z góry dzięki za pomoc