Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Bierze olej, wymiana pierścieni i uszczelniacze brak mozliwosci plan.glowic



kastetus
25-10-15, 10:29
Witam moja d14a8 bierze olej filmik tutaj. https://www.youtube.com/watch?v=W-RJ8QjWD_E&feature=youtu.be
czy to pierścienie czy uszczelniacze ? czy chcąc wymieniać pierścienie obejdzie się bez planowania glowicy pod warunkiem ze zostanie odkrecona odpowiednim momentem ?(głowica splanowana wczesniej do granic mozliwosci (wczesniejsza byla peknieta) po tym czasie nigdy nie byla przegrzana ani nie osiągnęła temp. powyżej roboczej i zostala dokrecona odpowiednim momentem z nowa uszczelka. Prosze o odpowiedzi tych co sie znaja a nie tych co beda wypisywali to co gdzies przeczytali np. w kazdym przypadku jest konieczne planowanie glowicy itd. w samochodzie wymieniłem bardzo dużo podzespołów wiec myślę ze wymiana pierscieni i uszczelniaczy bedzie najlepszym wyjsciem z uwagi na to ze będę wiedział czym jeżdżę. bo niechętnie podchodzę do swapow gdzie kupuje kota w worku a za tydzien, dwa albo wymiana UPG albo branie oleju. wymiana glowicy miala miejsce gdzies 3 miesiace temu po tej ingerencji skonczylo sie wywalanie plynu itd. i jesli montowac ja ponownie to koniecznie na nowej uszczelce ? czy rozsądniej było by zalać gęstszego oleju np 10w50, 10w60 sprzedac i komus i jeszcze komus by posluzyl poniewaz chcialbym pobawic sie w doloty i kolektory mam w nim sekwencje i cieszy mnie jazda tym samochodem a tuning takiego auta mija sie z celem. prosze o profesionalne odpowiedzi pozdrawiam !

bartek_levis
25-10-15, 18:22
piszesz strasznie chaotycznie, skoro robiłeś naprawę głowicy to co za "inteligent" nie wymienił uszczelniaczy i nie sprawdził luzów na prowadnicach zaworowych, teraz to wróżenie z fusów może być problem i z uszczelniaczami i z pierścieniami, zanim cokolwiek zrobiłeś trzeba było sprawdzić czy nie porobiły się owale w cylindrach bo jeśli tak to możesz szukać drugiego silnika, są tak popularne że ryzyko kupienia wadliwego jest raczej niskie.
jeśli głowica nie ma wżerów to wystarczy że ja dobrze oczyścisz nie musisz jej planować.
co do dłubania to sobie odpuść wiele nie zwojujesz wywalisz tylko kasę, jedynie kolektor 4-2-1 jest sensowny bo masz lepszy dół...

kastetus
26-10-15, 17:59
Wszystko robiłem sam i niestety się pośpieszyłem. Mialem goły blok i głowicę na wierzchu a to olałem i myślałem ze a nóż nie będzie z nim problemow ;/ teraz już mam nauczkę, gładź cylindrów wyglądała na zdrowa i nie porysowana. Co byś doradził z tym fantem zrobić ? Czy zaczai od uszczelniaczy w serwisie koles powiedział 300zl za wymiane +gumki (z racji ze nie chce robic tego sam bez zdejmowania głowicy) czy zainwestować z 600-700 zl samemu wymienić pierścionki, gumki i upg ? co by było najmądrzejszym wyjściem ?Dzieki za profesjonalna i szybka odpowiedz

bartek_levis
27-10-15, 08:59
zacznij od pomierzenia owalów cylindrów (trzeba mieć przyrząd o nazwie: średnicówka czujnikowa, najlepiej jechać do jakiegoś warsztatu od obróbki silników, na oko nie da się tego ocenić) jeśli będą ok to rób i pierścienie i głowicę oczywiście przy głowicy warto sprawdzić czy prowadnice i gniazda masz ok bo same uszczelniacze to wierzchołek góry lodowej. Bez sensu rozbierać i robić po połowie, a jak cylindry nie są ok to szkoda kasy szukaj drugiego słupka albo jak brakuje mocy to na swap zbieraj.
co do cen to najlepiej stosować oem graty haparts ma prowadnice http://haparts.pl/category/d-series-d14a8-czesci-glowicy
i uszczelniacze http://haparts.pl/12210-11-pz1-16.html