Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Del Sol d16y8, dławi się na niskich obrotach.



Ekto
24-10-15, 17:37
Witam, mój problem przedstawia się następująco. Przyspieszajac na drugim biegu w przedziale 1,5 - 3k obrotów honda potrafi się przydusić. W zasadzie nie ma różnicy czy to jedynka, dwójka czy trójka, zawsze tak jest. Zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku to występuje. Powyżej 3-4 k obrotów idzie już dobrze. Dodatkowo nie odpala na dotyk tylko tak jakby z lekkim trudem.
Nie wiem od czego zacząć szukać rozwiązania. Najpierw planuje w wolnym czasie wymienić filtr powietrza, przeczyścić przepustnice i wymienić w niej uszczelke. Dodatkowo myślałem o wymianie świec bo z tego co wyczytałem na forum to też może być przyczyną.
Aaa bym zapomniał, zauważyłem że w zbiorniku z płynem chłodniczym stan na zimnym silniku był minimalny więc dolałem uniwersalnego płynu bo nie wiedziałem czym zalany. Pojeżdże i sprawdze czy nie ubywa bo jeśli tak to będzie słabo :confuse: Oby to nie była uszczelka pod głowicą :mad:
W hondzie wycięty jest katalizator i paskudnie wspawana rurka, która ma średnicę mniejszą niż cały wydech (co za fuszerka) :wrrr: Czy to może być przyczyną dławienia? Wydaje mi się, że to przez brak kata śmierdzi w samochodzie spalinami, z tym też muszę coś zrobić. Katalizator oryginalny, sportowy czy poprostu przelot z rurki, ale już porządnie zrobiony?

Pomóżcie Panowie bo to świeży zakup i chce doprowadzić ją do dobrego stanu ;)

delek
24-10-15, 18:57
Twoja pierwsza Honda? Przy 1.500 rpm to auto jeszcze nie ma czym przyspieszać. Wręcz niedobrze jest deptać przy tak niskich obrotach bo wszystko dostaje w tyłek.

Ekto
24-10-15, 19:52
Pierwsza. Ale ja nie depcze tylko powoli dodaje gazu :)

kamil39
25-10-15, 09:32
Jak to nowy samochod to wymien filtr powietrza, paliwa, swiece(albo przynajmniej je ogladnij- stan swiec wiele pokaże), jak wali Ci w srodku spalinami to gdzies musi byc nieszczelnosc, popraw szczelnosc wydechu, rurke o mniejszej srednicy bym wspawal na nowo normalne, pewnie mirek handlarz za 150 kata sprzedal i wspawal co mial pod reka...

pablo__89
25-10-15, 13:38
Ja bym zaczął od sprawdzenia świec, jeśli przerwa jest duża to znaczy że są do wymiany, doraźnie możesz zmniejszyć przerwę do 0,8mm jeśli to wyeliminuje dławienie to wymień na nowe i po problemie.

Ekto
28-10-15, 21:43
Wymieniłem świece i filtr powietrza. Wydaje mi się, że jest troche lepiej, ale dalej się przydusza. Jakieś pomysły? W przyszłym tygodniu jade do PSgarage na przegląd generalny to może to chłopaki zdiagnozują poprawnie.

firstborne
29-10-15, 00:11
Filtr paliwa, typowy objaw dla podskoków w dolnej partii obrotów po rozruchu.