PDA

Zobacz pełną wersję : swap d16a9



rafffal
22-10-15, 15:37
witam wszystkich serdeczenie. Mam takie pytanie czy warto swapowac ten silnik do eg3?? i jaki byl by koszt takiej operacji nie liczac kosztu swapu??

qureku.
22-10-15, 15:44
nie warto

kamilgt
22-10-15, 16:59
Nie warto bo ? Jedna z najmocniejszych seryjnie Dserii. :)

rafffal
22-10-15, 17:26
to co warto swapowac ten swap moge miec za ok 2000 kompletny i pozostaja koszty robocizny wiec tak plus minus licze z grubsza 3500 zl

pablo__89
22-10-15, 18:56
W podobnej cenie masz y8 czy w4, znacznie młodsze konstrukcje. Pytanie co wolisz, dwa wałki czy Vtec'a ;)

rafffal
22-10-15, 19:09
akurat to trafilem na aucie i wogole jest cale auto do kupienia normalne do jazdy i tak pomyslalem o tym bo moje eg wlasnie sie naprawia blacharsko reszta ok to tylko swap zostal

gibonek
22-10-15, 19:54
to zależy z czego ten silnik i w jakim stanie jak z crxa to może być dojechany ale na to nie ma reguły,to dobra jednostka i rozwojowa ,ale łatwiej kupić nowszy silnik zdrowy np d16y8 lub w4 który ma vteca czego nie ma d16a9 co dla mnie jest wadą ,z d16y8 można zrobić spokojnie 150 koni nie dużym kosztem i wtedy będzie to ładnie jeździć

qureku.
23-10-15, 22:34
Nie warto bo ? Jedna z najmocniejszych seryjnie Dserii.

bo wszytskie te silniki maja juz grubo ponad 20 lat i ryzyko awarii jest bardzo duze, nie wspominając o rzeźbie z wiązką

.michal
23-10-15, 22:52
moim zdaniem, jak D seria to tylko 2 wałki bez vteca bo ciągnie od dołu, jak vtec to tylko B seria.

Kriss91
23-10-15, 23:32
Ile będziesz miał tego dołu w 1.6 w Hondzie? :) Wg mnie również lepiej iść w SOHC VTEC.

bambus344
24-10-15, 01:45
nie warto lepiej juz troche dozbierac i b lub k :)

rafffal
24-10-15, 09:51
tylko dozbierac na k to troche trzeba a b pewnie ciezko kupic niezajechane. auto to concerto wiec moze nie bylo katowane... a jest tylko 2 lata starsze od mojego d13 ktore mimo przebiegu prawie 300 tys jezdzi na oleju 10w30 ktorego nie pobiera nawet grama. sam juz niewiem co robic bo jak by plany nie ryply to bym po wakacjach kupowal qp 7gen a tak lipa:(

firstborne
24-10-15, 13:53
troche dozbierac
No chyba nie jeśli chodzi o B czy już nawet K serię.

bambus344
24-10-15, 14:02
To już lepiej poczekać trochę i dozbierać na tą 7 generację niż pakowac się w stara d-serie

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

pablo__89
24-10-15, 14:08
xD Czy wy sie slyszycie? Chlop mówi że może mieć za 2k A9 a wy mu mówicie ze ma K serie wkladac? Nie znacie cen czy co?

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Kriss91
24-10-15, 14:08
Na pewno nie ma co się napalać, bo na tym wychodzi się najgorzej. Wg mnie pójście w ten silnik jest nieopłacalne, bo siedzi w nim mały potencjał. Poza tym i tak w zimę nie wykorzystasz możliwości mocniejszego silnika, więc MOIM zdaniem chyba warto przeczekać chociaż zimę. Skoro planowałeś przesiadkę na co innego to powiem szczerze... trzymałbym się tego :) Chyba, że masz dobrą bazę i chcesz zrobić zapie**laka to dozbieraj na solidny silnik (raczej nie D seria) i dopiero wtedy się za to bierz. Półśrodki z perspektywy czasu mają średni sens.

rafffal
24-10-15, 15:21
Na pewno nie ma co się napalać, bo na tym wychodzi się najgorzej. Wg mnie pójście w ten silnik jest nieopłacalne, bo siedzi w nim mały potencjał. Poza tym i tak w zimę nie wykorzystasz możliwości mocniejszego silnika, więc MOIM zdaniem chyba warto przeczekać chociaż zimę. Skoro planowałeś przesiadkę na co innego to powiem szczerze... trzymałbym się tego :) Chyba, że masz dobrą bazę i chcesz zrobić zapie**laka to dozbieraj na solidny silnik (raczej nie D seria) i dopiero wtedy się za to bierz. Półśrodki z perspektywy czasu mają średni sens.

i chyba tak zrobie coz eg jeszcze pojezdzi narazie nie narzekam doloze co bede mogl i uda sie moze kiedys kupic ta 7 nie napalam sie wlasnie dlatego pytalem was panowie dzieki serdeczne za odpowiedzi. wiec teraz nic tylko czekac na wymarzone autko:) pozdrawiam wszystkich z pod znaku H

kid
24-10-15, 15:48
Jak nie masz zamiaru dalej modzic silnika poza wydechem i dolotem to d16z5/a8 to dobry wybór, a loteria jest taka sama jak przy kupowaniu d16z6

kamil39
24-10-15, 20:01
Tak czy siak w eg3 musisz zmieniac wiazke, bak itp zrob najpierw wtrysk, a pozniej sie bedziesz martwic co tam potrzebujesz, jajo jest lekkie i w codziennej jezdzie d13 majac 100-110 koni powinna na zime styknac.

pawel83waski
25-10-15, 11:01
Ja mam do sprzedania D15Z6 z klawiatura D16z6 (pelen vtec), regolowane kolko VMS, kolektor dolotowy najlepszy w d-serii (d15z6/d16y8) uszczelka term. Hondata, lekkie kolo, skrzynia S8G (del slo JDM) zalana mtf-em hondy z nowymi zimmeringami polosi, komp p28 bluetooth, nowy rozrzad, uszczelki i oringi wszelkiej masci, kopolka i palec, przewody VMS, polosie ... i wiele innych bonusikow! Pobor oliwy 300ml, kompresja bedzie mierzona przed wyciagnieciem w pn. Calosc u Dr fox Ralifi Garage gotowe do swapu w dobrej cenie ;)

Wi@S4 via Taptalk

Plastikowy
30-10-15, 21:35
moim zdaniem, jak D seria to tylko 2 wałki bez vteca bo ciągnie od dołu, jak vtec to tylko B seria.

mam d dohc .d vteca. i b vteca najlpiej dolem jedzie d dohc nawet lepiej jak b jesli chodzi o vteca to tylko b, w d seri dohc masz cały czas buta bez zadnego vteca i dzwiek lepszy,,zgadzam sie z kolega wyzej, dohc z wydechem i dolotem bez zadnych strojen wystarczajaca zapitala,, do d vteca trzeba włozyc troche grosza zeby jechało, wolał bym b16a1 za te pieniadze, a z silnikiem jest loteria jeden bedzie chodzil długo drugi nie nie wazne czy to d czy b czy dohc we wszsytkich styranych panewy siadaja nawet w d13, katów ktorzy daja na zimnym nie brakuje