Zobacz pełną wersję : Civic VII, 02 rok, 1.7 diesel - problem z odpaleniem na cieplym silniku.
Szukam pomocy, porady, poniewaz nie moge moge znalezc przyczyny dlaczego auto nie moze odpalic na cieplym silniku... Posiadam Honde Civic 1.7 diesel z 2002 roku. Kiedy silnik jest zimny - z odpaleniem nie ma zadnego problemu... W momencie, kiedy silnik jest rozgrzany - mozna krecic, krecic i... nie zapali... Jakby nie dostawal paliwa, nie pomaga wtedy nawet jego reczne pompowanie... Dopiero po ok godzinie gdy silnik ostygnie problem znika i zapala bez problemu. Chodzi zawsze rowno, nie mam zadnych zastrzezen. Zadna kontrolka na desce rozdzielczej nigdy sie nie zapalala i nie pali, komputer nie pokazuje zadnych bledow, akumulator jest ok, filtr paliwa wymieniony, czujnik polozenia walu korbowego wymieniony. Bardzo prosze o jakakolwiek porade, pokierowanie mnie gdzie mam szukac przyczyny bo...jak dotychczas wszyscy rozkladaja rece i nikt nie jest w stanie mi pomoc...
Masz skaner diagnostycznych obd2? Kontrolna check engine święci się przed zapaleniem i gaśnie od razu po odpaleniu? Kontrolna świec żarowych gaśnie po ok sekundzie od włączenia zapłonu? Jest jeszcze czujnik wałka rozrządu który daje takie same objawy jak czujnik wału.
jeśli jesteś pewny, że to nie czujnik wału (i nie ma błędów)
to zobacz
http://www.civicforum.pl/showthread.php/40542-Czasami-nie-odpala-na-ciep%C5%82ym-silniku
jakbyś rozwiązał problem to napisz, bo to nietypowa usterka
pozdrawiam
Dzieki wielkie za podpowiedz... Nie, nie posiadam skanera. Kontrolka check engine swieci sie przed odpaleniem i gasnie od razu po odpaleniu i kontrolka swiec zarowych gasnie po ok sekundzie po wlaczeniu zaplonu. Zamowilem czujnik walka rozrzadu... Jezeli jeszcze ktos moglby mi podpowiedziec gdzie moze tkwic przyczyna-bede wdzieczny. Jezeli znajde przyczyne-na pewno tutaj napisze.
Nie ma co podpowiadać. Czujnik wału, standardowy objaw jak i standardowa bolączka tego silnika. Tylko czujnik wału a nie wałka rozrządu, mam nadzieje że dobry zamówiłeś bo to nie to samo.
Piszę że wymieniał czujnik wału...
Dokladnie... Czyjnik walu wymieniony i... bez jakichkolwiek zmian...
A ten przekaźnik po zgaszeniu auta słychać? Po kilku sekundach za schowkiem pasażera powinno być słychać wyraźne cyknięcie.
Moze wymienił na zamiennik. Zamiennik całkowicie się nie sprawdza. Musi być oryginał Bosha bo problem powróci od razu bądź bardzo szybko. Temat przerabiany na każde sposoby...oszczędność w tym wypadku mści się podwójnie niestety. Obstawiam że założony nieoryginalny. Cena oryginału 300zł.
hmm, może jak zgaśnie silnik to można schłodzić czujnik wału (sprężone powietrze, lód) -jak odpali to będzie wiadomo, że zły dobrano.
I jak napisał spidek, tylko oryginalne czujniki. Często od astry dobierają i wtedy ciężko dojść co nie działa, bo prosty skaner Civica nie ma podglądu tylu parametrów co OPCOM (ChinaClone) w Oplach.
Zgadza sie... SPIDEK ma racje - kupilem zamiennik a nie Bosh'a, nie wiedzialem, ze zamienniki sie nie sprawdzaja... Moze to jest powodem... W weekend sprawdze, moze schlodzenie lodem zda egzamin.
Nie brałem pod uwagę że oszczędzono na czujniku ;)
Nie jestem mechanikiem dlatego zwracam sie do Was. Bedac w warsztatach...nie wspamniano mi o tym, ze ma to jakikolwiek wplyw... Wymienie na Bosha i napisze czy jest poprawa :-)
Podepne sie do tematu tego silnika z troche innym pytaniem, czym moze byc spowodowane szarpniecie/telepanie silnika przy gaszeniu?
Tak, poduszki silnika ale jak nie wali bardzo i tylko jest problem przy gaszeniu to lepiej nie ruszać bo ciężko znaleźć zamiennik...
Piotr777: wymienisz na oryginał i będzie wszystko OK
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.