Zobacz pełną wersję : VIgen wymiana sterownika i pilotów cent zamka z podczerwieni na radiowe.
Witam,
mam w swojej hance oem centralny z pilotem na podczerwień, zastanawiam się nad wymianą tego cudaka na sterowanie radiowe czyli nowy sterownik i pilot.
Czy ktoś dokonywał takiej przeróbki i ma jakieś cenne wskazówki? Jaki zestaw będzie najlepszy, czy będzie dużo dłubania i czy w ogóle ma to sens?
Chciał bym wsadzić sterownik z domykaniem szyb i powiadamianiem o zamknięciu drzwi mrugnięciem kierunkowskazami.
W zasadzie każdy sterownik jest podoobnej jakości. Montaż prosty - starego na podczerwień, nie ruszaj - nie ma potrzeby usuwania. Przewody i tak będziesz musiał najlepiej podciągnąć gdzieś w okolicy kierownicy ( :) ). Na szybko:
1. Musisz przerowadzić kable ze sterownika centralnego zamka w drzwiach kierowcy (u mnie kolor był zielony i biały, ale ja mam instalacje od oem alarmu i u ciebie kolor moze być inny), do miejsca w którym zamntujesz centalkę u mnie elegancko zmiesciła się przy lewej stopie, za tą osłoną, jest tam dużo miejsca.
2. Kierunki podłączysz koło bezpieczników, jest tam zielono-żółty przewód i jeszcze chyba żółty, ale pewnoście nie mam bo bardzo dawno już montowałem sterownik - sprawdź igiełką i testerem.
3. Schemat w zasadzie prosty - +12v możesz wziąść ze slotów nad bezpiecznikami, jeden jest stały +12v i taki ci własnie potrzebny, którys przewód musisz podłaczyć do masy żeby zwierał po sygnale otwarcia/zamknięcia, bo centralny w hondize masz sterowany masą.
Ogółem sens jest, informacji też masz dużo jak podłączyć to zgodnie ze sztuką, wygodniejsze na pewno od podczerwieni, która ci łapie tylko w określonym miejscu. Domykanie szyb bym sobie odpuścił - dużo kombinacji, a bajer nieprzydatny, a czasem nawet denerwujący np. spróbuj zostawic uchylone okno dla przewietrzenia samochodu i zamknąć go - jak nie zrobisz jakiegoś wyłącznika modułu będą ciągle ci się zamykały szyby.
W zasadzie każdy sterownik jest podoobnej jakości. Montaż prosty - starego na podczerwień, nie ruszaj - nie ma potrzeby usuwania. Przewody i tak będziesz musiał najlepiej podciągnąć gdzieś w okolicy kierownicy ( :) ). Na szybko:
1. Musisz przerowadzić kable ze sterownika centralnego zamka w drzwiach kierowcy (u mnie kolor był zielony i biały, ale ja mam instalacje od oem alarmu i u ciebie kolor moze być inny), do miejsca w którym zamntujesz centalkę u mnie elegancko zmiesciła się przy lewej stopie, za tą osłoną, jest tam dużo miejsca.
2. Kierunki podłączysz koło bezpieczników, jest tam zielono-żółty przewód i jeszcze chyba żółty, ale pewnoście nie mam bo bardzo dawno już montowałem sterownik - sprawdź igiełką i testerem.
3. Schemat w zasadzie prosty - +12v możesz wziąść ze slotów nad bezpiecznikami, jeden jest stały +12v i taki ci własnie potrzebny, którys przewód musisz podłaczyć do masy żeby zwierał po sygnale otwarcia/zamknięcia, bo centralny w hondize masz sterowany masą.
Ogółem sens jest, informacji też masz dużo jak podłączyć to zgodnie ze sztuką, wygodniejsze na pewno od podczerwieni, która ci łapie tylko w określonym miejscu. Domykanie szyb bym sobie odpuścił - dużo kombinacji, a bajer nieprzydatny, a czasem nawet denerwujący np. spróbuj zostawic uchylone okno dla przewietrzenia samochodu i zamknąć go - jak nie zrobisz jakiegoś wyłącznika modułu będą ciągle ci się zamykały szyby.
Dużo kombinacji z połączeniem modułu donykania szyb? Robota na 20-30min. Mam i polecam. Jak chcesz przewietrzyć auto to zamykasz kluczykiem.
Witam ponownie,
dzisiaj rozebrałem drzwi kierowcy, znalazłem oem sterownik i teraz pytanie:
ori centralkę odłączyć całkowicie czy tylko dwa przewody pokazane na schemacie poniżej czyli biał-czer i żół-czer?
Na schemacie jest błąd, żółty i żółto-czarny łącze z masą a nie z plusem, dobrze kombinuje?
Czy po podłączeniu nowego sterownika będę miał możliwość otwierać zamki kluczykiem i pilotem czy tylko pilotem?
http://images75.fotosik.pl/45/faece7e662ea2f41.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/faece7e662ea2f41)
http://images75.fotosik.pl/45/cb4e6a9b7a91767f.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/cb4e6a9b7a91767f)
http://images75.fotosik.pl/45/e862f3639c90004e.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/e862f3639c90004e)
Starą centralkę zostaw, wepnij się jedynie sterownikiem radiowym w dwa przewody podające centralce sygnał Zamknij/Otwórz. Będziesz miał sterowanie z kluczyka, z radia i z oem podczerwieni.
Wszystko podłączone zgodnie ze schematem, centralka na wciskanie przycisków na pilocie "cyka" więc działa, na przewodach biały i bało-czarny jest impuls zamknij-otwórz ale centralny nie działa, tzn. nie działa zamykanie i otwieranie z pilota od nowej centralki, kiedy zamykam lub otwieram ryglem od drzwi kierowcy to wszystko działa jak trzeba.
O co tu chodzi?
Zamień białe kable na pomarańczowe. Powinieneś mieć w instrukcji podane jak podłączyć pod masę.
Znalazłem przyczynę: przepalone ścieżki na płytce od impulsów otwórz/zamknij (przewody biały i biało-czarny), polutowałem jak trzeba i przy kolejnej próbie podłączenia to samo, przepalone ścieżki.
Coś tu się ewidentnie gryzie, wydaje mi się że to przez podwójny impuls otwórz/zamknij podawany przez oba sterowniki. Jak to rozwiązać?
Problem zlokalizowany i wyeliminowany: brak diod prostowniczych na przewodach od impulsów otwórz/zamknij, prąd z oem centralki cofał się do nowej i palił ścieżki.
Diody 10A spełniły swoje zadanie, prąd się nie cofa ale strasznie się grzeją, ma ktoś jakieś pomysły jak to podłączyć bo już ręce mi opadają :/
Coś tu się ewidentnie gryzie, wydaje mi się że to przez podwójny impuls otwórz/zamknij podawany przez oba sterowniki. Jak to rozwiązać?
Jak to podwójnie? Tej...a ty nie podpiąłeś +12v które powinno iść na kierunkowskazy? Bo wszystko na to wskazuje - skoro pali ci ścieżkę to robisz zwarcie, albo podajesz masę zamykania/otwierania na przewody z dodatnim napięciem. Podstawa to tester - taka próbóweczka do sprawdznania gdzie jest prąd, choć wystarczy żarówka + kawałek kabla, wtedy wiesz gdzie jest prąd a gdzie go nie ma, to dużo ułatwia. Przede wszystkim pamiętaj, że w civicu centralny jest sterowany masą.
Wszystko jest podłączone zgodnie ze schematem (sterowanie plusem), korzystałem z tego poradnika: http://www.civicforum.pl/showthread.php/41364-Sterownik-zamka-centralnego-Schemat-pod%C5%82%C4%85czenie
Jesteś pewny że sterowanie jest masą?
Wszystko jest podłączone zgodnie ze schematem (sterowanie plusem), korzystałem z tego poradnika: http://www.civicforum.pl/showthread.php/41364-Sterownik-zamka-centralnego-Schemat-pod%C5%82%C4%85czenie
Jesteś pewny że sterowanie jest masą?
No to ciekwae, albo mam skleroze albo w tym temacie jest farmazon - otóż kiedyś montowalem sterownik centralnego w ek3 i dałbym sobie rekę uciąć że otwórz/zamknij odbywa się po sygnale masy a nie +, jestem w 99% pewien, że sterownie odbywa się masą, ale niech ktoś jeszcze potwierdzi, bo ten temat zbił mnie z tropu.
Ja bym zrobił tak - w tej kostce co wchodzi do centralki wyeliminowałbym przewody które mają +12v metodą testera z żarówki, następnie weź kawałek kabelka i resztę przewodów po kolei zwieraj z masą tym kabelkiem - obserwuj przy których drzwi się zamkną i otworzą. Później już będziesz miał z górki - odpowiednie połączenie sterownika do tych kabli i wszycho.
Sprawdzałem probówką przewody w oem sterowniku i wyglądają tak jak na zdjęciu
http://images76.fotosik.pl/51/76d71ffe6e79abc9.jpg (http://images76.fotosik.pl/51/76d71ffe6e79abc9.jpg)
przy otwieraniu drzwi ryglem od środka napięcie +12V pojawia się na przewodzie żółto-czerwonym a przy zamykaniu impuls +12V pojawia się na biało-czerwonym więc wynika z tego że sterownie jest plusem, ale teraz to już sam nie wiem...
Jeżeli sterowanie było by masą to jak to podłączyć? Pod które przewody należy się podpiąć?
Po pierwsze - zrób jak pisałem wyżej tj. sprawdź które przewody są +12 w tej kostce, zaznacz je np. markerem, kawałkiem izolacji i ich nie ruszaj. Resztę przewodów po kolei zwieraj z masą i znajdź te 2 które realizują zamknięcie i otwarcie. Jak je znajdziesz to już sterownik przestawisz raczej sam bo schemat powinneś mieć dołączony do niego które kable są do czego przy sterowaniu masą.
Pisałem Ci już w PytaniaiodpowiedziVIgen, musiałeś przeoczyć. "Sterowanie masą podawaną na centralkę z siłownika kierowcy naprzemian przewodami Niebiesko/Czerwonym (otwarcie) i Niebiesko/Bialym (zamkniecie)." Tak jest napisane w manualu :).
Dzięki delek za tak precyzyjną odpowiedź, podłączyłem zgodnie z tym co napisałeś i centralny działa idealnie.
Dla potomnych,
Zamieszczam sposób podłączenia sterownika z pilotami radiowymi pod oem instalację centralnego zamka w sedanie ek3, w moim przypadku wszystkie drzwi miały siłownik a oryginalny pilot działał na podczerwień.
Na początek, oem sterownik zamontowany jest w drzwiach kierowcy
widać go na zdjęciu w prawym górnym rogu drzwi, na czerwono zaznaczyłem miejsce zamontowania nowego sterownika
http://www.civicforum.pl/zalaczniki/zaimportowane/2015/11/f65f26d6bd81c2df-1.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/f65f26d6bd81c2df)
oem sterownik z bliska:
http://www.civicforum.pl/zalaczniki/zaimportowane/2015/11/cb4e6a9b7a91767fmed-1.jpg (http://images75.fotosik.pl/45/cb4e6a9b7a91767f.jpg)
Schemat podłączenia nowego sterownika (sterowanie jest masą, nie plusem)
http://www.civicforum.pl/zalaczniki/zaimportowane/2015/11/516eadae08660883med-1.jpg (http://images78.fotosik.pl/78/516eadae08660883.jpg)
Zasilanie nowej centralki podpiąłem do przewodu biało-zielonego.
http://www.civicforum.pl/zalaczniki/zaimportowane/2015/11/c4111ad7f7b9c26a-1.jpg (http://images75.fotosik.pl/78/c4111ad7f7b9c26a.jpg)
Przewody z nowej centralki: 1 do stałego plusa, 2,5,8 łączymy razem i pod masę, 3 i 6 nie podłączone, 4 impuls zamknij, 7 impuls otwórz
http://www.civicforum.pl/zalaczniki/zaimportowane/2015/11/6156bbf1d00835b8-1.jpg (http://images76.fotosik.pl/51/6156bbf1d00835b8.jpg)
Wszystko chyba jasne, jak by co to pytać ;)
To przy okazji sie zapytam jak podlaczyc sie pod kierunkowskazy?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.