PDA

Zobacz pełną wersję : Civic VII coupe 1.7 V-Tec uszkodzony silnik. Proszę o pomoc



Arkadiusz2580
16-10-15, 18:18
Witam serdecznie wszystkich odwiedzających to forum. Stałem się posiadaczem Hondy Civic coupe 1.7vtec 125 koni z rocznika 2002. Kupiłem auto z uszkodzonym silnikiem.
I trzeba go teraz wymienić na inny sprawny. Jak juz się zorientowałem to silnik 1.7 jest dosyć drogi i szukam tańszego rozwiązania. Wyczytałem gdzieś ze można go zastąpić silnikiem 1.6 vtec zmieniając jedynie sam wałek w głowicy plus kolo pasowe do wspomagania kierownicy. I stad moje pytanie do kolegów którzy przerabiali ten temat na własnym samochodzie i mają wiedzę praktyczną. Czy takie właśnie rozwiązanie jest możliwe? Co tak naprawdę trzeba zmienić żeby to wszystko chodziło jak należy? Czy jest potrzebna wymiana instalacji.,komputera czy innych podzespołów? Bardzo proszę o pomoc i jeśli to możliwe o opisanie krok po kroku co należy wymienić. Z góry serdecznie dziękuję i czekam na porady.

YaroŁódź
16-10-15, 18:37
Siemka słuchaj powiedz co masz uszkodzone w tym silniku? może uda się to zrobić mniejszym nakładem pieniędzy. Wiem,że ktoś u nas ma coś tak pomodzone. Na pewno można zrobić tak,że dół od d16v1 a głowicę od twojego starego silnika.

PIMPEK_EJ2
16-10-15, 18:54
CHyba Bemo tak robił

Arkadiusz2580
16-10-15, 21:16
Silnika raczej nie da się uratować bo w czasie jazdy coś konkretnie pierdyklo i zaczęło stukac i wyleciał olej na asfalt.. A to nie wróży nic dobrego.. Pomóżcie panowie fachowym słowem..

YaroŁódź
16-10-15, 21:36
Szukaj silnika od Ep2 samego dołu tego d16v1 a głowice przełóż od Siebie :) dla przykładu

http://allegro.pl/honda-civic-3d-04-05-1-6-blok-silnika-d16v1-pn-i5111555986.html

i resztę części od swojego silnika czyli skrzynie,i głowice nowy rozrząd oleje płyny itp itd komputer zostaje ten sam :)

Arkadiusz2580
16-10-15, 21:50
Powiedz mi kolego czy jest konieczne przekladanie głowicy z mojego silnika? Czy można by bylo przełożyć cały silnik z głowicą D16V1 a zamienic jedynie sam wałek od mojego starego silnika 1.7? Bo jeśli była by taka możliwość to odpadły by koszty planowania głowicy uszczelki itp.. I tak naprawdę jeszcze nie wiadomo czy głowica nie została uszkodzona.. Raczej poleciał dół silnika ale to się okaże u mechanika..

YaroŁódź
16-10-15, 22:06
Powiedz mi kolego czy jest konieczne przekladanie głowicy z mojego silnika? Czy można by bylo przełożyć cały silnik z głowicą D16V1 a zamienic jedynie sam wałek od mojego starego silnika 1.7? Bo jeśli była by taka możliwość to odpadły by koszty planowania głowicy uszczelki itp.. I tak naprawdę jeszcze nie wiadomo czy głowica nie została uszkodzona.. Raczej poleciał dół silnika ale to się okaże u mechanika..

Możesz tak zrobić Swap całego d16v1 ale wiesz co kupisz? Chyba ,że zrobisz pomiary sinika Kompresja,Endoskop i wtedy można cały silnik wrzucić,ale kompa raczej zmienić będziesz musiał. wałek powinien podejść ale nie jestem pewien.Jak wałek wrzucisz to trzeba by było stroić auto.

Arkadiusz2580
16-10-15, 22:15
Rozumiem.. Czyli najpewniejszym sposobem będzie umieszczenie dołu d16v1 i głowicy z mojego d17a9. Przy takiej zmianie nie będzie potrzebne strojenie silnika? Nie trzeba będzie zmieniać komputera i innych podzespołów? Chodzi o to żeby to zrobić w najprostszy i najmniej problemowy sposób.. Tak żeby normalny mechanik to ogarnął.. Robiłeś może taki patent u siebie albo u kogoś u kogo to wyszło?

YaroŁódź
16-10-15, 22:20
Rozumiem.. Czyli najpewniejszym sposobem będzie umieszczenie dołu d16v1 i głowicy z mojego d17a9. Przy takiej zmianie nie będzie potrzebne strojenie silnika? Nie trzeba będzie zmieniać komputera i innych podzespołów? Chodzi o to żeby to zrobić w najprostszy i najmniej problemowy sposób.. Tak żeby normalny mechanik to ogarnął.. Robiłeś może taki patent u siebie albo u kogoś u kogo to wyszło?

Mamy tu kolegę z takim modem :D zarz dam Ci namiar Cwiro2000 napisz do niego na pw więcej Ci powie co i jak :)


Rozumiem.. Czyli najpewniejszym sposobem będzie umieszczenie dołu d16v1 i głowicy z mojego d17a9. Przy takiej zmianie nie będzie potrzebne strojenie silnika? Nie trzeba będzie zmieniać komputera i innych podzespołów? Chodzi o to żeby to zrobić w najprostszy i najmniej problemowy sposób.. Tak żeby normalny mechanik to ogarnął.. Robiłeś może taki patent u siebie albo u kogoś u kogo to wyszło?

Ten sposób będzie najlepszy dla Ciebie :D

Arkadiusz2580
16-10-15, 22:25
O to super.. Dziękuję kolego..

YaroŁódź
16-10-15, 22:33
O to super.. Dziękuję kolego..

Spoko nie ma tematu :D
pozdro

DRIVERRS
16-10-15, 22:54
Kup zdrowy słupek z d16v1 i zmien tylko walek z D17 głowice sa takie same. Ep2 ma elektryczne wspomaganie kierownicy a tak pozatym to jest bliźniaczy silnik.
Kompa mozesz zostawic nie musisz stroic, spokojnie ogarnie taka hybryde.

Arkadiusz2580
16-10-15, 23:20
Kup zdrowy słupek z d16v1 i zmien tylko walek z D17 głowice sa takie same. Ep2 ma elektryczne wspomaganie kierownicy a tak pozatym to jest bliźniaczy silnik.
Kompa mozesz zostawic nie musisz stroic, spokojnie ogarnie taka hybryde.

Witam serdecznie.. Czyli mówisz ze dało by się wstawić cały silnik d16v1 i tylko zmienić sam wałek? Inny kolega twierdzi ze może się to nie udać.. Zresztą pewnie czytałeś o czym z nim rozmawiałem? Chodzi mi o konkretne zdanie osoby która wie jak to zrobić z doświadczenia swojego lub innej osoby..

YaroŁódź
16-10-15, 23:46
Czyli DRIVERRS wyjaśnił wszystko :D nie wiedziałem do końca że silniki d16v1 są bliźniacze :) Możesz kupić cały silnik z d16 i przełożyć do siebie albo tak jak ja Ci pisałem dół d16 a głowica twoja. Musisz zobaczyć co będzie bardziej opłacalne :)

bunkerites
17-10-15, 08:50
Rób swapa na mocniejszy silnik.Np k20a1.Kompletny swap 3500zl

YaroŁódź
17-10-15, 12:25
Rób swapa na mocniejszy silnik.Np k20a1.Kompletny swap 3500zl

A jak ktoś będzie chciał coś dłubnąć to są koszta i to spore :D

Arkadiusz2580
17-10-15, 12:41
Czyli podsumowując nasza rozmowę musze kupić sam słupek d16v1 i przełożyć wałek ze swojego d17a9 plus te kolo pasowe do wspomagania i to wszystko? Bez wymiany komputera strojenia go itp.. i bez wymiany innych podzespołów? Dopytuje tak bo chce uniknąć problemów..

YaroŁódź
17-10-15, 15:13
Czyli podsumowując nasza rozmowę musze kupić sam słupek d16v1 i przełożyć wałek ze swojego d17a9 plus te kolo pasowe do wspomagania i to wszystko? Bez wymiany komputera strojenia go itp.. i bez wymiany innych podzespołów? Dopytuje tak bo chce uniknąć problemów..

Dokładnie tak :D i będziesz cieszył się z jazdy :)

DRIVERRS
17-10-15, 15:42
Dokładnie :) sam mam taka hybryde i jeżdżę nia 4 rok bezawaryjne ;)
A tak pozatym to kolega pytał o najtańsza opcje :) a sam swap to koszt 3500 plus robicizna bo to nie P&P jest :p

Arkadiusz2580
17-10-15, 16:07
Dokładnie :) sam mam taka hybryde i jeżdżę nia 4 rok bezawaryjne ;)
A tak pozatym to kolega pytał o najtańsza opcje :) a sam swap to koszt 3500 plus robicizna bo to nie P&P jest :p

No to super! Dziękuję Wam za pomoc. Bardzo mi to pomogło.. Szczególnie konkretny i poparty własnym doświadczeniem wpis kolegi Driverrs
Pozdrawiam serdecznie i biorę się za poszukiwanie silnika D16V1

Lysy
17-10-15, 17:10
I kup potem em2 z D17 ....

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

DRIVERRS
17-10-15, 19:29
A po co z d17? To i tak nie jedzie a taka hybryda jedzie lepiej :p
Raz ze wywali kase na drogie D17 ktore i tak sie wysra a dwa ze D16 jest tańsze i bardziej żywotne, czysta ekonomia :)

Arkadiusz2580
17-10-15, 19:54
A po co z d17? To i tak nie jedzie a taka hybryda jedzie lepiej :p
Raz ze wywali kase na drogie D17 ktore i tak sie wysra a dwa ze D16 jest tańsze i bardziej żywotne, czysta ekonomia :)

I takie myślenie mi się podoba ;) A zapytam z ciekawości jakiej mocy silnika można się spodziewać przy takiej hybrydzie? A żeby ciekawość była w pełni zaspokojona to czy była by możliwość zamontowania tylko kompletnego Silnika D16V1 bez wymiany wałka od d17a9. Czy raczej taki patent nie przejdzie?

DRIVERRS
17-10-15, 20:16
Ja swojej jeszcze nie hamowalem ale wiem ze ktos sprawdzal i wyszlo 120km ale za to ma większy niuton niz D17 ;)
Możesz tylko bedziesz miec 110km i na vtec słabiej się wkreca.
Jak kupisz silnik to dobrze by było wymienić rozrząd to przerzucić wałek to jest moment :)
Przy okazji jak będziesz wkładać silnik możesz zmienić koło zamachowe np z crx'a

YaroŁódź
17-10-15, 22:49
Ja swojej jeszcze nie hamowalem ale wiem ze ktos sprawdzal i wyszlo 120km ale za to ma większy niuton niz D17 ;)
Możesz tylko bedziesz miec 110km i na vtec słabiej się wkreca.
Jak kupisz silnik to dobrze by było wymienić rozrząd to przerzucić wałek to jest moment :)
Przy okazji jak będziesz wkładać silnik możesz zmienić koło zamachowe np z crx'a

z który rok crx? wiesz może?

Lysy
17-10-15, 23:52
Jak może mieć niuta więcej? Ja mam 164 z groszami Niuta nie sądzę że przebije. Tyle miałem niuta jak kupiłem i była seria. I jechałem d16v1 w ep2 i stwierdzam że nie jedzie. Porobilbym to swoją em2 z palcem w .... :D no chyba że ktoś jeździł juz d17 na wykończeniu to może rzeczywiście tak być [emoji14]

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

DRIVERRS
18-10-15, 20:51
To zdrowe D17 masz :) bo według katalogu ma 152nm
Yaro zamach pasuje ze starej d-seri tylko rozmiar u nas chyba 212, u nas ciężki zamach 7kg, warto włożyć cos lżejszego :)

YaroŁódź
20-10-15, 20:34
To zdrowe D17 masz :) bo według katalogu ma 152nm
Yaro zamach pasuje ze starej d-seri tylko rozmiar u nas chyba 212, u nas ciężki zamach 7kg, warto włożyć cos lżejszego :)

Dziękuje :D obadam koszta tego zabiegu :) pewnie,że warto lżejszego coś wrzucić na zdrowie dla Em2 wyjdzie :)

micha1224
21-10-15, 17:09
witam :D
chciałbym się podpiąć pod ten temat:D
mam podobny problem co kolega Arkadiusz2580.
Tyle że mam gorszy problem co on. Coś mi stuka w silniku po schodzeniu z obrotów a na dodatek wydmuchneło mi uszczelkę pod głowicą po raz kolejny... Mam silnik d17a1 czyli zwykły bez v-teca a mam w kupnie słupek od d16v1 cz idzie zrobić taką przekładkę?
Co ktoś się spotkał z taką przekładką? proszę o pomoc:D

DRIVERRS
21-10-15, 17:20
Miałem ten sam problem bo u mnie było A8 :p
Da radę zrobić tylko jaka opcja cię interesuje: tańsza czy droższa? ;)

micha1224
21-10-15, 17:43
Wiesz co najbardziej byłbym wdzięczny gdybyś o tych dwóch opcjach opowiedział ;) jestem bardzo ciekaw ;)

Arkadiusz2580
03-11-15, 13:30
Witam serdecznie wszystkich odwiedzających to forum. Stałem się posiadaczem Hondy Civic coupe 1.7vtec 125 koni z rocznika 2002. Kupiłem auto z uszkodzonym silnikiem.
I trzeba go teraz wymienić na inny sprawny. Jak juz się zorientowałem to silnik 1.7 jest dosyć drogi i szukam tańszego rozwiązania. Wyczytałem gdzieś ze można go zastąpić silnikiem 1.6 vtec zmieniając jedynie sam wałek w głowicy plus kolo pasowe do wspomagania kierownicy. I stad moje pytanie do kolegów którzy przerabiali ten temat na własnym samochodzie i mają wiedzę praktyczną. Czy takie właśnie rozwiązanie jest możliwe? Co tak naprawdę trzeba zmienić żeby to wszystko chodziło jak należy? Czy jest potrzebna wymiana instalacji.,komputera czy innych podzespołów? Bardzo proszę o pomoc i jeśli to możliwe o opisanie krok po kroku co należy wymienić. Z góry serdecznie dziękuję i czekam na porady.

Witam serdecznie wszystkich odwiedzających.. Jakiś tydzień temu zrobiłem przekładke silnika.. Dałem cały silnik d16v1 i jedyne co zmieniłem to wałek rozrządu z mojej uszkodzonej d17a9 plus mocowanie pompy wspomagania. I mogę powiedzieć że wszystko udało się złożyć bez najmniejszego problemu a auto odpalilo na strzała. Dziś ciesze się z jazdy moim coupe. Honda zasuwa aż miło. Dziękuję wszystkim kolegom za cenne informacje i pozdrawiam serdecznie.

Karoles
03-11-15, 14:13
A na jakim kompie jezdzisz ??

i goon
03-11-15, 22:19
witam :D
chciałbym się podpiąć pod ten temat:D
mam podobny problem co kolega Arkadiusz2580.
Tyle że mam gorszy problem co on. Coś mi stuka w silniku po schodzeniu z obrotów a na dodatek wydmuchneło mi uszczelkę pod głowicą po raz kolejny... Mam silnik d17a1 czyli zwykły bez v-teca a mam w kupnie słupek od d16v1 cz idzie zrobić taką przekładkę?
Co ktoś się spotkał z taką przekładką? proszę o pomoc:D

Sprawa wygląda tak:

Teoretycznie najlepsza opcja do ceny

Słupek D16V1 ale z głowicą D17A1. Problemem jest skok tłoka. Chodzi o to aby zawory przypadkiem
nie spotkały się z tłokami. Druga sprawa to kompresja tzn. silnik będzie do-prężony. Jeżeli się mylę
to niech ktoś mnie poprawi. Słupek D16V1 rozumiem goły bez kolektorów itp.?

Arkadiusz2580
05-11-15, 00:30
A na jakim kompie jezdzisz ??


Komputer i wszystkie podzespoły zostały oryginalne z silnika d17a9. Nic nie zmieniłem.. Tylko przełożylem sam wałek i mocowanie pompy wspomnienia do silnika D16V1.

Arkadiusz2580
06-03-16, 22:57
Miałem ten sam problem bo u mnie było A8 :p
Da radę zrobić tylko jaka opcja cię interesuje: tańsza czy droższa? ;)

Witam kolegę.. Znalazłem Twoja rozmowę na temat zrobienia hybrydy z silnika d17a8 i d16v1. Mam taki problem że padł mi silnik D17a8 i szukam rozsądnego finansowo rozwiązania na naprawę.. Jeżeli wiesz jak to ogarnąć to bardzo proszę o pomoc. Czy istnieje możliwość zastosowania hybrydy przy połączeniu dołu silnika od d16v1 a głowicy z d17a8?

mlawa85
07-03-16, 07:19
Napisz do uzytkownika YaroŁódź, wiem ze sprzedaje swoj silnik (D17A9) wiec moze sie dogadasz z nim co do ceny :)
Edit:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?253676-D17a9-ca%B3e-b%B1dz-na-cz%EA%B6ci

fabiancol
21-11-16, 19:00
Witam,

chciałbym się podłączyć bo nurtuje mnie pytanie: jak to jest w D17 ale bez Vtec-a? Wsadzając D16V1 muszę zmienić kompa? Czy lepiej kupić cały silnik D16V1 czy sam dół i przełożyć głowicę z D17A8?

YaroŁódź
23-11-16, 23:02
Jak masz bez to na bank trzeba będzie wiązkę silnikową podmienić i kompa jeżeli będziesz chciał mieć vtec,kup cały to nie są duże pieniądze :D i wkładaj głowice od d17a9,a2,a5