Zobacz pełną wersję : Civic VII coupe 1.7 V-Tec uszkodzony silnik. Proszę o pomoc
Arkadiusz2580
16-10-15, 18:18
Witam serdecznie wszystkich odwiedzających to forum. Stałem się posiadaczem Hondy Civic coupe 1.7vtec 125 koni z rocznika 2002. Kupiłem auto z uszkodzonym silnikiem.
I trzeba go teraz wymienić na inny sprawny. Jak juz się zorientowałem to silnik 1.7 jest dosyć drogi i szukam tańszego rozwiązania. Wyczytałem gdzieś ze można go zastąpić silnikiem 1.6 vtec zmieniając jedynie sam wałek w głowicy plus kolo pasowe do wspomagania kierownicy. I stad moje pytanie do kolegów którzy przerabiali ten temat na własnym samochodzie i mają wiedzę praktyczną. Czy takie właśnie rozwiązanie jest możliwe? Co tak naprawdę trzeba zmienić żeby to wszystko chodziło jak należy? Czy jest potrzebna wymiana instalacji.,komputera czy innych podzespołów? Bardzo proszę o pomoc i jeśli to możliwe o opisanie krok po kroku co należy wymienić. Z góry serdecznie dziękuję i czekam na porady.
Siemka słuchaj powiedz co masz uszkodzone w tym silniku? może uda się to zrobić mniejszym nakładem pieniędzy. Wiem,że ktoś u nas ma coś tak pomodzone. Na pewno można zrobić tak,że dół od d16v1 a głowicę od twojego starego silnika.
PIMPEK_EJ2
16-10-15, 18:54
CHyba Bemo tak robił
Arkadiusz2580
16-10-15, 21:16
Silnika raczej nie da się uratować bo w czasie jazdy coś konkretnie pierdyklo i zaczęło stukac i wyleciał olej na asfalt.. A to nie wróży nic dobrego.. Pomóżcie panowie fachowym słowem..
Szukaj silnika od Ep2 samego dołu tego d16v1 a głowice przełóż od Siebie :) dla przykładu
http://allegro.pl/honda-civic-3d-04-05-1-6-blok-silnika-d16v1-pn-i5111555986.html
i resztę części od swojego silnika czyli skrzynie,i głowice nowy rozrząd oleje płyny itp itd komputer zostaje ten sam :)
Arkadiusz2580
16-10-15, 21:50
Powiedz mi kolego czy jest konieczne przekladanie głowicy z mojego silnika? Czy można by bylo przełożyć cały silnik z głowicą D16V1 a zamienic jedynie sam wałek od mojego starego silnika 1.7? Bo jeśli była by taka możliwość to odpadły by koszty planowania głowicy uszczelki itp.. I tak naprawdę jeszcze nie wiadomo czy głowica nie została uszkodzona.. Raczej poleciał dół silnika ale to się okaże u mechanika..
Powiedz mi kolego czy jest konieczne przekladanie głowicy z mojego silnika? Czy można by bylo przełożyć cały silnik z głowicą D16V1 a zamienic jedynie sam wałek od mojego starego silnika 1.7? Bo jeśli była by taka możliwość to odpadły by koszty planowania głowicy uszczelki itp.. I tak naprawdę jeszcze nie wiadomo czy głowica nie została uszkodzona.. Raczej poleciał dół silnika ale to się okaże u mechanika..
Możesz tak zrobić Swap całego d16v1 ale wiesz co kupisz? Chyba ,że zrobisz pomiary sinika Kompresja,Endoskop i wtedy można cały silnik wrzucić,ale kompa raczej zmienić będziesz musiał. wałek powinien podejść ale nie jestem pewien.Jak wałek wrzucisz to trzeba by było stroić auto.
Arkadiusz2580
16-10-15, 22:15
Rozumiem.. Czyli najpewniejszym sposobem będzie umieszczenie dołu d16v1 i głowicy z mojego d17a9. Przy takiej zmianie nie będzie potrzebne strojenie silnika? Nie trzeba będzie zmieniać komputera i innych podzespołów? Chodzi o to żeby to zrobić w najprostszy i najmniej problemowy sposób.. Tak żeby normalny mechanik to ogarnął.. Robiłeś może taki patent u siebie albo u kogoś u kogo to wyszło?
Rozumiem.. Czyli najpewniejszym sposobem będzie umieszczenie dołu d16v1 i głowicy z mojego d17a9. Przy takiej zmianie nie będzie potrzebne strojenie silnika? Nie trzeba będzie zmieniać komputera i innych podzespołów? Chodzi o to żeby to zrobić w najprostszy i najmniej problemowy sposób.. Tak żeby normalny mechanik to ogarnął.. Robiłeś może taki patent u siebie albo u kogoś u kogo to wyszło?
Mamy tu kolegę z takim modem :D zarz dam Ci namiar Cwiro2000 napisz do niego na pw więcej Ci powie co i jak :)
Rozumiem.. Czyli najpewniejszym sposobem będzie umieszczenie dołu d16v1 i głowicy z mojego d17a9. Przy takiej zmianie nie będzie potrzebne strojenie silnika? Nie trzeba będzie zmieniać komputera i innych podzespołów? Chodzi o to żeby to zrobić w najprostszy i najmniej problemowy sposób.. Tak żeby normalny mechanik to ogarnął.. Robiłeś może taki patent u siebie albo u kogoś u kogo to wyszło?
Ten sposób będzie najlepszy dla Ciebie :D
Arkadiusz2580
16-10-15, 22:25
O to super.. Dziękuję kolego..
O to super.. Dziękuję kolego..
Spoko nie ma tematu :D
pozdro
Kup zdrowy słupek z d16v1 i zmien tylko walek z D17 głowice sa takie same. Ep2 ma elektryczne wspomaganie kierownicy a tak pozatym to jest bliźniaczy silnik.
Kompa mozesz zostawic nie musisz stroic, spokojnie ogarnie taka hybryde.
Arkadiusz2580
16-10-15, 23:20
Kup zdrowy słupek z d16v1 i zmien tylko walek z D17 głowice sa takie same. Ep2 ma elektryczne wspomaganie kierownicy a tak pozatym to jest bliźniaczy silnik.
Kompa mozesz zostawic nie musisz stroic, spokojnie ogarnie taka hybryde.
Witam serdecznie.. Czyli mówisz ze dało by się wstawić cały silnik d16v1 i tylko zmienić sam wałek? Inny kolega twierdzi ze może się to nie udać.. Zresztą pewnie czytałeś o czym z nim rozmawiałem? Chodzi mi o konkretne zdanie osoby która wie jak to zrobić z doświadczenia swojego lub innej osoby..
Czyli DRIVERRS wyjaśnił wszystko :D nie wiedziałem do końca że silniki d16v1 są bliźniacze :) Możesz kupić cały silnik z d16 i przełożyć do siebie albo tak jak ja Ci pisałem dół d16 a głowica twoja. Musisz zobaczyć co będzie bardziej opłacalne :)
bunkerites
17-10-15, 08:50
Rób swapa na mocniejszy silnik.Np k20a1.Kompletny swap 3500zl
Rób swapa na mocniejszy silnik.Np k20a1.Kompletny swap 3500zl
A jak ktoś będzie chciał coś dłubnąć to są koszta i to spore :D
Arkadiusz2580
17-10-15, 12:41
Czyli podsumowując nasza rozmowę musze kupić sam słupek d16v1 i przełożyć wałek ze swojego d17a9 plus te kolo pasowe do wspomagania i to wszystko? Bez wymiany komputera strojenia go itp.. i bez wymiany innych podzespołów? Dopytuje tak bo chce uniknąć problemów..
Czyli podsumowując nasza rozmowę musze kupić sam słupek d16v1 i przełożyć wałek ze swojego d17a9 plus te kolo pasowe do wspomagania i to wszystko? Bez wymiany komputera strojenia go itp.. i bez wymiany innych podzespołów? Dopytuje tak bo chce uniknąć problemów..
Dokładnie tak :D i będziesz cieszył się z jazdy :)
Dokładnie :) sam mam taka hybryde i jeżdżę nia 4 rok bezawaryjne ;)
A tak pozatym to kolega pytał o najtańsza opcje :) a sam swap to koszt 3500 plus robicizna bo to nie P&P jest :p
Arkadiusz2580
17-10-15, 16:07
Dokładnie :) sam mam taka hybryde i jeżdżę nia 4 rok bezawaryjne ;)
A tak pozatym to kolega pytał o najtańsza opcje :) a sam swap to koszt 3500 plus robicizna bo to nie P&P jest :p
No to super! Dziękuję Wam za pomoc. Bardzo mi to pomogło.. Szczególnie konkretny i poparty własnym doświadczeniem wpis kolegi Driverrs
Pozdrawiam serdecznie i biorę się za poszukiwanie silnika D16V1
I kup potem em2 z D17 ....
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
A po co z d17? To i tak nie jedzie a taka hybryda jedzie lepiej :p
Raz ze wywali kase na drogie D17 ktore i tak sie wysra a dwa ze D16 jest tańsze i bardziej żywotne, czysta ekonomia :)
Arkadiusz2580
17-10-15, 19:54
A po co z d17? To i tak nie jedzie a taka hybryda jedzie lepiej :p
Raz ze wywali kase na drogie D17 ktore i tak sie wysra a dwa ze D16 jest tańsze i bardziej żywotne, czysta ekonomia :)
I takie myślenie mi się podoba ;) A zapytam z ciekawości jakiej mocy silnika można się spodziewać przy takiej hybrydzie? A żeby ciekawość była w pełni zaspokojona to czy była by możliwość zamontowania tylko kompletnego Silnika D16V1 bez wymiany wałka od d17a9. Czy raczej taki patent nie przejdzie?
Ja swojej jeszcze nie hamowalem ale wiem ze ktos sprawdzal i wyszlo 120km ale za to ma większy niuton niz D17 ;)
Możesz tylko bedziesz miec 110km i na vtec słabiej się wkreca.
Jak kupisz silnik to dobrze by było wymienić rozrząd to przerzucić wałek to jest moment :)
Przy okazji jak będziesz wkładać silnik możesz zmienić koło zamachowe np z crx'a
Ja swojej jeszcze nie hamowalem ale wiem ze ktos sprawdzal i wyszlo 120km ale za to ma większy niuton niz D17 ;)
Możesz tylko bedziesz miec 110km i na vtec słabiej się wkreca.
Jak kupisz silnik to dobrze by było wymienić rozrząd to przerzucić wałek to jest moment :)
Przy okazji jak będziesz wkładać silnik możesz zmienić koło zamachowe np z crx'a
z który rok crx? wiesz może?
Jak może mieć niuta więcej? Ja mam 164 z groszami Niuta nie sądzę że przebije. Tyle miałem niuta jak kupiłem i była seria. I jechałem d16v1 w ep2 i stwierdzam że nie jedzie. Porobilbym to swoją em2 z palcem w .... :D no chyba że ktoś jeździł juz d17 na wykończeniu to może rzeczywiście tak być [emoji14]
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
To zdrowe D17 masz :) bo według katalogu ma 152nm
Yaro zamach pasuje ze starej d-seri tylko rozmiar u nas chyba 212, u nas ciężki zamach 7kg, warto włożyć cos lżejszego :)
To zdrowe D17 masz :) bo według katalogu ma 152nm
Yaro zamach pasuje ze starej d-seri tylko rozmiar u nas chyba 212, u nas ciężki zamach 7kg, warto włożyć cos lżejszego :)
Dziękuje :D obadam koszta tego zabiegu :) pewnie,że warto lżejszego coś wrzucić na zdrowie dla Em2 wyjdzie :)
witam :D
chciałbym się podpiąć pod ten temat:D
mam podobny problem co kolega Arkadiusz2580.
Tyle że mam gorszy problem co on. Coś mi stuka w silniku po schodzeniu z obrotów a na dodatek wydmuchneło mi uszczelkę pod głowicą po raz kolejny... Mam silnik d17a1 czyli zwykły bez v-teca a mam w kupnie słupek od d16v1 cz idzie zrobić taką przekładkę?
Co ktoś się spotkał z taką przekładką? proszę o pomoc:D
Miałem ten sam problem bo u mnie było A8 :p
Da radę zrobić tylko jaka opcja cię interesuje: tańsza czy droższa? ;)
Wiesz co najbardziej byłbym wdzięczny gdybyś o tych dwóch opcjach opowiedział ;) jestem bardzo ciekaw ;)
Arkadiusz2580
03-11-15, 13:30
Witam serdecznie wszystkich odwiedzających to forum. Stałem się posiadaczem Hondy Civic coupe 1.7vtec 125 koni z rocznika 2002. Kupiłem auto z uszkodzonym silnikiem.
I trzeba go teraz wymienić na inny sprawny. Jak juz się zorientowałem to silnik 1.7 jest dosyć drogi i szukam tańszego rozwiązania. Wyczytałem gdzieś ze można go zastąpić silnikiem 1.6 vtec zmieniając jedynie sam wałek w głowicy plus kolo pasowe do wspomagania kierownicy. I stad moje pytanie do kolegów którzy przerabiali ten temat na własnym samochodzie i mają wiedzę praktyczną. Czy takie właśnie rozwiązanie jest możliwe? Co tak naprawdę trzeba zmienić żeby to wszystko chodziło jak należy? Czy jest potrzebna wymiana instalacji.,komputera czy innych podzespołów? Bardzo proszę o pomoc i jeśli to możliwe o opisanie krok po kroku co należy wymienić. Z góry serdecznie dziękuję i czekam na porady.
Witam serdecznie wszystkich odwiedzających.. Jakiś tydzień temu zrobiłem przekładke silnika.. Dałem cały silnik d16v1 i jedyne co zmieniłem to wałek rozrządu z mojej uszkodzonej d17a9 plus mocowanie pompy wspomagania. I mogę powiedzieć że wszystko udało się złożyć bez najmniejszego problemu a auto odpalilo na strzała. Dziś ciesze się z jazdy moim coupe. Honda zasuwa aż miło. Dziękuję wszystkim kolegom za cenne informacje i pozdrawiam serdecznie.
A na jakim kompie jezdzisz ??
witam :D
chciałbym się podpiąć pod ten temat:D
mam podobny problem co kolega Arkadiusz2580.
Tyle że mam gorszy problem co on. Coś mi stuka w silniku po schodzeniu z obrotów a na dodatek wydmuchneło mi uszczelkę pod głowicą po raz kolejny... Mam silnik d17a1 czyli zwykły bez v-teca a mam w kupnie słupek od d16v1 cz idzie zrobić taką przekładkę?
Co ktoś się spotkał z taką przekładką? proszę o pomoc:D
Sprawa wygląda tak:
Teoretycznie najlepsza opcja do ceny
Słupek D16V1 ale z głowicą D17A1. Problemem jest skok tłoka. Chodzi o to aby zawory przypadkiem
nie spotkały się z tłokami. Druga sprawa to kompresja tzn. silnik będzie do-prężony. Jeżeli się mylę
to niech ktoś mnie poprawi. Słupek D16V1 rozumiem goły bez kolektorów itp.?
Arkadiusz2580
05-11-15, 00:30
A na jakim kompie jezdzisz ??
Komputer i wszystkie podzespoły zostały oryginalne z silnika d17a9. Nic nie zmieniłem.. Tylko przełożylem sam wałek i mocowanie pompy wspomnienia do silnika D16V1.
Arkadiusz2580
06-03-16, 22:57
Miałem ten sam problem bo u mnie było A8 :p
Da radę zrobić tylko jaka opcja cię interesuje: tańsza czy droższa? ;)
Witam kolegę.. Znalazłem Twoja rozmowę na temat zrobienia hybrydy z silnika d17a8 i d16v1. Mam taki problem że padł mi silnik D17a8 i szukam rozsądnego finansowo rozwiązania na naprawę.. Jeżeli wiesz jak to ogarnąć to bardzo proszę o pomoc. Czy istnieje możliwość zastosowania hybrydy przy połączeniu dołu silnika od d16v1 a głowicy z d17a8?
Napisz do uzytkownika YaroŁódź, wiem ze sprzedaje swoj silnik (D17A9) wiec moze sie dogadasz z nim co do ceny :)
Edit:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?253676-D17a9-ca%B3e-b%B1dz-na-cz%EA%B6ci
Witam,
chciałbym się podłączyć bo nurtuje mnie pytanie: jak to jest w D17 ale bez Vtec-a? Wsadzając D16V1 muszę zmienić kompa? Czy lepiej kupić cały silnik D16V1 czy sam dół i przełożyć głowicę z D17A8?
Jak masz bez to na bank trzeba będzie wiązkę silnikową podmienić i kompa jeżeli będziesz chciał mieć vtec,kup cały to nie są duże pieniądze :D i wkładaj głowice od d17a9,a2,a5
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.