Zobacz pełną wersję : kamyki i woda hałasują w nadkolach
superczesiu
16-10-15, 08:17
Stałem się niedawno posiadaczem civica sport 1.6 EP2 D16V1 (2005) i mam kilka spostrzeżeń które mnie niepokoją. Jako że jest to mój pierwszy civic (i w ogóle pierwsza honda) to zapytam czy normalne jest to że:
- słychać KAŻDY nawet najmniejszy kamyk i piasek jak uderza w nadkola? (W żadnym poprzednim samochodzie tak nie miałem - nawet w takich z lat 90 ani w dostawczych)
- słychać jakieś puknięcia to tu to tam w zawieszeniu szczególnie na nawierzchni z płyt betonowych (wszystkie pierdoły powymieniane i zawieszenie sprawdzone a nadal lubi coś puknąć)
- podczas pierwszego deszczu zatrzymałem się żeby sprawdzić czy woda się gdzieś nie wlewa (słyszałem jakieś potoki płynące gdzieś obok kierowcy i jakby w okolicach bagażnika) ale wszędzie sucho - wygląda na to że po prostu tak głośna jest spływająca / uderzająca w auto woda.....
Generalnie te szczegóły zabierają mi sen z powiek bo trafiłem na bardzo zadbane i pięknie wyglądające auto, prowadzi się doskonale (po prostej nawierzchni) ale czasem jest irytujące jak cholera przez powyższe pierdoły.
Ciekie blachy co tu duzo pisac, sam w swoim vi siedzac na tylnej kanapie czuje jak pasazer z przodu tupnie w podloge
Sa 3 wyjscia:
1) przyzwyczaic sie bo Honda nigdy nie słyneła z wygluszenia w szczegolnosci modele do 2005 r.
2) zrobic glosniej radio :)
3) wytlumic całosc podlogi i bagaznika oraz drzwi i powinienes odczuc wtedy spora roznice :) spr jeszcze czy na bank nie masz wody we wnece kola zapasowego. Czesto lubi sie tam zbierac.
woojtek1983
16-10-15, 08:53
u mnie jest to samo :D mimo montazu tylnich nadkoli efekt jest jak by sie siedzialo w rajdowce :p wiec najlepiej tak jak kolega pisze przyzwyczaic sie lub radyjko glosniej zrobic :D
superczesiu
16-10-15, 09:07
W sumie mi ulżyło że tak ma być ale z drugiej strony te walące kamienie i piach nie zniszczą lakieru?
A co powiecie o stukach zawieszenia ? Wszystko sprawne i sztywne ale stuknąć bez powodu lubi na dziurach.
a czasem nie jest to spowodowane łozyskami gornymi kolumny?? sprawdzales je bo one lubia czesto dawac o sobie znac.
stuka maglownica jak w każdym Civicu 7 gen
superczesiu
16-10-15, 10:44
Niby wszystko przez mechaników sprawdzone, wymienione łączniki stabilizatorów i jeszcze jakieś pierdoły o których nie pamiętam. Jestem umówiony w ASO na montaż "zestawu naprawczego maglownicy" - jedynie to pozostało. Jak to nie przyniesie efektu to znaczy że tak ma być. Może problemem jestem ja sam i moje nadwrażliwe ucho.
w ASO to zrobią tak że znowu to powróci, kup coś takiego i zapomnij o stukach : http://www.ep-klub-forum.pl/viewtopic.php?t=9143
http://s889.photobucket.com/user/b18piotrek/media/20150302_210418%20copy_zpsnabdusut.jpg.html
Nic tak ma nie być styku magla są spowodowane złą konstrukcją i wycierającym się elementem który dostaje luzu
nic tak nie wycisza szumu opon jak radio.
Jeździłem parę dni bez radia to masakra.
Na dniach założę nadkola na tył to zredukuje te nieprzyjemne metaliczne stuki kamieni
Możesz ewentualnie zrobić zabezpieczenie podwozia i nadkoli masą natryskową. Powinno nieco jednak wyciszyć i przy okazji będziesz mieć większy spokój o blachy.
superczesiu
16-10-15, 14:42
Dziękuję za namiary na mosiężny ślizg. Już skontaktowałem się ze sprzedającym.
Podwozie mam zabezpieczone, nadkola niby też mają taki miękkie wypełnienie ale nadal słychać piach.
mam taki sam model jak ty i podobne z tym objawy ale nie stresuje sie z tego powodu, po prostu tak jest ten civic ma w nadkolu od wewnątrz materiał (miękką gąbke), która inaczej reaguje na kontakt z woda, piaskiem czy kamykami. Co do zawieszenia jest o wiele twardsze niz inne modele aut i do tego trzeba sie przyzwyczaić. Nie zapomne jak pierwszy raz wjechałem swoją hanią na nasze nie równe drogi to się za głowę łapałem, co tak puka itd :P przyzwyczaisz się a jeśli mechanicy twierdzą że zawieszenie masz ok to wizyta w aso jest stratą kasy i czasu, lepiej zainwestuj car audio i wyciszenie auta :)
superczesiu
17-10-15, 14:36
No to postaram się przyzwyczaić. Rozumiem że ten mosiężny ślizg przekładni warto założyć i coś poprawi?
Ja akurat jestem posiadaczem ES7, jednak wszystkie 3 cechy wymienione na początku są przy tej konstrukcji normalne, tak samo słyszę piach, kamienie, głośny zawias i wrażenie, że samochód zalewa się wodą. VI gen była lepsza, bardziej solidna.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.