Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wolne obroty - dwa problemy.



E2rd
24-10-05, 08:58
Witajcie !!!

Zauważyłem dwa dziwne zachowania silnika, jeżdze na Pb98.

1. Przy odpalaniu na zimnym silniku, odrazu powinien wskoczyć na obroty około 1500 - 1700 obr/min. U mnie po odpaleniu najpierw się przydławi do 400 - 500 obr/min i dopiero po około 4 sekundach wskakuje na 1500 - 1700 obr/min. chyba, że dodam gazu to odrazu jest OK.

2. Przy jeździe, odpuszczając gaz przy wracaniu na wolne obroty, powinien zatrzymać się na 1100 obr/min a potem spaść do 900 obr/min.(kiedyś tak było), teraz spada poniżej 900 obr/min i wraca na około 800.

Czy można wyzerować obrotomierz i jak to zrobić ?? Bo wymieniałem (po uszkodzeniu) i jakoś niżej wskazuje.

rem36
24-10-05, 09:20
a czysciles silnik krokowy?? bo mialem identyczne objawy jak w punkcie 1 i jakos po tej opreacji zniknely

E2rd
24-10-05, 09:44
Cześć Rem

Nie czyściłem,nie wiem gdzie jest silniczek. Jak go czyścić ??

boomer
24-10-05, 12:10
Nie czyściłem,nie wiem gdzie jest silniczek. Jak go czyścić ??
Archiwum

LIO
24-10-05, 13:06
www.wombat.prv.pl

E2rd
24-10-05, 16:11
Dzięki, dziś się pobawie może pomoże. A w archiwum jakoś nie mogę namierzyć - pewnie źle szukam.

LIO
24-10-05, 19:02
pod podanym wczesniej linkiem znajdziesz to

http://www.altech.com.pl/wbt/_poradnik/IAC.htm

a to w archiwum tez bylo

E2rd
25-10-05, 09:25
Pierwsze podejście i porażka.

Dzięki za namiary, ale u mnie inaczej to wygląda i się wczoraj naszukałem.
W d16y7 przepustnica jest pionowo i za groma nie mogę znaleść tego silniczka.

Może trzeba zdjąć całą obudowę filtra powietrza ??

Co Wy na to ??

rem36
25-10-05, 09:38
Musisz zdjac cala przepustnice, silniczek krokowy jest do niej przykrecony od strony silnika, ida do niego dwa przewody z ciecza chłodzaca, jak zdejmiesz przepustnice to bez problemu go odkrecisz no i przy okazji wyczyscisz przepustnice.

Dominik_bb
25-10-05, 14:48
nie zawsze musisz zdejmowac przepustnice odkrecasz tylko silnik krokowy 2 sróby i 2 przewody z płynem chłodzacym odpinasz

E2rd
02-11-05, 19:11
Drugie podejście i się udało.

Coby odkręcić silniczek, to w tym modelu bez zdejmowania całej przepustnicy się nie da i jest on przykręcony na 4 śrubki. Ale przy okazji całość oczyściłem i jest teraz OK. Po 160kkm była naprawdę tona czarnej tłustej mazi.

Dzięki wszystkim za rady, temat można chyba zamknąć.