Zobacz pełną wersję : Temperatura
Wstępna diagnoza to termostat, ALE nie zaszkodzi zapytać, bo może ktoś już tak miał.
Jadąc spokojnie do 120, moge jechać i 200km na raz i temperatura jest ciągle w 'normie' (gdzie norma to nie połowa skali.. ale to inna kwestia)
Gdy auto jest w pełni nagrzane mam wskazówke gdzieś na 1/4 skali, nie wiem czy ej'ki tak mają czy nie, ale :
jadąc 170-180 temperatura mi skacze prawie na samą górę po czym potrafi spaść znowu do 1/4 w przeciągu 1-2 sekund..
jak już raz się tak zdarzy to później czy jade wolno czy szybko, czy mam 2-3 tyś obrotów czy 7-8 to temperatura sobie skacze raz w góre raz w dół, w górę rośnie w miarę powoli na dół zlatuje w przeciągu 1-2 sekund
any ideas?
Tsubasa Ozora
11-10-15, 14:08
zaczynasz od termostatu i korka.
Termostat wymieniony, nowy płyn zalany.
Martwi mnie jedynie ta wskazówka, to jest maksymalne nagrzanie samochodu..
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/892bcccb8bf1.jpg
Niestety nie tak powinno być, wskazówka powinna być poziomo.
Czujnik ? Termostat nic nie dał w tej kwestii
jak wskazówka podniesie się ponad połowę sprawdź czy jest reakcja jak robisz on/off światłami
obczaj ten temat - http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?240097-emperatura-wzrasta-przy-du%BFych-pr%EAdko%B6ciach-ro%B6nie-poziom-p%B3ynu/page14
firstborne
13-10-15, 22:42
Termostat wymieniony, nowy płyn zalany.
Martwi mnie jedynie ta wskazówka, to jest maksymalne nagrzanie samochodu..
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/892bcccb8bf1.jpg
Przecież to jest normalne (?) JA w EK3, teraz w EJ6 mam podobnie, w Civicach przecież jest to charakterystyczne. Czy może powinna być ciut wyżej...
kaczka208D
13-10-15, 22:51
Tez mi sie wydaje, ze jest ok, no moze minimalnie wyzej powinna byc. Ale na pewno nie ma byc rowno w polowie skali.
Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
ten wskaźnik za dokładny nie jest ;] mam odczyt temp z obd i powiem wam że wskazówka przy 70 stopniach ustawia się poziomo i tak jest nawet jak silnik ma ponad 95 stopni w korku gdy wentylator się załączy.
Może farbki na wskazówce za dużo i nie chce się podnieść. Ja mam nie malowane i faktycznie może nie pokazuje najdokładniej, ale jednak siedzi idealnie na środku skali po nagrzaniu. Zawsze.
firstborne
14-10-15, 15:25
ten wskaźnik za dokładny nie jest ;] mam odczyt temp z obd i powiem wam że wskazówka przy 70 stopniach ustawia się poziomo i tak jest nawet jak silnik ma ponad 95 stopni w korku gdy wentylator się załączy.
Nie spotkałem się z sytuacją, by wskazówka była idealnie na środku skali, jak to ma zwyczaj w innych autach. Znajomi EJ, EK różne wersje silników i wszędzie tak samo.
Już olać temat tej wskazówki, dla mnie ważniejsze jest że tak wysoko skacze jak się przyciśnie na trasie.
Póki co temostat wymieniony, wskazówka sie nie naprawiła ale przynajmniej szybciej się auto nagrzewa i szybciej puszcza ssanie, więc są jakieś plusy :D
Z tymi światłami spróbuje.
Moze chlodnica przytkana. Temp nie powinna podskoczyc nawet przy predkosci 180 km/h. Zakamieniony moze byc rowniez uklad chlodzenia. Rowniez moze cos nie grac z pompa chlodziwa. Moze tez byc gdzies nieszczelnosc w ukladzie i sie zapowietrza.
rozrząd + pompa robiona 20tyś temu na oem, więc pompe wody wykluczam, chłodnica również w miare nowa, pojade na test obecności spalin z czystej ciekawości.
firstborne
14-10-15, 19:44
A czujnik temperatury? Skoro auto nagrzewa się dobrze, z nawiewów nie wali Mordorem to możliwe, że czujnik wariuje.
stawiam na elektrykę zwłaszcza jeśli szybko podskoczy i po chwili spadnie i jest ok - sam mam podobny temat, ale nie trafiłem przyczyny.
U mnie jest tak i niezależnie od tego czy stoi, toczy sie czy zapier*** wskazówka stoi sztywno
http://s30.postimg.org/rhkcumpxt/unnamed.jpg
Mozliwe, ze w przeszlosci byly zdejmowane wskazowki i zostaly niepoprawnie zalozone.
wiesko1261
15-10-15, 07:23
U mnie jest tak i niezależnie od tego czy stoi, toczy sie czy zapier*** wskazówka stoi sztywno
http://s30.postimg.org/rhkcumpxt/unnamed.jpg
u mnie przy dwóch silnikach-pojazdach jest to samo w połowie skali :) podmienił bym czujnik pod aparatem z jednym pinem od wskaźnika :)
U mnie w wcześniejszej EJ9 z 1996 roku było wskaźnik równo jak od poziomicy. W aktualnej EJ9 z koncowki 1997 roku jest jak u MarcinWL - wskazówka nad "kropką" - podmieniłem czujnik temp na nowy i to samo. Termostat 78 st C nowy więc ten typ tak chyba ma.
Po wymianie termostatu, nowy plyn, układ odpowietrzony, chłodnica sprawdzona jest wskazowka dalej nisko I DALEJ SKACZE jak przycisne, ale teraz już tylko równo do połowy.
Dla mnie to jest zagadka straszna.. oO
Po wymianie termostatu, nowy plyn, układ odpowietrzony, chłodnica sprawdzona jest wskazowka dalej nisko I DALEJ SKACZE jak przycisne, ale teraz już tylko równo do połowy.
Dla mnie to jest zagadka straszna.. oO
Podmień zegary. Wskazówka powinna być poziomo - na środku to za wysoko.
Jest jeszcze jedna możliwość - UPG.
opanujcie się z tym UPG, nie ma możliwości aby tak jak pisał z 3/4 skali spadła temp do 1/2 w ciągu 1-2s.
Też zachodzę w głowę co to może być, ale póki co nikt nie potrafi pomóc a czy zwykły elektryk samochodowy to ogarnie to nie wiem.
Majkel sprawdziłeś temat ze światłami on/off jak podskoczy > 1/2 skali?
https://youtu.be/GKpeIjoElXM
https://youtu.be/D5u9O7npCgk
Dobra wiec tak, to na 99% upg. W chłodnicy mam normalnie zielony płyn, w zbiorniczku jakaś brązowa maź. Auto dym trochę ale na biało jakby w zimę zaraz po odpaleniu. Obroty falują ale
To zauważyłem ze sprężynka za linka nie odbija a wręcz cofa. Pod korkiem z chłodnicy czysto to jest dziwne, chłodnica czysta. Na pewno jest lekko pęknięty zbiorniczek z płynem bo zauważyłem
Spadająca kropelkę z dołu tego szajsu.
opanujcie się z tym UPG, nie ma możliwości aby tak jak pisał z 3/4 skali spadła temp do 1/2 w ciągu 1-2s.
Też zachodzę w głowę co to może być, ale póki co nikt nie potrafi pomóc a czy zwykły elektryk samochodowy to ogarnie to nie wiem.
Majkel sprawdziłeś temat ze światłami on/off jak podskoczy > 1/2 skali?
U mnie było tak samo. 1/2 skali, puściłem gaz i od razu 1/3 skali.... Może to faktycznie problem z elektryką.
U mnie było tak samo. 1/2 skali, puściłem gaz i od razu 1/3 skali.... Może to faktycznie problem z elektryką.
Najpierw wykluczam wszystko po kolei, nie mam zamiaru robić upg jako pierwszej..
Dziwi mnie fakt 'blota' w wyrównawczym chłodnicy, a w samej chłodnicy klarowna zieleń jak nowka.. Zauważyłem tez ze dość wolno sie auto nagrzewa w sensie ciepłe powietrze
. Objawów jest sporo, na pewno do wywalenia wyrównawczy bo puszczają kropelki z dołu, nie wiem jak ktoś ma dalej pomysły co sprawdzać to piszcie bo szkoda robić głowice a okaże sie ze było ok i problem zostanie ..
ile razy mam Ci napisać abyś zobaczył czy jest reakcja - "Majkel sprawdziłeś temat ze światłami on/off jak podskoczy > 1/2 skali?" - jeśli jest to nie wierzę aby to był inny problem niż elektryka
Ale to muszę faktycznie lecieć 160+ żeby podskoczyła. Chwilowo nie ma warunków do takiej jazdy wiec nie mam jak sprawdzić tymi światłami.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Najpierw wykluczam wszystko po kolei, nie mam zamiaru robić upg jako pierwszej..
Dziwi mnie fakt 'blota' w wyrównawczym chłodnicy, a w samej chłodnicy klarowna zieleń jak nowka.. Zauważyłem tez ze dość wolno sie auto nagrzewa w sensie ciepłe powietrze
To na pewno. UPG robi się na końcu jak już wykluczysz inne czynniki. Jeden kolega z forum zrobił UPG a okazało się, że chłodnica była walnięta :/
"Błoto" to może być syf który masz w układzie chłodzenia i jest po prostu tam wdmuchiwany. Nie musi to oznaczać uszkodzonej uszczelki głowicy.
Ja radziłbym ci zrobić porządne płukanie układu chłodzenia. Kosztuje to niewiele.
Zastosuje, zdam relacje co i jak. Jakby ktoś miał pomysły walić śmiało bo to nie tylko mój problem jak widzę, ale inni maja/mieli identycznie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Patent ze światłami w końcu sprawdzony, nic nie dał.
Dodatkowo auto przestało grzać na 4 poziomie (w sensie szybkość nawiewu 0-4)
Na 1 grzeje normalnie, 2 grzeje normalnie, 3 słabo, 4 wcale. Temperatura ustawiona, żeby dawał teoretycznie gorące powietrze, a na 4 leci wręcz chłodne, zmienie na 1 i w momencie leci wolniej ale gorące.
Zaczynam tracić cierpliwość.
tzn. że jak wskaźnik poszedł ponad połowę to robiąc on/off światła nie zauważyłeś reakcji wskaźnika?
tzn. że jak wskaźnik poszedł ponad połowę to robiąc on/off światła nie zauważyłeś reakcji wskaźnika?
Dokładnie, próbowałem on/off, długie/krótkie nic.
przestałem się bawić światłami, po 5 sekundach gdzieś nagle spadło na 1/3.
Patent ze światłami w końcu sprawdzony, nic nie dał.
Dodatkowo auto przestało grzać na 4 poziomie (w sensie szybkość nawiewu 0-4)
Na 1 grzeje normalnie, 2 grzeje normalnie, 3 słabo, 4 wcale. Temperatura ustawiona, żeby dawał teoretycznie gorące powietrze, a na 4 leci wręcz chłodne, zmienie na 1 i w momencie leci wolniej ale gorące.
Zaczynam tracić cierpliwość.
Już wszystko jasne. Zakłócony obieg cieczy chłodzącej. Zrób porządne płukanie.
Przepływ płynu przez nagrzewnicę (i na 99% przez resztę układu) jest za słaby i to powoduje problemy z grzaniem się auta oraz słabym ciepłym nawiewem. Gdyby auto miało problemy z grzaniem się(UPG termostat czy coś), ale jednocześnie drożny układ to z kratek miałbyś dosłownie żar na każdym biegu wentylatora.
Pisałem już to raz ale teraz weź to na poważnie majkel ;p
Na tą chwile brzmi najbardziej sensownie. Wymienię wyrównawczy, porządne płukanie, odpowietrzanie i napisze czy pomogło.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Na tą chwile brzmi najbardziej sensownie. Wymienię wyrównawczy, porządne płukanie, odpowietrzanie i napisze czy pomogło.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Płukanie jest zawsze sensowne. Nigdy nie wiesz jaki syf siedzi w układzie. Wyrównawczego nie wymieniaj, chyba ze cieknie.
U mnie pomogło płukanie takim schematem:
-spuszczenie płynu chłodniczego,
-zalanie płukanki(miała 300-400ml, nieistotne) wlewasz płukankę-dla pewności dwie butelki, resztę wody destylowanej,
-auto chodziło na wolnych godzinę,
-zlanie płukanki z wodą dest.,
-zalanie płynu Prestone,
-włączone ogrzewanie na max, odkręcony korek chłodnicy samochód chodził na wolnych 40min,
-płukanie układu olejowego+nowy olej filtr itp., umycie chłodnicy z zewnątrz,
-efekt:brak problemów z przegrzewaniem :D.
Pozdrawiam.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.