PDA

Zobacz pełną wersję : po swapie D16Z6 nie chce odpalić



toby86
07-10-15, 23:38
Mam problem z uruchomieniem silnika D16Z6
Elektryka zrobiona poprawnie bo wiązka kabinowa z mojego D15B2 była przerabiana zgodnie ze schematami + wszystkie połączenia były sprawdzane później miernikiem. Iskra jest jak tralala, paliwo dochodzi ale silnik nie chce załapać :( Samodiagnostyka wskazuje na to że nie ma błędów bo check po zrobieniu zworki i przekręceniu na zapłon cały czas się pali.
Zastanawia mnie tylko jedno - czy odłączając od silnika wtyczki od np. lambdy albo coś innego czy przy samodiagnostyce odrazu komp powinien wypluć błąd ??? bo pomimo wypiętych 2 kostek (z lambdy i vitka) komp niby nie miał błędów i check dalej się swiecił bez przerwy :confused:
Nie mam już pomysłów co może być nie tak, jutro rozbieram osłonę rozrządu żeby się upewnić czy tam coś nie pokopałem ale jestem pewien że nie. Jeśli ktoś ma pomysł lub sugestie to bardzo proszę o nie.

Robkoo
07-10-15, 23:46
w b7 jak odpiąłem na chwilę kostkę z lambdy, to po zwarciu wywalił błąd. Podłączyłem, wyciągnąłem bezpiecznik na minutę i po zwarciu nic nie mrugało

kamilgt
07-10-15, 23:59
Iskra jest i paliwo to teoretycznie musi zagadać. Przewody WN w dobrej kolejności podłączone ? No i wtryski czy też w dobrej kolejności podłączone.

toby86
08-10-15, 00:33
zarówno przewody jak i wtryski są w prawidłowej kolejności, muszę jeszcze sprawdzić czy wszystkie wtryski działają.Normalnie idzie ocipieć z tym, siedzę z kumplem już 2 dzień, sprawdzamy wszystko co się da i nic, dziś nawet ponownie ustawiałem zawory bo może coś ale dalej dupa. Jakie mogą być symptomy uszkodzonego kompa ?? Bo zastanawia mnie jakim cudem na odłączonych 2 czujnikach komp pokazuje brak błedów ?? Wydarłem wiązkę z deski żeby podłączyć zegary bo nie opłacało mi się pchać dechy nie wiedząc czy silnik odpali, może coś w tej wiązce jest wymagane do podłączenia ???
Wszystkie połączenia masy z silnikiem przeczyszczone i pozbawione farby żeby styczność była lepsza.

kazik2_h9w3
08-10-15, 08:07
A nie masz od kogo pożyczyć na sprawdzenie kompa??
Przynajmniej tego byłybyś pewny

rooter666
08-10-15, 09:17
zobacz czy na plaku odpali, jak nie to może aparat zapłonowy masz o 180 obrócony ;]

Furious
08-10-15, 11:40
Odepnij MAPa czy TPSa to od razu wywali błąd. Jak rozpinałeś rozrząd to tu bym szukał problemu. Ewentualnie jak wspomniane wyżej aparat źle wsadzony, jest to trudne do zrobienia, ale możliwe.

Dxp1245
08-10-15, 16:57
U kolegi też sie bawiliśmy przy silniku D16Z6 i problem był tak jak mówi kolega wyżej w rozrządzie. Błędów nie wywalało żadnych, ale źle był spięty rozrząd i także nie chciał odpalić

toby86
08-10-15, 23:46
po dzisiejszym dniu wyprzęgam :/
Niby iskra idzie według prawidłowej kolejności a wtryski żyją własnym życiem, bo sekwencja psikania jest co najmniej dziwna. Załączam filmiki jak one pracują.
https://youtu.be/XZmcpwdwF-Q
https://youtu.be/4mhI2Fplxdc
Po doświadczeniu zrobionym z kumplem jednak nie jestem już niczego tak pewny. Momentami jest tak że iskra pojawia się na pierwszym cylindrze przy GMP natomiast wtrysk jest na czwartym, czasem jest tak że iskra jest na pierwszym a zaraz po niej następuje wtrysk też na pierwszym więc ni chu... nie rozumiem. Zdjąłem pasek rozrządu i zastanawiam się czy nie przekręcić kółkiem rozrządu o 180 stopni względem koła na wale. Co mi to da ??? Wtrysk pokryje się z iskrą ale jeśli macie jeszcze jakieś inne sugestie to śmiało mówcie bo mi się kończą pomysły i cierpliwość. Dodatkowo żeby było śmiesznie check engine świeci się cały czas mimo odpiętego map sensora gdzie normalnie powinien wyje.ać błąd. Komp może jest walnięty ??? Jakie są objawy uszkodzonego kompa ??

Jeśli macie jakieś dodatkowe schematy, lub swoje własne z przeróbek które sami robiliście to podeślijcie prosze. Ja korzystałem ze schematu OBD0 na OBD1 Piromana, bo z tego co się doczytałem w tym innym były błedy, natomiast kostki łączące ze sobą obie wiązki rozkminialiśmy z kolegą sami ale tam też błędu być nie powinno bo później całość była sprawdzana miernikiem.

rooter666
09-10-15, 08:59
sekwencja normalna 1342, ustaw go na znaki i zobacz pod kopułką na który cylinder patrzy palec.

toby86
09-10-15, 09:53
Niby tak, ale popatrz na drugim filmiku widac zarowno sekwencje wtryskow jak i swiec - mijaja sie tak, jakby bylo przestawione na rozrzadzie, na pierwszym cyl jest iskra a wtrysk na czwartym. Jesli wtryski mam powpinane prawidlowo to wychodzi na to ze chyba ****ąłem sie w rozrzadzie ?


Wysłane z iPad

rooter666
09-10-15, 11:07
moment wtrysku nie ma takiego dużego znaczenia, iskra musi być w punkt

piroman
09-10-15, 11:58
przecież moment wtrysku w działającym silniku nie będzie się pokrywał z iskra...
po wypięciu tps-a czy map-a powinno od razu wywalić błąd

toby86
09-10-15, 12:06
Sek w tym ze komp mimo wypietego map sensora i tps- a nie pokazuje bledow, chceck swieci caly czas


Wysłane z iPad

piroman
09-10-15, 12:10
w ogóle to dla mnie dziwne jest że to psika i podaje iskrę przy takim kręceniu wałem
sekwencja rozruchu powinna być uruchomiona dopiero w momencie podania sygnału STS do kompa

toby86
09-10-15, 12:13
Kluczyk byl przekrecony na zaplon ale nie krecilem rozrusznikiem bo by olejem walnelo z kanalow dlatego krecilem walem recznie, chcialem zobaczyc czy wtryski pokrywaja sie z iskra zeby wykluczyc blad przy skladaniu rozrzadu. Ale mimo to najbardziem mnie zastanawia to ze komp nie wywalil bledy mimo odlaczenia tych dwoch czujnikow. moze byc komp uszkodzony????


Wysłane z iPad

piroman
09-10-15, 15:10
sprawdź jak masz możliwość z jakimkolwiek innym ECU obd1

Dxp1245
09-10-15, 17:07
Może być tak, że coś źle spiąłeś albo będzie komp walnięty, bo po odłączeniu TPSa i MAPa odrazu błąd powinno wywalić, a u Ciebie sie nic takiego nie dzieje, jakby komp żył własnym życiem

toby86
09-10-15, 18:12
Komp moze byc z D14 na obd1 ?? Bo kolega ma swoja hanke z takim silnikiem tyle ze to 1.4 z VI gena


Wysłane z iPad

piroman
09-10-15, 18:17
jakie d14?

toby86
09-10-15, 18:18
Kurde dokladnie nie wiem jakie ale jest na obd1 bo kolega przerabial tez wiazki


Wysłane z iPad

piroman
09-10-15, 21:02
jak jest na obd1 to podłącz i sprawdź

toby86
10-10-15, 18:12
noi dupa, kolegi komp podszedł ale miał immo i check u niego też świeci cały czas więc wyjął żarówke :/
tak wygląda filmik z samodiagnostyki
https://youtu.be/0VKlVgHbEKM

a tak wygląda sekwencja zapłonów i wtrysków kręcąc rozrusznikiem, według mnie mijają się ze sobą, mam rację ??
https://youtu.be/-bO1ziE6nto

kazik2_h9w3
10-10-15, 18:23
A nie zamieniles kostek od wtryskow??

rooter666
10-10-15, 20:11
oczekujesz że wtrysk i iskra będą w tym samym momencie czy co?

toby86
10-10-15, 21:09
Oczekuje ze kolejnosc wtryskow bedzie podobna jak iskry a nie ze wtrysk jest na 1 cyl a iskra idzie na 4 bo to ni w dupe nie pasuje.
Kostek od wtryskow nie zamienialem bo wiazka jest orginalna i w tym plastkiu, natomiast w samej kostce laczacej sie z wiazka kabinowa kolejnosc jest zachowana prawidlowa


Wysłane z iPad

rooter666
11-10-15, 09:40
wtrysk musi nastąpić o jeden obrót wału wcześniej niż iskra poza tym jak widać od startu wtryski raz leją jednocześnie żeby ułatwić rozruch także paliwo silnik dostaje, szukałbym problemu w zapłonie.

toby86
11-10-15, 15:19
a powiedzcie mi czy to że check się świeci cały czas nie wywalając błedów może mieć wpływ na to że instalacja deski jest wpięta tylko do skrzynki bezpieczników i pod liczniki, reszta kostek jest niewpięta? Bo już chwytam się wszystkiego co mi tylko do głowy przychodzi.
Mówisz Marek że szukałbyś problemu w zapłonie. Ale w czym konkretnie ??? Iskra jest, świece NGK Iridium nówki, kable przebicia nie mają, jedynie co mi jeszcze do głowy przychodzi to może zdjąć pasek rozrządu na znakach, wał zostawić tak jak jest a samym wałkiem obrócić o 180 stopni. Bo może wtrysk następuje akuratnie kiedy tłok jest w GMP ale w suwie wydechu a nie sprężania??? Dobrze myślę ?? A obrócenie wałkiem spowoduje to że wtrysk będzie w suwie sprężania.

Dxp1245
11-10-15, 15:38
Sprawdź czy masz dobrze wsadzony aparat, jest to trudne do zrobienia ale da się to zrobić żeby go źle wsadzić

toby86
11-10-15, 16:05
a czujnik który decyduje o momencie wtrysku jest w aparacie czy gdzie ??

pawlak91
11-10-15, 16:07
mam do ciebie,jakieś 20km mozna podmienić

Tapatalk..

toby86
11-10-15, 16:31
z miłą chęcią :) przynajmniej wykluczyłbym uszkodzenie kompa podmieniając go

rooter666
11-10-15, 17:38
Ale w czym konkretnie ??? Iskra jest,
to bardzo dobrze że jest ale czy wtedy gdy potrzeba ;]
przykładowe zdjęcie aparatu z googla wklejam

http://img19.staticclassifieds.com/images_tablicapl/122864253_5_644x461_honda-civic-v-ivaparat-zaplonowy-td-40u-kujawsko-pomorskie.jpg
widzisz te wypustki co wchodzą w wałek? one są prawie centralnie, honda tego nie przemyślała i da się go zamontować odwrotnie niż prawidłowo. wtedy aparat jest o 180 stopni nie zgrany, iskre daje ale nie w momencie sprężania.

toby86
11-10-15, 18:36
no właśnie oglądałem swoje fotki aparatu jeszcze z D15B2 jak wymieniałem o-ring i patrzyłem na tego "motylka", nie do końca jest on symetrycznie na osi ale jest to pewien szczegół, który jutro sprawdzę. Może akuratnie tu jest problem a ja wszystko rozbebeszam niepotrzebnie.

toby86
12-10-15, 19:51
dziś sprawdziłem czy motylka idzie obrócić i aparat zamontować ale niestety nie da się bo krzywi aparat więc nie pozostaje mi nic innego jak obrócić kółkiem rozrządu o 180 stopni na zdjętym pasku i ustawić zawory, może tam jest problem. Od tego siedzenia w garażu się niestety przeziębiłem więc jest jeszcze bardziej "cudownie".

toby86
14-10-15, 11:25
powiedzcie mi prosze skąd wtryski biorą sygnał ??? Tylko z czujnika w aparacie zapłonowym czy jest jakimś cudem w wału ??

piroman
14-10-15, 12:08
o momencie wtrysku ecu decyduje na podstawie informacji z czujników w aparacie

toby86
14-10-15, 18:20
panowie gdzie powinien być podpięty pin D7 ???

piroman
14-10-15, 19:52
sprawdzałeś czy dobrze są podpięte czujniki z aparatu? może podmiana na chwilę z kimś w celu sprawdzenia aparatu?

pablo__89
15-10-15, 00:50
W aparacie nikt nie grzebał ? czy jak ustawisz palec w aparacie tak by wskazywał gniazdo pierwszego cylindra czyli oznaczenie na kopułce C to kreska na kółeczku które dotyka wałka rozrządu pokrywa się z kreską na obudowie aparatu ?
Jak ustawisz silnik w górnym martwym punkcie suwu sprężania to aparat ustawiony palcem ku gniazdu pierwszego cylindra powinien idealnie dać się włożyć.
Tu masz rozpiskę pinów:

http://s1.postimg.org/31tcg190m/obd1_pin_schematics.gif

I aparatu:

http://i85.photobucket.com/albums/k47/ef_9/BoomslangInstructions.jpg

toby86
15-10-15, 01:09
Na chwile obecna wylapalem chyba pewne bledy w ecu a raczej w pinach.

Obd0. ->. Obd1
B15. A21. Powinno byc w A22
B17. nie mam nigdzie wpietego Powinno byc w A21
A13. A25. Powinno byc w B1
A16 A26. Powinno byc w B2
A15. B1. Powinno byc w A25
A18. B2. Powinno byc w A26

Jutro zobacze, w sumie to dzis czy jak je powpinam tak jak na Twoim schemacie Piroman to czy auto zagada, moze w tym jest problem, niby robilem uwaznie z kumplem ale jednak.... Co do kompa i aparatu to postaram sie go sprawdzic dzis. Narazie jestem w pracy na nocy i schodze rano a teraz ide spac :) dobranoc


Wysłane z iPad

pablo__89
15-10-15, 01:19
Nie dawno robiłem przelotkę obd0 obd1 na podstawie tego schematu I nie było problemu

http://img.photobucket.com/albums/v693/Jun_Tunnin/junobd0toobd1.jpg~original

toby86
15-10-15, 01:22
Mam wydrukowane wszelkie dostepne schematy ale najprawdopodobniej sie musialem walnac z tymi pinami bo nawet kolory sie gdzie niegdzie zgadzaja mimo ze mialem jeszcze inne niz na schematach. Bede widzial co przyniesie przepinka pinow, moze akratnie w tym tkwi problem ;)


Wysłane z iPad

piroman
15-10-15, 10:24
Na chwile obecna wylapalem chyba pewne bledy w ecu a raczej w pinach.

Obd0. ->. Obd1
B15. A21. Powinno byc w A22
B17. nie mam nigdzie wpietego Powinno byc w A21
A13. A25. Powinno byc w B1
A16 A26. Powinno byc w B2
A15. B1. Powinno byc w A25
A18. B2. Powinno byc w A26

Jutro zobacze, w sumie to dzis czy jak je powpinam tak jak na Twoim schemacie Piroman to czy auto zagada, moze w tym jest problem

zamiana tego raczej nic nie zmieni
A21 z A22; A25 z B1; A26 z B2 i tak są zwarte w wiązce

toby86
15-10-15, 23:08
Paweł zrobiłem tak jak pisałeś i wszystko jest prawidłowo, 1 cylinder na GMP, palec na C, aparat wchodzi bez problemu. Dziś przepiąłem piny w kompie bo już zaczynam chwytać się wszystkiego, zamieniłem 1 z 4 i 2 z 3 po czym nagrałem filmik. Sprawa wygląda tak że najpierw jest wtrysk a moment po nim jest iskra na tym samym cylindrze. Teoretycznie i na chłopski rozum powinno być ok a auto itak nie odpaliło :( Już nie mam pomysłów.
Zaczynam się zastanawiać czy nie kupić wiązki kabinowej ale obawiam się że też nie zadziała bo ten je.any check świeci się cały czas nie pokazując błędów.
Jak mogę wykluczyć źle złożony rozrząd ??? Znaki się pokrywają niby.
Kiedy na kółku rozrządu znak UP jest na górze a w GMP jest cylinder pierwszy to mam tak:

zawory ssące | otwarte otwarte zamknięte zamknięte
Nr cylindra | 4 3 2 1
zawory wydechowe | otwarte zamknięte otwarte zamknięte

Iskra wtedy ma iść według aparatu na pierwszy cyl i tam też idzie

Jeśli ktoś oglądał filmiki w zwolnionym tempie to zależność między wtryskiem a iskrą przy prawidłowo wpiętych pinach od wtrysków w ecu wygląda tak:

Wtrysk na cyl: 3 4 2 1 3 4 2 1
Iskra na cyl: 2 1 3 4 2 1 3 3

natomiast po zmianie pinów miejscami jest tak:

Wtrysk na cyl: 3 4 2 1 3 4 2 1
Iskra na cyl: 3 4 2 1 3 4 2 1

Próba kręceniem aparatem też nie przyniosła żadnego efektu, sprawdziłem czy czujnik nie jest walnięty ale ilość omów jest prawidłowa (wg manuala ma być między 350 - 700) bo ma 350, kolega mówił że gdyby był czujnik walnięty to nawet nie byłoby iskry. Jutro może sprawdzę kompa i aparat - zależy czy kolega będzie miał czas.

I najważniejsze co mnie nurtuje i nie wiem czy to zrobić czy nie - czy jeśli zdejmę pasek rozrządu i przekręcę wałek o 180 stopni wtedy na 1 cyl zawory ss. i wyd. będę otwarte a na 4 będą zamknięte to czy wtrysk też się przestawi ??? Pytanie się zrodziło z tego że kręcąc wałem ręcznie widziałem jak wtrysk miał miejsce na 2 cylindrze przy zamkniętych zaworach ssących. Ręki nie dam sobie obciąć ale tak mi się rzuciło w oczy.

Kto ma jeszcze jakieś pomysły ??? co sprawdzić, co zmienić, przestawić itd. Na 100% silnik zapali jak go poleje benzyną i rzucą zapałkę (chodzi mi już to po głowie }:[ ) Filmik z dziś mogę dodać jeśli ktoś chciałby zobaczyć

pablo__89
15-10-15, 23:36
A ten komputer sprawdzałeś ?

toby86
15-10-15, 23:43
jutro może go sprawdzę jeśli kolega będzie miał czas. A wg Ciebie rozrząd jest prawidłowy złożony i zawory ustawione też dobrze ?

pablo__89
16-10-15, 00:01
Nawet jak byś miał przestawiony rozrząd o ząb w jedną czy w drugą stronę to i tak by odpaliła. Więc z tego co piszesz to upatrywał bym się problemu w kompie lub kabelkach.

Cywa
16-10-15, 00:17
bo ten je.any check świeci się cały czas nie pokazując błędów.

Ewidentny problem z ECU, taki sam efekt jest w momencie odpiecia kompa dlatego kolega wyzej dobrze gada.

mixturant
16-10-15, 10:28
U mnie wystąpił problem z kompem niespodziewanie. Dojechałem do pracy, zgasiłem auto a po 8 godzinach nie chciał zapalić. Świecił się check cały czas i dupa. Dopiero po wymianie kompa odpalił od strzała.

toby86
20-10-15, 19:11
noi Panowie przyczyna nie odpalania silnika chyba zlokalizowana. Dziś byłem u kolegi zrobić podmiankę aparatu i kompa - na moim kompie jego Hanka odpaliła a na moim aparacie już nie, kręcił rozrusznik ale efektu nie było.
Teraz pytanie - kupić używkę czy reanimować mój ?? Dodam że iskra na świecach była tak więc nie wiem co w nim mogło siąść ?

piroman
20-10-15, 19:45
obstawiałbym moduł zapłonowy ale 100% pewności nie ma
cewkę możesz pomierzyć wg manuala

pablo__89
20-10-15, 19:54
Jeśli była iskra to ja bym raczej obstawiał problem z czujnikami w aparacie. Czy możesz zrobić nam jakieś fotki otwartego aparatu bez cewki tak by było widać czujniki i kółka na wałku aparatu ? Ustaw do zdjęć aparat na cychach.

toby86
20-10-15, 20:00
jutro fotki porobię bo dziś już koniec z grzebaniem. A jeśli bym miał kupować to czy musi być stricte z d16z6 czy np mogę kupić z d15z3 ??? W nim też jest TD 42U ?

pablo__89
20-10-15, 20:28
Generalnie bebechy w aparatach obd1 i2 są te sam, na pewno d15b7 ma wszystkie te same. co niektóre mają inne ośki (inaczej ustawione kółeczka na wałku) W razie czego szukaj takiego co ma na wałku oznaczenie P06. I możesz po prostu przełożyć sam środek do swojej obudowy.

pawlak91
20-10-15, 22:32
i przy okazji oring w aparacie wymieniliśmy u mnie :d

kamil39
20-10-15, 23:11
i przy okazji oring w aparacie wymieniliśmy u mnie :d

oo Przy okazji, jaki wymiar ma oring aparatu ;p?

toby86
21-10-15, 01:43
sprawdź na Haparts, Paweł od nich kupował więc i rozmiar gdzieś powinien tam być ;)

piotrstrojek
21-10-15, 15:12
na moim kompie jego Hanka odpaliła a na moim aparacie już nie

Że się tak spytam - aparatu kumpla nie wkładaliście do Twojej Hanki? Tak z ciekawości czy by zagadała... aczkolwiek jeżeli masz coś schrzanione z wiązką to jest szansa że jego też zjaracie ;)

toby86
21-10-15, 23:26
Nie zakładaliśmy bo kolega mieszka kawałek ode mnie tak że sprawdzanie było u niego.

Ale najważniejsze że dziś Hanka przemówiła :D od innego kolegi pożyczyłem aparat z D15Z3 i praktycznie odpaliła w momencie :) Co prawda głośno było bo na samym kolektorze wydechowym ale mimo to radość nie do opisania, zwłaszcza po 2 tygodniach szukania fuckup'u.

https://www.youtube.com/watch?v=weiqeL1-2h0&feature=youtu.be

co do rozbierania aparatu to niestety nie udało się bo śruba mocująca palec do ośki jest tak dayebana że nie idzie jej odkręcić :/ tak więc kupię aparat i już ;)

Kiielu
21-10-15, 23:53
'O tak, łuuu!' :D