Zobacz pełną wersję : Jakie spalanie - zasięg max - EP1
Wczoraj wróciłem z trasy, 80% autostrada z prędkoscią równo 100km/h - trochę to było masochistyczne doznanie ale chciałem przyoszczędzić na spalaniu biorąc pod uwagę jeszcze opłaty na bramkach.
Na jednym baku zrobiłem 795km i podjeżdzałem na stacje na własnych siłach - od zapalenia rezerwy ujechałem 90km autostradą, więc myślę, że paliwa było jeszcze na jakieś 10km.
Podliczmy spalanie przy założeniu, że wypalił cały bak, choć tak jak wspomniałem nie wypalił do zera:
50L / 795km = 6,28L/100km
3 osoby plus wypchany bagażnik (z 45kg).
Było też za 100km odcinka poza autostradą gdzie stałem w korkach, jazda miejska, jedynka, dwójka.
Cieszyć się z wyniku, czy są lepsze zasięgi tu na forum?
Według mnie jak na 1.4 z pełnym załadunkiem to wynik super.
K20a1 możecie nie wierzyc przy spokojnej jezdzie 4 os i podreczny bagaz z klima 6.88l
Po wielości odpowiedzi wnioskuję, że tyle raczej nikt nie zrobił na jednym baku ;-)
Może nikt z ep1 :) ep4 przy 100km/h na banie to max 4,5l więc teoretycznie do samego końca to ponad 1100km na baku :D ale i tak masz ładny wynik, szwagier w ep1 nigdy się nie chwalił aż takim dystansem :)
Grzybohun94
07-10-15, 11:35
w ep2 najmniej co mi się udało to 5.3/100 draftując po autostradzie za tirami, więc wynik niezły :)
a ciskając po mieście i 12 wciąga...
Może nikt z ep1 :) ep4 przy 100km/h na banie to max 4,5l więc teoretycznie do samego końca to ponad 1100km na baku :D ale i tak masz ładny wynik, szwagier w ep1 nigdy się nie chwalił aż takim dystansem :)
tutaj fotka licznika w połowie drogi KRK-KAT z dystansem 752km i palącą rezerwą. Tankowałem przy 795km w Katowicach. Rezerwa zapaliła się przy 697km.
Także jak ktoś chce wiedzieć to na rezerwie, na autostradzie jadąc 100km/h ujedzie się 100km bez problemu.
http://fotowrzut.pl/BZU4RCPYEA
Z tego co kiedys wyczytal siwy11 to na rez jest chyba 7 l przynajmniej w ep4
Podziwiam za cierpliwość ja bym chyba takiej trasy z taką prędkością nie wytrzymał :)) choć po kupnie auta, tylko w ramach testu zrobiłem ponad 100km ze spalaniem 3,8l wg kompa w ep4, ale to był masochizm i super, hiper zaawansowany eco driving :)
Karoles: ja tankuje jak tylko zapala się rezerwa i wchodzi z reguły ~43l
Podziwiam za cierpliwość ja bym chyba takiej trasy z taką prędkością nie wytrzymał :)) choć po kupnie auta, tylko w ramach testu zrobiłem ponad 100km ze spalaniem 3,8l wg kompa w ep4, ale to był masochizm i super, hiper zaawansowany eco driving :)
Karoles: ja tankuje jak tylko zapala się rezerwa i wchodzi z reguły ~43l
No tutaj masz akurat pełną rację z tą cierpliwością, gdyż to rzeczywiście jest mega sadyzm taka jazda na odcinku 300km autostrady (wjeżdzałem WROCŁAW, zjeżdżałem Kraków).
Ale ze względu na to, iż przejechanie tego odcinka w jedną stronę to obecnie 36,20zł, a jechałem na drugi dzień z powrotem to postanowiłem wyrównać sobie tą stratę poprzez właśnie ekonomiczną jazdę.
W gruncie rzeczy to powiem Ci, że jadąc autostradą 100km/h i nie robiąc przerw masz średnią w okolicach 95km/h (odliczam 2 min na bramkach).
NA drodze alternatywnej, jadąć odcinkowo nawet 200km/h nie wyrobisz na takim dystansie średniej większej, niż 65km/h.
analyzer64
07-10-15, 19:44
Mnie po trasie Warszawa - Jelenia Góra spaliła 6.1L
Wcześniej w lato robiłem trasę Warszawa-Wrocław - 5.6L
Prędkość na pierwszej trasie 110-130km/h
Prędkość na drugiej trasie 100-115km/h
Jechałem z pasażerem+nieduży bagaż.
Mnie po trasie Warszawa - Jelenia Góra spaliła 6.1L
Wcześniej w lato robiłem trasę Warszawa-Wrocław - 5.6L
Prędkość na pierwszej trasie 110-130km/h
Prędkość na drugiej trasie 100-115km/h
Jechałem z pasażerem+nieduży bagaż.
Domyślam się, że podajesz te wartości w oparciu o wskazania komputera?
Ja mam przedlifta i niestety brak komputera ale za to uważam, że moje wyniki są bardziej miarodajne, niż Twoje, gdyż tylko wyjechanie całego baku daje Ci 100% obraz spalania.
Komputer można sobie wetknąć, miałem w Grande Punto wcześniej, to zaniżał m/w o 0,5L/100km
Poza tym nie bardzo chce mi się wierzyć w 5,6/100 w sytuacji, gdy jechałeś odcinkowo do 130km/h. To jest już sporo i ten silnik chla przy tej prędkości chwilowo koło 10.
Co prawda ja jechałem autem bardziej obładowanym, niż Ty podajesz za to w bardziej sprzyjających warunkach, w dwie strony autostradą non stop 100km/h, bez wyjątków. Do tego stopnia, że jak miałem wyprzedzić tira i przyspieszyć o 10km/h to wolałem zwolnić i lecieć za nim 100km/h.
Ten silnik nie ma szans na zejście poniżej 6/100 jadąc powyzej 100km/h. 5,5/100 dasz radę ale kulajac się 90km/h.
analyzer64
08-10-15, 11:23
Przy jeździe 100-115km/h wyszło mi spalanie 5.6, dane oczywiście z komputera.
Grzybohun94
08-10-15, 17:15
komputer czasem pokazuje dobrze, czasem przekłamuje o około 0.5l/100 :)
Cześć
Nie zgodzę się do końca z stwierdzeniem, że komputer przekłamuje. Wiem co komputer potrzebuje
żeby obliczyć spalanie w aucie i zakładając, że opomiarowanie w aucie działa prawidłowo,
wynik będzie prawidłowy.
Jeżeli w zbiorniku paliwa będzie więcej o np. 1 litr paliwa (więcej niż jego pojemność)
to pływak tego nie wychwyci ponieważ ma swój zakres pomiarowy minimum, maksimum
i więcej nie wychwyci. Tu będzie przekłamanie z spalaniem.
Jeżeli w zbiorniku paliwa będzie więcej o np. 1 litr paliwa (więcej niż jego pojemność)
to pływak tego nie wychwyci ponieważ ma swój zakres pomiarowy minimum, maksimum
i więcej nie wychwyci. Tu będzie przekłamanie z spalaniem.
Przed startem lejesz do odbicia i po trasie tak samo. Nie ma tu mowy, że pływak będzie miał wpływ na wynik.
Przed startem lejesz do odbicia i po trasie tak samo. Nie ma tu mowy, że pływak będzie miał wpływ na wynik.
Przykładowo mamy 42l pojemność zbiornika paliwa. Zakładamy że mam pusty zbiornik i leje do odbicia
tak jak piszesz. Dla mnie małe prawdopodobieństwo, że wejdzie dokładnie 42 litry. Kłania się
znajomość budowy pływaka. Pisząc pływak mam namyśli czujnik poziomu paliwa.
Samemu sobie wyliczysz spalanie, widać na paragonie ile weszło paliwa i sprawa jasna.
Natomiast komputer widzi maks. 42 litry przykładowo, to jeżeli tego paliwa bezie więcej
to nie uwzględni tej ilości w obliczeniach. I z automatu mamy niższe spalanie.
Nikt mi nie wmówi, że nie można zatankować więcej paliwa niż ma zbiornik.
analyzer64
08-10-15, 22:04
Bo pływak nie wychyli się więcej niż mu na to pozwala konstrukcja, zgadzam się z i goon.
vnv_nation
08-10-15, 23:21
Cześć
Nie zgodzę się do końca z stwierdzeniem, że komputer przekłamuje.
Nie musisz się zgadzac. Nie musisz się też zgadzać, że niebo jest niebieskie jeśli masz swoje zdanie na ten temat. Komputery przekłamuja mniej lub więcej praktycznie w każdym aucie. Jedyny wiarygodny pomiar to tankowanie do pełna i liczbę włanych litrów dzielimy przez liczbę przejechanych kilometrów i mnożymy x100. Na wszelkie inne pomiary ”na wskazowke” czy z patrzeniem co pokazuje komputer trzeba brać duży margines.
Pomiar taki jak średnie spalanie na 100 km jest w tak banalny sposób realizowany,
że w wzorowym aucie pomyłka nie występuje. Prędzej samemu można się przewieźć
na obliczeniach a komputer wskaże prawidłowy wynik. Jeżeli ktoś uważa, że
czujnik poziomu paliwa w jego Hondzie lub aucie innej marki pokazuje zły
stan paliwa w zbiorniku, może na drodze sądowej skarżyć producenta.
Jest jeden wyjątek, który podałem wcześniej (z przekłamywaniem).
Prościej nie wytłumaczę, a budowa/sposób realizacji funkcji komputera,
tu nie będę się rozpisywał, a od strony technicznej i programowej mógłbym
się podpierać argumentami. Informacji takich jednak nie ujawnię.
@ klubowicz co to za brednie:
Na jednym baku zrobiłem 795km i podjeżdzałem na stacje na własnych siłach - od zapalenia rezerwy ujechałem 90km autostradą, więc myślę, że paliwa było jeszcze na jakieś 10km.
a potem mówisz komuś, że jego sposób jest gorszy bo coś tam...
Chcesz dokładne spalanie to lejesz do pełna, jedziesz sobei 400-500-700-713km (obojętnie)
tankujesz do pełna i dzielisz przez przejechane km... ot tyle.
A do wskazań rezerwy to tak różnie.. i w każdym samochodzie może być inaczej o litr lub więcej pewnie.
@ i goon
Jesteś pewien, że wskaźnik zawsze pokazuję idealnie? działanie wskazówki jest oparte o pływak. Żeby pokazywanie było idealnie, to zbiornik musiałby być mieć taką samą "powierzchnie" na każdej wysokości. Nie wiem jak to napisać... musiałby być idealną beczką lub prostopadłościanem np.
Chyba, że wskaźnikiem steruję taka zaawansowana technika, że on wie, że spad o 1cm niżej pływaka w zależności od wysokości początkowej powoduję inny wykaz ilości paliwa na zegarach? Tutaj nie mówię, że tak nie jest, po prostu się pytam. Bo ja często w samochodach mam tak, że druga połowa zbiornika leci szybciej, żeby potem się znowu zatrzymać kawałek przed rezerwą ;)
vnv_nation
10-10-15, 09:59
Pomiar taki jak średnie spalanie na 100 km jest w tak banalny sposób realizowany,
że w wzorowym aucie pomyłka nie występuje. Prędzej samemu można się przewieźć
na obliczeniach a komputer wskaże prawidłowy wynik. Jeżeli ktoś uważa, że
czujnik poziomu paliwa w jego Hondzie lub aucie innej marki pokazuje zły
stan paliwa w zbiorniku, może na drodze sądowej skarżyć producenta.
Jest jeden wyjątek, który podałem wcześniej (z przekłamywaniem).
Prościej nie wytłumaczę, a budowa/sposób realizacji funkcji komputera,
tu nie będę się rozpisywał, a od strony technicznej i programowej mógłbym
się podpierać argumentami. Informacji takich jednak nie ujawnię.
Co ty bierzesz? :D
Czujnik poziomu paliwa jest tak zestrojony z komputerem, że przykładowo, jeżeli poziom maksymalny
na wskaźniku paliwa to 42 litry to napełniając pusty zbiornik odmierzoną ilością 42 litrów
wskazówka poziomu paliwa zatrzyma się dokładnie w tym samym miejscu.
Pojedź na stację z bańką 20 litrów i napełnij ją do tego poziomu, a potem kolejny raz zrób to samo.
Nie jestem przekonany do końca,
istnieje podejrzenie, że dystrybutor nie pokaże taką samą ilość. Na razie nikogo nie oskarżam, jestem niedowiarkiem.
Radze samemu pomyśleć, zastanowić się czy mam rację czy nie.
Pozdrawiam stacje paliw:p
A wyjaśnisz jeszcze jak komputer i pływak radzi sobie z różnym pochyleniem jezdni, na której znajduje się samochód. Jeszcze tylko to i będę spełniony.
A wyjaśnisz jeszcze jak komputer i pływak radzi sobie z różnym pochyleniem jezdni, na której znajduje się samochód. Jeszcze tylko to i będę spełniony.
Nie popadajmy w skrajności. Przyznam masz rację z nierównościami terenu. Jednak są pewne zasady
których należy się trzymać a będzie wszystko w porządku przykładowo jak nie chcesz się
poparzyć to nie dotykasz czajnika z wrzącą wodą itp. Jak parkujesz na wzniesieniu to robisz sobie
sam na złość. Wiem, na siłę chcesz pokazać sytuacje gdzie komputer głupieje. Więc kończąc jazdę
parkuj samochód w miarę równym terenie bez pochyleń a będzie ok. A przy okazji dałeś bardzo dobry
przykład gdzie licząc samemu po wskazaniach poziomu (pali się rezerwa, auto stoi na pochylonym
terenie) można zrobić się w konia. Nikt tak prawdopodobnie nie robi, dla mnie jest sprawa
oczywista i chyba dla innych też, choć nieraz życie mnie zaskoczyło w sprawach oczywistych.
Aż się dokształciłem. Śr. spalanie wg komputera nie ma nic wspólnego z ilością paliwa w baku. Jest obliczane na podstawie obr., przepływu powietrza i czasu otwarcia zaworów.
Są różne drogi aby osiągnąć cel. Przykładowo komputer uniwersalny UKP bierze sygnał min. z czujnika
poziomu paliwa. Na stronie producenta są wszystkie informacje.
Ja proponuję wziąć sygnał z wtryskiwaczy paliwa. Znając charakterystykę wtryskiwacza można
bez problemu liczyć chwilowe, średnie spalanie. Tak przy okazji z tym średnim na 100km
i czujnikiem poziomu to komputer ma odpowiednie sygnały na wejściu i spalanie liczy podobnie
jak ty na kartce papieru. Jest to najprostsza metoda. Różnica polega na tym, że komputer
dokładnie wie ile jest paliwa, natomiast ty przysłowiowo "z paragonu".
PS. Ktoś na prawde utrudnił sobie zadanie z tym spalaniem
Aż się dokształciłem. Śr. spalanie wg komputera nie ma nic wspólnego z ilością paliwa w baku. Jest obliczane na podstawie obr., przepływu powietrza i czasu otwarcia zaworów.
beneck1 domniemam, że chodzi Ci o mapę paliwową sterownika silnika, która jest wzorcem, charakterystyką idealnie
pracującego silnika. Czujniki które podałeś są po to aby tak regulować/ ustalać mieszankę aby jak
najbardziej praca silnika była zbliżona do wzorca. Do czujników CKP, IAT, MAP dochodzi czujnik A/F, Ho2S który
ustala czas i wyprzedzenie/opóźnienie. Krótko mówcą DME wie w jakiej ilości dawkować paliwo
Ja moja ep1 zrobiłem 800 km w baku zostało 7 litrów, 700 km autostrada i prawie 100 km 50km/h bo same fotoradary były:/ 4 osoby w aucie pełny bagażnik i praktycznie każdy skrawek miejsca w samochodzie był zajęty. Także spalanie super:) średnie spalanie na komputerze pokazywało 5L
Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.