tastino112
04-10-15, 12:25
Witam.
Koledzy, moją hanką MB8 z 98r aerodeck zaczęło nosić. Przód stał się mocno niestabilny.
Tył robiłem w okolicach wakacji (amory/tuleje) aczkolwiek na przód już kasy nie wystarczyło.
Opiszę może objawy noszenia auta:
po 1 stało się mało stabilne w zakrętach,
po 2 tłucze przód na "kocich łbach", na dziurach, w przypadku zrobionego tyłu to nie ma problemu.
po 3 kierownica "słabo" reaguje na dorbne polecenia, trzeba poprawiać tor jazdy, ściągać nie ściąga.
Wiem na pewno, że przy wymianie tyłu mechanik wspominał o 1 kończącej się końcówce kierowniczej i zmęczonym łączniku staba. Nie wiem w jakim dokładnie stanie były tuleje.
Czy w/w objawy mogą wskazywać na tuleje czy również na amorki. Jak łatwo sprawdzić w/w usterki.
Teraz pytanie ile i jakie tuleje należało by kupić na przód.
Czy da się wymienić tuleje w wahaczach górnych?
Teraz pytanie o ceny tulei bo rocznie robię jakieś ~15 tyś km a auto mam w planach zmienić za ok 2 lata. Nie chce pchać czegoś z górnej półki/poliuretanów stąd pytanie jakie niedrogie tuleje wybrać.
Wymieniać będę sam więc ewentualne porady mile widziane.
Drugim problemem jaki się pojawił to skacząca temperatura. 1 raz zdarzył się w jakiś gorący dzień. Wentylator działa i się włącza.
Dokładnie temp skoczyła do czerwonego pola. Przy przytrzymaniu pedału gazu do ok 2,5/3 tyś temp zaczyna spadać. Ciekawe w tym jest, że występuje to losowo. Czasami jak stoję na światłach, czasami jak podjadę pod dom z zakupów (ok 5km) czasem po trasie ok 120km.
Jakie rzeczy warto by było sprawdzić przy tych objawach. Boję się uszczelki pod głowicą bo zabiło by mi to portfel.
Dodam, że mam ost wrażenie słabego silnika (demonem to on nie jest bo to d14a8), ale to może jakość paliwa.
Przy okazji jak wymienić filtr paliwa? Jak ew. odpowietrzyć później układ.
Dziękuje za przeczytanie moich wypocin :P i z góry dziękuję za wszelkie porady.
Koledzy, moją hanką MB8 z 98r aerodeck zaczęło nosić. Przód stał się mocno niestabilny.
Tył robiłem w okolicach wakacji (amory/tuleje) aczkolwiek na przód już kasy nie wystarczyło.
Opiszę może objawy noszenia auta:
po 1 stało się mało stabilne w zakrętach,
po 2 tłucze przód na "kocich łbach", na dziurach, w przypadku zrobionego tyłu to nie ma problemu.
po 3 kierownica "słabo" reaguje na dorbne polecenia, trzeba poprawiać tor jazdy, ściągać nie ściąga.
Wiem na pewno, że przy wymianie tyłu mechanik wspominał o 1 kończącej się końcówce kierowniczej i zmęczonym łączniku staba. Nie wiem w jakim dokładnie stanie były tuleje.
Czy w/w objawy mogą wskazywać na tuleje czy również na amorki. Jak łatwo sprawdzić w/w usterki.
Teraz pytanie ile i jakie tuleje należało by kupić na przód.
Czy da się wymienić tuleje w wahaczach górnych?
Teraz pytanie o ceny tulei bo rocznie robię jakieś ~15 tyś km a auto mam w planach zmienić za ok 2 lata. Nie chce pchać czegoś z górnej półki/poliuretanów stąd pytanie jakie niedrogie tuleje wybrać.
Wymieniać będę sam więc ewentualne porady mile widziane.
Drugim problemem jaki się pojawił to skacząca temperatura. 1 raz zdarzył się w jakiś gorący dzień. Wentylator działa i się włącza.
Dokładnie temp skoczyła do czerwonego pola. Przy przytrzymaniu pedału gazu do ok 2,5/3 tyś temp zaczyna spadać. Ciekawe w tym jest, że występuje to losowo. Czasami jak stoję na światłach, czasami jak podjadę pod dom z zakupów (ok 5km) czasem po trasie ok 120km.
Jakie rzeczy warto by było sprawdzić przy tych objawach. Boję się uszczelki pod głowicą bo zabiło by mi to portfel.
Dodam, że mam ost wrażenie słabego silnika (demonem to on nie jest bo to d14a8), ale to może jakość paliwa.
Przy okazji jak wymienić filtr paliwa? Jak ew. odpowietrzyć później układ.
Dziękuje za przeczytanie moich wypocin :P i z góry dziękuję za wszelkie porady.