PDA

Zobacz pełną wersję : Zawieszenie przednie / tuleje. Grzejący się silnik. Filtr paliwa MB8 98r.



tastino112
04-10-15, 12:25
Witam.
Koledzy, moją hanką MB8 z 98r aerodeck zaczęło nosić. Przód stał się mocno niestabilny.
Tył robiłem w okolicach wakacji (amory/tuleje) aczkolwiek na przód już kasy nie wystarczyło.
Opiszę może objawy noszenia auta:
po 1 stało się mało stabilne w zakrętach,
po 2 tłucze przód na "kocich łbach", na dziurach, w przypadku zrobionego tyłu to nie ma problemu.
po 3 kierownica "słabo" reaguje na dorbne polecenia, trzeba poprawiać tor jazdy, ściągać nie ściąga.
Wiem na pewno, że przy wymianie tyłu mechanik wspominał o 1 kończącej się końcówce kierowniczej i zmęczonym łączniku staba. Nie wiem w jakim dokładnie stanie były tuleje.
Czy w/w objawy mogą wskazywać na tuleje czy również na amorki. Jak łatwo sprawdzić w/w usterki.
Teraz pytanie ile i jakie tuleje należało by kupić na przód.
Czy da się wymienić tuleje w wahaczach górnych?
Teraz pytanie o ceny tulei bo rocznie robię jakieś ~15 tyś km a auto mam w planach zmienić za ok 2 lata. Nie chce pchać czegoś z górnej półki/poliuretanów stąd pytanie jakie niedrogie tuleje wybrać.
Wymieniać będę sam więc ewentualne porady mile widziane.


Drugim problemem jaki się pojawił to skacząca temperatura. 1 raz zdarzył się w jakiś gorący dzień. Wentylator działa i się włącza.
Dokładnie temp skoczyła do czerwonego pola. Przy przytrzymaniu pedału gazu do ok 2,5/3 tyś temp zaczyna spadać. Ciekawe w tym jest, że występuje to losowo. Czasami jak stoję na światłach, czasami jak podjadę pod dom z zakupów (ok 5km) czasem po trasie ok 120km.
Jakie rzeczy warto by było sprawdzić przy tych objawach. Boję się uszczelki pod głowicą bo zabiło by mi to portfel.

Dodam, że mam ost wrażenie słabego silnika (demonem to on nie jest bo to d14a8), ale to może jakość paliwa.
Przy okazji jak wymienić filtr paliwa? Jak ew. odpowietrzyć później układ.

Dziękuje za przeczytanie moich wypocin :P i z góry dziękuję za wszelkie porady.

bartek_levis
05-10-15, 16:28
zacznę od końca
Filtr paliwa jest pod maską na podszybiu po stronie pasażera, wymiana jest prosta luzujesz śrubę i nakrętkę przewodów tak zwróć uwagę aby nie zgubić podkładek z górnego przewodu, następnie odkręcasz opaskę trzymająca filtr wyjmujesz stary zakładasz nowy i skręcasz w odwrotnej kolejności, wsadzasz kogoś do samochodu przekręca kluczyk a Ty patrzysz czy nie cieknie paliwo robisz tak 2-3 razy i odpalasz fure, żadnego odpowietrzania nie robisz to nie diesel
co do temperatury może czujnik pada i pokazuje jak chce, co do uszczelki pytanie czy sprawdziłeś czy ubywa płynu, czy przybywa oleju, czy spaliny mają jakiś inny kolor czy w płynie nie ma oleju bo objawy są różne, ewentualnie moęesz jechać do jakiegoś warsztatu niech Ci sprawdzą czy masz spaliny w płynie chłodzącym
co do zawiasu to obstawiam stabilizator lub sworznie i radzę z tym nie czekać tylko robić albo nie jeździć układ kierowniczy przy okazji też możesz sprawdzić
kolejna sprawa górne wahacze jaśli są wywalone i sworzeń też już się kończy to poszukaj całych wahaczy wyjdzie taniej to do producentów to odradzam yamato i IC, graty swaga febi lub CTR powinny trochę wytrzymać pytanie co konkretnie będziesz wymieniał bo nie każdy producent robi wszystkie elementy zawieszenia

tastino112
06-10-15, 21:55
Jestem po wizycie u mechanika. Do wymiany końcówki drążka i wszystkie gumy stabilizatora. Nie wiem czy to dokładnie od tego dzieją się takie jaja ale wymienię zobaczymy.

bolo741
18-10-15, 22:34
Odkopie troche , co do temp mozesz miec zapowietrzony uklad chlodxenia i na postoju przy wolnych obr pompa nie ma sily przepchnac banki powietrza

Bartko
19-10-15, 08:55
Lub po prostu mało płynu w układzie chłodzenia.