PDA

Zobacz pełną wersję : Zakup auta. Civic Vii coupe



pawelgg
29-09-15, 00:12
Witam. Na wstępie chciałbym przywitać wszystkich fanów marki i użytkowników forum.
Jakiś czas temu sprzedałem civica piątej generacji Eg4 z silnikiem d15b2. Teraz czas na zakup kolejnej Hondy, na początku myślałem o Vi generacji ale natrafiłem na dosyć fajny egzemplarz Vii coupe auto całe zachowane w oryginale a to bardzo cenię, niestety wersja przed liftem 2001 i słabszym motorem 120km. Pojazd trzyma linie, blacharsko bez zastrzeżeń, wnętrze w ładnym stanie jak na te lata, samochód od pierwszego właściciela. Przebieg 230000km. Wszystko sprawne z wyposażenia. Ogólnie oceniam w skali szkolnej ten egzemplarz na 5, ale mój problem polega na tym ze nie wiem czy warto... 13600, na tyle jest wycenione auto. Nigdy wcześniej nie interesowałem się ta generacja wiec proszę o poradę czy w tym budżecie znajdę poliftową wersje z Vtec? Z góry dzięki za pomoc.

mlawa85
29-09-15, 06:26
Oczywiscie ze w tym budzecie znajdziesz polfta z Vitkiem, ale... nie oczekiwałbym dobrego stanu :) Sensowny przedlift to wydatek rzedu 11-14 tys. zł (wszystko zalezy co jest z nim zrobione bo za golasa to i 10 bedzie ok), polifty stoja wyzej. Moze ktos na forum bedzie chcial rozstac sie ze swoim poliftem :) pytaj :)

Karoles
29-09-15, 06:53
mam ep2 z k20a1 do rozstania :)

mlawa85
29-09-15, 07:53
i tu zaczyna sie juz "trudny" wybor, czy brac EPke z mega fajnym silnikiem czy szukac dalej duuuuuzo słabszej coupety :)

pawelgg
29-09-15, 09:35
No właśnie... wybór trudny. Silniki w wersji Coupe nie grzeszą mocą ale bardziej mi się podoba auto w takim nadwoziu. Chodzi mi o to że buda Hatchback nie nawiązuje do poprzednich generacji tzn. jest zbyt "grzeczna". Trudno mi podjąć decyzję. A egzemplarz o którym pisałem powyżej byłem oglądnąć dziś jeszcze raz i powiem Wam że kusi mnie sam fakt że autko jest tak zadbane i 100% oryginał. Myślę że w późniejszym czasie mogę odczuć niedosyt mocy, jest to seria D. Ogólnie rzecz biorąc silnik bardzo przypomina mój D15B2 z piąteczki, główna różnica to to że jest powiększony i osprzęt się trochę pozmieniał przez lata, oraz zapłon elektroniczny z niezależnymi cewkami. Jeżeli chodzi o samą moc to nie szaleję zbyt dużo ale lubię mieć spory zapas tak aby się kiedyś nie zdziwić np przy wyprzedzaniu. Jak byś Cie ocenili sam silnik w tym aucie jak wypada w porównaniu z Vtec 125km?

mlawa85
29-09-15, 10:13
a moglbys wrzucic pare pogladowych zdjec?? wiesz tu jest sporo osob ogarniajacyhc temat i po zdjeciach mozna sporo wyczytac i zaraz okaze sie ze on wcale taki idealny to nie jest :) spr dokladnie co masz wybite na bloku silnika, bo coraz trudniej jest znalezc prawidzwe D17 (czesto laduje D16 a czasami nawet D14, handlarze podmieniaja silniki gdy poleci panewka).
Miałem okazje jezdzic zarowno d17 z vitkiem jak i bez. Lepiej sie w gorze zbieral z vitkiem, tak roznicy nie widzialem. Aha, bardziej lubia zlopac olej te z vitkiem :) Jak bys zrobil wydech i dolot to jestes w stanie uzyskac na tym non vtec jakies 136KM. Tyle przynajmniej u wywiala hamownia wskazała. U mnie po samym dolocie 131KM z vitkiem.

Z perspektywy czasu D17 to słaby silnik zupełnie niepasujacy do tej budy. Poza tym albo była, albo bedzie robiona skrzynia bo to ich przypadłosc, poza tym lubia odzywac sie panewki jesli ktos jezdzil z poziomem oleju ponizej polowy... Te silniki sa zwyczajnie wrazliwe i trzeba o nie dbac.
Po zamontowaniu K20 w budzie coupe stwierdzic moge ze to jedyny sluszny silnik. Spalanie praktycznie w ogole nie wzrosło, momentu miało to równo :) przyjemnosc z jazdy wieeeelka :)

Karoles
29-09-15, 10:49
dokladnie takk jak co prawda dawno mialem okazje ejzdzic em2 bez vteca wiec wiadomo szlau nie robi to kazdy wie, tak samo jak seryjne ep2 z d16v1
zgadza sie k20a1 chociazby juz zdecydowanie sobie lepiej radzi nawet bez wydechu i dolotu, ja takowy posiadam i jest zdecydowanie lepiej, w sumie chcec sprzedazy jest bardzo duza ale nie mam parcia, zmarzyl mi sie avensis t25 w dizlu i wylacznie dlatego ze mam troche km do swojej lubej. musze tylko jedna rzecz ogarnac i wystawie juz oficjalnie i wtedy zobaczymy, mysle ze cena jaka sobie wymyslilem jest adekwatna do rzeczy ktore przez ten rozk zrobilem wiadmo tuningow sie nie odzyska ale nie chce oddac za bezcen :) jak zostanie to na wiosne dzialam z tematem to taki ot
a generlanie spalanie w trasie z klima oscyluje ok 7 l na spokojnie, po miescie tez w granicach 10 ale wiadomo jak pojezdiz sie dynamicznej to wiecej ale to chyba nic dziwnego, a maja troszke tam niuta i km pod maska awsze chetniej depnac, widomo bedzie zawsze malo majac wczesniej b18 doladowana ale na miasto jest ok
wiec jakbys chcial sie dowiedziec czegos wiecej to zapraszam na pw

pawelgg
29-09-15, 12:46
Niestety nie mam fotek. Przy oględzinach dokładnie sprawdzałem, na bloku jest zgodny kod D17A8. Sam już nie wiem co robić... pewien zewnętrzny czynnik zmusza mnie do zakupu auta młodszego a od zawsze marzyłem o CRX II gen z B16A1 lub o civicu V, VI B16A2. Ale ten zewnętrzny czynnik też ma coś do gadania;D. Wiem trochę marudzę i jestem niezdecydowany. Już bym brał tą Coupe ale boje się że silnik nie da mi satysfakcji.

mlawa85
29-09-15, 13:06
Jezdziłes nim?? tak jak mowie, zrobisz wydech oraz dolot (przy pomyslnych wiatrach 1,5-2 tys) i byc moze uzyskasz ok 135KM

pawelgg
29-09-15, 22:09
Jutro jadę z kolega na dokładne oględziny: miernik grubości lakieru a potem warsztat ocena podwozia i zawieszenia. Oczywiście między zabiegami jazda testowa. Mam nadzieje ze się nie rozczaruje. Jutro zdam relacje co i jak jeśli wszystko będzie ok biorę auto.

mlawa85
29-09-15, 22:46
ok, czekamy :) spr koniecznie stan silnika, zmierz kompresje, zajrzyj endoskopem jesli mozesz do srodka, spr. czy nie kopci, w okolicach 180-200 tys zaczynaja sie problemy z uszczelka pod glowica.

pawelgg
01-10-15, 22:30
Panowie jest w miarę ok. Nie mam jeszcze auta ale jutro dojdzie najprawdopodobniej do finalizacji. Dziś poszedł w ruch miernik tylko na błotnikach z tyłu są zaprawki reszta pojazdu 100% oryginał. Po jeździe testowej mam mieszane uczucia... mogło by być lepiej ale w sumie nie będę nią przecież jeździł na rajdach. Zawieszenie w dobrej kondycji, prowadziła się równo. Wyposażenie działa, jedyne co mogło by być niepokojące to najprawdopodobniej są wycieki z pod pokrywy zaworów których teraz nie widać (silnik oczyszczony) po prostu myślę że tam cieknie ale jest to zamaskowane, to dla mnie nie problem choć by nawet. Nie miałem dziś możliwości sprawdzenia auta w warsztacie, jutro mam jechać z właścicielem. Chłopaki dopiero wgryzam się w temat siódmej generacji napiszcie proszę jakie są różnice między wersją USA a Europejską Coupe. Egzemplarz który chcę nabyć jest z USA.

mlawa85
02-10-15, 07:36
spr dokladnie skad te wycieki, myte komory z gory u mnie sa na przegranej pozycji, jesli nie znasz samochodu to takie zabiego wlasnie maja na celu ukrycie wyciekow. Uszczelka pod dekiel to nawet za 20 zł znajdziesz wiec watpie zeby to bylo spod pokrywy, obym sie mylil. A miejsc wycieku jest sporo.

Co do roznic miedzy amerykanska a europejska wersja to zerknij tutaj :)
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?80712-EM2-Lans-SQUAD-)

pawelgg
03-10-15, 22:32
Panowie dzięki za wskazówki i porady. Wczoraj kupiłem samochód. Zrobiłem juz 400 km aby wykryć ew. problemy i się nacieszyć. Wjechałem na kanał i zauważyłem wyciek z pompy wspomagania musze zaobserwować co dalej, płynu niby nie ubywa. Z ogólnego stanu jestem zadowolony silnik nie kopci całe wyposażenie działa, grzany fotel lusterka itd. Na pierwszy strzał wymieniłem filtr powietrza 36pln. Spodziewałem się czegoś więcej od tego silnika... Rozpędza auto jak mój dawny d15b2 piątkę. Niby samochód cięższy ale 30km więcej teraz powinno robić robotę. Zawieszenie malinka: sztywno, pewnie, bezpiecznie. Luzów brak zbieżność ok. Wydech ładnie się trzyma (oryginał) podłoga w bardzo dobrym stanie, jedyne co to ranty progów musze oczyścić i zabezpieczyć. Powiem wam tak sporo Lubie narzekać i widzę to i owo silnik mógł by mieć trochę więcej mocy. A podsumowując nabyty wóz; jedyne co, to musze obserwować co się dzieje z tą pompa. Nie zamieszczam fotek bo za późno robiłem zdjęcia i są niewyraźne.

Karoles
04-10-15, 07:28
Ale k20a1 juz sobie calkiem radzi z taka buda..

mlawa85
04-10-15, 16:39
Panowie dzięki za wskazówki i porady. Wczoraj kupiłem samochód. Zrobiłem juz 400 km aby wykryć ew. problemy i się nacieszyć. Wjechałem na kanał i zauważyłem wyciek z pompy wspomagania musze zaobserwować co dalej, płynu niby nie ubywa. Z ogólnego stanu jestem zadowolony silnik nie kopci całe wyposażenie działa, grzany fotel lusterka itd. Na pierwszy strzał wymieniłem filtr powietrza 36pln. Spodziewałem się czegoś więcej od tego silnika... Rozpędza auto jak mój dawny d15b2 piątkę. Niby samochód cięższy ale 30km więcej teraz powinno robić robotę. Zawieszenie malinka: sztywno, pewnie, bezpiecznie. Luzów brak zbieżność ok. Wydech ładnie się trzyma (oryginał) podłoga w bardzo dobrym stanie, jedyne co to ranty progów musze oczyścić i zabezpieczyć. Powiem wam tak sporo Lubie narzekać i widzę to i owo silnik mógł by mieć trochę więcej mocy. A podsumowując nabyty wóz; jedyne co, to musze obserwować co się dzieje z tą pompa. Nie zamieszczam fotek bo za późno robiłem zdjęcia i są niewyraźne.

Zaloz temat jak ogarniesz jaks zdjecia i pochwal sie nabytkiem :) gratuluje zakupu :)


Ale k20a1 juz sobie calkiem radzi z taka buda..

Z tym silnikiem to zupelnie inny samochod :)

pawelgg
06-10-15, 21:18
Nie mogę się zabrać za zrobienie fotek i założenia tematu z nabytym autem (zrobię to najszybciej jak się da). Ok do rzeczy zrobiłem juz ok. 600 km stan oleju jak przy zakupie pompa trochę się poci ale płynu nie ubywa. Ogólnie jest wszystko tak jak trzeba najbardziej jestem zadowolony z zawieszenia jest mega pewnie, twardo, bezpiecznie, sportowo. Ale... Martwi mnie natura tego serduszka, wydaje mi się ze może nawet trochę słabiej radzi sobie od V gena D15b2. Ma ktoś z was porównanie? Dziś sprawdzałem świece są w dobrej kondycji, przemyłem wkręciłem. Podejrzewam że coś jest nie tak... Samochód ociężale rozpędza się tzn. Jest to takie jednostajne bez fajerwerków na wyższych obrotach. Może mam urojenia? Chłopaki doradźcie coś.

Nie mogę się zabrać za zrobienie fotek i założenia tematu z nabytym autem (zrobię to najszybciej jak się da). Ok do rzeczy zrobiłem juz ok. 600 km stan oleju jak przy zakupie pompa trochę się poci ale płynu nie ubywa. Ogólnie jest wszystko tak jak trzeba najbardziej jestem zadowolony z zawieszenia jest mega pewnie, twardo, bezpiecznie, sportowo. Ale... Martwi mnie natura tego serduszka, wydaje mi się ze może nawet trochę słabiej radzi sobie od V gena D15b2. Ma ktoś z was porównanie? Dziś sprawdzałem świece są w dobrej kondycji, przemyłem wkręciłem. Podejrzewam że coś jest nie tak... Samochód ociężale rozpędza się tzn. Jest to takie jednostajne bez fajerwerków na wyższych obrotach. Może mam urojenia? Chłopaki doradźcie coś.

Karoles
06-10-15, 21:36
Ale kazdy ci pisal ze to poprostu nie jedzie :)
Wiec co mam Ci napisac ??

pawelgg
06-10-15, 21:48
Właściwie to nie wiem. Chodzi mi o to ze może coś jednak wpływa na to ze silnik nie osiąga tej fabrycznej mocy. Te 120 km nie jest przecież jakąś strasznie małą mocą wiec dziwne jest dla mnie to że w moim odczuciu 90 km w starej hondzie jechało być może lepiej od tej.

mlawa85
06-10-15, 21:53
a ile wazy 5 gen?? bo coupe 7 gen 1120kg w serii.

Edit: juz wiem :) coupe rowno tone :) Wiesz co, moze zrob film i pokaz jak to sie rozpedza, dodatkowo zmierz czas w jakim osiaga stowke.

pawelgg
06-10-15, 22:03
Z tego co pamiętam to jakieś 950 kg. Ok jest lżejszy ale 30KM różnicy na te 200kg więcej powinno zrobić różnice na plus dla em2. Dlatego pojawiają się moje wątpliwości czy to aby na pewno naturalne. Weźmy pod uwagę też fakt ze V gen był starszy a oleju mi tam ubywało sporo przy ostrej jeździe.

mlawa85
07-10-15, 06:33
wazna byla kompresja, jesli trzymal parametry to i odpychal sie zdrowo wiec branie oleju nie mialaoby tu wiekszego znaczenia. Tak jak napisalem wczesniej zrob :) Wtedy bedzie mozna ocenic czy to Twoje złudzenia czy faktycznie jest cos nie tak.

Karoles
07-10-15, 07:08
No wlasnie te 120 ps to zadna rewelacja, 5 g i 7g to jakby moim zdaniem dwie epoki a efekt jechwnia jest w obu przypadkach moim zdaniem w skrzyni. Bo pamietam ze z kolegi b7 jak juz mialem c4 to nie bylo duzo roznicy ze startu tak do 1 biegu nawet nie byl tak daleko no ale od momentu vteca nie bylo co zbiwrac ... 101 vs 169 ps