PDA

Zobacz pełną wersję : Odsluchanie pracy d16z6 z ostrym walkiem , cos nie tak ?



blazernh
28-09-15, 23:09
Witam. Na początek mała specyfikacja silnika :


D16Z6 -> po generalce, dotarciu i strojeniu
panewki ACL Race nominał
szlif tulei + tłoki PM6 drugi nadwymiar + pierścienie NPR, korby seria
wałek Crower 63441ZT
regulowane koło VMS
głowica po podstawowej obróbce; czyszczenie, planowanie ok. 0.9mm
wszystkie możliwe uszczelki, uszczelniacze zaworowe nowe OEM Honda
Olej 10w60

W silniku wyrczy coś jakby panewki , byłem u mechanika ( Hondziarza ) i mówił że wszystko jest OK ponieważ te silniki niektóre tak mają.
Chciałbym zobaczyć wasze opinie

Filmik troszkę trwa dlatego wklejam minuty w których najbardziej to słychać. Warkot słychać przy granicy obrotów 2700 - 3200 Na biegu jałowym zdecydowanie ciszej tłuczę się niż podczas jazdy


2:20
2:50
3:10

Film :

https://www.youtube.com/watch?v=fnbAQ3cw5yM

HEG8
28-09-15, 23:25
Za mocno napięty rozrząd + klepią zawory + panewki... Silnik pracuje jak diesel z golfa II... :rolleyes: Kolega "Hondziarz" dla którego wszystko jest ok jest tutaj na forum zarejestrowany??

Fawor
28-09-15, 23:40
hmm...ja tam panewki nie słysze :rolleyes:

HEG8
29-09-15, 00:58
Fawor, więc co słyszysz? Bo też jestem ciekaw co to za odgłos z dołu? Masz większe doświadczenie w silnikach i pewnie nie raz z takim przypadkiem miałeś do czynienia... :)

Fawor
29-09-15, 07:50
daj spokoj z tym doświadczeniem ;) Ja jestem okazyjny tuner, a nie codzienny mechanik. Moim zdaniem to klekot z klawiatury (auta z compcamsem chodzą jak traktory) plus EWENTUALNIE pasowanie tłoków..panewka była by wyraźniej słyszalna w funkcji obrotów. No ale to tylko film...jeśli auto wystrojone to niech kolega przepałuje kilka razy :) Jak się nie zapali kontrolka i faktycznie nie zacznie napier*alać to to nie panewka :p

blazernh
29-09-15, 21:00
Za mocno napięty rozrząd + klepią zawory + panewki... Silnik pracuje jak diesel z golfa II... :rolleyes: Kolega "Hondziarz" dla którego wszystko jest ok jest tutaj na forum zarejestrowany??

Panie kolego.
Rozrząd nie był za mocno napięty , ponieważ dziś wymieniałem go i meches który to robił zrobił mówił że rozrząd był i jest dobrze zrobiony.
Również stwierdził że te stuki spowodowane są doprężonym silnikiem.
Co do luzów na zaworach , powiedział że dopiero może je sprawdzić jeżeli auto odstoi całą noc :)

maras78
29-09-15, 21:15
stuki spowodowane doprzężonym silnikiem - nic dobrego
sam ma doprzężony na seryjnych wałkach ale słyszałem na aftermarketowych i jedynie można usłyszeć luźniejsze ustawienie zaworów...

HEG8
29-09-15, 21:21
Panie kolego.
Rozrząd nie był za mocno napięty , ponieważ dziś wymieniałem go i meches który to robił zrobił mówił że rozrząd był i jest dobrze zrobiony.
Również stwierdził że te stuki spowodowane są doprężonym silnikiem.
Co do luzów na zaworach , powiedział że dopiero może je sprawdzić jeżeli auto odstoi całą noc :)

Sorry Panie kolego, niepotrzebnie się wtrąciłem w ten temat... ;)

Yotomeczek86
30-09-15, 19:13
Oczywiście że słychać panewki, dokładnie główne są wyklepane... Możesz jeździć, wał ma delikatne bicie i wyklepał panewki, ale ile jeździć? Ciężko powiedzieć.Ten kto to składał musiał być niezłym fachowcem, niema co. Rozrząd jest ok, a klepie bo wałek ostrzejszy niż seria.

wiesko1261
30-09-15, 19:27
daj spokoj z tym doświadczeniem ;) Ja jestem okazyjny tuner, a nie codzienny mechanik. Moim zdaniem to klekot z klawiatury (auta z compcamsem chodzą jak traktory) plus EWENTUALNIE pasowanie tłoków..panewka była by wyraźniej słyszalna w funkcji obrotów. No ale to tylko film...jeśli auto wystrojone to niech kolega przepałuje kilka razy :) Jak się nie zapali kontrolka i faktycznie nie zacznie napier*alać to to nie panewka :p

też bym obstawiał zbyt luźne pasowanie tłoków (ciekawe jakie były wymiary ? )
sąsiadowi pomagałem przy podmianie pierścieni i luz był ponad dopuszczalnym -nawet były ślady
na tłokach i tulejach , podobnie klekotał , tylko silnik seria i w zakresie średnich obrotów

Yotomeczek86
30-09-15, 19:32
Piston slap jest całkowicie innym dźwiękiem

blazernh
30-09-15, 22:27
Czyli wymiana samych panewek nie ma sensu , bo znowu je wyklepie ? Hum

jogal
01-10-15, 00:11
Ustaw zapłon na 10 stopni lampą i zobacz czy nie będzie ciszej...

blazernh
01-10-15, 18:14
No i stało się.
Po przepałowaniu na autostradzie.
Dźwięk dociera z górnej części silnika
https://youtu.be/zGGZpIPbwpQ
Teraz pytanie. Jeżeli non stop śmigałem na 10w60 a na czas docierania wleję 10w40 a potem znów powrót na 10w60 nic się nie stanie ?

maras78
01-10-15, 18:37
ale sieczkarnia, na moje to panewki
ogólnie docieranie na rzadszym oleju niż docelowy jest trochę dziwne...

HEG8
01-10-15, 19:06
Fawor - mówiłeś, żeby przepałować i przepałował. Panewki się wysrały na dobre... ;)

Teraz chcesz wlać rzadszy olej czy dopiero wtedy jak znów wyremontujesz ten silnik (o ile jeszcze jest sens remontować)?

blazernh
01-10-15, 19:15
Teraz pytanie główne czy korbowodowe hum.

Czyli po wymianie panewek żeby nie schodził w dół z olejem zalać na docieranie 15w40 ? :O

chmiel90
01-10-15, 19:39
Jezeli to panewka to sama ich wymiana nic ci nie da, wał jest juz zarysowany/przytarty, zlozysz na nowych i znowy wysra

blazernh
01-10-15, 19:48
Teoretycznie tak ALE.
Koledze w d16z9 identycznie klekotały panewki korbowodowe , wymienił je na jakiś najtańszy badziew (bez szlifu wału a ryski pod paznokciem były wyczuwalne ) i przejeździł tak 20 000 KM.
Następnie znów zaczęły klekotać , więc tym razem założył acl race. Również bez szlifu i jeździ tak 2 lata ;)

wiesko1261
01-10-15, 20:19
szukaj innego wału :)

banderas_rr
01-10-15, 20:40
Witam,przepałowanie było najgorsze co mogłeś zrobić,teraz silnik na stół i powiem tak bardzo porządny warsztat szlifierski ci pozostaje pod warunkiem ze jeszcze twój wal się załapie na szlif,raczej szukaj drugiego.

Mam pytanie czy wał sprawdzany był u szlifierza i dobór panewek był właściwy,jaka pewność że miałeś wał nominalny?

karamba
01-10-15, 22:00
Wał po szlifie to i tak kasztan na krótką metę ...

blazernh
01-10-15, 22:24
vol2.
https://www.youtube.com/watch?v=TytukEqEgfw

HEG8
01-10-15, 22:41
Nagraj jeszcze vol 40. Po co to nadal pałujesz? Samo się nie naprawi, a jak tak dalej pójdzie to korba wyjdzie blokiem... Polecam, fajny widok... :cool:

blazernh
01-10-15, 22:46
Przestań się sadzić gościu , masz problemy idź z tym gdzie indziej :)

Fawor
01-10-15, 22:47
No niestety stało się nieuniknione...obojętnie czy byś pałował wcześniej czy później, na pewno by klęknęło. Coś o tym wiem..Nowy wał, pomiar, panewki i pompa.

HEG8
01-10-15, 22:53
Ty masz problemy - ze swoim silnikiem, sam nie wiesz co z czym się je i "co stuka", a jak człowiek Ci odpowiada to Ty się sadzisz... Odpowiadasz tylko na moje posty, bo są napisane "normalnym językiem zwykłego zjadacza chleba", a jak ktoś rzuca fachowe hasła to masz to w dupie, bo połowy nie czaisz. Zastanów się, bo ja Ci nie chce dogryzać, ale sam powodujesz, że z tego silnika robi się coraz większe bagno... :rolleyes:

Saiti
01-10-15, 23:29
Lepiej zrobić tak jak Fawor właśnie powiedział - przepałować, żeby się wysrało od razu, a nie jeździć z rozkminami "co to". Bo i tak prędzej czy później by się to stało :) Otwieraj motor i sprawdzaj, bo wróżenie które to panewki to takie nie tego trochę ;) Będzie 100%, że korbowodowa, a potem się okaże, że główna, a silnik i tak do roboty ;)

maras78
02-10-15, 01:16
Jakie ciśnienie pokazuja wskaźniki bo te co nagrales tylko bez sensu mrugaja...

Tapatalknięte z LG G3

chmiel90
02-10-15, 09:22
nowy wał ok, ale jak się okaże że panewka glowna jest zmasakrowana to możliwe że blok pod panewka jest wyheblowany, więc lepiej szukać drugi blok kompletny

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

karamba
02-10-15, 09:42
Temat druciarstwo vol 6 :rolleyes:
Jeden silnik zle poskladali to z pomoca forum i filmikow drugi nagle nie wyjdzie lepiej ? Hehe
HEG8 szkoda nerwow na moje :o

majson
02-10-15, 10:53
samo bez rozebrania sie nie naprawi.

Matt_Btw
02-10-15, 11:19
Uwielbiam takich. nasrane zegarków, które nie działają, byle pałować bez obserwacji parametrów, cos puka, a ch*j pałuje dalej, może ucichnie!

blazernh
02-10-15, 22:00
Uwielbiam takich. nasrane zegarków, które nie działają, byle pałować bez obserwacji parametrów, cos puka, a ch*j pałuje dalej, może ucichnie!

I chu.. raz się żyje :) Na pewno nie ma co płakać ze względu na "sypiący" się silnik.
Zrobi się , będzie jeździło dalej.
Temat założony tylko żeby zbliżyć się jakoś do tego tematu , widać sami fachowcy tutaj i do wymiany oleju trzeba ściągnąć miskę aby ją dokładnie umyć ze starego oleju no i nie można zapomnieć też o wymyciu pokrywy zaworów :)

wiesko1261
03-10-15, 06:31
pokrywę i tak masz drugą , korbowód jeżeli (na której poszła panewka) ma przebarwienia od przegrzania , też do wymiany ( najlepiej pomierzyć ) ale pompa oleju na stół od razu jako pierwsza :)

blazernh
03-10-15, 14:16
Silnik na stole.
Czas pokaże o co w tym wszystkim chodzi

jerzynew
08-10-15, 11:17
śprawdź pasowanie przed ponownym montarzem bo szkoda roboty. pasowanie zarówno główne jak i korbowe 2-4sety