Zobacz pełną wersję : Odsluchanie pracy d16z6 z ostrym walkiem , cos nie tak ?
Witam. Na początek mała specyfikacja silnika :
D16Z6 -> po generalce, dotarciu i strojeniu
panewki ACL Race nominał
szlif tulei + tłoki PM6 drugi nadwymiar + pierścienie NPR, korby seria
wałek Crower 63441ZT
regulowane koło VMS
głowica po podstawowej obróbce; czyszczenie, planowanie ok. 0.9mm
wszystkie możliwe uszczelki, uszczelniacze zaworowe nowe OEM Honda
Olej 10w60
W silniku wyrczy coś jakby panewki , byłem u mechanika ( Hondziarza ) i mówił że wszystko jest OK ponieważ te silniki niektóre tak mają.
Chciałbym zobaczyć wasze opinie
Filmik troszkę trwa dlatego wklejam minuty w których najbardziej to słychać. Warkot słychać przy granicy obrotów 2700 - 3200 Na biegu jałowym zdecydowanie ciszej tłuczę się niż podczas jazdy
2:20
2:50
3:10
Film :
https://www.youtube.com/watch?v=fnbAQ3cw5yM
Za mocno napięty rozrząd + klepią zawory + panewki... Silnik pracuje jak diesel z golfa II... :rolleyes: Kolega "Hondziarz" dla którego wszystko jest ok jest tutaj na forum zarejestrowany??
hmm...ja tam panewki nie słysze :rolleyes:
Fawor, więc co słyszysz? Bo też jestem ciekaw co to za odgłos z dołu? Masz większe doświadczenie w silnikach i pewnie nie raz z takim przypadkiem miałeś do czynienia... :)
daj spokoj z tym doświadczeniem ;) Ja jestem okazyjny tuner, a nie codzienny mechanik. Moim zdaniem to klekot z klawiatury (auta z compcamsem chodzą jak traktory) plus EWENTUALNIE pasowanie tłoków..panewka była by wyraźniej słyszalna w funkcji obrotów. No ale to tylko film...jeśli auto wystrojone to niech kolega przepałuje kilka razy :) Jak się nie zapali kontrolka i faktycznie nie zacznie napier*alać to to nie panewka :p
Za mocno napięty rozrząd + klepią zawory + panewki... Silnik pracuje jak diesel z golfa II... :rolleyes: Kolega "Hondziarz" dla którego wszystko jest ok jest tutaj na forum zarejestrowany??
Panie kolego.
Rozrząd nie był za mocno napięty , ponieważ dziś wymieniałem go i meches który to robił zrobił mówił że rozrząd był i jest dobrze zrobiony.
Również stwierdził że te stuki spowodowane są doprężonym silnikiem.
Co do luzów na zaworach , powiedział że dopiero może je sprawdzić jeżeli auto odstoi całą noc :)
stuki spowodowane doprzężonym silnikiem - nic dobrego
sam ma doprzężony na seryjnych wałkach ale słyszałem na aftermarketowych i jedynie można usłyszeć luźniejsze ustawienie zaworów...
Panie kolego.
Rozrząd nie był za mocno napięty , ponieważ dziś wymieniałem go i meches który to robił zrobił mówił że rozrząd był i jest dobrze zrobiony.
Również stwierdził że te stuki spowodowane są doprężonym silnikiem.
Co do luzów na zaworach , powiedział że dopiero może je sprawdzić jeżeli auto odstoi całą noc :)
Sorry Panie kolego, niepotrzebnie się wtrąciłem w ten temat... ;)
Yotomeczek86
30-09-15, 19:13
Oczywiście że słychać panewki, dokładnie główne są wyklepane... Możesz jeździć, wał ma delikatne bicie i wyklepał panewki, ale ile jeździć? Ciężko powiedzieć.Ten kto to składał musiał być niezłym fachowcem, niema co. Rozrząd jest ok, a klepie bo wałek ostrzejszy niż seria.
wiesko1261
30-09-15, 19:27
daj spokoj z tym doświadczeniem ;) Ja jestem okazyjny tuner, a nie codzienny mechanik. Moim zdaniem to klekot z klawiatury (auta z compcamsem chodzą jak traktory) plus EWENTUALNIE pasowanie tłoków..panewka była by wyraźniej słyszalna w funkcji obrotów. No ale to tylko film...jeśli auto wystrojone to niech kolega przepałuje kilka razy :) Jak się nie zapali kontrolka i faktycznie nie zacznie napier*alać to to nie panewka :p
też bym obstawiał zbyt luźne pasowanie tłoków (ciekawe jakie były wymiary ? )
sąsiadowi pomagałem przy podmianie pierścieni i luz był ponad dopuszczalnym -nawet były ślady
na tłokach i tulejach , podobnie klekotał , tylko silnik seria i w zakresie średnich obrotów
Yotomeczek86
30-09-15, 19:32
Piston slap jest całkowicie innym dźwiękiem
Czyli wymiana samych panewek nie ma sensu , bo znowu je wyklepie ? Hum
Ustaw zapłon na 10 stopni lampą i zobacz czy nie będzie ciszej...
No i stało się.
Po przepałowaniu na autostradzie.
Dźwięk dociera z górnej części silnika
https://youtu.be/zGGZpIPbwpQ
Teraz pytanie. Jeżeli non stop śmigałem na 10w60 a na czas docierania wleję 10w40 a potem znów powrót na 10w60 nic się nie stanie ?
ale sieczkarnia, na moje to panewki
ogólnie docieranie na rzadszym oleju niż docelowy jest trochę dziwne...
Fawor - mówiłeś, żeby przepałować i przepałował. Panewki się wysrały na dobre... ;)
Teraz chcesz wlać rzadszy olej czy dopiero wtedy jak znów wyremontujesz ten silnik (o ile jeszcze jest sens remontować)?
Teraz pytanie główne czy korbowodowe hum.
Czyli po wymianie panewek żeby nie schodził w dół z olejem zalać na docieranie 15w40 ? :O
Jezeli to panewka to sama ich wymiana nic ci nie da, wał jest juz zarysowany/przytarty, zlozysz na nowych i znowy wysra
Teoretycznie tak ALE.
Koledze w d16z9 identycznie klekotały panewki korbowodowe , wymienił je na jakiś najtańszy badziew (bez szlifu wału a ryski pod paznokciem były wyczuwalne ) i przejeździł tak 20 000 KM.
Następnie znów zaczęły klekotać , więc tym razem założył acl race. Również bez szlifu i jeździ tak 2 lata ;)
wiesko1261
01-10-15, 20:19
szukaj innego wału :)
banderas_rr
01-10-15, 20:40
Witam,przepałowanie było najgorsze co mogłeś zrobić,teraz silnik na stół i powiem tak bardzo porządny warsztat szlifierski ci pozostaje pod warunkiem ze jeszcze twój wal się załapie na szlif,raczej szukaj drugiego.
Mam pytanie czy wał sprawdzany był u szlifierza i dobór panewek był właściwy,jaka pewność że miałeś wał nominalny?
Wał po szlifie to i tak kasztan na krótką metę ...
vol2.
https://www.youtube.com/watch?v=TytukEqEgfw
Nagraj jeszcze vol 40. Po co to nadal pałujesz? Samo się nie naprawi, a jak tak dalej pójdzie to korba wyjdzie blokiem... Polecam, fajny widok... :cool:
Przestań się sadzić gościu , masz problemy idź z tym gdzie indziej :)
No niestety stało się nieuniknione...obojętnie czy byś pałował wcześniej czy później, na pewno by klęknęło. Coś o tym wiem..Nowy wał, pomiar, panewki i pompa.
Ty masz problemy - ze swoim silnikiem, sam nie wiesz co z czym się je i "co stuka", a jak człowiek Ci odpowiada to Ty się sadzisz... Odpowiadasz tylko na moje posty, bo są napisane "normalnym językiem zwykłego zjadacza chleba", a jak ktoś rzuca fachowe hasła to masz to w dupie, bo połowy nie czaisz. Zastanów się, bo ja Ci nie chce dogryzać, ale sam powodujesz, że z tego silnika robi się coraz większe bagno... :rolleyes:
Lepiej zrobić tak jak Fawor właśnie powiedział - przepałować, żeby się wysrało od razu, a nie jeździć z rozkminami "co to". Bo i tak prędzej czy później by się to stało :) Otwieraj motor i sprawdzaj, bo wróżenie które to panewki to takie nie tego trochę ;) Będzie 100%, że korbowodowa, a potem się okaże, że główna, a silnik i tak do roboty ;)
Jakie ciśnienie pokazuja wskaźniki bo te co nagrales tylko bez sensu mrugaja...
Tapatalknięte z LG G3
nowy wał ok, ale jak się okaże że panewka glowna jest zmasakrowana to możliwe że blok pod panewka jest wyheblowany, więc lepiej szukać drugi blok kompletny
Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
Temat druciarstwo vol 6 :rolleyes:
Jeden silnik zle poskladali to z pomoca forum i filmikow drugi nagle nie wyjdzie lepiej ? Hehe
HEG8 szkoda nerwow na moje :o
samo bez rozebrania sie nie naprawi.
Uwielbiam takich. nasrane zegarków, które nie działają, byle pałować bez obserwacji parametrów, cos puka, a ch*j pałuje dalej, może ucichnie!
Uwielbiam takich. nasrane zegarków, które nie działają, byle pałować bez obserwacji parametrów, cos puka, a ch*j pałuje dalej, może ucichnie!
I chu.. raz się żyje :) Na pewno nie ma co płakać ze względu na "sypiący" się silnik.
Zrobi się , będzie jeździło dalej.
Temat założony tylko żeby zbliżyć się jakoś do tego tematu , widać sami fachowcy tutaj i do wymiany oleju trzeba ściągnąć miskę aby ją dokładnie umyć ze starego oleju no i nie można zapomnieć też o wymyciu pokrywy zaworów :)
wiesko1261
03-10-15, 06:31
pokrywę i tak masz drugą , korbowód jeżeli (na której poszła panewka) ma przebarwienia od przegrzania , też do wymiany ( najlepiej pomierzyć ) ale pompa oleju na stół od razu jako pierwsza :)
Silnik na stole.
Czas pokaże o co w tym wszystkim chodzi
śprawdź pasowanie przed ponownym montarzem bo szkoda roboty. pasowanie zarówno główne jak i korbowe 2-4sety
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.