Zobacz pełną wersję : Przelot warczy, buczy i urywa łeb pomiędzy 3-4 tys obrotów
Mam u siebie w D15Z6 wydech w postaci:
4-2-1 oem -> środkowy powiększony -> rura rover 2" z tłumikiem -> końcowy przelot powiększony (oba tłumiki z nierdzewki i dobrej firmy, celowo nie piszę jakiej)
Po zamontowaniu wydech brzmiał fajnie - miło mruczał i nie buczał, był dość cichy w całym zakresie obrotów.
Niestety wraz z przejechanymi kilometrami robiło się coraz głośniej, pojawiło się buczenie / dudnienie ale tylko w zakresie 3-4 tys. obrotów.
Jest to uciążliwe do tego stopnia, że ciszej jest kiedy jadę w trasie na 4 biegu utrzymując powyżej 4k rpm niż na piątce kiedy obroty są w zakresie 3-4tys
Poniżej 3 tys. obr. wyraźnie słychać wydech ale poziom głośności jest w normie - 70-75dB
Pomiędzy 3-4tys. obr wydech buczy i dudni bardzo głośno 85-87dB
Powyżej 4 tys. obr. wydech zupełnie się wycisza, i przestaje buczeć - słychać tylko dźwięk silnika, szum powietrza i opon 73-77dB
Mierzyłem natężenie dźwięku aplikacją na smartfona więc nie wiem na ile pomiar jest dokładny, ale pi razy oko jest to wzrost rzędu 10dB czyli różnica jest ogromna.
Przejechane na tym wydechu około 7tys. km, na końcowym max. 5tys. km bo był montowany później.
Co jest grane? Czy ktoś ma pomysł?
najważniejsze pytanie: jaki przebieg na tym wydechu?
Nie ma przedmuchów, poluzowanych czy dziurawych elementów?
Wyglafa to trocje tak jakby wygluszenie w tlumiku wostalo wydmuchane lub opadlo i zajmuje tylko dolna czesc pierwszego tlumika... lub gdzies sie cos rozszczelnilo, ale to inny dzwiek, nie dudnienie przecież.
Przejechane na tym wydechu około 7tys. km, na końcowym max. 5tys. km bo był montowany później.
Wszystko szczelne i bez korozji - sprawdzałem wczoraj na kanale.
Po prostu jak tłumik był nowy to owe dudnienie było mniej słyszalne z racji ogólnie niższego poziomu głośności. Jest to przypadłość każdej z Hond. Im lepszej jakości tłumiki tym mniej uciążliwe. Dodatkowo rura aluminiowana, zamiast porządnej kwasówki, nie poprawia sytuacji.
Ja zrobię reklamę akurat Hammerowi, bo od niego brałem tłumiki do mojego eco-dupowozu (kwasówka 2,16" schodząca na 2" za wahaczem) i wydech jest MEGA przyjemny w każdym zakresie obrotów. Oczywiście ten newraligiczny też słychać (wynika z konstrukcji silnika), ale nie męczy. Potwierdzone przez kontrole policyjne - "nie słyszałem jeszcze w Poznaniu tak cichej, nieseryjnej Hondy" :)
Mtech moim zdaniem się zepsuł, a Proex nigdy cichy nie był - taka prawda.
Kiedys pewien tlumikarz powiedział mi ze problem wydechu przy ~3k rpm może być spowodowany:
- zbyt duza średnica wydechu
- brak katalizatora badz daremny jego zamiennik
- zle ustawiony zapłon (na regulowanym kółku można to zmienić)
Po rozmowie z tunerem i innym fachowcem od tłumików obstawiałbym hmmm... Wszystko ^^ aczkolwiek w moim przypadku wysoce prawdopodobna byla ostatnia opcja :P
Kiedys pewien tlumikarz powiedział mi ze problem wydechu przy ~3k rpm może być spowodowany:
- zbyt duza średnica wydechu
- brak katalizatora badz daremny jego zamiennik
- zle ustawiony zapłon (na regulowanym kółku można to zmienić)
Po rozmowie z tunerem i innym fachowcem od tłumików obstawiałbym hmmm... Wszystko ^^ aczkolwiek w moim przypadku wysoce prawdopodobna byla ostatnia opcja :P
I co, 90% Honda ma źle ustawiony zapłon? :) Ja miałem i mam kilka 'w obrocie', wszystkie wystrojone, żadna nie ma katalizatora, a jedna buczy, druga nie...hmmm ;)
Ja w swoim eg mam srodkowy 2cale z rovera i koncowy Hammera i jestem naprawde w szoku jak auto jest ciche gdy sie go nie kreci wysoko.
A d serie niestety tak jak Fawor pisze konstrukcyjnie obroty 3-4tys sa ogolnie do dupy, nie jedzie tym auto, wkreca sie slabo tylko buczy
Fawor Masz jakiś filmik, jak brzmi wydech w twoim eco-dupowozie? Jaki dokładnie masz setup wydechu?
popytajcie michała102 o wydech, ma mega cichy :)
Fawor Masz jakiś filmik, jak brzmi wydech w twoim eco-dupowozie? Jaki dokładnie masz setup wydechu?
filmik może jakiś nagram w wolnej chwili, na razie nic nie mam.
4-2-1 chińczyk bez przerobek, łącznik elastyczny 57mm, do wahacza rura kwasówka 2,16" (54 zewn) ze środkowym powiększonym, od wahacza 2" z końcowym przelotowym zwykłym. Tłumiki by Hammer.
Marek - wydaje mi sie po filmach, że mój jest cichszy ;)
Beka, teraz będziemy się przekomarzać w tuningach kto ma cichszy, a nie skuteczniejszy/głośniejszy :p
chciałbym taki u siebie ;]
video michała
https://www.youtube.com/watch?v=v1ac2oo5ndc
fawor idzie pogodzić skuteczność z głośnością ;)
Jeśli chodzi o zapłon to mam około 3-4 stopnie wyprzedzony z powodu jazdy na lpg, dzięki czemu lepiej zbiera się z dołu. Dziś sprawdzę ten trop i ustawię na środku tak jak powinno być.
chciałbym taki u siebie ;]
fawor idzie pogodzić skuteczność z głośnością ;)
no pewnie, że idzie :) Po prostu zabawowy jest fakt, że ludzie chcą coraz większy ciszy :) Jakby nam się forum trochę starzało :p
https://www.youtube.com/watch?v=ThgkfxJ0Y80 :)
104,9dB
https://www.youtube.com/watch?v=ThgkfxJ0Y80 :)
104,9dB
ehh... miałem podobnie w d15, ale na dwoch tłumikach ;]
potem włożyłem b18 pod ten wydech i urwało mi łeb z płucami :D
https://www.youtube.com/watch?v=V3RY3BhkyDo
Ustawiłem zapłon na środkową kreskę i niestety nic to nie pomogło - dźwięk co prawda trochę się zmienił ale głośność pozostała ta sama.
Na przestawionym zapłonie jeździłem od jakiegoś czasu i głośność wydechu była w normie więc to nie jest przyczyną problemu.
:confused: :confused: :confused:
Dodam że nie mam łącznika elastycznego, wydech jest wyspawany na sztywno w ipaco. Będę musiał do nich pojechać może wymacają co jest przyczyną problemu, jestem skłonny już kupić seryjną komorówkę bo wiocha akustyczna jaką robie przy dodawaniu gazu jest nie do zniesienia
kup sobie nawet jakąkolwiek używkę w rozsądnym stanie z rozbiórki i zobaczysz jaki będzie efekt..
racja, czasami fabrycznie tłumiki tak hałasują, trzeba zmienić na inny
marcuz.kce
09-10-15, 23:56
Witam. ja u siebie mam podobnie silnik b18c4 kolektor oem przerabiany na 2,16 na wyjściu > tłumik w obudowie katalizatora > powiększony kwas proex > końcowy kwas oem lok proexa całość 2,16. przy 60-80km/h wmiare cicho, 80-130 głośno. 130-160 super cicho, 160 i dalej już głośno :P wszystko piaty bieg. Tylko ze ja miałem zaraz po montażu i teraz trochę jakby ciszej. Rada! jeździć tylko autostradami :P
no to faktycznie, genialnie wykonany układ..
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.