Zobacz pełną wersję : Honda Civic Type-R FN2 sworzeń wahacza
Hej.
Byłem ostatnio na szarpakach i mechanik mi powiedział, że są luzy na prawym dolnym sworzniu.
Szukam na internecie i dostaje przeciwne informacje, jedni piszą, że jest taki sam jak w 1.8, inni, że do wymiany z całym wahaczem, na allegro znajduje same sworznie i już kompletnie nie wiem o co chodzi i co mam kupować...
Dlatego tutaj prośba do was :) Wymieniał już może ktoś sworzeń w takiej hondzie i mi doradzi co mam kupić, żeby wymienić tylko to co potrzebne.
Pozdrawiam :)
W Hatchbackach wymienia się tylko cały wahacz. W sedanach można wymienić sam sworzeń (inna budowa wahacza).
Może wrzuć aukcję albo fotkę sworznia żeby rozwiać domysły.
Tsubasa Ozora
25-09-15, 22:48
FN mają aluminiowe wahacze i nie da się wymienić samego sworznia.
Musisz zakupić cały wahacz. Dodam że na zamienniku nie pojeździsz dłużej niż dwa lata.
Tsubasa Ozora piszesz z doświadczenia? Orientuje się ktoś może jakie koszt wahacza w ASO?
Tsubasa Ozora
26-09-15, 17:07
Na co dzień z tym robię i z doświadczenia wiem że długo to nie chodzi, albo tuleje tylne się zerwą albo sworzeń rozleci. Jak masz gdzieś dojścia to kup sobie używkę
OEM ok 800zł kompletny
Pytam tak już na przyszłość. U mnie i tak by wleciały poliuretany ;)
U siebie wymieniałem 2 lata temu całe zawieszenie z przodu chińskie wahacze ok. 290 zł/szt. wziąłem lewy inny i prawy inny,żeby sprawdzić, który dłużej pojeździ, póki co jest ok.
Znajomy lekarz opowiadał mi parę lat temu, o wahaczach do jego BMW 7 E65 - kupił celowo najtańsze chińskie wahacze bo też tam są niewymienne sworznie, ale coś mi tłumaczył, że on wtryskiwał do sworzni strzykawkami co jakiś czas specjalny smar, dzięki czemu te wahacze na bardzo długo mu wystarczały. Może to jest jakiś patent jak wahacz jest jeszcze w dobrym stanie? Jak zużyty to wiadomo, tylko wymiana.
wkrystian91
04-05-17, 20:52
Odkopię trochę temat. Czy dolny wachacz w fn2 jest taki sam jak w wersji np 1.8 ? Bo mam u siebie do wymiany i cieżko dostać do fn2
EDIT :
poszperałem więcej i rzeczywiście jest inny sworzeń :)
Czyli co sugerujesz że wahacz z 9 gena podchodzi do 8 a w 9 jest możliwość wymiany samego swoznia?
Ktoś ma taki patent u siebie?
EDIT :
poszperałem więcej i rzeczywiście jest inny sworzeń :)
Nikt nie ma takiego patentu ,bo to jest bzdura co pokazuje katalog Gordona. Jak może jeden wahacz pasować do hatchback'a VIIIgen i do IX gena,jak to są całkiem inne wahacze. Sedan VIIIgen miał podobne do tych z IX gena i tu może będą pasować ,ale tego nie sprawdzałem.
Hatchback VIIIgen
http://e-katalog.intercars.com.pl/dynamic/uni/ws_serve_pic.php?n=1313151915206041172213171316196 3001411414838&i=1413111516171114141511141613&s=ennngp6kn9srh8qvrpf11l8jh0
Sedan VIIIgen
http://e-katalog.intercars.com.pl/dynamic/uni/ws_serve_pic.php?n=5233341513142013186013131818604 11722131713162211414838&i=1413111516171114141511141613&s=ennngp6kn9srh8qvrpf11l8jh0
Fakt jest to dziwne ale jeśli było by to prawdą 100% to opłacało by zainwestować w te wahacze:)
Przecież fn2 ma wahacz aluminiowy i sworzeń jest niewymienny
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.