Zobacz pełną wersję : Problem z układem chłodzenia, odpowietrzenie nagrzewnicy.
Na wstępie chcę poinformować że przeczytałem bardzo dużo tematów o problemach podobnych do mojego i jeszcze nie znalazłem rozwiązania.
Z tym problemem spotykam się już trzeci raz w przeciągu 3 miesięcy, opiszę jak to się zaczęło. W lipcu tego roku byłem w dłuższej trasie, ok. 100km, i w drodze powrotnej temperatura zaczęła się niebezpiecznie podnosić ale nie osiągała max na wskaźniku. Wtedy jeszcze nie byłem świadomy tego co się może stać, zielony z mechaniki nie jestem ale też nie znam się jak mechanik, samochód mam od roku. Wieczorem tego samego dnia przejechałem ok. 20km, temp. poszła na max i wywaliło mi płyn z chłodnicy. Następnego dnia rozebrałem z bratem całą chłodnicę w celu jej sprawdzenia, jest sprawna, potem odpowietrzanie układu, czyli nawiew na ciepłe, wentylator na 4 bieg i sprawdzać czy leci ciepłe powietrze i jak wygląda temperatura. Udało się, przez miesiąc był spokój. Drugi raz jak się to zaczęło dziać to pomyślałem że termostat jest do wymiany, więc go wyjąłem, a jako że były upały to nie wkładałem nowego i jeździłem bez aż do przedwczoraj. Wszystko było ok. poza tym że silnik się nie dogrzewał i palił trochę więcej. Po założeniu nowego termostatu 2 dni temu znowu jest problem ale chyba tylko z zapowietrzeniem. Próbuję odpowietrzać i nic z tego nie wychodzi. Próbowałem nawet spuścić płyn z chłodnicy i sprawdzić czy zaciągnie z wyrównawczego, silnik się zagrzał do 2/3 na wskaźniku a płyn z wyrównawczego ani drgnął. Wentylator się włącza dopiero od 3/4 temp., Na odpalonym silniku na jałowym biegu temp nie przekracza połowy skali choćby chodziło godzinę. Termostat i pompa wody nowe, upg w porządku, płyn nigdzie nie ucieka. Możliwe że korek od chłodnicy jest uszkodzony, czekam na dostawę nowego.
Proszę doradźcie coś. Civic ep1.
upg w porządku
skąd wiesz, robiłeś test?
w 7 generacji upg objawiała się wlasnie takimi nie do konca ksiązkowymi objawami