Zobacz pełną wersję : Problem z układem chłodzenia, odpowietrzenie nagrzewnicy.
Na wstępie chcę poinformować że przeczytałem bardzo dużo tematów o problemach podobnych do mojego i jeszcze nie znalazłem rozwiązania.
Z tym problemem spotykam się już trzeci raz w przeciągu 3 miesięcy, opiszę jak to się zaczęło. W lipcu tego roku byłem w dłuższej trasie, ok. 100km, i w drodze powrotnej temperatura zaczęła się niebezpiecznie podnosić ale nie osiągała max na wskaźniku. Wtedy jeszcze nie byłem świadomy tego co się może stać, zielony z mechaniki nie jestem ale też nie znam się jak mechanik, samochód mam od roku. Wieczorem tego samego dnia przejechałem ok. 20km, temp. poszła na max i wywaliło mi płyn z chłodnicy. Następnego dnia rozebrałem z bratem całą chłodnicę w celu jej sprawdzenia, jest sprawna, potem odpowietrzanie układu, czyli nawiew na ciepłe, wentylator na 4 bieg i sprawdzać czy leci ciepłe powietrze i jak wygląda temperatura. Udało się, przez miesiąc był spokój. Drugi raz jak się to zaczęło dziać to pomyślałem że termostat jest do wymiany, więc go wyjąłem, a jako że były upały to nie wkładałem nowego i jeździłem bez aż do przedwczoraj. Wszystko było ok. poza tym że silnik się nie dogrzewał i palił trochę więcej. Po założeniu nowego termostatu 2 dni temu znowu jest problem ale chyba tylko z zapowietrzeniem. Próbuję odpowietrzać i nic z tego nie wychodzi. Próbowałem nawet spuścić płyn z chłodnicy i sprawdzić czy zaciągnie z wyrównawczego, silnik się zagrzał do 2/3 na wskaźniku a płyn z wyrównawczego ani drgnął. Wentylator się włącza dopiero od 3/4 temp., Na odpalonym silniku na jałowym biegu temp nie przekracza połowy skali choćby chodziło godzinę. Termostat i pompa wody nowe, upg w porządku, płyn nigdzie nie ucieka. Możliwe że korek od chłodnicy jest uszkodzony, czekam na dostawę nowego.
Proszę doradźcie coś. Civic ep1.
upg w porządku
skąd wiesz, robiłeś test?
w 7 generacji upg objawiała się wlasnie takimi nie do konca ksiązkowymi objawami
Test na zawartość spalin w płynie chłodniczym? Nie robiłem ale myślę ze upg jest w porządku bo do czasu jak jeździłem bez termostatu wszystko było ok a po jego włożeniu na 100% zapowietrzył się układ.
Wyjąłem termostat i magicznie wszystko wróciło do normy, nawiew grzeje, temp nie idzie wyżej niż 1/3. Ja już nie wiem co jest grane, mam 2 sprawne termostaty a honda z żadnym nie chce współpracować. Teraz jest tylko różnica w załączaniu się wentylatora.
no niby uszczelka ok ale wiesz jak jest jak masz np jakies mikro pekniecie albo grzes lekko puszcza to robi sie cisnienie w ukladzie chlodzenia i ci go najzwyczajniej zapowietrza
korek moim zdaniem niewiele pomoze ale sprobowac mozesz, jak widzisz akcja sie pojawia jak auto jedzie dluzsza trase czyli ma wieksze obroty itd, jak nacodzien jezdzisz spokojnie to nic sie nie dzieje
Korek właśnie może załatwić sprawę bo zauważyłem że na nagrzanym silniku paruje spod niego, czyli jest nieszczelny, a jak jest zimny silnik to pewnie zasysa powietrze. A termostat trzeba będzie włożyć bo zima idzie, tylko nie wiem dlaczego z nim jest tak jak pisałem wyżej.
jak widzisz akcja sie pojawia jak auto jedzie dluzsza trase czyli ma wieksze obroty itd
W dłuższych trasach też jeżdżę spokojnie, do 100km/h, to tylko 1.4 nie ma co pałować :)
analyzer64
23-09-15, 21:09
Bierz oem termostat i oem korek. Termostat około 102zł kosztuje, korek chyba 122zł.
Po co mi jeszcze jeden termostat jak oba otwierają się w temp ok 78st czyli takiej jaka jest w książce? Sprawdzone. Na razie poczekam na inny korek który już zamówiłem i sprawdzę jak to będzie działać.
Po co mi jeszcze jeden termostat jak oba otwierają się w temp ok 78st czyli takiej jaka jest w książce? Sprawdzone. Na razie poczekam na inny korek który już zamówiłem i sprawdzę jak to będzie działać.
Tak jak piszesz korek chłodnicy też musi być szczelny. Zamieszczam procedurę wymiany płynu chłodniczego
Uruchom silnik, na panelu od klimatyzacji ustaw maks. temperaturę, wyłącz silnik.
Usuń/odkręć korek chłodnicy. Usuń płyn z chłodnicy korkiem spustowym.
W bloku silnika jest śruba spustowa. Usuń płyn z bloku silnika.
Usuń płyn z zbiorniczka wyrównawczego.
UWAGA! Śrubę spustową w bloku należy dokręcić z wyczuciem. Przyda się klucz
dynamometryczny. Należy nałożyć silikon i użyć nową podkładkę.
Gdy układ jest opróżniony i śruby pozakręcane napełnij płynem chłodniczym
zbiorniczek wyrównawczy do znacznika MAX. Na zbiorniczku zaznaczono
wartości MAX i MIN.
Napełnij chłodnicę płynem do górnej krawędzi chłodnicy nie pod sam korek.
Tzn. nie tak żeby płyn się wylewał. Zamontuj korek chłodnicy luźno.
Jak zakręcasz korek chłodnicy to robisz to na 2 razy tzn. są dwa skoki,
gzie pierwszy to luźno zamontowany korek a drugim skokiem zakręcasz korek
chłodnicy.
Uruchom silnik, ma osiągnąć temperaturę, wentylator ma się uruchomić
2 razy. Wyłącz silnik. Jeżeli trzeba uzupełnij płyn w chłodnicy.
Zamknij korek chłodnicy. Uruchom silnik i sprawdź czy nie ma wycieków.
Gdzieś może być nieszczelność np. węże, pompa wody, korki spustowe, korek chłodnicy.
Tsubasa Ozora
25-09-15, 22:41
Jeśli się zapowietrza to korek albo Uszczelka pod głowicą. Innej możliwości w 7gen nie było.
Korek założyłem nowy, wcześniej zauważyłem że uszło mi trochę płynu z wyrównawczego a nigdzie nie ma plam pod samochodem, pod korkiem oleju czysto, po czym można jeszcze wywnioskować że to upg?
Na razie jeżdżę bez termostatu, nawet po dłuższej drodze jest ok.
Korek założyłem nowy, wcześniej zauważyłem że uszło mi trochę płynu z wyrównawczego a nigdzie nie ma plam pod samochodem, pod korkiem oleju czysto, po czym można jeszcze wywnioskować że to upg?
Na razie jeżdżę bez termostatu, nawet po dłuższej drodze jest ok.
Na szybko znalazłem taki artykuł. Wprawdzie diesla ale benzynę tak samo Sprawdzisz
Link: http://magazynauto.interia.pl/porady/eksploatacja/silnik-2870/news-gdy-peknie-uszczelka,nId,1504560
Przy pomiarze ciśnienia sprężania można dojść czy uszkodzona jest uszczelka głowicy
Jeżeli odczyt na dwóch sąsiadujących cylindrach różni się o 20 psi lub więcej od innych cylindrów,
wskazuje to na uszkodzenie uszczelki pod głowicą. W obu cylindrach może występować
woda i/lub olej.
Jeszcze jedno, ubytek płynu który zauważyłeś może wynikać z tego że nagrzewnica była
może źle odpowietrzona tzn. układ wypełnił się płynem a pozbył powietrza.
Tsubasa Ozora
26-09-15, 18:25
Przy pomiarze ciśnienia sprężania można dojść czy uszkodzona jest uszczelka głowicy
Jeżeli odczyt na dwóch sąsiadujących cylindrach różni się o 20 psi lub więcej od innych cylindrów,
wskazuje to na uszkodzenie uszczelki pod głowicą. W obu cylindrach może występować
woda i/lub olej.
Objaw jest taki że ubywa mu płynu i się zapowietrza. Czyli jeśli to jest uszczelka to płyn jest zasysany na cylinder. Żaden pomiar ciśnienia nic nie pomoże, co innego jeśli auto nie chodzi na dwa cylindry albo kuleje na dwa garki
[QUOTE=i goon]
Przy pomiarze ciśnienia sprężania można dojść czy uszkodzona jest uszczelka głowicy
Jeżeli odczyt na dwóch sąsiadujących cylindrach różni się o 20 psi lub więcej od innych cylindrów,
wskazuje to na uszkodzenie uszczelki pod głowicą. W obu cylindrach może występować
woda i/lub olej.
Objaw jest taki że ubywa mu płynu i się zapowietrza. Czyli jeśli to jest uszczelka to płyn jest zasysany na cylinder. Żaden pomiar ciśnienia nic nie pomoże, co innego jeśli auto nie chodzi na dwa cylindry albo kuleje na dwa garki
Jest to informacja którą zamieszcza znany producent narzędzi dla warsztatów samochodowych.
Nie jest to informacja z "księżyca".
Dlatego proszę, jeżeli są wątpliwości to nie starajmy się na siłę być mądrzejsi.
analyzer64
28-09-15, 08:41
Objaw jest taki że ubywa mu płynu i się zapowietrza. Czyli jeśli to jest uszczelka to płyn jest zasysany na cylinder. Żaden pomiar ciśnienia nic nie pomoże, co innego jeśli auto nie chodzi na dwa cylindry albo kuleje na dwa garki
Jeśli płyn dostaje się do komory spalania (nie miesza się z olejem) to w układzie chłodzenia tworzy się duże ciśnienie, można to sprawdzić ściskając węże, jak będą mocno twarde to jest bardzo duże prawdopodobieństwo że UPG.
wiele osób już kombinowało w tym zakresie i sprawdzało różne możliwości, a i tak na końcu każdy miał uszczelke do wymiany
selert mógł by się odezwać i napisać czy znalazł przyczynę.
Inna sprawa to to, że tak jak pisałem wcześniej, może źle odpowietrzył układ, nagrzewnicę.
Z tego co napisał, wywnioskowałem, że ustawił maks. temperaturę i włączył nawiew na maks. obroty
i tak odpowietrzał, zalewał płyn chłodniczy. Z taką procedurą spotkałem się w autach niemieckich.
Tutaj to nie zadziała, dlatego podałem właściwą procedurę dla hondy. Dalej pisze, że zauważył
niewielki ubytek w zbiorniczku wyrównawczym, czyli jak jechał autem, prawdopodobnie
włączył ogrzewanie i otwarty został obwód nagrzewnicy, który był zapowietrzony.
Układ wypełnił się płynem i z stąd ubytek.
Przepraszam za nie odpisywanie ale zaczyna się rok akademicki a ja niektóre rzeczy zostawiam na ostatnią chwilę no i ten...
selert mógł by się odezwać i napisać czy znalazł przyczynę.
Inna sprawa to to, że tak jak pisałem wcześniej, może źle odpowietrzył układ, nagrzewnicę.
Z tego co napisał, wywnioskowałem, że ustawił maks. temperaturę i włączył nawiew na maks. obroty
i tak odpowietrzał, zalewał płyn chłodniczy. Z taką procedurą spotkałem się w autach niemieckich.
Tutaj to nie zadziała, dlatego podałem właściwą procedurę dla hondy. Dalej pisze, że zauważył
niewielki ubytek w zbiorniczku wyrównawczym, czyli jak jechał autem, prawdopodobnie
włączył ogrzewanie i otwarty został obwód nagrzewnicy, który był zapowietrzony.
Układ wypełnił się płynem i z stąd ubytek.
Jest dokładnie jak piszesz, płynu ubyło bo zaciągnęło go do nagrzewnicy, a jak była zapowietrzona to się wydawało że płynu jest odpowiednia ilość.
Na razie jest w porządku, nawiew grzeje, płynu nie ubywa, silnik się nie przegrzewa, węże nie są twarde, ale to bez termostatu. Na razie przyczyny nie znalazłem.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.