Zobacz pełną wersję : Downsizing D16z6 ---> d15b2/b7
Witam
Niestety jakiś czas temu w moim z6 wyszła korba bokiem. Chciałbym wymienić silnik małym kosztem bez większej kombinacji z wiązkami etc.
Moje pytanie brzmi czy mając cały osprzęt od z6 (ssący, wydechowy z sondą, kopułka, alternator, rozruszniki, wiązka silnikowa etc) pasuje do d15b2/b7? Pewnie kompa od b7 jeszcze potrzebuje w takim wypadku ale czy reszta jest 'plug & play'?
Z góry dzięki za pomoc
Głowica sprawna? Jak tak to kupić blok 1.5, uszczelkę i przełożyć głowice ☺ jak założysz slupek 1.5 do tego osprzętu i odlaczysz vteca to powinno być okej
Jeszcze jest opcja z d15z6/z8 wtedy przekładasz klawiaturę z wałkiem od swojego silnika i tez jest cacy.
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
dzięki za odpowiedź
Myślałem o minime ale żeby dobrze to zrobić pasuje głowice splanować, uszczelki wymienić etc..
o myku z z6/z8 nie wiedziałem - po zmianie wałka i klawiatury normalnie na komputrze z mapa od z6 będzie śmigac? Osprzęt tez pasuje od z6?
Stolarz_ga
23-09-15, 17:54
Cały osprzęt pasuje , kup sobie na szrocie za 200 zł słupek cały 1.5 , dodaj swój osprzęt tylko , kostki vtec zaizoluj , komp z6 jak najbardziej da radę , nie będzie ci przelewać go , ajedyny minus to taki że będzie check się palił z błędem 22 (brak vtec) i tyle :) tak samo zrobiłem i sprawdzone info
Jak Ci nie zalezy na mocy, to kolektory stare i osprzet, slupek d15, kompa p28 sprzedac, a kupic seryjny p06 z d15b7 i bedzie jak fabryka .
Jak przełożysz klawiaturę z wałkiem do d15z6 to będziesz miał normalnego vteca. Wyjdzie na to samo co minime, ale nie będziesz musiał ściągać głowicy. Cenowo wyjdzie podobnie jak za d15b2 i przełożenie swojej głowicy, ale d15z6 łatwiej wyrwać w dobrym stanie niż d15b2.
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
ały osprzęt pasuje , kup sobie na szrocie za 200 zł słupek cały 1.5 , dodaj swój osprzęt tylko , kostki vtec zaizoluj , komp z6 jak najbardziej da radę , nie będzie ci przelewać go , ajedyny minus to taki że będzie check się palił z błędem 22 (brak vtec) i tyle tak samo zrobiłem i sprawdzone info
Gdzieś wyczytałem ze aparat nie pasuje, i łapa koło rozrządu jest inna, to prawda?
Jak Ci nie zalezy na mocy, to kolektory stare i osprzet, slupek d15, kompa p28 sprzedac, a kupic seryjny p06 z d15b7 i bedzie jak fabryka .
tak bym najchętniej zrobił. Komp p06 i moj p28 ma takie samo wejście, nie trzeba nic przerabiać?
Jak przełożysz klawiaturę z wałkiem do d15z6 to będziesz miał normalnego vteca. Wyjdzie na to samo co minime, ale nie będziesz musiał ściągać głowicy. Cenowo wyjdzie podobnie jak za d15b2 i przełożenie swojej głowicy, ale d15z6 łatwiej wyrwać w dobrym stanie niż d15b2.
Właśnie za opcją d15z6 przemawia, to że d15b2 już raczej ciężko znaleźć w dobrym stanie. Na mocy mi nie zależy ale nie chciałbym za chwile znów wymieniać silnika.
czym się różnic d15z6 od z8? szybko luknałem i z8 są chyba trochę tańsze.
Aparat zaplonowy wsumie z kabliami tez bys musial zmienic, ale Twoj aparat jest chodliwy i szybko go sprzedasz, a kup razem ze slupkiem z d15, reszta bedzie pasowac, slupek mozesz kupic d15b2 z eg, wtrysk swoj zostawisz to z osprzeem z6 powinno 105-110 koni byc.
Co do kompow to sa to kompy obd1 i sa "zamienne" pod wzgledem kostek.
Stolarz_ga
24-09-15, 11:55
ś wyczytałem ze aparat nie pasuje, i łapa koło rozrządu jest inna, to prawda?
Musisz rozwiercić jedna fasolke a tak to Z6 i B7 to te aparaty są w środku takie same bo rozbierałem kiedyś 3 i robiłem 1 z nich ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.