Zobacz pełną wersję : Komputer P06 wiszący czarny kabelek
Witam!
Grzebiąc w aucie natknąłem się na coś niepokojącego.
Szukałem w internecie, pytałem na różnych forum, ale nie uzyskałem odpowiedzi, mam nadzieję, że tutaj mi się uda.
Przejdźmy zatem do rzeczy...
Na załączonym obrazku widać luźno wiszący kabelek koloru czarnego od wiązki idącej do komputera p06.
Ktoś coś wie? Od czego to jest? Gdzie? Nie mogę nigdzie znaleźć drugiej połowy zarówno jak i miejsca, w którym mógł on się wcześniej znajdować zakładając, że jest wyrwany/urwany.
Założyłem temat, ponieważ nie wiem czy mogę to olać, czy mam po prostu jak najszybciej coś z tym zrobić.
Da radę ktoś pomóc?
Bardzo mi zależy. Jestem pełny nadziei, że w końcu uda mi się znaleźć odpowiedzi w tym temacie.
Chociaż nadzieja matką głupich..
http://zapodaj.net/images/5fff73d20ca16.jpg
Power ground, chyba a23 pin
Pewnie obok jest taki sam czarny, możesz go połączyć do niego, albo zostawić jak nic się nie dzieje dziwnego z autem.
Co masz na myśli "nic się nie dzieje dziwnego z autem" ?
Problemy z wejściem na obroty? Wciskanie gazu do końca puszczanie i wciskanie ponowne ,które się kończy tylko zamuleniem i zatrzymanie na obrotach na których wciśnelismy ponownie gaz? Czy coś takiego nie może wynikać od tego kabelka? Jeśli tak, muszę szukać problemu gdzie indziej. może to wtryski. Może... sam nie wiem.
Żaden mechanik jeszcze nie ustalił w czym problem.. (d13b7)
grafix, power ground to raczej z drugiej strony wtyczki by był ;)
bartEG, z którego to pinu we wtyczce dokładnie wychodzi?
Tak, power ground po prawej stronie wtyczki.
http://zapodaj.net/images/4eae5266c3951.jpg
lukasz-lukasz
22-09-15, 18:49
Zawór Vtec.
Silnik mam d13b7 to mnie to w takim razie nie dotyczy.
Taki off topic trochę, ale jak już pytam..
W czym może tkwić problem d13b7 zamulony silnik. Jak wciśnie się gaz (bieg jałowy), kręci na obrotach, jak na chwilę puścimy i wciśniemy do końca, obroty stoją w miejscu a auto się dusi. Nie mogą się wzbić z powrotem do góry.
Problem może tkwić w wtryskiwaczach ? (Sonda lambda, aparat zaplonowy, przewody, filtr paliwowy wszystko nowe)
Wczesniej nie bylo filtra paliwowego (przez poprzedniego zj*ebanego wlascieciela) i auto paliwo strasznie duzo, swiece robily sie czarne, wtryski sie zapychaly syfem.
Problem moze tkwic rzeczywiscie w niesprawnych wtryskach? Błędów żadnych nie ma na komputerze.
A mapa jaka? Seria z d15b7?
Objawy trochę jak z problem z AFR czyli za dużo paliwa albo powietrza.
Nie mam przepływomierza jeśli chodzi o powietrze.
Mapy paliwa seria od d15b7 ale z tego co wiem powinno chodzić normalnie bez strojenia.
Sprawdz napięcie na TPSie przy zamkniętej/otwartej przepustnicy
Jakie powinno być napięcie?
ok 0,45-0,5V na zamkniętej i ok. 4,45-4,5V na max otwartej
może masz zamienione kable we wtyczce do tps-a
Napięcie zmierzę jutro, nie wiem gdzie zapodział mi się miernik.
Mam też pytanie odnośnie tych dwóch wtyczek przy kolektorze zaznaczonych na niebiesko.
1. Po jej odłączeniu silnik ma moc, nic nie muli, odcina fest. Kręci jak poj*bany.
2. Po odłączeniu silnik zwyczajnie gaśnie.
(normalne objawy w obu przypadkach?)
http://zapodaj.net/images/66d077b5305de.jpg
@piroman jakim sposobem te kable we wtyczce mogą zostać zamienione?
1 to TPS, 2 to MAP sensor, oba czujniki są kluczowe do prawidłowej pracy silnika
czyli to co napisalem ze po odlaczeniu sie dzieje jest normalne czy to znak ze cos jest nie tak ? orientujesz sie?
Bez sensu takie testy z odpinaniem czujników, nic nie wnoszą.
Napisałem już.. sprawdź napięcie na TPSie.
grafix, power ground to raczej z drugiej strony wtyczki by był ;)
bartEG, z którego to pinu we wtyczce dokładnie wychodzi?
No zmylił mnie kolor kabelka i troche fota :)
Od VTECa kabel jest chyba innego koloru seryjnie.
BartEG - może się przyda.
http://troubleshootmyvehicle.com/honda/1.6L/how-to-test-the-tps-sensor-1
Stolarz_ga
24-09-15, 12:02
Sprawdż napięcie i jeżeli jest rozbieżność zkalibruj go sobie , odpowiednio rozwiercając nity i przesuwając go w lewo prawo patrzać na miernik i oczywiście potem uszczelnić go
Bez sensu takie testy z odpinaniem czujników, nic nie wnoszą.
Napisałem już.. sprawdź napięcie na TPSie.
Bez sensu czy nie, ale teraz skupie sie tylko na tym tpsie, takie odpiecie mi pomoglo.
Teraz tylko zmierze i po problemie. Zobacze co i jak.
Sprawdż napięcie i jeżeli jest rozbieżność zkalibruj go sobie , odpowiednio rozwiercając nity i przesuwając go w lewo prawo patrzać na miernik i oczywiście potem uszczelnić go
nie lepiej kupic drugi czujnik ? (jesli okaze sie ze szlak go trafil)
Cytat Zamieszczone przez Stolarz_ga Zobacz posta
Sprawdż napięcie i jeżeli jest rozbieżność zkalibruj go sobie , odpowiednio rozwiercając nity i przesuwając go w lewo prawo patrzać na miernik i oczywiście potem uszczelnić go
nie lepiej kupic drugi czujnik ? (jesli okaze sie ze szlak go trafil)
W obu przypadkach musisz pozbyć się nitów.
To prawda, na dniach wszystko załatwię, obecnie brak czasu. Może uda się wyregulować chyba, że czujnik już na wywalenie. To wymienię i wyreguluję inny sprawny ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.