PDA

Zobacz pełną wersję : Komputer P06 wiszący czarny kabelek



BartEG
22-09-15, 15:33
Witam!

Grzebiąc w aucie natknąłem się na coś niepokojącego.
Szukałem w internecie, pytałem na różnych forum, ale nie uzyskałem odpowiedzi, mam nadzieję, że tutaj mi się uda.
Przejdźmy zatem do rzeczy...
Na załączonym obrazku widać luźno wiszący kabelek koloru czarnego od wiązki idącej do komputera p06.
Ktoś coś wie? Od czego to jest? Gdzie? Nie mogę nigdzie znaleźć drugiej połowy zarówno jak i miejsca, w którym mógł on się wcześniej znajdować zakładając, że jest wyrwany/urwany.
Założyłem temat, ponieważ nie wiem czy mogę to olać, czy mam po prostu jak najszybciej coś z tym zrobić.
Da radę ktoś pomóc?
Bardzo mi zależy. Jestem pełny nadziei, że w końcu uda mi się znaleźć odpowiedzi w tym temacie.
Chociaż nadzieja matką głupich..

http://zapodaj.net/images/5fff73d20ca16.jpg

grafix
22-09-15, 15:45
Power ground, chyba a23 pin
Pewnie obok jest taki sam czarny, możesz go połączyć do niego, albo zostawić jak nic się nie dzieje dziwnego z autem.

BartEG
22-09-15, 17:34
Co masz na myśli "nic się nie dzieje dziwnego z autem" ?
Problemy z wejściem na obroty? Wciskanie gazu do końca puszczanie i wciskanie ponowne ,które się kończy tylko zamuleniem i zatrzymanie na obrotach na których wciśnelismy ponownie gaz? Czy coś takiego nie może wynikać od tego kabelka? Jeśli tak, muszę szukać problemu gdzie indziej. może to wtryski. Może... sam nie wiem.
Żaden mechanik jeszcze nie ustalił w czym problem.. (d13b7)

piroman
22-09-15, 17:50
grafix, power ground to raczej z drugiej strony wtyczki by był ;)
bartEG, z którego to pinu we wtyczce dokładnie wychodzi?

BartEG
22-09-15, 18:21
Tak, power ground po prawej stronie wtyczki.

http://zapodaj.net/images/4eae5266c3951.jpg

lukasz-lukasz
22-09-15, 18:49
Zawór Vtec.

BartEG
22-09-15, 18:58
Silnik mam d13b7 to mnie to w takim razie nie dotyczy.
Taki off topic trochę, ale jak już pytam..
W czym może tkwić problem d13b7 zamulony silnik. Jak wciśnie się gaz (bieg jałowy), kręci na obrotach, jak na chwilę puścimy i wciśniemy do końca, obroty stoją w miejscu a auto się dusi. Nie mogą się wzbić z powrotem do góry.
Problem może tkwić w wtryskiwaczach ? (Sonda lambda, aparat zaplonowy, przewody, filtr paliwowy wszystko nowe)
Wczesniej nie bylo filtra paliwowego (przez poprzedniego zj*ebanego wlascieciela) i auto paliwo strasznie duzo, swiece robily sie czarne, wtryski sie zapychaly syfem.
Problem moze tkwic rzeczywiscie w niesprawnych wtryskach? Błędów żadnych nie ma na komputerze.

piroman
22-09-15, 21:46
A mapa jaka? Seria z d15b7?

kepa416
23-09-15, 03:38
Objawy trochę jak z problem z AFR czyli za dużo paliwa albo powietrza.

BartEG
23-09-15, 08:12
Nie mam przepływomierza jeśli chodzi o powietrze.
Mapy paliwa seria od d15b7 ale z tego co wiem powinno chodzić normalnie bez strojenia.

Furious
23-09-15, 12:31
Sprawdz napięcie na TPSie przy zamkniętej/otwartej przepustnicy

BartEG
23-09-15, 16:00
Jakie powinno być napięcie?

piroman
23-09-15, 16:15
ok 0,45-0,5V na zamkniętej i ok. 4,45-4,5V na max otwartej
może masz zamienione kable we wtyczce do tps-a

BartEG
23-09-15, 19:07
Napięcie zmierzę jutro, nie wiem gdzie zapodział mi się miernik.

Mam też pytanie odnośnie tych dwóch wtyczek przy kolektorze zaznaczonych na niebiesko.
1. Po jej odłączeniu silnik ma moc, nic nie muli, odcina fest. Kręci jak poj*bany.
2. Po odłączeniu silnik zwyczajnie gaśnie.
(normalne objawy w obu przypadkach?)

http://zapodaj.net/images/66d077b5305de.jpg

@piroman jakim sposobem te kable we wtyczce mogą zostać zamienione?

Furious
23-09-15, 21:32
1 to TPS, 2 to MAP sensor, oba czujniki są kluczowe do prawidłowej pracy silnika

BartEG
23-09-15, 21:35
czyli to co napisalem ze po odlaczeniu sie dzieje jest normalne czy to znak ze cos jest nie tak ? orientujesz sie?

Furious
24-09-15, 11:16
Bez sensu takie testy z odpinaniem czujników, nic nie wnoszą.
Napisałem już.. sprawdź napięcie na TPSie.

grafix
24-09-15, 11:21
grafix, power ground to raczej z drugiej strony wtyczki by był ;)
bartEG, z którego to pinu we wtyczce dokładnie wychodzi?

No zmylił mnie kolor kabelka i troche fota :)
Od VTECa kabel jest chyba innego koloru seryjnie.

BartEG - może się przyda.
http://troubleshootmyvehicle.com/honda/1.6L/how-to-test-the-tps-sensor-1

Stolarz_ga
24-09-15, 12:02
Sprawdż napięcie i jeżeli jest rozbieżność zkalibruj go sobie , odpowiednio rozwiercając nity i przesuwając go w lewo prawo patrzać na miernik i oczywiście potem uszczelnić go

BartEG
24-09-15, 12:32
Bez sensu takie testy z odpinaniem czujników, nic nie wnoszą.
Napisałem już.. sprawdź napięcie na TPSie.

Bez sensu czy nie, ale teraz skupie sie tylko na tym tpsie, takie odpiecie mi pomoglo.
Teraz tylko zmierze i po problemie. Zobacze co i jak.


Sprawdż napięcie i jeżeli jest rozbieżność zkalibruj go sobie , odpowiednio rozwiercając nity i przesuwając go w lewo prawo patrzać na miernik i oczywiście potem uszczelnić go

nie lepiej kupic drugi czujnik ? (jesli okaze sie ze szlak go trafil)

grafix
24-09-15, 15:52
Cytat Zamieszczone przez Stolarz_ga Zobacz posta
Sprawdż napięcie i jeżeli jest rozbieżność zkalibruj go sobie , odpowiednio rozwiercając nity i przesuwając go w lewo prawo patrzać na miernik i oczywiście potem uszczelnić go
nie lepiej kupic drugi czujnik ? (jesli okaze sie ze szlak go trafil)

W obu przypadkach musisz pozbyć się nitów.

BartEG
25-09-15, 11:46
To prawda, na dniach wszystko załatwię, obecnie brak czasu. Może uda się wyregulować chyba, że czujnik już na wywalenie. To wymienię i wyreguluję inny sprawny ;)