PDA

Zobacz pełną wersję : d17 em2



twoj_stary
17-09-15, 00:22
witam, kupiłem dzis em2`ke z silnikiem d17, auto zachowuje się dość dziwnie jak na hondę, ponieważ jedzie z dołu a powyżej powiedzmy 4rpm zaczyna puchnąć i traci moc. Czy to jest jakaś charakterystyczna usterka tego silnika? będę wdzięczny za odpowiedź

Tiga
17-09-15, 01:14
Najpierw niezbedne wymiany, czyli m.in. filtry.

Karoles
17-09-15, 07:18
a jesli faktycznie przesiadles sie z 3.0 t na d17 no to.. tak ma byc

twoj_stary
17-09-15, 09:25
3.0 T dalej jest w garażu :) mialem minime 170+ wczesniej w 4 genie, zaczynając od d15b2 to tamto d15 to byla rakieta a ten silnik po prostu traci moc od 4k rpm

kurak91
17-09-15, 10:56
Z dołu jedzie? A góra Nie u mnie ma odwrót :p. Wejdź do chłopaków w wątek em2squad i oni ci podpowiedzą

sprzęgło
17-09-15, 11:06
a jesli faktycznie przesiadles sie z 3.0 t na d17 no to.. tak ma byc

Rozwiązanie dla tego problemu? przejedź się Skodą Roomster 1.2TDI albo VW lupo 1.7sdi potem wsiądź do EM2 i poczujesz "moc" D17

DRIVERRS
17-09-15, 12:22
A ja bym napierw Ci poradzil sprawdzic kod silnka, czy aby napewno jest tam D17 bo juz rozna cuda widzieli my ;)

twoj_stary
17-09-15, 15:37
no właśnie nie, bo idzie równo z corsa mojego kolegi 1.2 86km :( przy 4tys moc sie konczy powoli

a czy jet d17 to nie wiem, wiem ze sa fajkocewki ;)

kurak91
17-09-15, 16:27
zobacz oznaczenie bloku jakie masz może kolejne d 14 ;/

Gohan111
17-09-15, 16:53
Prawdopodobnie miałeś coś kombinowane, sprawdź czy rzeczywiście masz taki silnik jak powinieneś porównaj oznaczenia budy itd.

twoj_stary
17-09-15, 19:18
d17a :|

Lysy
17-09-15, 19:38
D17a ma 130 km jeśli nie masz żadnej cyfry po literze a na bloku tylko jeszcze powiedz czy masz zawór vteca bo jeśli nie to jest to D17a słabsze

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

twoj_stary
17-09-15, 20:36
vtec`a nie ma , właśnie szukałem w internecie info na temat d17a i jest tylko vtec

Lysy
17-09-15, 22:06
Skoro nie masz vteca to z tego co kiedyś czytałem ta wersja ma.okolo 115 hp

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

twoj_stary
18-09-15, 08:45
dostalem informację od kumpla który zajmuje się głownie hondami że to pewnie przestawiony rozrząd, więc w weekend sprawdze, wymienie filtry itd i zobaczymy o co tu chodzi

drevan
18-09-15, 15:52
vtec`a nie ma , właśnie szukałem w internecie info na temat d17a i jest tylko vtec

Podaj symbol silnika z tabliczki znamionowej i zamieść zdjęcie jednostki która jest obecnie zamontowana. Może coś wymyślimy.
Jak dla mnie, objawy nie pasują do przestawionego rozrządu.

twoj_stary
19-09-15, 23:07
Są niusy. Na tabliczce znamionowej est d17a8 a dziś zobaczyłem ze silnik ma zawór vtec z tylu :-) muszę sprawdzić czy zmienili ecu bo jak nie to auto cbyła nie ma po prostu vtec a . Apel gdzie jest ecu? :-)

Są niusy. Na tabliczce znamionowej est d17a8 a dziś zobaczyłem ze silnik ma zawór vtec z tylu :-) muszę sprawdzić czy zmienili ecu bo jak nie to auto cbyła nie ma po prostu vtec a . Apel gdzie jest ecu? :-)

Lysy
20-09-15, 00:19
Weź zrób te zdjęcia silnika. Na tabliczce na kielichu pisze d17a8? A na silniku co pisze? Jakie oznaczenie? Znajdziesz go od przodu silnika przy łączeniu ze skrzynią biegow

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

twoj_stary
20-09-15, 00:21
Napisalem wcześniej ze d17a po A nie ma nic. I jest zawór vtec za pokrywa zaworów

Jutro zrobię fotke.

Lysy
20-09-15, 00:25
No to w takim razie masz silnik jak mój ;) 130 km w serii. Ty mieszasz bo wcześniej pisałeś ze nie masz vteca . Kompa znajdziesz kolo schowka pasażera. przeczytaj oznaczenia na nim i napisz tutaj ;)
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

twoj_stary
20-09-15, 00:30
Namieszalem bo ten zzawór jest niżej niż miałem w d16z6 i go nie zauważyłem. Jutro sprawdze tego kompa :-)

Gohan111
20-09-15, 00:46
Czyli podsumowując, w aucie powinno siedzieć d17a8 bez Vtec, a masz wszadzone d17a z rynku jp/ca który ma vtec. Prawdopodobnie vtec jest nie aktywny ponieważ silnik chodzi na ecu od a8 którego handlarze nie wymienili robiąc swapa... Skąd ja to znam...

twoj_stary
20-09-15, 10:31
Panowie jak zdemontować ten komputer? odkręciłem 3 śruby, jest już luźny ale jak go z tamtąd wydostać? Wszystko blokuje, nagrzewnica z dolu, rura wzmacniajaca z góry, w 4 genie był pod nogami pasażera pod płytą metalową a tu takie jaja :)

ecu zdemontowane nazywa sie PLM-G21 , niestety moja wiedza kończy się na OBD1 :) czy ten komputer obsługuje vtec`a?

twoj_stary
20-09-15, 11:58
i jeszcze mam pytanie odnośnie silnika d17a jakie komputery będą pasował do tego silnika? i czy ten silnik to eco vtec- 3/4 zawory na cylinder ? czy vtec 3 stopniowy- 3/4/ vtec zawory na cylinder?

Lysy
20-09-15, 12:06
To jest vtec zbliżony do Eco vteca w 6 genie co wychodziły. Możesz zamiennie włożyć sterownik z d17a2 jest to podobny silnik różnica 3km. Musisz sprawdzić czy w ogóle kable od zaworu połączyli tak jak trzeba.. Według mnie to jest komputer od d17a8 według tego co znalazłem w necie

Musisz szukać kompa do d17 na którym będzie pisać PLR i

http://jp-carparts.com/honda/partlist.php?maker=honda&type=CIVIC%20FERIO&cartype=25562&fig=B&fig1=1310

przykladowy numer kompa 37820-PLR-J01 - Litera J oznacza na jaki kraj poszlo auto, nie ma opcji dostania takiego kompa watpie... to jak szukanie igly w stogu siana

The last 3 characters are broken down into 3 parts. "A" generally is used for US ECUs. "G" is European, and "J" is Japanese. There are other versions of this, but you get the idea. The second digit "0" typically means manual transmission, where a "5" means automatic transmission, and the last digit "1" is the version number.

spytaj uzytkownika Drevan czy nie ma kompa do D17A2 o oznaczeniu 37820-PLR i po pałzie juz bedzie cos innego

twoj_stary
20-09-15, 13:25
dzięki bardzo Lysy za pomoc, już się odezwałem do niego tzn on sam do mnie napisał :) oczywiście że nie ma instalacji do zaworu vtec, ktoś myślał że to są 2 te same silniki d17a8 i d17a . także problem chyba rozwiązany dlaczego auto nie jedzie w górnej partii obrotów a od 5 juz praktycznie przestaje się rozpędzać :)

DRIVERRS
20-09-15, 20:47
Odrazu czułem ze masz nie ten silnik :) witam w klubie

mlawa85
20-09-15, 23:42
niedlugo ciezko bedzie znalezc emke z seryjnie wypuszczanym silnikiem :)

twoj_stary
21-09-15, 08:42
ktoś był na tyle nieogarnięty że wymienił silnik bez zmiany sterownika i tak jeździł i mu to nie przeszkadzało, moje 5 lat posiadania hondy podpowiadało mi że coś jest nie tak :) i sie nie myliłem. Dzieki za pomoc bo doszliśmy co jet nie tak

mlawa85
21-09-15, 08:56
to nie kwestia nieograniecia, oni to celowo zrobili. Zwyczajnie po najmniejszych kosztach, pewnie zapukała panewka i najprosciej bylo wymienic na podobny silnik. Ciesz sie ze nie masz d 14 :P

drevan
21-09-15, 20:06
Szczęście w nieszczęściu, że dostałeś teoretycznie lepszy silnik. Zazwyczaj handlarze montują serię D16 gdyż kosztuje mniej niż połowa wartości D17.


spytaj uzytkownika Drevan czy nie ma kompa do D17A2 o oznaczeniu 37820-PLR i po pałzie juz bedzie cos innego

Dzięki Lysy za reklamę ;). Gdyby ktoś był zainteresowany to mam pełny zestaw do przejścia z non vtec na vtec (europejska wiązka, kompletna głowica, kolektor z przepustnicą, ecu + kodowanie IMMO) .