PDA

Zobacz pełną wersję : Tłumik w miejsce katalizatora



Labed2007
16-09-15, 15:01
Witam,

Chodzi o tłumik AWG który mam w miejscu kata - http://i667.photobucket.com/albums/vv31/Viola1982/cd048_zpse92939de.jpg u mnie w aucie(a właściwie pod :) ) siedzi ten środkowy ze zdjęcia.
Po 3 latach pojawił się brzydki dźwięk - charakterystyczny dla układów wydechowych które zamiast kata maja wspawaną rurę.
Wnioskuję więc, że tłumik wypalił się.

Lepiej dołożyć do proexa - http://saiti.home.pl/final/index.php?route=product/product&path=68_151_234&product_id=540 czy kupić nową puchę AWG? Jak oprócz braku pierdzenia miałoby być trochę ciszej to już wystarczający powód.

romekex
17-09-15, 23:48
im wiekszy tlumnik zamias kata tym ciszej z tylu mnie pierdzenia bardzej w basowy podzwiek ja mam caly seryjny wydech i zamiast kata taki sam seryjny srodkowy jest spoko dopiero przy alowaniu powyzej 4,5 rpm slychac ze wydech z tylu jest ale przy tych obrotach pierdzenia i tak nie ma tylko bzyczenie do samych 8000rpm;D

Tiga
18-09-15, 03:13
Akurat sama wielkość tlumika, nie jest regula. Aczkolwiek jezeli mowa o dodatkowym tlumiczku zamiast katalizatora, to jest to pomijalne.

drvtec
20-09-15, 21:19
wielkość puchy to jedno a drugie to wnętrze. Spaliny sa w środku każdego tłumika i własnie konstrukcja perforacji (wielkość oczka, materiał, przekrój oraz rodzaj materiałów tłumiących decydują o sukcesie lub porażce).

co z tego że pucha wielka jak wnętrze do bani?
Zauważyłbym nawet że niektóre firmy ratują się powiększaniem puszek celem ukrycia nędznego wnętrza

m1j4g1
26-09-15, 09:07
Zmieniłem ostatnio katalizator na cat converter i przy okazji wyciąłem środkowy tłumik bo były już z nim problemy. Cat convertet miał niwelować metaliczny dźwięk, no ale jednak dzwoni aż miło. Dźwięk wydobywa się najprawdopodobniej z końcowego tłumika, który jest nowy więc jego winę raczej wykluczam. Czyżby ten dźwięk był spowodowany usunięciem środkowego tłumika? Czy może jakaś niedokładność po wstawieniu rurki zamiast środkowego sprawia że gazy wpadają w jakieś dziwne zawirowania i brzęczy? Dźwięk pojawia się przy około 3k rpm, konkretnie brzęczy od 4k rpm w górę. wstawienie jakiegoś przelotowego tłumika w miejsce środkowego pomoże czy raczej nic z tym już nie zrobi?

firstborne
26-09-15, 13:10
Zmieniłem ostatnio katalizator na cat converter i przy okazji wyciąłem środkowy tłumik bo były już z nim problemy. Cat convertet miał niwelować metaliczny dźwięk, no ale jednak dzwoni aż miło. Dźwięk wydobywa się najprawdopodobniej z końcowego tłumika, który jest nowy więc jego winę raczej wykluczam. Czyżby ten dźwięk był spowodowany usunięciem środkowego tłumika? Czy może jakaś niedokładność po wstawieniu rurki zamiast środkowego sprawia że gazy wpadają w jakieś dziwne zawirowania i brzęczy? Dźwięk pojawia się przy około 3k rpm, konkretnie brzęczy od 4k rpm w górę. wstawienie jakiegoś przelotowego tłumika w miejsce środkowego pomoże czy raczej nic z tym już nie zrobi?

Usunięcie kata powoduje ów objaw - metaliczny dźwięk. Możesz dać w miejsce katalizatora złącze elastyczne, lub jakiś dobry przelot, metaliczne dźwięki powinny ustać.

m1j4g1
26-09-15, 13:31
cat converter miał właśnie zniwelować ten dźwięk a nie zniwelował. Dużo osób go zakładało i nikt się nie skarżył, myślę że to będzie wina usunięcia także środkowego i wstawienia kawałka rurki. Jaki przelot mogę w to miejsce zastosować? Gdzieś kiedyś czytałem że jakiś rover miał środkowy przelotowy i można go było za grosze kupić. O tłumikach proex, mar-tec i innych wiem, ale chciałbym znaleźć możliwie najtańsze rozwiązanie. Jeżeli ktoś ma taki tłumik na handel w przyzwoitych pieniądzach to śmiało pisać na PW.

kamilen
27-09-15, 20:24
Tłumiki w układach wydechowych nie bez powodu są zamontowane w tych a nie innych miejscach. Są to miejsca w których w układzie wydechowym występują odbicia fal. Usunięcie jakiejkolwiek puszki z układu i zastąpienie jej rurą właśnie dla tego powoduje metaliczne dźwięki. Czym bliżej silnika tym bardziej słychać.
Proponuję wstawić Ci tłumik uniwersalny z allegro. Wszystko jedno jaki aby nie rurowy AWG bo on nic nie daje. Powinien być taki z większą puszką i przelotowy żeby nie zdusił za bardzo spalin. W 100 się zmieścisz prawdopodobnie razem z montażem.

m1j4g1
27-09-15, 20:59
Dzięki, poszukam :)