PDA

Zobacz pełną wersję : civic em2 moc



magnus8891
15-09-15, 22:50
witam
mam civica em2 z silnikiem d17a8 120km
czy dalo by sie w nim jakos podniesc moc zeby bylo troche wiecej
nie mowie o zmianie silnika tylko bo niechce tego robic tylko o zwiekszenie mocy w tym silniku co mam

z gory dzieki

Karoles
16-09-15, 05:13
to sie nie da taim malym kosztem

Tiga
16-09-15, 05:29
Zalezy ile kasy. Jak ponizej 1k to nic ciekawego nie zrobisz.

michal9049
16-09-15, 07:25
Dolot, cały układ wydechowy, ostrzejszy wałek, klawiatura, regulowane kółka rozrządu, det 3, strojenie. Jak by było więcej mocy to i przydały by się też lepsze hamulce. Czyli jakiś swap hebli na 282 bądź 300.

Ewentualnie remont silnika i wkładać turbo ;)

rav7
16-09-15, 09:07
Mozesz zrobic to wszystko co opisali koledzy wyzej a i tak super mocy nie uzyskasz, to nie tak rozwojowy silnik jak starsze jednostki gdzie wstawienie parowy dawalo 10kucy :)

mlawa85
16-09-15, 09:24
to rzezba w gownie jak dla mnie :) zupelnie nierozwojowy silnik chyba ze wsadzisz swinke :)

magnus8891
16-09-15, 09:33
czyli jednym slowem nie warto pchac w ten silnik kasy

magnus8891
16-09-15, 10:44
a ile by kosztowalo wsadzenie do niego turbo

rav7
16-09-15, 11:05
jest na forum EMka z turbo to musiałbys pytac włascicela :)

mlawa85
16-09-15, 11:18
a ile by kosztowalo wsadzenie do niego turbo

wiecej jak wsadzenie K serii (K20A1) jesli robisz calkowity remont obecnej jednostki.

UltrasSur
16-09-15, 21:42
EMka jest do lansu kolego ,chyba że jesteś wariat jak Martins :) to lans kończy się tam ,gdzie turbo zaczyna gwizdać.

sprzęgło
17-09-15, 08:16
lans kończy się tam ,gdzie turbo zaczyna gwizdać.
Zrób T-shirta z takim napisem :D

Mart1n5
17-09-15, 11:53
Jak wkładać K to K20A2/K24A3, ale koszt tego to ok 20k. Jeżeli chodzi o N/A w D17Ax to tak jak michał pisał:
- ssący Y8
- dolot (najlepiej szuflada TSS Tuning)
- klawiatura i wałek z z6
- przelot 2"+
i 140-150KM(po strojeniu nawet więcej) ugrasz wydając no hmm jakieś 2-3k. Wkładając K20A1/A3 będziesz miał niewiele więcej mocy ale za większą kasę.
Co do turbo, nie mogę jeszcze polecić. Powiem jak sam wyjadę :P
Rzeźbienie w gównie jak Łukasz powiedział, czy ja wiem.. dla mnie większa satysfakcja jak z czegoś małego wyciągniesz dużo mocy :D

Karoles
17-09-15, 12:14
ja wsadzilem k20a1 wyszo mnie ponad 4 k, robote sam zrobilem sobie, ok 160 ps ale 192 Nm no i pojemnosc i kultura pracy znacznie lepsza
k20a2 da rade taniej wsadzic 20k to przesada

Mart1n5
17-09-15, 13:30
Wsadzić to można po cenie swapa, ale nigdy bym się nie odważył żeby swapować silnik bez jego chociażby delikatnego remontu :) Ja sobie liczyłem 20k na dobrych gratach + jakieś tam pierdoły. Turbo wychodzi 5k (za tyle kupisz wszystko do turbo) a u mnie już dawno przekroczyłem tę kwotę ze względu na duuużo rzeczy, które wyszły podczas prac.

rav7
17-09-15, 23:10
Panowie nie przesadzajcie, mechanik z Kokotowa, Adam, taki małopolski mechens od hond mowił ze robił 2 swapy i oba zamkneły sie w 10tys :)

drevan
18-09-15, 15:59
Wsadzić to można po cenie swapa, ale nigdy bym się nie odważył żeby swapować silnik bez jego chociażby delikatnego remontu

A ja nie widzę sensu psuć tego co dobre chyba, że kupuje się silnik z niepewnego źródła bo jest tańszy.

Karoles
18-09-15, 16:34
A ja nie widzę sensu psuć tego co dobre chyba, że kupuje się silnik z niepewnego źródła bo jest tańszy.
lubie to

ps. ja biarac od drevana musialem wymienic az uszcz pokrywy zaworow :D

michal9049
18-09-15, 18:26
Jeśli kupowałeś EM2 to wiedziałeś ile ma mocy i teraz nie widzę sensu w tym że Ci jej brakuje i chcesz ją podnieść jakimś tam niedużym kosztem. Mogłeś sobie kupić zawsze coś mocniejszego. Choć z doświadczenia wiem że mocy zawsze mało :P

DRIVERRS
18-09-15, 19:54
Nie sztuka kupic gruby projekt i sie lansować czyjąś praca, nie robiac nic samemu ( taki gość ma pojechane :p)
Ceni sie ze ktos sam działa przy samochodzie i modzi.
W naszej grupie bynajmniej tak jest :p

YaroŁódź
18-09-15, 21:34
Ja się ciągle zastanawiam dlaczego do naszych EmeK nie wkładali minimum 2.0 160 tylko marne d17 :D najlepiej swapa zrobić i się cieszyć mocą :D

michal9049
18-09-15, 22:42
Nie sztuka kupic gruby projekt i sie lansować czyjąś praca, nie robiac nic samemu ( taki gość ma pojechane :p)
Ceni sie ze ktos sam działa przy samochodzie i modzi.
W naszej grupie bynajmniej tak jest :p

Nie mówię tu o kupnie przerobionego samochodu tylko seryjnie mocniejszego.

rav7
18-09-15, 23:14
i tak zawsze ale to zawsze bedzie malo, ja przed EMka mialem auto 60konne i jak wsiadlem do EMki to bylo super, cieszylem sie jak glupi a teraz jest mi mało, mysle ze jkabym miał np EP3 to po jakims czasie tez by mi bylo mało :)

i goon
19-09-15, 01:15
Lubie jak ktoś pisze, że k20 które ma 160KM jest słabe i że k20a2 jest takie niesamowite.
Akurat odniosę się do K20 ze Stream'a. Ludzie nie mający wiedzy/pojęcia patrzą
na dane katalogowe gdzie jest podana informacja o maks. mocy przy x obrotach i tak
samo maks. moment przy x obrotach. I patrzy taki człowiek w katalog diesla i sobie myśli
rakieta tj. 280Nm przy 2000 obr , 150KM przy 4500 obr, normalnie rakieta. Tylko tak się
składa, że ważniejszy jest przebieg mocy i momentu i już D serią czyli np. D17A2, A5, A9
można być szybszym ot takiego diesla. Po prostu ładnie to wyglądają takie dane na papierze,
a co innego na drodze się okazuje. Co do K20a2 i K20 z Stream'a to ten 160KM ma lepszy
przebieg momentu i w dolnym zakresie jest lepsze, a przy wyższych obrotach moc K20a2
robi już swoje. I powtórzę k20a2 stworzone jest na "tor", jest to dobry silnik, ale do codziennej
jazdy pozostałe z K serii to lepszy wybór. Są tu trzy osoby w tym temacie co mają pojęcie
na temat k20a1 i jego możliwości.
Btw. Dlaczego nic nie napisałem o D17a8? Co różni non Vtec od Vtec?

Mart1n5
19-09-15, 01:38
Wszystkie Kserie są dobre. Jeździłem K20A3 w EV i ładnie się to odpycha :) K20A2 w Epce i K24 w ATS. Wszystkie mają swoje wady i zalety :) Mi wyszło 20k bo wliczałem dobre graty, sama Hondata czy K-tuned kosztuje sporo. Wiadomo wsadzając tylko Kserie przekładając wsio z Ep3 wyjdzie taniej, ale ja wliczałem w to tak samo jak przy turbo cleana + mega dużo innych rzeczy.

mlawa85
20-09-15, 20:59
Lubie jak ktoś pisze, że k20 które ma 160KM jest słabe i że k20a2 jest takie niesamowite.
Akurat odniosę się do K20 ze Stream'a. Ludzie nie mający wiedzy/pojęcia patrzą
na dane katalogowe gdzie jest podana informacja o maks. mocy przy x obrotach i tak
samo maks. moment przy x obrotach. I patrzy taki człowiek w katalog diesla i sobie myśli
rakieta tj. 280Nm przy 2000 obr , 150KM przy 4500 obr, normalnie rakieta. Tylko tak się
składa, że ważniejszy jest przebieg mocy i momentu i już D serią czyli np. D17A2, A5, A9
można być szybszym ot takiego diesla. Po prostu ładnie to wyglądają takie dane na papierze,
a co innego na drodze się okazuje. Co do K20a2 i K20 z Stream'a to ten 160KM ma lepszy
przebieg momentu i w dolnym zakresie jest lepsze, a przy wyższych obrotach moc K20a2
robi już swoje. I powtórzę k20a2 stworzone jest na "tor", jest to dobry silnik, ale do codziennej
jazdy pozostałe z K serii to lepszy wybór. Są tu trzy osoby w tym temacie co mają pojęcie
na temat k20a1 i jego możliwości.
Btw. Dlaczego nic nie napisałem o D17a8? Co różni non Vtec od Vtec?

Moge tylko potwierdzic slowa i goon'a :) Drevan, Karoles i ja wsadzalismy K20A1 do VII genow, ogolnie ten silniki robi swietna robote na drodze, brakuje jedynie 6 biegowej skrzyni w trasie szczegolnie bo 5 biegowa jest zwyczajnie za krotka i w trasy nie jest wygodne miec przy 140km/h 4500 obr...

i goon
21-09-15, 00:13
Dzięki mlawa85.
Btw. Jeszcze ja Ci nie pogratulowałem kupna Sciona, także powodzenia w modach. Szkoda trochę,
że sprzedałeś EM'ke.

Wracając do diesla chyba z 3 lata temu miałem okazje gonić EM'ką z 2 pasażerami na pokładzie Saab'a 9-5 w kombi.
U mnie D17A2 seria u kierowcy Saab'a 2.2 ponoć 170KM , a i tak go wyprzedziłem. Może bujał z mocą, ale
patrząc na dane katalogowe na autocentrum, pomijając informacje o tym ile ma do setki ten Saab to
moc, moment wyglądają bardzo obiecująco w porównaniu z tym co przedstawia z sobą 1.7 N/A. A przecież
2.2 pojemność z turbo.

mlawa85
21-09-15, 06:26
Pozwole jeszcze wtracic ze EMka wazy naprawde niewiele co dodatkowo stawia ja dość niezle w porownaniu do innych samochodów. Patrzac na bryle ciezko jest uwierzyc ze to coupe wazy jedynie nieco ponad 1100kg. Takze moc mocą, ale wagowo to ten samochod wygrywa z konkurencja :) 200kg roznicy to juz przepasc.

i goon
21-09-15, 11:01
Pozwole jeszcze wtracic ze EMka wazy naprawde niewiele co dodatkowo stawia ja dość niezle w porownaniu do innych samochodów. Patrzac na bryle ciezko jest uwierzyc ze to coupe wazy jedynie nieco ponad 1100kg. Takze moc mocą, ale wagowo to ten samochod wygrywa z konkurencja :) 200kg roznicy to juz przepasc.

Według autocentrum ten Saab 2.2 TDi ma 120KM/4300obr i 280Nm/1500obr. Według mnie 200kg dla takiego momentu
obrotowego jest niczym. mlawa85 ja Ciebie rozumiem, jednak jest jedno ale, tzn. gdyby EM'ka miała
maks. moment przy 1500obr. to masą auta można by tłumaczyć dlaczego szybciej osiąga 100km/h, ale moment
w 1.7 jest nieduży.
Podam inny przykład kolegi z BMW e36 kombi z 1.8 wersja z łańcuchem rozrządu ponoć 115KM autocentrum
115KM/5500obr i 169NM/3900obr, masa 1355kg. Z pod świateł start z Audi A3 TDI 110 KM. Jak go kolega
na pierwszych dwóch biegach zostawił w tyle, niestety gość słabo wypadł z A3, tylko pogwizdał turbo.

YaroŁódź
21-09-15, 20:08
Brakuję od nowości K-serii w naszych Em2 to jest moje zdanie :D

i goon
21-09-15, 23:48
Brakuję od nowości K-serii w naszych Em2 to jest moje zdanie :D

Zgadzam się, taka K seria jak w RSX Base powinna być montowana w EM'ce, jakby nie patrzeć,
Civic to najbardziej popularny model Hondy, powinien być wybór. Po "Szybcy i Wściekli", czy
serii NFS Underground 2drzwiowe coupe jest kojarzone z autem sportowym. Dlatego motor też
powinien być odpowiedni do charakteru auta. Ale czy w tedy Type R nie straciłby nabywców?

Mart1n5
23-09-15, 01:16
Może to przez wojnę USA z Japonią przestali wypuszczać auta dla USA z porządnymi silnikami :D A tak serio, to widocznie EM2 było produkowane dla ekonomicznej jazdy po mieście..

rafal86
23-09-15, 09:02
tak z ciekawości....stawał ktoś na kresce em2 z ep2 :)? pytam z czystej ciekawości bo w teorii powinna być emka szybsza

rav7
23-09-15, 09:35
i jest :)

mlawa85
26-09-15, 21:40
ep2 nie dosc ze jest slabsza to i ciezsza, praw fizyki nie oszukasz :)

Mart1n5
26-09-15, 22:40
Ja stawałem z 130 konną(potwierdzone wykresem :D) Epką (D16V1) ze zrobionym u mnie samym wydechem. Wygrałem 3razy na 3 próby. Epka kręci się niżej (do 6500) niż EM2.

magnus8891
12-02-16, 19:09
witam czy ktos pomogl by mi rozszyfrowac co to sa za podzespoly bo zabardzo nie wiem co to jest nie znam sie zabardzo na tym

- ssący Y8
- dolot (najlepiej szuflada TSS Tuning)
- klawiatura i wałek z z6
- przelot 2"+

ssacy to chyba chodzi o kolektor ssacy ale klawiatura i walek to nie wiem juz
prosze o pomoc bo chcialem sobie troche podniesc moc w swoim em2 ale nie wiem za bardzo co to znaczy te podzespoly no i czy wystarcza tylko te zeczy do poniesienia mocy czy cos jeszcze potrzeba

mlawa85
13-02-16, 09:23
Ssacy pochodzacy z silnika Hondy d16y8, klawiatura i wałek pochodzacy z d16z6, dolot to Honda TSS Tuning https://www.youtube.com/watch?v=D-7cw7Jj9ag Tu jeszcze wystroc go i do tego bedzie potrzebny komp np det3.

Wydech w formie układu przelotowego zapewne opartego na 2 tlumikach przelotowych plus rury 2 cale wzyw. Brakuje tu jeszcze kolektora wydechowego.

magnus8891
13-02-16, 18:39
a co to jest klawiatura bo sie nie orientuje

wywialwawa
14-02-16, 11:52
a co to jest klawiatura bo sie nie orientuje

http://img10.staticclassifieds.com/images_tablicapl/293831779_1_1000x700_walek-klawiatura-d16y8-kedzierzyn-kozle.jpg

to to pod wałkiem :)

magnus8891
14-02-16, 12:38
oki dzieki teraz juz wiem
a jezeli chodzi o tego kompa det3 to jest to ten komp podany w aukcji
http://allegro.pl/nowy-piggy-back-ecumaster-det3-map-sensor-4-bar-i5963449281.html

wywialwawa
14-02-16, 20:07
Dokładnie ten :)

UltrasSur
14-02-16, 21:11
Warte zachodu sa te przerobki ?

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka

wywialwawa
15-02-16, 09:20
Jak ktoś ma dostęp do tanich gratów to tak. Jak nie to raczej srednio...

mlawa85
15-02-16, 10:01
czy ja wiem?? ugrasz na tym moze nawet i ze 30-40KM wiec to wcale nie jest malo w mojej ocenie. Czyli nie robiac tornada pod maska czyli SWAPa zachowujac serie masz podobne wartosci co K20A1/A3 :) Nie wiem tylko jak z momentem bo tu moze byc mniejszy. Ale to jedynie moje przypuszczenia.

wywialwawa
15-02-16, 13:07
Teraz taki mondrala[emoji14]trzeba bylo to zrobic w swojej emce :D a nie swapy srapy[emoji14]

mlawa85
15-02-16, 13:19
Nie madrala a człowiek z rozsadkiem :P mialem pchac drugie 2 kafle w remont tego zdechlaka D17 :P?? to uz wolałem pojsc krok dalej choc nie ukrywam wiecej tam bylo znakow zapytania niz gotowych rozwiazan :)

wywialwawa
15-02-16, 13:31
Wiec i przy modyfikacji trzeba pomyśleć czy dół to wytrzyma :) I czy jego stan pozwala na mody.

mlawa85
15-02-16, 14:11
wiem ze jest sporo znaków zapytania ale moze warto :) w koncu chyba nikt nie zlozyl do kupy tego silnika na tych gratach, przynajmniej ja sobie nie przypominam.

wywialwawa
15-02-16, 15:42
miałem składać... Glowica do tej pory leży...

mlawa85
15-02-16, 16:00
juz taki co mieli to ja ze 4 znam :P

wywialwawa
15-02-16, 22:18
Chodzi o to samo auto? [emoji14]

mlawa85
15-02-16, 22:56
chodzi :P kohones nie macie i tyle :P gadu gadu jedynie a zaden nie zrobil w koncu tego :P