Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Help Hilfe Ayudo Co jeszcze może szarpać....



dobul
01-08-08, 10:22
Witam,
od 1,5 roku walczę w moim cifie (d14z2) z szarpaniem. Objawy są następujące:
1) Jazda ze stałą prędkością, na dowolnym biegu, wciskam gaz... i nic się nie dzieje, auto nawet zaczyna hamować rzekłbym, mijają 2-3 sekundy i zaczyna przypśpieszać

2) Przyspieszam (mocno, słabo) - autko w trakcie przyśpieszania przyśpiesza mocniej, nagle troszkę słabiej i znowu mocniej.. na klimie czuć dużżżżooo bardziej

3) Załączona klima, jade w korku - 1,2 bieg 3000rpm, puszczam gaz - auto zachowuje sie jak by je ktoś za zderzak łapał, dosłownie hamuje tak mocno, że się nie da jechać.

4) Obserwacja ostatnich dni - na wolnych obrotach wskazówka wykazuje minimlane drgania (intensywne, ale na 1-2 mm) w pracy silnika nie słychać żadnego falowania

5) Autko pali normalnie - tzn. miasto 6,8-7 , trasa 6

6) Wiem, że ten silnik ma 2 lambdy (2 za katalizatorem) - czy ta druga może mieć aż taki wpływ na pracę silnika ?

Co zostało zrobione:
- wymienione osobiście wszystkie filtry (paliwo, powietrze)
- nowe świece co 20000 km
- roczne przewody Boscha, oporność książkowa
- wyczyszczona osobiście przepustnica
- rozebrane i wyczyszczone osobiście wtryski i cała listwa
- wymieniona kopułka, palec, cewka, moduł zapłonowy
- nowa lambda NGK
- rozrząd wymieniany rok temu w hondzie, oryginał
- pompa paliwowa załącza się za każdym razem po włączeniu kluczyków (ciśnienia paliwa nie mierzyłem niestety)
- przebieg autka to 120 000 km (oryginalny)
- zmienione hamulce przód, tył, klocki (taki żart :)))

Podsumowując proszę o kreaywną (trzeba coś wymyslić :)))) pomoc przy rozwiązaniu probelmu. Forum studiuję prawie codziennie i nic już więcej nie mogę wymyślić.

pozdrawiam

Konrad84
01-08-08, 10:30
a czyściłeś krokowy ?

dobul
01-08-08, 11:28
Tak, krokowiec czyszczony rok temu i powtórnie w zeszłym tygodniu. Ale nie wydaje mi się, żeby krokowiec poza wolnymi obrotami miał aż taki wpływ na prace silnika.

mozes
01-08-08, 11:53
Teraz przychodzi mi tylko do głowy regulacja Kąta wyprzedzenia zapłonu.
pozdr

lakazs
01-08-08, 11:55
Hmmm, ABS masz ?

dobul
01-08-08, 12:18
mozes: Zapłon regulowany wielokrotnie - kupiłem sobie takie fajne strobo na allegro :). Próbowałem też różnych kombinacji - z wyprzedzeniem i opóźnienieniem - jedyne co to przy przyspieszonym mniej pali :).

lakazs: tak, jest ABS i samodiagnostyka na ABSie pokazuje błąd 61 (czujnik) jak pamiętam - ale to pytanie może mieć co wspólnego z postem ?

lakazs
01-08-08, 12:37
Jasne, dostaje strzała, czujniki głupieją auto samo hamuje.

Nie wiem też jaka jest procedura właczenia sie abs'u w Hondzie, bo sam nie mam w mojej.
Może odciecie paliwa, ograniczenie obrotów silnika ?

81saren
01-08-08, 13:53
Zawory miales sprawdzane ,
niewywala check`a jak z samodiagnostyka sa bledy

dobul
01-08-08, 14:40
Tak, zawory były regulowane dwa razy w ciągu ostatniego roku - raz w zwykłym warsztacie i potem drugi raz po wymianie rozrządu (ASO), samodiagnostyka pokazuje pustkę (brak błędów)... Istnieje taka możliwość, że w ASO wyregurował do duszy te zawory, ale ich wpływ mógłby być aż tak wielki ? I jak interpretować wtedy zachowanie auta - mocno samo przyhamowuje - za mały luz na zaworach?

lakazs: ale chyba z tym abesem to bym chociaż poczuł / usłyszał ja pompa się załącza.

kiero
01-08-08, 15:23
podmien kampa...

dobul
01-08-08, 16:53
komp musi być o dkonkretnej wersji (tj. 1.4 klima, abs itd) czy dowolny z 1.4 ?

dobul
09-08-08, 00:44
Panowie, po długich obserwacjach - najbardziej charakterystyczny objaw jest taki - jede np. na 3 lub 4 przez dłuższy czas ze stałą prędkością, naciskam pedał gazu, żeby wyprzedzić...i auto zaczyna hamować.3-4 sekundy i nagle zaczyna wyrywać do przodu..gdzie szukac problemu - po analize stwierdzam, że komp jakby padł to zrobił by to konkretnie , a nie tak, że czasem działa czasem...może się mylę ?