PDA

Zobacz pełną wersję : Odpalenie auta - dluższy rozruch na zimnym silniku następnego dnia rano



sumek80
13-09-15, 18:21
Mam coupe 97 z D16Y7 na automacie, rano kiedy odpalam rano auto trwa to znacznie dłużej niż zazwyczaj, już teraz nawet muszę zakręcić po dwa razy żeby odpaliło a jeszcze nie ma nawet jesieni. Wymieniałem kable na nowe NGK, nowa kopułka włoska z paluchem, nowe świece NKG laser line do podtlenku LPG. W zaprzyjaźnionym serwisie powiedzieli mi że to jakiś czujnik albo pomiędzy filtrem powietrza a przepustnica co na plastikowej obudowie są czujniki lub ewentualnie żeby odpiąć czujnik przy termostacie i zobaczyć czy normalnie odpali - na razie wybrałem opcje wyciągnięcia kostki przy czujniku kolo termostatu, nie dało to żadnego rezultatu, jak odpala dłużej tak jest dalej, potem kiedy w czasie dnia odpalam auto nie ma takiego problemu, problem jest następnego dnia kiedy odpalam zimny silnik

Kolejna rzecz to czasami jest tak że rozrusznik nie zakręca, muszę wyjąć kluczyk ze stacyjki i włożyć ponownie, nie zdarzyło mi się żeby motor zakręcił w tym przypadku bez wyjmowania kluczyka ze stacyjki jak próbuję go kilka razy w stacyjce obrucić. Obawiam się żeby gdzieś w zimie nie pozostać z palcem w nocniku, to nie manual gdzie można na pych odpalić czy zabrać ewentualnie na hol, w moim przypadku kończy się to lawetą. Podejrzewam ten moduł :

http://ecx.images-amazon.com/images/I/41jcHYLaD%2BL.jpg

Może przytarły się jego plastikowe części w środku lub wystarczyło by % przeczyścić, i czy wogule to może być ta przyczyna. Nie jest to wina bendlixa czy samego rozrusznika i proszę nie zadawać głupiego pytania czy wajcha od "biegów" w automacie jest na pozycji parking przy odpalaniu.

:confused:

wiesko1261
14-09-15, 06:52
przy termostacie jest włącznik wentylatora :)
problem z kręceniem rozrusznika ,prędzej immobilizer ( po włożeniu kluczyka kontrolka ziel, powinna zgasnąć , jeżeli jeszcze miga , transponder w kluczyku nie łapie i niekręci )spróbuj drugim kluczykiem czarnym
wymiana kostki stacyjki raczej nic nie da ,zdarzyło mi się kilka razy to samo , na drugim komplecie kluczy tego na razie nie mam :)

sumek80
14-09-15, 16:42
Trochę to coś wnosi do tematu, kluczykiem kręcę dopiero jak mi kontrolki zgasną na desce i wyłączy się silniczek od pompy paliwa, słychać to, odpalam coś na wzór dizla. Auto nabyłem tylko z jednym kompletem kluczyków, na aledrogo kupiłem szklane pestki i surowe dwa klucze, na miejscu u siebie typo zgrał imobilajzera i przetoczył klucze. W sumie nie woziłem się z kompletem dorobionych, muszę spróbować zatem.

Pozostaje mi tylko problem z dłuższym odpaleniem motoru jak jest zimny, może zapchana przepustnica syfem jak w dizlu zawór egr :confused: nie miałem okazji sprawdzić w jakim stanie jest przepustnica.

LEMS
14-09-15, 19:03
Ja mam podobnie na silniku d14a8. Jak przepompuje 2x pompke to odpala od strzala.
Za pierwszym razem kreci i nic i tak musze krecic drugi raz i odpala. Takze jak ktos by podpowiedzial w czym moze byc rzecz to bedziemy wdzieczni z kolega wyzej :)

wiesko1261
15-09-15, 21:21
filtr paliwa , kiedy wymieniane ?
dobrze jest sprawdzić jakie jest ciśnienie na listwie paliwa powinno d14 ciśnienie przy odłączonym przewodzie podciśnieniowym 2,3 -2,8 (kg/cm2, psi) d16 2,8-3,2
mi kiedyś padła pompa i podawała tylko 1,2 ( raz na rezerwie zostawiłem na wzniesieniu i załatwiłem pompę auto nie odpaliło ,a pompę szlak trafił ) teraz pompa podaje 3,2-3,5

LEMS
17-09-15, 21:54
A wiec tak ma sie sprawa. Silnik d14a8, ssacy d16z6 i zapewne (nie wiem jak sprawdzic)
wtryski od d16 pod kolektor. Spr cisnienie i mam te 2-2.7 przy gazowaniu
na wolnych obrotach jest okolo 1.9. bo nie utrzymuje 2 barow.
Nie wiem ile ten mod ssacego, przepustnica od b16 daje, ale skoro jest to niech bedzie. W takim zestawieniu na co patrzec, kod silnika czy na ssacy? Chyba, ze nie ma to znaczenia przy takim modzie ;)
Nie znam sie, a lubie wiedziec co i po co jest :) i jak ma dobrze dzialac.
Aktualnie cieplo i problemu nie ma.

sumek80
18-09-15, 00:03
Dzisiaj czyściłem przepustnice, w silniku D16Y7 jak demontujecie duł plastiku od filtra powietrza to pamiętajcie ze jak wystaje ten kołnierz gumowy z przepustnicy [element nr 7] - uszczelnienie żeby lewe powietrze się nie dostało, jest pod tym plastikiem obejma skręcana na nasadkę 8mm [element nr 14]

http://japancars.ru/image/cache/epc_honda/e8985c6cc54f182b1097e59b3d83a5f8-1056x526.gif

Przepustnica nie była aż taka zasmolona, kupiłem uprzednio spraja do czyszczenia gaźnika i przeczyściłem pędzelkiem wszytko dokładnie i potem dodatkowo potraktowałem powietrzem z kompresora pod ciśnieniem wszystkie zakamarki przepustnicy. Być może to efekt placebo ale zauważyłem że biegi na moim automacie lepiej wchodzą no i auto lepiej na gaz reaguje.

Napiszcie też czy w waszych silnikach hondowskich to normalne jak stan oleju na bagnecie jest poniżej minimum a kontrolka od oleju nie pali się w dalszym ciągu podczas jazdy, przed rozruchem silnika świeci się, po odpaleniu gaśnie oczywiście.